9 Nisan 2014 Çarşamba

Zon ve Şilem Araştırması

Tchaikovsky Nutcracker Suite - Russian Dance Trepak
*****
Dummy Nedir?
Yer. Yere açılan elin sahibi. Dekleranın ortağıdır.
Atak edildikten sonra elindeki kartları, kozlar kendisine göre sağ başta olmak üzere, büyük kartlar kendisine, küçük kartlar dekleran’a doğru gelecek şekilde dizer.
Yalnızca dekleranın direktifi ile, açtığı kartlardan verir. Oyuna karışamaz. 
****
DÜN SABAHA KARŞI
Dün sabaha karşı, kendimle konuştum.
Ben hep kendime çıkan bir yokuştum.
Yokuşun başında bir düşman vardı,
Onu vurmaya gittim, kendimle vuruştum...
Özdemir Asaf
****
ZON VE ŞİLEM ARAŞTIRMA
Herkes zonda, 
dağıtan güney,  
atak Kör R
Batı       Kuzey       Doğu      Güney
-                 -              -             1S
Pas          2S            Pas          3C
Pas          3D           Pas          4C
Pas          4D           Pas          4S
Pas          Pas         Pas

Atak Kör Rua.
2 Trefl zon denemesi, 4 trefl  şilem denemesiydi.
Bu nedenle kuzey 4 Trefl üzerine 4 Karo cue bid’i yaptı.
*
Nasıl Oynamalı?
Bir kumarbaz kör ruayı asla alıp as, rua piki çekerek vale pikin düşmesini umar.
Vale düşerse pik onluyla yere geçip yerdeki karoları çeker.
Ama güney kumarbaz olmadığından pik ası çekti, yere doğru pik oynadı. 
Yere geçmeyi garantileyen güney, batı vale piki kazanıp körleri aldıktan sonra ne dönerse dönsün, onlu pik ile yere geçip kayıplarını karolara atar.

Not:
İki seviyesinde kozda anlaştıktan sonra, üçüncü seviyede konuşulan her yeni renk zon denemesidir.
Dördüncü seviyedeki her yeni renk ise şilem denemesidir.
 “Briçte Temel Bilgiler, Briç Dünyası Yayınları”    

Hiç yorum yok: