18 Nisan 2012 Çarşamba

Neden Bisiklet?

Her gerçek şair devrimcidir.
(Federico García Lorca)
****
GÜL ALIŞVERİŞİ
Uykudan uyandığımda bir gül taciri gördüm,
Gülü yüreğe değiştirdiğine çok sevindim,
Gülü yüreğe değiştiriyordu.
Sayrılık ve yara dolu bir yüreğimiz vardı,
Önce inanmadım gülü yüreğe değiştirdiğine.
Gülü yüreğe değiştirdi.
Pazarlık yaptık, dedi ki: takas etmem.
Güle tapıyorsan canı ve yüreği de verirsin üstüne.
Canını ve yüreğini de verirsin.
Dedim ki, kim değişir canını ve yüreğini bu gülle?
Pazarlık budur, dedi. Yaralı yüreği veriyorsun.
Yüreğin yaralı.
Canımı ve yüreğimi verdim, seslendi yüreğim:
Dedi ki: “Ey Cegerxwîn, değiştirdin yüreğini bir gülle.
Bir gülle değiştirdin yüreğini.
Cegerxwîn (1903-1984)  Kürtçe’den çeviren: İsmail Haydar Aksoy
****
NEDEN BİSİKLET?
 
* Çünkü bisiklet ekonomiktir. Ucuzdur, bakımı kolaydır, güzel görünsün diye bir şey yapmanız gerekmez, o zaten güzeldir.
* Çünkü bisiklet pratiktir. Binmesi, inmesi, park etmesi, saklaması kolaydır. Trafikte her yere girer.
* Çünkü bisiklet sağlıklıdır. Kalp atım hızını yükseltir, tüm hücrelere daha çok kan pompalanır, akciğer kapasitesini artırır, terleme yoluyla zehirli maddelerin atılmasına yardımcı olur, kas ve kemik dokusunu güçlendirir, kireçlenmeyi ve kemik erimesini önler, mutluluk hormonu üretimini arttırır, cinsel yaşamı  olumlu etkiler, ruh sağlığına birebirdir.
* Çünkü bisiklet demokratiktir. Kolay ulaşılır, herkes sahip olabilir. Hoşgörülü ve barışçıdır.
* Çünkü bisiklet eşitlikçidir.
* Çünkü bisiklet özgürlükçüdür. Yol ayırmaz, kentin labirentinden doğanın kucağına götürür.
* Çünkü bisiklet paylaşımcıdır.
* Çünkü bisiklet çevrecidir.
* Çünkü bisiklet güvenlidir. Kurallara uyulduğunda dünyanın en güvenli ulaşım aracıdır.
* Çünkü bisiklet eğlencelidir. Kendisine bisiklet alınan çocuğun heyecanını, yüreğindeki kıpırtıyı, gözlerindeki  parıltıyı başka nerede görebilirsiniz? Tek başına ya da grupla birlikte pedal basan insanların sesli  sessiz sevinç çığlıklarını başka nerede işitebilirsiniz?
* Çünkü bisiklet eğitimdir. Bir aracı kullanmayı, kurallara dikkat etmeyi, başkalarının haklarına saygılı olmayı, bedeninin dengesini, performansının sınırlarını, beyin - akciğer - göz - kulak - kol - el bacak - ayak eşgüdümünü bisikletten daha iyi öğretecek  bir araç henüz bulunmadı.
* Çünkü bisiklet rekabettir, bir spor aracıdır.
* Çünkü bisiklet güzeldir.
* Çünkü bisiklet yaşamdır.
“Özkan Çakırlar - bisikletdernegi.org”

1 yorum:

Esin Bozdemir dedi ki...

Çocukluğum geldi aklıma yazınızı okurken!..5 yaşlarındaydım 2 tekerlekli bisikletim olduğunda, yurtdışında yaşadığımız dönemlerde şatolarıyla ve tarihi mekanları, parklarıyla benim için Masal kent olan Almanya'da:)ormanlık alanlarda babamla birlikte bisiklete binerdim..sincaplar çıkardı karşımıza:) çok güzeldi..bugün, büyük ve kozmopolit bir megakentte yaşıyor olmanın handikaplığı içinde uzun zamandır binemiyorum bisiklete!..özlemişim:)belki birara yazarım bisikletli çocukluk anılarımı:))

bisikletin yeri çok başka!..denge, özgürlük ve doğa ile içiçe olmanın tarifsiz bir huzurunu yaşıyor insan..teşekkürler bu güzel paylaşımlarınız için...