22 Nisan 2012 Pazar

Üste Konuşmalar Overcall

                                                                                                           flickr
Endişeniz, efendinizdir.
John Locke
*****
ARMAĞAN
En derin geceden konuşuyorum
En koyu karanlıktan konuşuyorum
ve gecenin sınırlarını konuşuyorum.

Eğer evime gelirsen sevgili dost,
bir lamba getir bana
ve küçük bir anahtar deliği
böylelikle bakabileyim mutlu caddenin kalabalığına.
Furuğ Ferruhzad
Çeviren: İsmail Haydar Aksoy
*****
ÜSTE KONUŞMALAR = OVERCALL
Araya giriş, rakibin naturel oyun açışları üzerine yapılan konuşmadır ve iki bölümde ele alınır. 2. Pozisyonda yapılana Overcall, 4. Pozisyonda yapılana Balancing=Uyandırma deniyor. Bunlar farklı şeylerdir, kuralları da farklıdır.
Anlatılanlar basit araya giriştir.
Araya girişte amaç:
* Part-Skor (Mümkünse zon) oynamak. (İstisna şilem yapabilirsiniz.)
* Çıkış göstermek. (bu nedenle 4’lü çok iyi bir renk ama yeterli HCP ile üste
konuşulabilir.)
* Kâr getiren bir baraj yapmak.
* Rakibin işini zorlaştırmak.
1-  Bazı temel kavramlar:
a- Sınırlar: Üste konuşmalar eski alışkanlıklarımızda olduğu gibi açış puanı garanti etmez. Genellikle dağılımsal elleri gösterir ve 6 HCP’a kadar araya giriş mümkündür. Önce kontr sonra renk okumak en az 17+HCP  (İyi bir 16 HCP, hatta desteğe ihtiyaç duymayan iyi bir renk ve 14 HCP da olabilir)  garanti eder. Ama öyle eller olabilir ki  4 kartlı renginiz vardır ve puanınız 13-14 HCP civarındadır. Yine de önce kontrla başlamak gerekebilir. Ortağınız bu çağrıya rakip de araya girdiği zaman cevap vermezse ya da verdiği cevap fit vermiyorsa yapacağınız bir şey yoktur. "Pas" ile yetinmek durumundasınız. Yeter ki forsing bir yanıt gelmesin. Ya da siz ortağınızı yanıtına rakip üste konuşunca kontr ya da renk ile kompetisyonu sürdürmüyorsunuz. En çok 12 HCP civarındasınız. Kompitasyonu 2 düzeyinde sürdürüyorsanız 13+ HCP garanti edersiniz. Good-Bad 2 NT’dan geçmeden 3 düzeyinde renk ile giderseniz bu iyi eliniz var demektir.
b- Güvenli arttırma: Fit arttırması Ortakların tutuştuğu bir suit=renk varsa güvenli arttırma sürecindesiniz demektir. Toplam Löve Kanunu burada devreye girer. Toplam kozunuz kadar artırmaya katılabilirsiniz.
c-  Tehlikeli arttırma: Sağ taraftaki rakibin 1'e 2 yanıt verdiği durumda yapılan arttırmadır. Kötü bir renkle-suit’le rakibin güçlü ama misfit=uyumsuz sekansına girmek son derece tehlikelidir. Bu iki kavram da rakibin açtığı ya da yanıt verdiği durumlarda ortaya çıkar.
d-  Rakibin rengindeki uzunlukla üste konuşmak: Konuşabilirsiniz. Çünkü rakip rengin sizde uzun olması sizin renginize fit için ortağın elinde yer açmaktadır. Umut için evet. Ama garanti değil. Sürpriz olabilir. Çok Dikkatli olmalısınız. Burada dikkat edilecek şey ortağınızda fit yoksa yükselmeyi/arttırmayı sürdürmemeniz gerektiğidir.
   
Not: 
Sağınızın açtığı majör renkten sizde 4 kart varsa;
Onörleri de varsa hiç araya girmeyin.
Partner kontr veya overcall ile araya girerse alttan alın.
Riskler: Renkle müdahale etmenin  riskleri vardır. 
Bu riskler:
Rakibin kontr çekmesi sonucu cezalandırılmak.
Kötü bir kontrata oynamak. Çok daha iyi bir kontratınız varken kötü bir kontrata oynayabilirsiniz. Müdahale rengimizin dışında büyük bir gücümüz varsa dikkatli davranmak gerekir.
-   Ortağa kötü bir açılış göstermek.
Risklere karşı müdahalenin=üste konuşmanın, sağlam bir renge ve iyi bir dağılıma dayanması gerekir.
“muglabric”

Hiç yorum yok: