12 Mayıs 2012 Cumartesi

Briç Eğitimi mi Öğrenimi mi?

Not Tutmanın Yararları
Not tutmanın sağladığı iki büyük yarar vardır.
Birincisi, not tutma eğitimin temel koşulu olan “aktif katılım”ı sağlar.Böylece uyanık kalmak, dikkati öğrenilen konuda yoğunlaştırmak mümkün olur.
İkincisi, not tutma ve alınan notları yeniden düzenleme, eğitimin en büyük düşmanı olan unutmayı önler. Öğrendiklerimizin %70’ini bir saat içinde, %’de 80 ‘ini bir gün içinde unuturuz. Not tutma, unutma eğrisini bizim lehimize çevirir.
İyi dinlemenin ve not almanın en önemli ön koşulu insanın dinlemek için bir NEDENİNİN olmasıdır.
Acar Baltaş
****
SON AŞK
Yeni hayat yeni duygu yepyeni bir hayal bu
Başka sözler başka biri sevginin en üstünü
Son ümidin, son desteğin, tuttuğun son daldır bu
İnandığın son gerçektir sonu yıkımın olur
Anılar hiç yaşamamalı
Bu son aşk her şeyin olmalı
Tüm kalbini ona bağlamalı
Aşk sevgi nedir bilmeyen sanır hep acı verir
Bir bakar ki başka biri hem sever hem sevdirir
Artık sevmem diyenlere sevgi ansızın gelir
İnsanı sevecek olan ummadığı biridir
O zaman gözyaşı dökülmez
Gözlerinden mutluluk gitmez
Son aşk hiç bir şeye değişilmez.
Yolanda Prelorenzo de Marinis
****
BRİÇ EĞİTİMİ Mİ? ÖĞRENİMİ Mİ?
Eğitim, terbiye olması için bireyleri eğmek, itmek hatta gerekirse bükmek kavramını içerir. Toplumsal yaşamda yer almasını istediğimiz hayvanları eğitiriz, örneğin köpek eğitim merkezleri. Batı dünyasında bu kavramlar “training” ve “educating” olarak net bir şekilde ayırılmıştır. Eğitimde, eğittiğiniz kişinin kendi kişiliğinin getirdiği davranış ve doğal yeteneklerini bir yana bırakıp eğitimin içerdiği becerileri sergilemesi amaçlanır.
*
Öğrenim ise, bireyin, evrenin ona sunduğu imkanları, evrenle uyum içinde kullanabilmesi için, kendi yeterlik, kısıt ve ihtiyaçlarını keşfetmesine ve sonra da onları gidermesine, yine kendi talepleri uyarınca yardımcı olunması sürecidir. Bu sürecin hayvanlarla bir ilişkisi olamayacağı açıktır, öğrenmek ihtiyacının tamamen insana ait bir talep olduğu bu tanımdan anlaşılmaktadır.
*
Bu tanıma göre briç öğretmenleri kişilerin briçteki ilerlemelerini ölçümlemeli, onların ilerleme tempolarına uygun bir öğrenim süreci uygulamaları gerekirken acaba ülkemizde briç öğrenimi böyle mi yapılmaktadır? Benim gözlemlerim (biraz belki de ticari kaygılarla) kişilere briç seviyelerinin çok üstünde birtakım konvansiyonlar ezberletilmekte ve onların bu konvansiyonları nedenini bilmeden uygulamalarını istemek yönündedir. Briç bir düşünme, analiz ve sentez oyunudur, ezberdekileri ortaya koyma oyunu değildir. Bu öğrenim metodunun ülkemizdeki geniş briç tabanının hala yeterli bir kaliteye ulaşamamasında önemli bir neden o
lduğunu düşünmekteyim. 30 Ekim 2005 Faik Falay, Cumhuriyet

Hiç yorum yok: