27 Kasım 2013 Çarşamba

Sevgi

                                                          http://kadirbekci53.blogspot.com/                                             


Daha uzağı görebilmişsem 
bu,
devlerin omuzları üzerinde durmam sayesindedir. 
İsaac Newton
**
KALENDER BİR KARDELEN
Yaşamak şaşkınıyım, bağışla.
Rüzgârımı sakladım dünyadan,
kırıldı yine kalbim,
artık ne sen konuşturabilirsin,
ne ben susturabilirim.
*
Yaşamak şaşkınıyım, bağışla
Geçmişin karartma gecelerine inat,
kardan bir yorgan çektim üzerime,
kalender bir kardelen miyim şimdi ben
lekesiz beyaz uykulara gömülü?
*
Yaşamak şaşkınıyım, bağışla.
Tüm tanıklar beni ele verdi,
hiçbiri söylemedi gerçeği,
keşke korkudan olsaydı, anlardım,
kuşkuya yenik düşmek olmasa.
*
Yaşamak şaşkınıyım, bağışla.
Siz bu denli mutsuz musunuz,
kalmadı mı kimseniz?
Neden hep birbirine benziyor herkes,
yorulmuyor musunuz bir aynaya
bakar gibi kendinizi görmekten?
*
Yaşamak şaşkınıyım, bağışla.
Kimsem kalmadı yalnızlığımdan başka...
Tuğrul Asi Balkar - 1960 -       
**
SEVGİ
Bu yazıyı okuduğunuza göre brici seviyorsunuz. Aranızda briçle ilgili olmayanlarınız da okuyor olabilir ama onlar sanırım oldukça azınlıkta olan bir gruptur. Peki sevmek ne demek? 
*
İnsanın yaratılışında var olan temel duygulardan en önemlisidir, sevmek. İnsanlığın gelişiminin temelinde bu duygu ve onun getirileri yatar bence. Sevginin olmadığı yerde mücadele huzursuzluk getirir, zaman zaman da şiddete yol açar. Sevgi varsa mücadele yalnızca rekabet, başarı ve gelişmenin yoludur.
*
Bir bakış açısına göre üç türlü sevgi vardır. 

Bazı insanlar çünkü tarzı severler, yani seviyorum çünkü çok güzel, seviyorum çünkü zengin, seviyorum çünkü beni hoş tutuyor, seviyorum çünkü beni güldürüyor vb. 
İkinci tarz sevgi ise eğer sevgisidir. Severim eğer bana şöyle şöyle davranırsa, severim eğer o da beni severse, severim eğer bana bunları bunları alırsa, severim eğer gelecekle ilgili planlarımız uyuşursa vb.
Üçüncü tarz sevgi ise en değerlisi, en gerçek olanıdır, rağmen sevgisi. Şunlara rağmen sevmek, bunlara rağmen sevebilmek, seven kişinin beklentilerine uymayan taraflarına rağmen sevmek, sevebilmek... gerçek sevgi odur işte.
*
Futbol kulüplerimizin taraftar davranışlarına baktığım zaman rağmen sevgisinin artık pek olmadığını görüyorum sanırım bu konuda bir şeyler yapılması gerekiyor. Briçte de çünkü tarzı sevenler var, diyorlar ki, seviyorum çünkü ... eğlencelidir, çünkü beni oyalıyor, çünkü bana bir şeyler katıyor. Eğer tarzı sevenler ise severim eğer ... birinci olabilir veya üstlerde derece alabilirsem, severim eğer zaman konusu benim ayıracağım zamana uyarsa, severim eğer istediğim kişilerle oynayabilirsem.
*
Brici gerçekten sevenler,
başka ilgi alanlarımın zamanını almasına rağmen,
bu defa başarısız olmama rağmen,
ortağımla zaman zaman ters düşmeme rağmen,
ben brici seviyorum, diyebilenlerdir.
18 Mart 2007 Faik Falay, Cumhuriyet

1 yorum:

A Kadir Bekçi dedi ki...

Buna sevindim,çok teşekkür ederim.Her zaman benim resimlerimden yararlana bilirsiniz.Yayınladığınız şiirler çok güzel ve anlamlı,severek okuyorum.Selamlar