Ember -
Cheap Thrills Sia Cover Violin and Cello
*****Eğer hayat sadece sevinçle dolu olsaydı,
hiçbir zaman
cesur ve sabırlı olmayı öğrenemezdik.
Helen Keller
Helen Keller
*****
HAKLI VE GÜÇLÜ
Uygarlık,
haklı ve güçlü karşı karşıya geldiği zaman ortaya çıkar.
Uygar kültürde haklı güçlüden korkmaz, hakkını savunur ve alır.
Uygar olmayan kültürde haklı güçlünün yumruğu altında ezilir ve haklı iken haksız olur.
Seçimler yapıyorsunuz. Bakın bakalım, haklı olan mı kazanıyor, güçlü olan mı?
Sabahtan akşama çalışıyorsunuz. Haklı olan mı kazanıyor, güçlü olan mı?
Toplumunuz haklı olanın peşinden mi gidiyor, güçlü olanın peşinden mi?
Topluma egemen olan haklılık mıdır, güçlülük mü?
Geleceğiniz bu sorunun yanıtındadır.
Başınıza gelen de gelecek olan da kendi seçiminizdir.
Gerçek bu…
Uygar kültürde haklı güçlüden korkmaz, hakkını savunur ve alır.
Uygar olmayan kültürde haklı güçlünün yumruğu altında ezilir ve haklı iken haksız olur.
Seçimler yapıyorsunuz. Bakın bakalım, haklı olan mı kazanıyor, güçlü olan mı?
Sabahtan akşama çalışıyorsunuz. Haklı olan mı kazanıyor, güçlü olan mı?
Toplumunuz haklı olanın peşinden mi gidiyor, güçlü olanın peşinden mi?
Topluma egemen olan haklılık mıdır, güçlülük mü?
Geleceğiniz bu sorunun yanıtındadır.
Başınıza gelen de gelecek olan da kendi seçiminizdir.
Gerçek bu…
Erdal
Atabek
****
DAVET
Süslü günlerin mahvettiği
O eski tuhaf aşk öykülerinin çimenlerine düşmüş
Hoş yarı doğruların şebnemiyle
Ve bal sözcüklerle ve çiçek öpüşlerle
Sana kur yapmak için eğilemem.
Uzaklardan duyulan çanlar misali titrek
Fısıltılar içinde tapınarak
Mırıltılı alacakaranlıkta
Ayaklarına da kapanamam.
Tüm bu şeyleri bilirdim vaktiyle
Ve yapardım
O şen gençliğimde de değil, üstelik geçen yıl.
Ve geçip gitti
Rüzgârın gölgesi misali.
Hayır, sana böyle kur yapamam;
Fakat bütün hakikatin merkezine
Yukarılara doğru süpürüldüğümden
Beraberimde götürmek zorundayım seni
Şu kuşatan muazzam ateşe esrime içinde,
”Peşimden gel! Peşimden gel!”
Diye çağırarak ateşin ortasından her daim,
Ve kavuşmamızın haşmetinde
Yeniden doğacaktır kudret.
Ve birlikteyken bu kudretin merkezinde
Birbirimize dayanarak
Seslenmek zorundayız sonsuzca:
”Gelirim, biraz daha öteye git sen”.
Ve yeniden, ”Peşimden gel”,
Çünkü oyalanmamalıyız.
O eski tuhaf aşk öykülerinin çimenlerine düşmüş
Hoş yarı doğruların şebnemiyle
Ve bal sözcüklerle ve çiçek öpüşlerle
Sana kur yapmak için eğilemem.
Uzaklardan duyulan çanlar misali titrek
Fısıltılar içinde tapınarak
Mırıltılı alacakaranlıkta
Ayaklarına da kapanamam.
Tüm bu şeyleri bilirdim vaktiyle
Ve yapardım
O şen gençliğimde de değil, üstelik geçen yıl.
Ve geçip gitti
Rüzgârın gölgesi misali.
Hayır, sana böyle kur yapamam;
Fakat bütün hakikatin merkezine
Yukarılara doğru süpürüldüğümden
Beraberimde götürmek zorundayım seni
Şu kuşatan muazzam ateşe esrime içinde,
”Peşimden gel! Peşimden gel!”
Diye çağırarak ateşin ortasından her daim,
Ve kavuşmamızın haşmetinde
Yeniden doğacaktır kudret.
Ve birlikteyken bu kudretin merkezinde
Birbirimize dayanarak
Seslenmek zorundayız sonsuzca:
”Gelirim, biraz daha öteye git sen”.
Ve yeniden, ”Peşimden gel”,
Çünkü oyalanmamalıyız.
Ezra Pound (1885-1972,
ABD) - çeviren: İsmail Haydar Aksoy
****
****
DÖRT SEVİYESİNDE OYUN AÇIŞLARI
Dört seviyesi açışlar:
A- Majör açışları,
B- NT açışı,
C- Minör açışları (NAMYATS) olmak
üzere üç çeşittir. Minör açışları majörlere apeldir, Minörlerle ilgisi yoktur.
A- DÖRT SEVİYESİ MAJÖR AÇIŞLARI
Dört seviyesinde yapılan majör
açışları Pre-Emptivedir, asıl amacı rakiplerin iletişimini kesmek ve deklere
vermelerini zorlaştırarak zon bulmalarını engellemektir. Bu nedenle diğer baraj
açışlarında olduğu gibi (2.3.4) kuralına tabidir. Açıcının eli 1 seviyesinde
oyun açabilecek kalitede değildir(4-10) OP. Açış rengi 8+ kartlıdır, açıcının
elinde maksimum 1,5 savunma lövesi vardır. Açış renginin bir büyük onör ile
başlaması tercih edilir. Koz rengi as veya rua ile başlamadığı takdirde yan
renklerde mutlaka bir as vardır. Yani açıcıda her durumda en az 1 Key-kart bulunur, sıfır
olamaz. Açış rengi as ile başlıyorsa yan renklerde as olamaz,
bir Rua olabilir. Açış rengi (AR) ile başlayabilir.
Örnek eller
Pik: x
– Kör: AVTxxxxx – Karo: Rx – Trefl: xx
Pik: ARxxxxxx – Kör: x
– Karo: Dxx – Trefl: x
Pik: DVTxxxxx- Kör: Ax
– Karo: x
– Trefl:
xx
Dört seviyesinde majör bir renkle
oyun açan açıcı, açış rengi koz olduğu takdirde aleyhte
zon durumunda 8, eşit zon durumunda 7, lehte Zon durumunda 6 el almayı garanti
etmekte ve ortağından sadece 1 löve beklemektedir. Bu durumda konturlu
batış halinde her türlü Zon durumunda avantajlı skor elde etmeği düşünmektedir.
Üçüncü pozisyonda disiplinsiz açışlar yapılabilir.
Rakip oyun açtığı takdirde 4
seviyesinde majör bir renkle araya giriş aynen açış şartlarına tabidir.
Cevapçı zon durumuna göre
açıcının vaat ettiği el sayısını bildiğinden kendi elindeki löveler ile
açıcının lövelerinin toplamı çerçevesinde hareket eder. Pre-Emptive açış yapan
oyuncu ortağı tarafından sorgulanmadıkça bir daha konuşamaz.
Cevapçı, açıcıyı sorgulamak
istediği takdirde ya 4 NT der ya da başka bir renk okur. Cevapçının 4 NT demesi
Key-kart sorusudur. Başka bir renk okuması ise bir tur için forsing olur ve
açıcıdan ‘’bu rengi kontrol ediyorsa key kartları söylemesini, kontrol yoksa
rengini 5 seviyesinde deklere etmesini’’ ister.
Örneğin oyun 4 Kör ile açılmışsa,
cevapçının 4 Pik, 5 Trefl, 5 Karo deklereleri okunan rengi kontrol ediyorsan
Key kartları söyle anlamındadır. 4 NT ise doğrudan Key-kart sorusudur. Açıcı
Key-kart sorgusuna cevap verirken basamaklı deklareler ile koz kızı bilgisini
de verir. (Dikkat! Açıcıda her zaman en az 1 Key-kart vardır, sıfır olamaz).
Açıcının cevaplarında birinci
basamak 1 Key-kart, ikinci basamak 1 Key-kart ve Koz damı, üçüncü basamak 2
Key-kart, dördüncü basamak 2 Key-kart ve Koz damı gösterir. Açıcıda 2
Key-karttan daha fazlası olamaz. Kontrol sorarak key-kart istenirse ve eğer bu
basamaklardan biri Koz rengine denk gelirse bu renk atlanarak bir üstündeki
renk okunur. Koz rengini okumak kontrol yok anlamındadır. 4 NT sorgusunda bu
sorun yoktur.
*
4 NT Key-kart sorgusuna verilen
cevaplar tablosu
açıcı cevapçı
4
Majör.(4Kör/4Pik) 4
NT (Key-kartları söyle).
5 Trefl (1 Key-kart).
5 Karo (1 Key-kart+ Koz Dam).
5 Kör (2 Key-kart).
5 Pik (2 Key-kart+ Koz Dam).
Kontrol sorgusu ile birlikte
Key-Kart sorusu
açıcı cevapçı
4
Kör 5
Karo (Karo kontrol varsa Key-kartları söyle).
5 Kör (Kontrol yok).
5 Pik (1 Key-kart),
5 NT (1 Key-Kart+ Koz Dam).
6 Trefl (2 Key-kart).
6 Karo (2 Key-kart+ Koz Dam).
Not: Dikkat edilirse Açıcıda
kontrol varsa Koz renginin 5 seviyesi aşılmaktadır. Bu nedenle Şlem için ancak
1 kontrol ve 1Key-kartın yeterli olabileceği durumlarda bu sorgu yapılabilir.
Kontrol yoksa Cevapçının eli oyunu 5 seviyesinde oynayabilecek kalitededir.
Kontrol sorgusu için başka bir
örnek
açıcı cevapçı
4
Kör 4
PİK (Pik kontrolü varsa Key-kartları söyle).
4 NT (1 Key-kart).
5 Trefl (1 Key-kart+ Koz Dam).
5 Karo (2 Key-kart).
5 Kör (Kontrol yok).
5 Pik (2 Key-kart + Koz Dam).
**
B- 4 NT AÇIŞI
Bu açış aşağıdaki örneklerde
görülen tipte eller ile yapılır, doğrudan as sorusudur. Bir as varsa rengi ile
söylenir, İki as ise Renk, Boy ve Karışık olmak üzere (RBK-REBEKA) tarzında
gösterilir.
Pik: -, -Kör:
RDVTxx, -Karo:
A, -
Trefl: ARDVxx
Pik: ARDT, -Kör: x, -Karo:
ARDVTxx, -Trefl: x
Örneklerden görülebileceği gibi
ellerin dağılımı, ortaktan hiçbir şey bulamazsa bile 5 seviyesinde
oynayabilecek güçtedir.
açıcı cevapçı
4
NT………………………………. 5
Trefl (As yok).
…………………………………….....5 Karo (Karo
As).
……………………………………….5 Kör (Kör As).
……………………………………….5 Pik (Pik As).
……………………………………….5 NT (Trefl As).
……………………………………….6 Trefl (Aynı
renk 2 as). (2 Kırmızı veya 2 Siyah).
……………………………………….6 Karo (Aynı boy
2 As). (2 Majör veya 2 Minör).
……………………………………….6 Kör (Karışık 2
as). (farklı renkte 1 Majör ve 1 Minör).
**
C-NAMYATS (4 seviyesinde Minör)
AÇIŞLARI
4 Seviyesi minör açışlarının
majörlere transfer olduğu fikri ilk olarak briç teorisyenlerinden Sam STAYMAN
tarafından ortaya atılmıştır.
4 TREFL açışı 4 KÖR’e,
4 KARO açışı ise 4 PİK’e
transferdir.
Ancak Stayman bu açış tipini
baraj (Pre-emptive) amaçlı olarak düşünmüştür. Briç otoriteleri bu açışların
zayıf değil, kuvvetli açılış olarak kabul edilmesini, baraj açışlarının ise
doğrudan 4 KÖR/4 PİK diye yapılmasını istemişlerdir. Briç otoritelerinin bu
talebi genel kabul görmüş ve briççilerin büyük bir çoğunluğu tarafından
uygulanmağa başlanmıştır. Sam STAYMAN’ın önerisinin ters olarak uygulanması
sonucu onun ismine izafeten soyadı ters yazılarak bu tip oyun açışlara NAMYATS
adı verilmiştir. Birçok yerde ‘ROMEX NAMYATS’ olarak da anılır.
Namyats açış için genel şartlar:
1- 4 Trefl açışı 4 Köre, 4 Karo
açışı 4 Pike transferdir.
2- Koz rengi tam kapalı ise 7+ kart
olabilir. Tam kapalı değilse 8+ kart olmalıdır.
3- Koz renginde mutlaka 2 büyük onör
olacak. Diğer bir deyişle koz renginde sadece 1 Key-kart varsa yanında mutlaka
koz damı olacak. (Koz rengi AR, AD veya RD ile başlayacak).
4- Koz rengi as ile başlamıyorsa ya
da kapalı 8+ kart değilse yan renklerden birinde 1 as olacak, yani açıcıda en
azından 2 Key-kart olacak.
5- Koz rengi tam kapalı 8+ kart ise
yan renklerde As olmayabilir.
6- Açıcının elinde en az 8 en fazla
9 hazır löve olacak.
7- Açıcıda 9 hazır löve varsa elinin
gücü en fazla 16 OP olacak. Daha çok puan varsa 9 lövelik eller 2 Trefl ile
açılır.
8- Yan renklerden hiçbirinde Void
(Çaka) olmayacak. Çaka varsa elin gücü çok artar.
10- Yan renklerin hiçbirinde ikiden
fazla kayıp olmayacak.
Özetle NAMYATS
açışlar; 4 Kör/4 Pik açışlarından iyi, 2 Trefl açışından kötü, 8.5 lövelik
ellerdir.
Namyats açış yapabilecek ellere
örnekler:
Pik: ARDVTxx, - Kör: xx, - Karo:
xx, -Trefl: RD
Pik: Ax, - Kör: RDVTxxxx, - Karo:
Rx, -Trefl: x
Pik: ADVTxxxx, -Kör: Rx, - Karo:
x, -Trefl: Ax
PİK: xx, - Kör: ARDVTxx, - Karo:
AD, - Trefl: xx
Aşağıdaki örnek eller ile Namyats açış yapılamaz.
Pik: Ax, - Kör: ARDVTxx, - Karo:
xxx, -Trefl: x
(Karolardan 3 kayıp var).
Pik: RDVTxxxx- Kör: Rx, - Karo:
Rx, -Trefl: x (Sadece 1 Key-kart var).
Pik: ADVTxxxx,- Kör: Axx, - Karo:
Rx, -Trefl: - (Trefl void, çaka var).
Pik: x, - Kör: ARVTxxxx, - Karo: Rx, -Trefl: AR (18 OP var).
Pik. Rx, - Kör: ADVTxxxx, - Karo:
Rx, -Trefl: x (Koz kapalı değil, yanda As yok).
Pik: ADVTxxx, - Kör: Ax, - Karo:
Rx, -Trefl: Dx (Koz 7 kartlı ve kapalı değil).
Pik: AVTxxxxx, - Kör: AD, - Karo:
RD, - Trefl: x (Koz 2 büyük onörlü değil).
Cevaplar ve Rebidler
Oyun 4 seviyesinde minör bir
renkle açıldığı zaman, cevapçı ortağının koz rengini, en az 2 Key-kartı
olduğunu, ortalama 4,5 kaybı olduğunu, çaka rengi olmadığını, hiçbir renkten
ikiden fazla kaybı olmadığını ve açıcının gücünün en fazla 16 OP olabileceğini
bilerek kendi elini değerlendirir. Cevapçı zayıf ise 4 Trefl açışına 4 Kör, 4
Karo açışına 4 Pik diyerek transferi alır. Bu Sign-Off olur, Açıcı kesinlikle
pas geçmelidir.
Cevapçıda 2 Key-kart varsa ve
elinin dağılımı uygunsa şilem ihtimali vardır. Bu durumda transferi almaz ve
açış renginin bir üstündeki rengi okuyarak Key-kart sorgusunu başlatır.
Örneğin 4 Trefl açışına 4 Karo veya 4 Karo açışına 4
Kör cevapları Key-kart sorusudur. Açıcı key kartları bildirirken basamaklı
cevaplarla Koz damı bilgisini de verir.
Açıcıda en az 2 Key-kart
olduğundan
birinci basamak 2 Key-Kart,
ikinci basamak 2 Key-kart+Koz
dam,
üçüncü basamak 3 Key-kart,
dördüncü basamak 3 Key-kart+Koz
dam gösterir.
Cevapçı çok güçlü ise yine
transferi almaz ve bu sefer transfer renginin üzerinde bir renk okuyarak
kontrollere geçer (Sıra konuşması- Up the Line- Spiral Cue Bid). 4 Trefl
açışına 4 Pik, Pik kontrolü gösterir. Bundan sonra açıcıda sıra ile elindeki
kontrolleri gösterir. Atlanan renkte kontrol yoktur.
Cevapçı 4 NT demişse pik kontrolü
yok, fakat minörlerin her ikisinden kontrolü olan iyi bir elim var demektedir.
Açıcıda pik kontrolü varsa Key-kartlarını gösterir. Kontrol yoksa 5 Kör ile
Sign-Off yapar.
Oyun 4 Karo ile açıldığında,
cevapçı 4 NT derse yine minörlerin her ikisinden kontrolü olan iyi bir el
göstermektedir. Açıcıda kör kontrolü yoksa 5 Pik ile Sign-Off
yapar.
Not: Bazı oyuncular açış renginin bir
üzerindeki rengi açıcıyı deklaran yapmak için kullanırlar. Örneğin 4 Trefl
açışına 4 Karo diyerek transferi almaz ve açıcının 4 Kör diyerek oyunu açıcının
oynamasını isterler. Bunlar Key-kart sorgusunu 4 NT ile yaparlar.
Cevapçının Konuşmaları özet tablosu
açıcı cevapçı
4 Trefl.(Körlere
transfer) 4
KARO (Key-kart sorusu).
4 KÖR (Transferin kabulü. Sign-Off).
4 PİK (Pik kontrolü- Spiral Cue Bid).
4
NT (Pik kontrolü yok, Minörlerin her ikisinden var)
açıcı cevapçı
4 Karo (Piklere
transfer). 4
Kör (Key-kart sorusu).
4 Pik
(Transferin kabulü. Sign-Off).
4 NT (Minörlerin her ikisinden kontrol var. İyi el).
Açıcı, Cevapçının 4 NT sorgusuna
cevap verirken yine basamaklı deklareler ile Dam bilgisi ile birlikte Key-kart
sayısını verir. Basamaklardan biri Koz rengine denk geliyorsa bu basamak
atlanarak bir üstündeki renk okunur. Çünkü Koz rengini 5 seviyesinde okumak
Sign-Off olur.
*
Açıcının Key-kart sorusuna
cevapları
açıcı cevapçı
4 Trefl (Körlere
transfer). 4 Karo (Key-kart sorusu).
4 Kör (2 Key-kart).
4 Pik (2 Key-kart + Koz dam).
4 NT (3 Key-kart).
5 Trefl (3 Key kart + Koz dam).
*
4 seviyesi açışlara karşı savunma
4 Kör/ 4 Pik açışlarına atılan
kontur ceza değil uyandırmadır, rakip renk dışındaki renklere apeldir.
Müdahalecinin ortağı (Yükselten) öncelik diğer Majör olmak üzere kalan üç
renkten birini seçmelidir. Ancak Yükselten rakibi batırmakla skor avantajı elde
edeceğini düşünüyorsa pas geçebilir.
Müdahaleci DBL atarken dikkatli
olmalıdır. Oyunu 4 seviyesinde majör bir renkle açan rakibin elinde 8+ kartlı
koz vardır, eli dengesizdir. Yükseltenin pas geçmesi halinde, Açıcı ortağından
gelecek löveler ile oyunu yapabilir. Bu nedenle Müdahaleci elindeki puanlara
göre değil, savunma lövelerine göre DBL demelidir. Kontur atan Müdahalecide 3,5
savunma lövesi bulunmalıdır. Bu durumda Yükselten elinde 1 savunma lövesi varsa
ve skor avantajı elde edilecekse dengeli eller ile Pas geçebilir. El dengesiz
ise Pas geçilmemeli renk gösterilmelidir.
Müdahalecinin DBL veya 4
seviyesinde diğer majör renk ile araya girişinden sonra Yükselten 4 NT ile
Key-kart sorgusu yapabilir.
Müdahalecinin başka bir renk
okuması oynamak içindir ve kaliteli 6+ kartlıdır. 4 NT müdahalesi ise (5+/4+)
minörleri gösterir.
Müdahalecinin eli çok kuvvetli
iki renkli (5+/5) ve ortağından gelebilecek 1 löve ile şilem oynayabilecekse
rakip rengi Cue-Bid eder veya 5 NT der. Rakip rengin Cue-Bidi Diğer majör ile
Treflileri, 5 NT müdahalesi Diğer majör ile karoları gösterir.
açıcı müdahaleci
4 Majör …………………….. DBL. (Diğer renkler ve 3,5
savunma lövesi).
…………………………………4 Diğer Majör.
(oynamak için, 6+ kart).
…………………………………4 NT (Cue-Bid,
Minörler 5+/4+).
…………………………………5 Renk (Oynamak
için, 6+ kart).
…………………………………5 Rakip renk
(Cue-Bid, 5+/5+ Diğer majör ve Trefl)
…………………….…………...5 NT (Cue-Bid,
5+/5+ Diğer majör ve karo).
4 NT açışlarına DBL cezadır.
Müdahaleci oyun açılış kartını kendisi yapacaksa ve NT oyununu tek başına
batırabilecekse kontur atmalıdır. Oyun açılış kartını Müdahalecinin ortağı
yapacaksa DBL tehlikelidir, Yükselten Müdahalecinin rengini bulamayabilir.
Renkle Müdahale baraj amaçlıdır.
Rakibin eli çok kuvvetlidir, skor avantajı sağlanacaksa (2.3.4) kuralı dikkate
alınarak 5 veya daha yukarı seviyelerde renkle araya girilebilir.
NAMYATS
açışlara atılan konturun hiçbir tehlikesi yoktur ve ceza değildir. Açış
rengi rakibin rengi değildir ve bu renge oynama ihtimalleri çok azdır. Bu
nedenle atılan kontur ceza olmamasına rağmen, yükselten zayıf bir el ile
rahatlıkla pas geçebilir.
Namyats açışlara Kontur atmak
için çok fazla puan olmasına gerek yoktur, oyun açar kalitede bir el olması
yeterlidir. Müdahaleci rakibin ima ettiği renk dışındaki diğer üç renge
hazırlıklıdır. Yükselten 8+ OP ile öncelik diğer Majör olmak üzere en iyi
rengini göstermelidir.
Müdahalecinin başka bir renk
okuması oynamak için ve 6+ kartlıdır. 4 NT müdahalesi Minörleri (5+/4+) gösterir.
Rakibin ima ettiği Majör rengi okumak Cue-Bid olur ve diğer Majör ile bir
Minörün (5+/4+) karlı olduklarını gösterir. 5+ kartlı olan renk Majördür.
açıcı cevapçı
4 Minör………………….. DBL. (12+ OP,
rakibin ima ettiği renk dışındaki renkler).
…………………………….4 Diğer majör (6+
kart, oynamak için).
…………………………….4 Rakip majör (Diğer
Majör ve bir Minör (5+/4+)
……………………………4 NT (Minörler 5+/4+).
……………………………5 MİNÖR (Okunan renk
6+ kart, genellikle baraj amaçlı).
Namyats açışlara DBL ile müdahale
edildiği takdirde cevapçı:
a-Atağın
Açıcıya gitmesi için Pas geçebilir. Açıcı kendi rengini söyler ve oynar.
b-Atağın
kendisine gelmesini istiyorsa transferi alır.
c-Cevapçının
sürkontur (RDBL) demesi yan renklerden en az 2 savunma lövesi gösterir. Bu
durumda açıcı kendi elinin durumuna göre hareket eder. Eğer rakipler yarışmaya
devam ederse ve açıcının elinde koz rengi dışında bir as varsa ve de skor
avantajı sağlanacaksa rakipleri cezalandırır. Koz rengi dışında as yoksa veya
skor avantajı sağlanmıyorsa kendi rengini söyler ve oynar.
d-Cevapçı
iyi bir el ile Şlem oynamak için rakipleri duymamış gibi hareket eder.
*
5 SEVİYESİ OYUN AÇIŞLARI
5 SEVİYESİ MİNÖR açışları 8+kartlı ve Pre-Emptivedir,
(2.3.4) kuralı uygulanır. Bu açışlara atılan kontur ceza odaklıdır.
5 SEVİYESİ MAJÖR ve 5 NT açışları 11 lövelik eller gösterirler. Pek
kullanışlı değildir. Biz bu tip elleri 4 NT ile açarak ortaktan aslarını rengi
ile göstermesini istiyoruz.
“Mehmet Özyeşilbaş” a
teşekkürler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder