14 Aralık 2018 Cuma

Briçte Hoşgörü

Sueño (Tremolo) - Francisco Tárrega
***
Amaç hiç kimsenin görmediği bir şeyi görmek değildir.
Herkesin gördüğü bir şey hakkında, kimsenin henüz düşünmediği bir şeyi düşünebilmektir.
Erwin Schrödinger
***
görsel: pbase
***
AZIK
Acıkmayasın
Sevgi koydum
Azık sana
*
Yer dolusu çiçek
Gök dolusu güneş
Verdim sana
Üşümeyesin
*
Korkmayasın
Işık koydum
Azık sana
*
Öplüm öplüm
Öpülgen dost
Saçları denize
Dökülgen dost
*
Ağlamayasın
Yazık sana
Gülme koydum
Azık sana.
Ali Yüce
***
BRİÇTE HOŞGÖRÜ
Briç her ne kadar rakiplere karşı oynanıyor gibi görünse de aslında kendi kendimizle yarıştığımız bir oyundur. Yaptığımız hatalardan en çok kendimiz rahatsız oluruz. Kimi zaman ortaklar arasında tartışma düzeyini aşan sözcüklerin gidip gelmesi rakipleri olarak bizi bile rahatsız eder. Bricin güzelliği herkesin hataya açık olmasında gizlidir. 

En üst düzeydeki oyuncuları briçte yenme şansımız daima vardır, çünkü briç bir karar verme oyunudur, o elde dünya şampiyonu yanlış karar verebilir ya da biz o kadar doğru bir karar veririz ki onun yapacak bir şeyi kalmaz. Bu bakış açısıyla ortağımızın hatalarına hoşgörüyle yaklaşmak son derece önemlidir. 

*
Brice yeni yeni ısındığım yıllarda Ankara Briç kulübünde bir rober briç oyunu seyrediyordum. Oyuncuların hepsini şimdi rahmetle anıyorum, Adnan abi (Kocaaslan) Şefkati (Bora) ile partner Burhan abi de Amca (dediğimiz ismi pek kullanılmayan tonton yaşlı bir kişi) ile eş. Amca kahve briççisi ve konvansiyonlara alışık değil, Bir sanzatu açılışına 2 trefl stayman bile amcaya zor geliyor unutuyor. Amca 1 Sanzatu açtı , Adnan abi pas, Burhan abi 2 trefl (stayman) Şefkati abi pas , Amca da pas !!! Burhan abi gözlerini açarak amcaya tam hamle etmek üzereyken Adnan abi’den 2 karo !! Burhan abi hemen 3 Sanzatu ve oyun tatlıya bağlandı. Adnan abinin o jesti bir briç oyuncusu olma yolunda olan benim için çok eğitici olmuştur.
04 Eylül 2005  Faik Falay, Cumhuriyet

Hiç yorum yok: