29 Temmuz 2012 Pazar

Konvansiyonların Kısa Tanımları

                                                                                                              corbis
Orange Blossom Special by MASPESOS blues harp
http://www.youtube.com/watch?v=o7td3w9da68&index=791
*****
Kadın Eli
"Kadınların koruma ve yaşatma güdüsü ne kadar güçlü...
Avuçlarında şefkat ve sevginin inanılmaz tılsımı var...
Bir gün yaşamın ipi boynunuza dolandığında, kurtulmak için çırpındığınızda ama kurtulamadığınızda...
Var mı sizin için bir kadın eli? "
Bekir Coşkun 21 Haziran 2009

https://www.hurriyet.com.tr/hayrettin-in-ati-11911449
****
AĞLAMADAN AĞLAMAK
Sulara bir karanfil bıraktım.
Bir karanfil de toprağa
İç geçirmeden, bağırmadan, ağlamadan
Bir karanfil de yarınlara bıraktım.
Aldın mı?
*
Dağlarına dağlarına memleketinin
Çiçek kokan yaylalarına memleketinin
Göllerine, denizlerine ve sularına memleketinin
Sevinçlerine, sevgilerine memleketinin
Bir karanfil bıraktım, aldın mı?
*
Bebelerine, çocuklarına, gençlerine
Gelinlerine, kızlarına
Yüreklerine ve ellerine
Ve gözyaşlarına
Bir karanfil bıraktım
Aldın mı?                                                                                               
*
Bir nice şafakların karanfil kırmızısına                                                     
Saldım beyaz güvercinini
Ve sesimin yettiğince türkü
Ve kucaklayabildiğim kadar sevgi
Getirip koydum toprağına
Aldın mı?
*
Sulara bir karanfil bıraktım
Bir karanfil de anıttepeye
İç geçirmeden, bağırmadan, ağlamadan
*
Ağladım
Sesimde karanfiller açtı
Aldın mı?
Hüseyin DENİZ
****
KONVANSİYONLARIN KISA TANIMLARI  
Yaygın kullanılan Briç konvansiyonlarının kısa tanımları 

Teksas Transferi:    
NT  açışlarında  Cevapçının  4D  ve 4H  seviyesine sıçrayarak yaptığı
üst seviye transfer. 
Splinter:  
Ortağın kozuna iyi bir fit (4+)  yanında bir renkte kısalık (0. 1 adet) olduğunu göstermek.
Drury Konvansiyonu: 
Pas  geçmiş oyuncunun,  oyunu 3 ya da 4 ncü yerde  1 majörle açan ortağına
2C yapay konuşmasıyla  3+ destek ve (9)10+ HCP göstererek davet etmesi.
Lebensohl Konvansiyonu:      
Oyun 1NT ile açıldığında direkt yerdeki rakip müdahale ederse, Cevapçının 
zayıf,  davet ve kuvvetli ellerini göstererek  yarışması. Bu anlaşmanın çok 
yaygın olan diğer uygulamaları da vardır.
Flannery  2 Karo:    
11-15  HCP  güçle Ters Deklare durumuna düşmemek  için  oyunu  yapay 2D
ile  açarak tam 4 adet  Pik ve  5+adet Kör göstermek. Ortak pas geçmemelidir.
Mini  Roman  2 Karo: 
4-4-4-1  ya da   5-4-4-0  dağılımlı  elleri tanımlamak için oyunu 2 Karoyla açmak
Zorlayıcı (Forcing)  1NT:     
Oyun 1  Majör   açıldığında Cevapçının, 1NT ile ortağından elini tanıtıcı bilgiler istemesi.
Jacoby  2NT:  
Cevapçının  Majör açan  ortağına iyi bir fit gösterirken, kısa rengi (0-1) olup olmadığını sorması.
Trusscott 2NT:
Oyun 1 Majör açıldığında direkt yerdeki rakip kontr çekerse, Cevapçının fit 
göstermek  ve davet  etmek amacıyla 2NT‟ya sıçraması.
Alışılmadık 2NT:
Oyun 1 seviyesinde renkle açıldığında direkt yerdeki oyuncunun, 5-5  uzunlukta  2  ucuz rengini  göstermek  amacıyla 2NT‟ya sıçrayarak araya girmesi.
Sandviç  1NT:
2 rakip oyuncu 1 seviyesinde renk konuştuktan sonra 4ncü yerdeki oyuncunun, konuşulmamış olan renklerde 5- 5  uzunluk  göstermek  amacıyla  1NT   ile  araya girmesi  Sandviç  Kontru burada 4-4 (5) anlamına gelecektir.
Kumarbaz (Gambling) 3NT:
7+ uzunlukta kaliteli bir minöre dayanarak oyunu 3 NT ile açmak.
Gerber:    
Oyun  NT  ile  açılınca Cevapçının 4C ile Asların sayısını sorması.
Blackwood  4NT:    
Bir  kozda  anlaştıktan sonra oyunculardan birinin 4NT ile ortağının elindeki
asların sayısını sorması. Birçok türevleri vardır.
Niceliksel (Quantitative)  4NT:    
Oyun  1  NT  ile   açılınca Cevapçının 4NT‟ya  sıçraması. Bu sıçramayla Cevapçı,
 en az 16 HCP güç vaat eder ve oyunu açan ortağına azami ise (17 HCP) şilem ilân etmesini bildirir.
Michael’s  Cue Bid:
Oyun 1 renkle açıldığında direkt yerdeki oyuncunun elindeki 5-5 uzunluğundaki 
bir majör ve minör renkleri tanımlamak için rakibin rengini konuşarak  araya girmesi.
Yeni  Minör  Zorlaması (forsingi):  İlk  turda majör bir renk konuşmuş bulunan  Cevapçının, majör  renginin  uzun  olduğunu   (5+)  bildirmek ve majör oyununa olan ilgisini göstermek  amacıyla, diğer minör rengi sun‟i anlamda konuşması
Menfi (Negatif) Kontr:
Oyun 1 renkle açılınca direkt yerdeki rakip bir başka renkle araya girerse, Cevapçının  konuşulmamış  olan renklerde  değerler  ve 4+  uzunluk  göstermek amacıyla kontrlaması. Bu kontrun Ceza anlamı yoktur.
Çıkış  (Take-Out)  Kontru:  Oyun 1 renkle açıldığında direkt yerdeki oyuncunun,     rakibin   rengi   haricinde  kalan  diğer 3 renkte  değerler  vaat  ederek yarışmayı     başlatması.   Diğer renklerde uzunluk olmasının doğal sonucu olarak rakibin rengi 
kısa (0. 1, 2) olacaktır.
2, 3, 4 Kuralı:
Baraj açışı yaparken Zon durumuna göre göze alınan batar  el adedi. Aleyhte  Zonda   2,  Lehte  Zonda  4,  eiit  Zonda 3 adet batarı göze almak.
“emin yaykın”

Hiç yorum yok: