4 Mayıs 2014 Pazar

Uyandırma (Rakibin Bir Renk Açışına Dördüncüden Müdahale)

Pepparn - Rallarpolka från Västmanland
*****
Sıra dışı, büyük insanlar, 
daima sıradan zekaların 
şiddetli muhalefetiyle karşılaşırlar.
Albert Einstein
*****
Dünyanın sorunu,
akıllılar hep kuşku içindeyken
aptalların
küstahça kendilerinden emin olmalarıdır.
Bertrand Russell
*****

BİR BUZULUN ÇATLAĞINDAN NASIL SIZARSA SU
Bir buzulun çatlağından nasıl sızarsa su
ve iki yüzü varsa o suyun tadının,
bir ileri
bir geri ve nasıl biri tatlı öbürü sertse,
öyle ölüyorum ben de son kez her anında
bu günlerin,
bir yandan eski iç çekişler artık
salıvermezken beni,
bir yandan göremiyorum gideceğim yeri.
Osip Mandelstam
****
UYANDIRMA 
(RAKİBİN 1 RENK AÇIŞINA DÖRDÜNCÜDEN (uyandırma/balancing) MÜDAHALE)
Solda oturan rakip, 1 seviyesinde bir renk ile oyun açtı. Diğer iki oyuncu pas geçtikten sonra, son oyuncu olarak deklare önünüze geldi. Sizin de pas demeniz halinde konuşmanın bitmesi ve düşük seviyede rakipler tarafından oynanmasını engellemek ve/ya el bizim elimiz olabileceğinden konuşmalara katılmak için, yapılan konuşmaya balancing (uyandırma) denir.
Uyandırma durumu, açış konuşmasına sadece iki oyuncunun pas geçmesiyle değil, rakip oyuncuların ikisinin de konuştukları fakat düşük bir seviyede durdukları zaman da söz konusudur.
A. SANZATU ile Uyandırmalar:
Rakip rengi en az bir kesmek kaydıyla, dengeli veya yarı dengeli dengeli ellere sahip iken;
11-14 OP ile doğrudan 1NT ile uyandırılır.
15-17 OP ile önce Kontur atılır, sonra sıçramadan NT rebid edilir.
18-19 OP ile önce Kontur atılır, sonra 2NT rebid edilir.
20-21 OP ile doğrudan 2NT denilir.
B. KONTUR ve CUE-BİD ile Uyandırmalar:
22+ OP ile önce kontur atılır, sonra rakibin rengi cue-bid edilir.
C: CUE-BİD ile Uyandırma:
Direkt Cue-bid ile uyandırma çok güçlü el gösterir. Neredeyse 2C açacak bir el ifade eder. Burada rakip rengi cue-bid Michael’s değil. Dördüncüden Michael’s olmuyor. Çok kuvvetli (2trefli açacak güçte), kesinlikle dengesiz NT oynayamayacak el gösterir. Başka bir deyişle, DBL ile başlarsak ve ortakta rakip renk varken cezaya çevirip PAS geçmesinden korkulan eli ifade eder. 
**
NATÜREL YENİ RENKLER
Sıçrayarak yeni renk okumak 13-15 OP ile 6’lı renk gösterir.
*
Rakip 1¨ Oyun Açtı; Pas, Pas Size Geldi. Aşağıdaki ellerle Nasıl Konuşursunuz?
Rakip            ortak            cevapçı        siz      S.  xx
1¨                   PAS              PAS              ?        H. KQx
                                                                           D. KJ9x
                                                                           C. Qxxx
                                                                           1NT: 11-14 onör puanı.
*
RANGE STAYMAN: Dördüncü pozisyonda 1NT ile uyandıran ortağın, puan aralığını öğrenmek için uygulanan konvansiyonel bir konuşmadır.
Rakip            ortak            cevapçı        siz                     
1D                 PAS                PAS          1NT: 11-14 puan ve rakip renk keserli.
PAS              2C: RANGE Stayman 10+ puanlı el ile 11~14 puanın neresindesin?
                                                               2D: 11-12 onör puan ve 4’lü M yok.
                                                               2H: 11-12 onör puan ve 4’lü H var.
                                                               2S : 11-12 onör puan ve 4’lü S. var.
                                                               2NT: 13-14 OP ve 4’lü Majör olabilir.  
                       Bundan sonra normal NT sekansı devam eder:
                        3C: Stayman. Cevaplar normal stayman cevapları gibidir.
                                                               3D: 4’lü majör yok. 13-14 OP.
                                                               3H:  4’lü H. 13-14 OP.
                                                               3S: 4’lü S. 13-14 OP.
                       3D:  Transfer H‘e.
                       3H: Transfer S ‘e.
UYARI: Uyandırmadan (balancing) sonra rakip tek elden defans yapacağından, 23/24 puanla zon genellikle mümkündür.
*
Rakip            ortak            cevapçı        siz      S.  QJx
1D                  PAS              PAS               ?       H. KJxx
                                                                            D. AQx
                                                                            C. Kxx
Önce DBL, ortağın konuşmasından sonra basit NT (15-17) puanlı basit NT açabilen el gösterir. (Direkt 1NT demek 11-14 gösteriyordu)

                                                                             S.  AQx
                                                                             H. KQx
                                                                             D. AQx
                                                                             C. Qxxx
Önce DBL sonra 2NT 18-19 el gösterir.

                                                                             S.  KJx
                                                                             H. AKJ
                                                                             D. KQx
                                                                             C. Axxx
Doğrudan 2NT demek, 20-21 OP ile 2NT açacak el gösterir. (4.den unusual2NT olmadığından direkt 2NT 20-21 OP gösterir)

Rakip            ortak            cevapçı          siz     S. AKQJxxx   S. AKQx        
1D                  PAS              PAS                ?       H. AQx           H. AKQxxx
                                                                             D. -                 D. -
                                                                            C.Kxx             C. Axx
Burada 2D. cue-bid’i Michael’s değil. Dördüncüden Michael’s olmuyor. Çok kuvvetli (2trefli açacak güçte), kesinlikle dengesiz NT oynayamayacak el gösterir. Başka bir deyişle, DBL ile başlarsak ve ortakta karolar varken cezaya çevirip PAS geçmesinden korkulan eli ifade eder. 
UYARI: Dördüncüden (uyandırma/balancing durumunda) Unusual2NT ve Michael’s Cue-Bid olmuyor.
Rakip            ortak            cevapçı          siz         S. AQJxx      
1D                  PAS               PAS               ?           H. KQxxx
                                                                                D. xx
                                                                                C. x
Önce büyük 1S söylenmeli. Kör önce söylenirse rebid sorunu olabilir.

Rakip            ortak            cevapçı         siz          S. AKJTxx                
1D                  PAS             PAS                ?            H. Axx
                                                                                D. xx
                                                                                C. xx
Dördüncüden sıçrayarak renk söylemek 12~15 puan ve 6 adet kart gösterir. Deklare 2♠ olmalı. Bu deklare; oyunu sizin 1♠ açtığınızda ortağınızın 1NT cevabından sonraki iki 2pik deklareniz gibidir. 
1S       1NT
2S       Şeklindeki bir eli tarif eder.
*
Rakip            ortak            cevapçı          siz           S.  xx                                     
1D                  PAS               PAS               ?             H. Kx
                                                                                  D. QJT9xx
                                                                                  C. KJx
PAS: Bu ele atak mutlaka karo (rakibin kozu) olmalı.
Atak eden oyuncu karosu tek bile olsa atak etmesi gerekir.
“erguncuhadar”

1 yorum:

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Anımsadığım 2 ünlü söz ve yeni okuduğum güzel şiir için teşekkürler...