Pepparn - Rallarpolka från
Västmanland
*****Sıra dışı, büyük insanlar,
daima sıradan
zekaların
şiddetli muhalefetiyle karşılaşırlar.
Albert Einstein
*****
Dünyanın
sorunu,
akıllılar hep kuşku içindeyken
akıllılar
aptalların
küstahça
kendilerinden emin olmalarıdır.
Bertrand Russell
*****
BİR BUZULUN ÇATLAĞINDAN NASIL SIZARSA SU
Bir buzulun
çatlağından nasıl sızarsa su
ve iki yüzü varsa o suyun tadının,
bir ileri
bir geri ve nasıl biri tatlı öbürü sertse,
öyle ölüyorum ben de son kez her anında
bu günlerin,
bir yandan eski iç çekişler artık
salıvermezken beni,
bir yandan göremiyorum gideceğim yeri.
Osip Mandelstam
ve iki yüzü varsa o suyun tadının,
bir ileri
bir geri ve nasıl biri tatlı öbürü sertse,
öyle ölüyorum ben de son kez her anında
bu günlerin,
bir yandan eski iç çekişler artık
salıvermezken beni,
bir yandan göremiyorum gideceğim yeri.
Osip Mandelstam
****
UYANDIRMA
(RAKİBİN 1
RENK AÇIŞINA DÖRDÜNCÜDEN (uyandırma/balancing) MÜDAHALE)
Solda oturan rakip,
1 seviyesinde bir renk ile oyun açtı. Diğer iki oyuncu pas geçtikten sonra, son
oyuncu olarak deklare önünüze geldi. Sizin
de pas demeniz halinde konuşmanın bitmesi ve düşük seviyede rakipler tarafından
oynanmasını engellemek ve/ya el bizim elimiz olabileceğinden konuşmalara
katılmak için, yapılan konuşmaya balancing (uyandırma) denir.
Uyandırma durumu,
açış konuşmasına sadece iki oyuncunun pas geçmesiyle değil, rakip oyuncuların
ikisinin de konuştukları fakat düşük bir seviyede durdukları zaman da söz
konusudur.
A. SANZATU
ile Uyandırmalar:
Rakip rengi en az
bir kesmek kaydıyla, dengeli veya yarı dengeli dengeli ellere sahip iken;
11-14 OP ile
doğrudan 1NT ile uyandırılır.
15-17 OP ile önce
Kontur atılır, sonra sıçramadan NT rebid edilir.
18-19 OP ile önce
Kontur atılır, sonra 2NT rebid edilir.
20-21 OP ile
doğrudan 2NT denilir.
B. KONTUR
ve CUE-BİD ile Uyandırmalar:
22+ OP ile önce
kontur atılır, sonra rakibin rengi cue-bid edilir.
C: CUE-BİD
ile Uyandırma:
Direkt Cue-bid ile
uyandırma çok güçlü el gösterir. Neredeyse 2C açacak bir el ifade eder.
Burada rakip rengi cue-bid Michael’s değil. Dördüncüden Michael’s olmuyor. Çok
kuvvetli (2trefli açacak güçte), kesinlikle dengesiz NT oynayamayacak el
gösterir. Başka bir deyişle, DBL ile başlarsak ve ortakta rakip renk varken cezaya
çevirip PAS geçmesinden korkulan eli ifade eder.
**
NATÜREL
YENİ RENKLER
Sıçrayarak yeni renk
okumak 13-15 OP ile 6’lı renk gösterir.
*
Rakip 1¨ Oyun
Açtı; Pas, Pas Size Geldi. Aşağıdaki ellerle Nasıl Konuşursunuz?
Rakip ortak cevapçı siz S. xx
1¨ PAS PAS ? H.
KQx
D. KJ9x
C. Qxxx
1NT: 11-14 onör puanı.
*
RANGE
STAYMAN: Dördüncü
pozisyonda 1NT ile uyandıran ortağın, puan aralığını öğrenmek için uygulanan
konvansiyonel bir konuşmadır.
Rakip ortak cevapçı siz
1D PAS PAS 1NT:
11-14 puan ve rakip renk keserli.
PAS 2C: RANGE Stayman 10+ puanlı el ile
11~14 puanın neresindesin?
2D:
11-12 onör puan ve 4’lü M yok.
2H:
11-12 onör puan ve 4’lü H var.
2S
: 11-12 onör puan ve 4’lü S. var.
2NT:
13-14 OP ve 4’lü Majör olabilir.
Bundan
sonra normal NT sekansı devam eder:
3C:
Stayman. Cevaplar normal stayman cevapları gibidir.
3D:
4’lü majör yok. 13-14 OP.
3H: 4’lü
H. 13-14 OP.
3S:
4’lü S. 13-14 OP.
3D: Transfer
H‘e.
3H:
Transfer S ‘e.
UYARI:
Uyandırmadan (balancing) sonra rakip tek elden defans yapacağından, 23/24
puanla zon genellikle mümkündür.
*
Rakip ortak cevapçı siz S. QJx
1D PAS PAS ? H. KJxx
D.
AQx
C.
Kxx
Önce DBL, ortağın
konuşmasından sonra basit NT (15-17) puanlı basit NT açabilen el gösterir.
(Direkt 1NT demek 11-14 gösteriyordu)
S. AQx
H.
KQx
D.
AQx
C.
Qxxx
Önce DBL sonra 2NT
18-19 el gösterir.
S. KJx
H.
AKJ
D.
KQx
C.
Axxx
Doğrudan 2NT demek,
20-21 OP ile 2NT açacak el gösterir. (4.den unusual2NT olmadığından direkt 2NT
20-21 OP gösterir)
Rakip ortak cevapçı siz S. AKQJxxx S.
AKQx
1D PAS PAS ? H.
AQx H. AKQxxx
D.
- D.
-
C.Kxx
C. Axx
Burada 2D. cue-bid’i
Michael’s değil. Dördüncüden Michael’s olmuyor. Çok kuvvetli (2trefli açacak
güçte), kesinlikle dengesiz NT oynayamayacak el gösterir. Başka bir deyişle,
DBL ile başlarsak ve ortakta karolar varken cezaya çevirip PAS geçmesinden
korkulan eli ifade eder.
UYARI:
Dördüncüden (uyandırma/balancing durumunda) Unusual2NT ve Michael’s Cue-Bid
olmuyor.
Rakip ortak cevapçı siz S.
AQJxx
1D PAS PAS ? H. KQxxx
D. xx
C. x
Önce büyük 1S
söylenmeli. Kör önce söylenirse rebid sorunu olabilir.
Rakip ortak cevapçı siz S.
AKJTxx
1D PAS PAS ?
H. Axx
D. xx
C. xx
Dördüncüden sıçrayarak
renk söylemek 12~15 puan ve 6 adet kart gösterir. Deklare 2♠ olmalı. Bu
deklare; oyunu sizin 1♠ açtığınızda ortağınızın 1NT cevabından sonraki iki 2pik
deklareniz gibidir.
1S 1NT
2S Şeklindeki
bir eli tarif eder.
*
Rakip ortak cevapçı siz S. xx
1D PAS PAS ?
H. Kx
D. QJT9xx
C. KJx
PAS: Bu ele atak mutlaka karo (rakibin kozu) olmalı.
Atak eden oyuncu
karosu tek bile olsa atak etmesi gerekir.
“erguncuhadar”
1 yorum:
Anımsadığım 2 ünlü söz ve yeni okuduğum güzel şiir için teşekkürler...
Yorum Gönder