11 Ocak 2017 Çarşamba

Tek Kartını Çık

Sende olduğu için ver,
geri almak için değil. 
OSHO
*****
Ruben Simeo Trompeta Solo La concha flamenca
http://www.youtube.com/watch?v=AAMAEX1pp8M&index=468
*****
BAHAR VE KELEBEKLER
Söyle yavrum, o roman ne diyor?
Genç kız büyük gözlerini kaldırdı. Kitabı dizlerine indirdi. Nazik bir şive ile,
- Büyük anneciğim, Fransızca bir roman işte… dedi.
Ancak büyük anne merak ediyordu.
- Adı ne?
- Dezanşante.
- Ne demek?
- Sevinç ve saadetten mahrum kadınlar demek.
- Onlar kimmiş?
- Biz… Türk kadınları…
Ömer Seyfettin, Genç Kalemler’de yayımlanan ilk hikayesi Bahar ve Kelebekler’den

*****
KUŞ KOYSUNLAR YOLUNA
“Bir karga bir kediyi öldüresiye bir oyuna davet ediyordu. Hep böyle mi bu?
Bir şeyden kaçıyorum bir şeyden, kendimi bulamıyorum dönüp gelip kendime yerleşemiyorum, kendime bir yer edinemiyorum, kendime bir yer. 
Kafatasımın içini, bir küçük huzur adına aynalarla kaplattım, ölü benim kendini izlesin her yandan, o tuhaf sır içinden! 
Paniğini kukla yapmış hasta bir çocuğum ben. Oyuncağı panik olan sayın yalnızlık kendi kendine nasıl da eğlenir.
Niye izin vermiyorsun yoluna kuş konmasına niye izin vermiyorum yoluma kuş konmasına niye kimseler izin vermez yollarıma kuş konmasına?
“Öyle güzelsin ki kuş koysunlar yoluna” bir çocuk demiş.” 
Nilgün Marmara
*****

KANADI KIRIK BİR AKŞAM
Gün bitti lambayı hazırla;
Işık kalmadı girecek odamıza
Çek perdeleri sevdiceğim;
Kanadı kırık bir akşam
Zonkluyor durmadan dışarda.

Sen bugünden yarına
Birazcık umut sakla

Yarın farklıdır bugünden,
Adı değişir hiç olmazsa,
Kara bir suyu
Geçiyoruz şimdilerde
Basarak yosunlu taşlara.

Sen bugünden yarına
Birazcık umut sakla

Gün bitti sevdiceğim;
Geriye kalan posa.
Bu serin güz akşamında
Geç otur karşıma sessizce,
Devam et ördüğün hırkaya.
Metin Altıok
*****
TEKİNİ ÇIK
Erhan Yamut – Aslında Briç kitabından alınmıştır.
Daha iyi bilenlerin öğütlerini dinle ve her zaman tekini çık. Benito Garozzo
Nasıl Oynamalı?
Rakip forsing deklerasyonlardan sonra 4 köre geldi.
Düşünüp 4 tane kozum varken kendi uzun rengimi çıkıp, oynayanı kısaltmaya çalışarak pik damı atak ettim.

Oyuncu pike çaktıktan sonra +1 için elini açtı. 
Tek kartımı çıksaydım iki kere çakarak -1 olacaktı.
Benito Garozzo, dinle genç adam dedi. 
Önceleri ben de senin gibi düşünüyordum.
Daha iyi bilenlerin öğütlerini dinle ve her zaman tek kartını çık.
Erhan Yamut'a teşekkürler.

Hiç yorum yok: