24 Şubat 2014 Pazartesi

Negatif Konturlar

Başkalarının senin hakkında ne düşündükleri konusunda endişe duyduğun sürece onlar senin sahibindir.
Neale Donald Walsch
***
KAMBUR
Moses Mendelssohn yakışıklı bir adam değildi. Kısa boylu olmasının yanı sıra bir de kamburu vardı.

Moses Mendelssohn, günün birinde Hamburg’da yaşayan bir iş adamını ziyarete gitti. İş adamının, Frumtje adında çok güzel bir kızı vardı. Moses, bu güzel kıza umutsuz bir aşkla tutuldu. Ama güzel kız onun çirkin görüntüsünden ürkmüştü.
O nedenle, değil onun sevgisine karşılık vermek, yüzüne bile bakmak istemiyordu.

Ayrılma zamanı geldiğinde Moses, güzel kızın üst kattaki odasına çıktı ve tüm cesaretini toplayarak onunla son kez konuşmak istedi. Kızın güzelliği öylesine olağanüstüydü ki, bir an için onun cennetten geldiğini bile düşündü. Fakat kızın, başını kaldırıp da yüzüne bakmamaktaki direnci, Moses i çok üzdü. Güçlükle başarabildiği konuşması sırasında çirkin aşık, bu güzel kıza bir soru sordu: “Evliliklerin kutsal bir özelliği olduğuna inanır mısınız?” dedi. “Elbette” diyerek yanıtladı güzel kız ve gözlerini yine kaldırmayıp Moses in yüzüne yine bakmadan, kendi de ona bir soru sordu: “Peki ya siz?”dedi.”Siz inanır mısınız buna?” Moses bir an bile duraksamadı: “Evet, ben de inanırım” dedi ve ekledi: “Biliyor musunuz? Her erkek çocuğu doğduğunda tanrı onun evleneceği kızı belirlermiş. Benim doğumumda da benim evleneceğim kız belirlenmiş ve bana senin karın kambur olacak demiş. O zaman ben bir istekte bulunmuşum tanrıdan. Tanrım, kambur bir kadın bir trajedi olur. Lütfen onun kamburluğunu bana ver, onu güzel bir kadın yap demişim.”

Moses in bu sözlerinden sonra Frumtje gözlerini yerden kaldırdı, onun gözlerinin içine baktı ve elini uzatıp, Moses in elini tuttu. Ve daha sonra da onun, sevgili eşi oldu.

Bu anlatılanlar bir “peri masalı” değil, ünlü Alman besteci Mendelssohn’un 
büyük babası ile büyük annesinin evlenmelerinin öyküsüdür. 
* En yetenekli bestecilerden birisi kabul edilen Mendelssohn, Mozart’ın 19. yüzyıldaki eşdeğeri olarak değerlendirilir. 
http://bisgen.blogspot.com.tr/ dan alındı.
***
YALNIZLIĞIN İÇİNDEN DÜŞÜNCELER
Dünyanın yarısında aradım
en güzel adı verebileceğim o yeri.
Hepsinden daha güzel olsun
olmasın ondan güzeli.

Her şeyi benden al ki, benim olsun onlar
fakat o muhteşem duyarlılığımı esirgeme benden
sevinç duyabileceğim ve söz verebileceğim
bir başka duyarsız geçip giderken!     
Verner Von HEIDENSTAM, çeviren : Özkan MERT
***
NEGATİF KONTURLAR VE GELİŞMELER
Ceza konturlarının dışında, negatif konturlar briçte çok önemli bir yer tutmaktadır.
Her geçen zaman dilimi içinde briç katlanarak gelişim gösterirken, negatif konturlar da aynı gelişimin içinde kendilerine hatırı sayılır bir yer bulmakta.
Bizim ceza konturu olarak aldığımız pozisyonlar dahi  4 KARO seviyesine kadar negatif oynandığı da bir gerçektir.

Modern briçte, negatif konturlar çok amaçlı olarak kullanılmaktadır.
Çok somut bilgiler içerdikleri gibi, ne olduğu henüz anlaşılamayan, ancak deklarelerle nereye bağlanacağı belli olacak sinyallerin de başlangıcı olabiliyor.

Dağılım ne olursa olsun, 16+ puanlarla başlayan ellerin ilk deklareleri önce KONTUR, sonra eli anlatma şeklinde geçiyor.  (Dengeli ve rakibin rengini kesen 15-17 puanlı eller 1 sanzatu diyor. Bu durum istisnadır)

Negatif konturlar:  take-out konturu, responsive kontur, uyandırma konturu, liğhtner  (ışık, sinyal, ikaz ) kontru, trap (tuzak) kontru, sputnik konturu, kooperatif (yardımlaşma) kont.vb.
“yusufziyaserifoglu”

Hiç yorum yok: