21 Ocak 2013 Pazartesi

Federico Primavera

                                                                                                         
Bazıları gittikleri her yerde mutluluk yaratırlar,
bazılarıysa her gittiklerinde.
Oscar Wilde
****
KİMİM BEN
Başım yıldızlarla çarpışır
Ayaklarım dağların doruklarındadır

Evrensel yaşamın kıyılarında,

Derin vadilerinde gezinir parmak uçlarım

Derinlere, yaşamın asli özüne iskandil eder ellerim

Mukadderatın çakıl taşlarıyla oynarım.

Binlerce kez cehennemlere gidip döndüm

Cennetin her köşesini tanırım,

Tanrıyla düşüp kalktığımdan.

Kanla su gibi oynar, dehşete şapka çıkarttırırım.

Aşinayım çoktan güzelliği yakalamanın tutkusuna

Dahası "uzak dur" diye yasaklanan her şeyin tümüne

İnsanoğlunun müthiş isyanına.

*
Benim adım gerçek’tir;

Ben evrenin ele geçirilmez tek esiriyim.
Carl Sandburg- çeviri:  Bülent Kumral, şiirin aslı: WHO AM I
** 
Diğer çeviri:

KİMİM BEN?
Başım çarpar yıldızlara.
Ayaklarım dağların doruklarında.
Parmak uçlarım ovalarda
ve evrensel hayatın kıyılarında.
Ulaşır ellerim tözlerin ses veren köpüğünde derine
ve oynar kaderin çakıl taşlarıyla.
Cehenneme gittim ve geri döndüm bir çok kere.
Cennetin her şeyini bilirim, çünkü Tanrı’yla konuştum.
Sudaymışım gibi oynarım kanda ve dehşetin bağırsaklarında.
Bilirim güzelliğin hırsla zapt edilişini
Ve “Yaklaşma” yazan bütün levhalara
insanın harika isyanını.
Benim adım Gerçek’tir ve en yakalanamaz
esiriyim ben evrenin.
Carl Sandburg (1878-1967, ABD) - Çeviren: İsmail Haydar Aksoy
****
FEDERICO PRIMAVERA
(fulldiRE) 
Benito Garozzo’ nun  koçluğunda  National Junior İtalyan ekibinin bir üyesi olarak 1988 yılında briç kariyerine başladı. 

Federico Primavera,  Alfredo Versace, Antonio Sementa, Claudio Nunes ve ortağı olarak Giorgio Belladonna ile de bir İtalyan Şampiyonası oynadı.

Çeşitli ortaklarla birlikte Avrupa gençler şampiyonasında bir gümüş ve altın madalya kazandı. Avrupa'daki birçok turnuva  kazandı. Halen Irene Baroni ile tam zamanlı oynuyor,  birlikte bireysel ve ortaklık koçluğu yanı sıra grup dersleri sunuyor. 


Hiç yorum yok: