türlerin en
güçlüsü değildir,
en zekisi de değildir.
en zekisi de değildir.
Hayatta kalan,
değişime en çok
ayak uydurabilendir.
Charles Darwin
***
Ürkeklik ve
çekingenlik yalnızlığa açılan kapıdır.
İnsanın ilginç
ruhsal bir durumudur.
Kurtulması kolay
olmayan bir ıstırap gibidir.
Ancak insana böyle
bir özellik ya da kötü yan, bir karışım gibi şarttır.
Kişiliğinin
bozulmasını önemli ölçüde önler.
Pablo Neruda
***
DOĞU LANSING'DE BİR ANAHTAR
Bir anahtarım ben
perdahlı çelikten.
Keyfe bağlı değil
düzensiz profilim.
Görmediğim bir
dolapta uyuyorum
belirsiz puslu
uykumu, bir anahtarlıkta.
Bir kilit var beni
bekleyen.
Bir tek. Dövme
demirden kapı
katı kristalden.
Bir ev var
öte yakada, gizli
ve gerçek.
Yukarda, aynalar,
alacakaranlıkta,
görüyor boş
aynalar geceleri, gündüzleri,
görüyor ölülerin
fotoğraflarını
ve incecik
geçmişlerini fotoğrafların.
Çevireceğim bir
gün kilidin dilini
ve iteceğim ağır
kapıyı.
Jorge Luis Borges
- ( 1899 - 1986 )
***
EDDİE KANTAR’IN ATAK ÖĞÜTLERİ
A- Konturlu kontratlara ataklar
1- Partner final kontratına kontur atarsa;
a- İki defans
eli ile birlikte kombine olarak, kontratı batıracak yeterli kuvvete sahip
olduğumuzu düşünüyor.
b- Kuvvetli koz
rengi var
c- Partner
offside konumunda iken, gambling tipi ilan edilmiş zon kontratına kontur
atarsa; şunu söylüyordur, partner üste konuşmak istiyorum, ama kayıp kozlar
nerede? sende ise cezalandıralım, aksi halde kalkalım.
d- Partner
özellikle bir renkten atak istiyor olabilir, final kontratı şilem ise bu
lightner'dir, zon ise muhtemelen yerin rengi yada rakibin 2. rengidir
2- Partner ceza kontru attığında, sizin renginizin
onda kısa olduğunu varsayın, çünkü ceza konturları en iyi mis fit durumlarında
çalışır.
*
B- Konturlu şilem kontratlarına ataklar
1- Eğer partner bir konuşma yapmış ve sonra rakiplerin
kendi istekleri ile ilan ettikleri renk şlemi kontratına kontur atmış ise;
partnerin rengini atak etmeyin, koz atak etmeyin. Partnerin konturu şunlardan
birini gösterir:
a- Bir void (en
sıklıkla)
b- Yerin ilk
okuduğu rengin atak edilmesini istiyor
c- Deklaranın
okuduğu renklerden birinde AK.
2. Eğer partner bir renk okumamış iken rakibin kendi
isteği ile geldiği renk şilemi kontratına kontur atarsa; buda rakiplerin
okumamış olduğu bir rengin atak edilmesini istemez. çünkü bu normal bir ataktır
ve lightner konturları normal atak istemez, yine bu durumda partnerde şunlardan
biri vardır:
a- Bir void
b- Yerin ilk
renginin atak edilmesini istiyor.
*
C- Bize yardım edecek bir kontur yokken şileme ataklar;
Eğer dummy (yer)
şiddetli bir şekilde sıçrayarak, mesela blackwood yapmadan şilem ilan etmiş
ise, bir voidi olduğu, kuvvetli kozları olduğu, uzun ve etkili bir yan renge
sahip olduğu ve kısa suitlerinde kontrol olduğu düşünülebilir. Bu durumda
genellikle en doğru atak; onun en kısa süitini açılmaktır.
örnek:
Kuzey....Doğu....Güney....Batı(Siz)
1♥..........pas..........1♠
......2♣
6♠ !
batıda eliniz (♠
A43. ♥ Q5. ♦ J64.
♣ ADJ95 )
Dummy muhtemelen
treflden şikan, uzun pikleri ve körleri var, ♦atak edin ve ♠As ile el
tuttuğunuzda bir ♦alabilmeyi umun.
*
D- Partnerin rengine atak
1- Zayıf bir el ile partnerin rengine atak ederken,
yan renklerden birinde el tutabileceğiniz, anahtar bir kart yoksa, partnerin
rengi; Qxxx(x) ya da Kxxx(x) iken büyük onör atak edin, bir fırsatınız daha
olmayabilir.
2- Çıplak As ve yanında herhangi bir uzunluk varken,
mantıklı bir planınız yoksa, As altından atak etmeyin, As altından ataklar için
özel bir partnerlik anlaşmanız olması gerekir.
3- 10xx, Jxx, Dxx'den küçük atak edin, ama dummy
deklarasyonda natürel NT konuşmuşsa; büyük onörü atak edin.
4- Eğer deklarasyonda desteklemiş iseniz; 3 ya da 4
boştan, partnerin rengine, büyük atak edin, aksi halde küçük atak edin.
5- Eğer xxx'den büyük atak ettiyseniz, 2. seferde
ortanca kartı verin. Eğer xxxx'den büyük atak ettiyseniz, 2. seferde en küçük
kartı verin. Eğer xxx'den küçük atak ettiyseniz, 2. seferde en büyük kartı
verin. Eğer xxxx'den küçük atak ettiyseniz, 2. seferde kalan en küçük kartı
verin.
6. Genellikle partnerin açış ya da overcall rengini
atak etmek; diğerlerinden daha emniyetlidir, ama deklarasyondan partnerinizin
3.den zayıf açış yaptığını düşünüyorsanız şimdi onun rengini atak etmek için
daha istekli olmalısınız, çünkü 3. den zayıf açışlar genellikle atak rengi
gösterir.
*
E- Açış kartı
Kart, atak kartı olarak seçildikten sonra muhtemelen
tüm defans boyunca kullanılan en önemli kart olacaktır. Bu yüzden onu oynamadan
önce iyi bir muhakeme yapmalısınız, öncelikle masadaki muhtemel dağılıma
odaklanmalısınız (bu bol miktarda deklarasyon varken daha kolaydır) deklaren
kuvvetini ve koz fitlerinin durumunu deklarasyon sırasında gösterir, özellikle
majör renkler konusunda ilgisini ya da kaygısını belli eder, deklarasyona geri
dönmek bize, agresif ya da pasif atak yapmak konusunda fikir verir.
- Dummy uzun bir
yan renge sahip olduğunu gösterdi mi?
- Eğer orada uzun
bir renk varsa, nasıl kırabiliriz?
- Kup almaya mı
çalışmalıyım?
- Partnere kup
vermeye mi çalışmalıyım?
- Dekleranın en
kısa rengini mi denemeliyim?
- Oturduğum yerde
bekleyip onların bize löveler vermesini mi beklemeliyim?
- Koz atak edip,
dummy'nin kup potansiyelini azaltmaya mı çalışmalıyım?
- Bunlar atak
yapmadan önce kendinize sormanız gereken bazı sorulardır.
*
F- Koz atakları
1. Rakipler bir mis fitte oynarken koz atak etmeyi
düşünmeyin.
2- Dengeli bir elimiz ve herhangi bir suit de yada
suitlerde kuvvetimiz varken, 2 ya da 3 boş kozdan, koz atak edebiliriz, ayrıca
yer kısalığa dayalı bir desteğe
sahipken, koz atağı genellikle en iyi ataktır.
3-Singleton koz atak etmeyin, bunun tek istisnası;
partnerimizin 1 seviyesindeki take-out konturumuzu cezaya çevirmesi durumudur,
bu pozisyonda koz atağı zorunludur.
4- Eğer partnerde koz renginin singleton olduğu belli
olduysa; Kxx'den koz atak etmeyin, çünkü kimse koza devam edemeyecektir, başka
bir atak deneyin ve partnerin zorunlu durumda koz dönüşünü bulmasını umun.
Yaşar Kayacan’ a
teşekkürler.
1 yorum:
Her zamanki gibi yine zevkli ve düşündürücü bir podt, çok teşekkürler...
Yorum Gönder