2 Ocak 2014 Perşembe

BBO' da Sık Sorulan Sorular

görsel: flickr
*****
Lagrimas Negras
*****
Bir oyuncuyu iyi ve başarılı kılan,
zor elleri doğru oynaması değildir. 

Bu gibi zor eller,
nadir gelmeleri nedeniyle,
bir kıstas olmamalıdır. 

Asıl olan,
basit görünen elleri,
eline yüzüne bulaştırmamaktır.  
Alan M. Sontag
*
1946 - Amerikalı briç oyuncusu ve yazarı.
Dünyanın en hızlı oyuncularından biri olarak kabul edilir. Takma adı Sonty.
6 kez Dünya şampiyonu, 2 kez Bermuda Bowl  birincisi.
En iyi briç yazarı olarak bilinmektedir.
******
KIZ KAÇIRMA
Benimle gel sevgili çocuk
uzak efsanelerin ormanına
ağzında yalnızca benim şiirim
armağan diye al yanına

Kokuyla örtük sınırlarda
uysal mavilikte yıkanarak
gövdelerimiz ışıldasın
görünsünler çiğden daha berrak

İplikler havada ince ve gümüş
Bizi tül halinde dokusun
keten çimenlerin üstünde solgun
kar ve yıldız ışığından örülmüş

Gölün çevresinde ve ağaçların orada
sevinç içinde süzülelim bir arada
usul usul türküler çağırıp çiçekler saça saça
ak karanfiller ve ak yonca
Stefan George

***
BBO - SIK SORULAN SORULAR
Açıklamalar BBO’da Türk üyeler tarafından sıkça sorulan bazı sorulara açıklama getirmek ve BBO üyelerine yardımcı olmak amacı ile hazırlanmıştır:

1) ŞİKAYETLER ve YASAKLAMALAR

1.1. Şikayetim var, ne yapmalıyım?
Her hangi bir konuda şikayet için abuse@bridgebase.com adresine e-posta göndermelisiniz. Gönderdiğiniz mesajda şikayetinize konu tüm detayları (örneğin Turnuva tarihi, adı, TD adı, board no  vs) vermeniz gerekir. Eğer birisi size sözlü saldırıda bulunmuş ise bu durumu gösteren ekran kopyasını da mesajınıza eklemeniz gerekir. Ekinde ekran kopyası bulunmayan şikayetler BBO tarafından değerlendirmeye alınmamaktadır.

Yukarıda belirtilen email adresine şikayetinizi gönderdikten sonra, kimliğinizin doğrulanması için size bir otomatik cevap gelecektir. Bu mesajı da aynen geri göndererek şikayetinizin işleme konmasını sağlayabilirsiniz.

1.2. Şikayet e-postasını Türkçe olarak gönderebilir miyim?
Evet gönderebilirsiniz. Ancak İngilizce’ den farklı lisanda gönderilen e-postaların işleme konması normalde uzun olan süreyi daha da uzatabilir. Bu nedenle şikayet mesajlarını İngilizce lisanında göndermenizde yarar vardır.

1.3. Ekran Kopyası nasıl alınır?
İngilizce bilmeseniz bile önce şuraya bakın: http://www.bridgebase.com/help/english/scrnsnap.html
Size küfür eden bir BBO üyesini şikayet etmek için, ekranda ilgili yazışmanın göründüğü esnada klavyenizdeki “Print Screen” düğmesine basın.
Artık o görüntüyü hafızaya kaydetmiş durumdasınız.
Şimdi bilgisayarınızda bulunan kelime işlemci (örneğin MS Word) programını çalıştırın. Program açıldıktan sonra “Yapıştır” butonuna tıklayın (veya CTRL+V tuşlarına basın). Şimdi az önceki ekran görüntüsü açmış olduğunuz dosyaya çıkacaktır.

Şimdi bu Word dosyasını farklı bir isim (örneğin size küfür eden kişinin ismini) vererek saklayın ve şikayet mesajınızın ekinde BBO’ya gönderin.

1.4. Bana küfür edildi ama ekran kopyası alamadım.
Size küfür eden BBO üyesini düşman listenize atın. BBO’da düşman listenizde olan kişilerden gelen konuşma ve yazışmalar size ulaşmaz.

1.5. Bana küfür edeni düşman listeme atmak benim için yeterli değil.
Ekinde ekran kopyası bulunmayan şikayetler BBO tarafından değerlendirmeye alınmamaktadır. BBO üyelerine verilecek cezaların takdiri BBO yönetimine bağlıdır.

1.6. Ben ekran kopyası alamıyorum. Sarı Renkli BBO Görevlisi olarak siz gerekeni yapın.
Sadece söze dayanarak BBO üyelerine ceza verilmesi mümkün değil. Yaptırım uygulanabilmesi için Ekran Kopyası alıp göndermeniz zorunlu.

1.7. Nasıl olsa BBO bütün konuşmaların kayıtlarını tutmuyor mu? Oradan bakın ve görün. O kişi bana hakaret etti.
BBO’da aynı anda 15000 kişi sürekli konuşur durumda. Bu konuşmalar içinde sizin yaşadığınız küfürlü konuşmayı bulmak imkansız. Bu bakımdan lütfen şikayet etmek için Ekran Kopyası almayı ihmal etmeyin.
*
2) BBO TARAFINDAN VERİLEN CEZALAR

2.1. Ben Ana Briç Kulübüne giremiyorum. Sorun ne acaba?
Bu gibi durumlarda belli başlı 2 sorun bulunuyor:
- Masadan oyuncu atmak
- Oyunu yarım bırakıp terk etmek
Bu gibi durumlar birkaç kez takrarlanırsa sistem tarafından otomatik olarak 2 veya 3 gün yasaklama vermektedir.

2.2. Bir turnuvaya yazılmıştım, onun saatini beklerken de Ana Briç kulübünde oynuyordum. Masayı terk etmek benim suçum değildi ki. Otomatik olarak turnuvaya alındım ben ne yapayım?
Hayır bu sizin suçunuz. Eğer turnuva saatiniz yaklaşmış ise başka bir masaya oturmamanız gerekirdi. O masada oturan diğer 3 kişiye saygı gereği bunu yapmalıydınız.

2.3. Benim oturduğum bölgede sık sık elektrik kesiliyor. O durumda da istemeden masayı terketmiş oluyorum. Yapılacak bir şey yok mu?
Maalesef 3 günlük cezanızın bitmesini beklemekten başka yapacak bir şey yok.

2.4. Ben geçenlerde birisini şikayet etmiştim. Ama görüyorum ki kendisi hala BBO’da utanmadan briç oynuyor.
Bir kabahatten dolayı oyuncuya ne kadar süre ile ceza verileceği BBO’nun kararına bağlıdır. Bu oyuncu ile bir daha görüşmemek konuşmamak ve oynamamak için en iyi yöntem onu düşman listenize atmaktır. Atın ve unutun.
*
3) TD ŞİKAYETLERİ

3.1. Ben turnuvada oynarken sebepsiz yere turnuvadan atıldım. Ne olacak şimdi?
Maalesef abuse@bridgebase.com adresine şikayet emaili göndermekten başka yapılacak bir şey yok. Belki TD’nin sizi oyundan atmak için haklı bir sebebi vardı, belki de yoktu. Birçok TD, kendi yetersizliklerinin farkında olmadığı için, masadaki küçük sorunlara çözüm bulmak yerine oyundan adam atmaktan başka bir çare bulamıyor.

3.2. Ben bir turnuvaya girdim ama burada TD’ler sürekli şarkı, türkü, şiir, mani okuyor. Bu beni rahatsız ediyor. Ne yapmalıyım?
Maalesef yapacak bir şey yok. Eğer bu tür turnuvalardan hoşlanmıyorsanız bu turnuvalara katılmayıp başka turnuvalara katılmanız gerekiyor.

3.3. TD beni oyundan attı şimdi sorularıma cevap vermiyor. Bu nasıl olur? Siz muhtemelen TD’nin düşman listesindesiniz. Bu yüzden söylediğiniz sözler ona ulaşmaz. Boşuna uğraşmayın. Kendinize oynayacak başka bir turnuva bulabilirsiniz.
*
4) VU-GRAF

4.1. Ben Vu-Graf yorumcusu olmak istiyorum. Ne yapmalıyım?
Bu konuda BBO Sarı Renkli görevlileri yetkilidir. Bu yetkililer Vu-Graf yorumcularını Milli briççilerden veya birkaç kez Türkiye Şampiyonu olmuş oyuncular arasından seçerek belirlerler.
*
5) YILDIZ

5.1. Yıldız almak için şartlar nelerdir?
support@bridgebase.com adresine email göndermelisiniz.
*
6) BBO OYUNCU PROFİLLERİ

6.1. Ben profilime “Kahrolsun ....... ülkesi” yazmıştım ama 1 hafta yasaklanmışım. Neden?
Çünkü BBO bir briç sitesidir. Politik görüşlerin belirtileceği bir siyaset arenası değildir. Unutmayın ki burada her ülkeden oyuncu var ve bu sitede barış içinde briç oynamak istiyorlar.
6.2. Türk olduğunu bildiğim bir oyuncu profiline başka ülke bayrağı koymuş. Kendisini derhal uyarın!
BBO’da isteyen oyuncu profilinde istediği bayrağı kullanabilir. Bu kimseyi ilgilendirmez.
*
7) ÖNCEDEN OYNADIĞIM ELLER ve TURNUVA SONUÇLARI

7.1. Geçen hafta oynadığım ellere nasıl ulaşırım?
7.2. Geçen hafta oynadığım turnuva sonuçlarına ulaşırım?
*
8) BBO$ İLE PARALI OYUN

8.1. BBO$ nedir?
8.2. BBO$ nasıl satın alınır?

8.3. Ben kazanıp biriktirdiğim BBO$’larımla ev almak istiyorum. Ne yapmam gerek?
BBO$, BBO ortamında paralı turnuvaları oynamanıza olanak veren bir sistemdir.
BBO$ satın alabilir ve BBO’da harcayabilirsiniz. Ancak kazandığınız veya hesabınızda bulunan BBO$’ları tekrar paraya çevirmeniz mümkün değildir.

8.4. Kendi BBO Hesabımdan bir dostumun hesabına BBO$ transfer etmek için ne yapmalıyım?
Şu linke tıklayın: http://bridgebase09....st/custxfer.php (aktif edilemedi)
*
9) GIB

9.1. GIB nedir?
GIB, BBO’da gerçek oyuncularla briç oynamak yerine robotlarla (yani bilgisayara karşı) oynamanıza olanak sağlayan bir sistemdir. Ana briç kulübünde (ABK) veya çeşitli paralı turnuvalarda GIB robotlarına karşı veya onlarla ortak olarak oynayabilirsiniz. Son derece önemli uyarı: GIB robotlarının briç düzeyleri çok değişkendir. Çok güzel deklareler verip oyunlar yapabilecekleri gibi; zaman zaman da brice bu sabah başlamış bir oyuncunun bile yapmayacağı hataları yapabilirler. GIB’lerle oynamak için çelik gibi sinirlere ihtiyacınız olacaktır.

9.2. GIB hangi sistemi oynar?

9.3. Bu GIB’ler briç bilmiyor. Beni çıldırtıyorlar ve onlar yüzünden dişimden tırnağımdan artırarak mezar parası olarak biriktirdiğim 47 BBO$’ımı kaybettim. Ne olacak?
Yapacak bir şey yok. GIB’lerden memnun değilseniz bir daha onlarla oynamayın.

10) FİKİR VE DÜŞÜNCELER

10.1. Ben çok donanımlı bir BBO üyesiyim. Her konuda değerli görüşlerim var ama beni kimse dinlemiyor. Bu çileyi bitirmek için ne yapmalıyım?
Şu linke tıklayarak BBO sitesindeki “Forumlar” bölümüne gidebilirsiniz: http://www.bridgebase.com/forums/
Burada ingilizce olarak çeşitli başlıklarda fikir alış verişi yapabileceğiniz gibi ayrıca sadece Türkçe lisanında bir forum bölümü de bulunmaktadır.

(Önemli not: bu mesajda belirtilenler sadece benim şahsi görüşümdür. BBO'nun resmi fikri burada belirtilenlerden farklı olabilir)
Murat Molva
Kısaltılmıştır.
*****
EK
BBO programını nereden indirip kurabilirim?
http://www.bridgebase.com/intro/installation_guide_for_bbo.php

Hiç yorum yok: