1 Ekim 2012 Pazartesi

Rakibim Ortağımdır

Ne kadar az bilirsen,
o kadar çok kızarsın.
B. Russell
*****
DEMEDİM Kİ
Bu kenti sevdim dedim
Benim olsun demedim ki.
*
Sevdim dedimse akşam kızıllığını
Gönlüm gibi akıp giden şu çayı
Şu ormanı şu denizi şu dağı
Benim olsun demedim ki.
*
Vuruldumsa gözlerinin gül bahçesine
Yürek çizen şimşeklerse kaçamak bakışları
İşte buna sevmek derler dedimse
Çattımsa acıların en güzeline
Yedirdimse uykuları o tatlı kuşa
Benim olsun demedim ki.
*
Bu akşam kankırmızı şarap istiyor canım
Bu akşam dünyanın bütün şarkılarını
Bu akşam dünyanın bütün özlemlerini
Bu akşam beni yalnız bırakın
Bu akşam yalnızca onu düşüneceğim
Onu ve kendimi yalnızca ...

Hasan Hüseyin Korkmazgil (1927 - 1984)
****
RAKİBİM ORTAĞIMDIR
Finlandiya – Romanya maçı
Ayrıntılı bilgi veren konuşmaların kimin işine yaradığını göstermesi yönünden iyi bir örnek.

Zonda
Dağıtan: Güney


Batı               Kuzey          Doğu           Güney
  -                     -                    -                 2♣ (1)
Pas                 4♥ (2)          5♣ (3)           5♦(4)
Kontr (5)        6♥ (6)           Pas             Pas
7♦                   Kontr           Pas              Pas
Pas

(1) Precision, trefler ya da trefl ve bir majör
(2) Natürel ve forsing
(3) Pikler ve karolar, trefl voidi, Romen oyuncu anahtar konuşmayı yapıyor.
Birçok masada doğular  4 pik demiş.
(4) Körde süper fit, çok kısa karo
(5) Batı iki nedenle kontr demek zorunda. Birincisi karo dağılımını ortağına bildirmek.  İkincisi eğer kontrat beş körde kalırsa defans lövelerinin karoda değil pikte olduğunu ima etmek.  Eğer öyleyse, varsa pik asını çıkacak…
(6) Karo kısalığını sevdim!
(7) Güzel bir yükseliş.  Altı köre çıkış, batının bilmek istediği her şey.  Karo ası doğuda ise kontratı batıramazlar. Doğu trefl atak edemiyor. Yedi karo iyi baraj. Diğer odada Romenler beş körü kontrlu oynayıp yapıyorlar.
"Yeni Briç Dünyası Dergisi, sayı 2"

Benzer bir yazı:
http://bricoyunu.blogspot.com/2012/02/rakip-radyomuzu-dinliyorsa.html
görsel: s

2 yorum:

Gulsen dedi ki...

Nede güzel yazar Hasan Hüseyin...

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Şiirler, türküler, fikirler hiç susmasın diliyorum... teşekkürler!