18 Nisan 2012 Çarşamba

Drury

***
Cennete varana dek talihine güvenme. 
Filipin Sözü
***
YÖNLENDİRME         
Seçenekli Satış Yöntemi
Askere giden genç bir psikoloji öğrencisi, askerler arasında şöyle bir uygulama yapar: Yemekte askerlerin alması için hazırlanan yiyeceklerin önünde kayısı dağıtmak için durur. İlk gelen bir grup askere:
- Kayısı istemezsiniz değil mi? diye sorar. Askerlerin % 90' ı "hayır" diye yanıt verir. Sonra ikinci gruba olumlu yaklaşımı dener.
- Biraz kayısı istersiniz değil mi? diye sorar. Askerlerin yarısı "evet, birkaç tane alırım" diye yanıtlar. En son gruba da  seçenekli satış yöntemi  tekniğini dener.
- Bir tabak mı, iki tabak mı kayısı istersiniz? diye sorar. Askerlerin  % 40'ı iki tabak, %50'si bir tabak kayısı alır.
Yeşim Başaran
***
YENİ AŞK
Yanında oturan ben değilim,
Zamanla dirilen anılar.
*
Sorular soran ben değilim,
Pişman eden merak.
*
Geçmişi kabartan ben değilim,
Yeni biten maceralar.
*
Seninle yaşayan ben değilim,
Yere düşen yaprak.
*
Duygularını şaşırtan ben değilim,
Gelip geçen acımalar.
*
Kolunda uyuyan ben değilim,
Uzaktan gülen aşk.
*
Karşında ağlayan ben değilim,
Yürekte esen rüzgar...
Süreyya BERFE
***
DRURY
*3. veya 4. pozisyonda 1 majör açan ortağa karşı yapılır.
*Yalnız 2C ile yapılabilir.
*11-12 puan ve 3+ koz desteği ZORUNLUDUR.
*Ortağın hangi koşullarda oyun açtığını araştırır.
Gelişmeler:
Açan         Cevapçı
1S                 2C
Cevapçı 11-12 puan  ve 3+ koz desteği olduğunu 2C ile belirtti ve ortağından elini tarif etmesini istedi.
*
Açıcının konuşmaları aşağıdaki gibidir:
2S … Açar puanım yok.
2D … Açar puanım var.
2H … Açar puan ve 4+ H
3X … 17+ Puan 4+ X renk
*
Açıcıdan 2D cevabı gelirse cevapçının konuşmaları aşağıdaki gibi olmalıdır:
2H … 4H ve 3S
2NT…5C ve 3+ S
3C … 8/11 P ve 6++ C, S desteği yok.
3D … 5D ve 3+ S
3H … 5H ve 3+ S
3S … 4+ S ve dengeli el.
2S … 3S ve dengeli el.

Hiç yorum yok: