11 Mayıs 2012 Cuma

Yazılı Sınav

Aşkın kötü tarafı, insanlara verdiği zevki, sonunda mutlaka ödetmesidir.
****
görsel. deviantart
****
HOŞ GELDİN KADINIM

Hoş geldin kadınım benim hoş geldin,
Yorulmuşundur.
Nasıl etsem de yıkasam ayacıklarını,
Ne gül suyum ne gümüş leğenim var.
Susamışındır.
Buzlu şerbetim yok ki ikram edeyim.
Acıkmışındır,
Sana beyaz keten örtülü sofralar kuramam,
Memleket gibi esir ve yoksuldur odam.
Hoş geldin kadınım benim hoş geldin,
Ayağını bastın odama.
Kırk yıllık beton çayır çimen şimdi.
Güldün,
Güller açıldı penceremin demirlerinde.
Ağladın,
Avuçlarıma döküldü inciler.
Gönlüm gibi zengin,
Hürriyet gibi aydınlık oldu odam.
Hoş geldin kadınım benim hoş geldin...
Nazım Hikmet RAN
****
YAZILI SINAV
Okullarımızda son 20 - 25 yıldan beri yazılı sınav büyük ölçüde azaldı, yerine test sınavları uygulanmaya başlandı. Dershanelerde, okullarda, sürekli testlere ağırlık verilince, her ders için bolca test sorusu üretilmeye başlanınca, öğretmenler de karne notlarını, sınıf geçme notlarını  testlerle değerlendirmeye  başladılar. Oysa okullarımızda yazılı sınavların yeri ve önemi başka, seçmeli testlerin başkadır. 
*
Yazılı sınav salt bilgiyi ölçen bir öğretim aracı değil, bilgiyi kullandıran bir düşünce aracıdır. Düşüncenin kalemle ortaya konması yazılı sınavın önemini arttırır."Kalem yazma aracı olmaktan çok düşünme aracıdır" özdeyişi bu gerçeği vurguluyor. Öte yandan yazılı sınavlar öğretmenin de, öğretim işindeki kusurlarının da neden ileri geldiğini ortaya koyması bakımından çok önemlidir. 
*
Yazılı sınavlar öğrencilerin öğretilenleri ne denli öğrendiklerini gösterir; konudan konuya, sınıftan sınıfa öğretmenlerin de başarılarını çok iyi ortaya koyar. Bu durumu denetlemek de gene öğretmene düşer.
' Celil Altın, Bilim Teknik 19.03.2010'

Hiç yorum yok: