6 Kasım 2013 Çarşamba

Drury

görsel:    flickr
*****
Adagio - Johann Sebastian Bach
*****
Yalan söyleyenlere karşı tetikte olmaktansa,
beni aldatmalarına izin veririm.
Gerçek yüzlerini görmek hoşuma gider.
Nietzsche
*****

Briç Dersi Meraklılarına:
GÖRÜNDÜĞÜ GİBİ OLMAYABİLİR
Genç bir çift, yeni mahalledeki yeni evlerine taşınmışlar. 
Sabah kahvaltı yaparlarken, komşu da çamaşırları asıyormuş.
Kadın kocasına “Bak, çamaşırları yeterince temiz değil, çamaşır yıkamayı bilmiyor, belki de doğru sabunu kullanmıyor.” demiş.
Kocası ona bakmış, hiçbir şey söylememiş, kahvaltısına devam etmiş. 
Kadın, komşusunun çamaşır astığını gördüğü her sabah aynı yorumu yapmaya devam etmiş. 

Bir ay kadar sonra, bir sabah, komşusunun çamaşırlarının tertemiz olduğunu gören kadın çok şaşırmış.
“Bak” demiş kocasına “Çamaşır yıkamayı öğrendi sonunda, merak ediyorum, kim öğretti acaba ?”
“Ben bu sabah biraz erken kalkıp bizim camları sildim” diye cevap vermiş kocası.
Tahir Sancar, DENİZCE
*****
MERHABA, BENİM KÜÇÜK SERÇEM
Merhaba, küçük serçem benim! Biliyorum ki
senin bakışındaki derin ve kasvetli, ılık ışık
su dolu bir küvetteki iki buğday çekirdeğinden
daha da önemli değil. Ve bu yüzden
küçük serçem diyorum sana,
çünkü böyle titreşir serçe kanatları.
*
Merhaba, küçük serçem benim! Sıradan kuşlar bunlar,
ama gel de betimle eski ebemkuşaklarının
düşünceleri gibi titrerken renklerdeki bin değişim
güneşte! Ama bu uyarı da
neden?
- İşte bu canlı yay
evinde yeniden bakışında senin, ey kadın!
Hugh Mac Diarmid - Çeviren: İsmail Haydar Aksoy

*****
DRURY
Açıcı artırmayı üçüncü veya dördüncü pozisyonda majör açarak başlatmışsa, cevapçı limit artırma yapabilecek ellerle çok dikkatli olmalıdır. Ortağın Pas’ından sonra açıcının, birinci ve ikinci pozisyonda açıştan beklenene göre çok daha az değerleri olabilir.
Ayrıca, birinci ve ikinci pozisyonda bir majör açışı beş veya daha uzun renkle yapılırken, üçüncü ve dördüncü pozisyonda dört parça majörle de oyun açılabilir. Cevapçı tehlikeli şekilde, limit yükseltme eliyle açıcının majöründe üçlü seviyeye sıçrarsa, açıcı zayıf ve dört parça majörle oyun açtığında deklare çok yükselmiş olur.
Bu problemin cevabı Drury konvansiyonunda yatar. Drury kullanıldığında, daha önce Pas geçen cevapçı, üçüncü veya dördüncü pozisyondaki açıcıya limit artırma değerlerini göstermek için artifisyel olarak 2 Trefl cevabı verir ve açıcıdan tekrar bilgi ister.
*
Orijinal formda, Drury açıcıya sadece elinin kalitesini sorar ve açıcının rengine destek vaad etmez. Modern teoriye göre ise, cevapçıda koz desteği yoksa deklareyi artırmak hala problemlidir. Bu yüzden Drury’nin modern uygulamasında, cevapçı açıcının majöründe limit artırma değerlerine sahiptir.
*
Cevapçı, Drury konvansiyonuyla 2 Trefl dediğinde, açıcı cevapçının elini öğrenir.
A. Limit artırma cevabından sonra zon oynamak istiyorsa direkt olarak majöründen zonu ilan eder.
B. Açıcıda zona yükselecek güç yok ancak elinde normal açış değerleri varsa, majörünü iki seviyesinde okur.
C. Açıcı zayıf ve dört kartlı olabilecek majörüyle oyun açmışsa, cevapçıya durumu bildirmek için artifisyel olarak 2 Karo der.
D. Açıcının diğer deklareleri natüreldir. 1 Pik açışından sonra, Drury konvansiyonuna açıcı 2 Kör derse, beş parça Pik ve en az dört parça Kör gösterir. Bu deklare, cevapçıda üç parça Pik ve dört parça Kör olabileceği düşüncesine dayanır.
*
Artırma bu şekilde geliştiğinde, cevapçı 5−3 Pik yerine 4−4 Kör fitini tercih eder. Açıcının 2 Kör rebidi zon forsingi değerlerini inkar eder ve cevapçı Pas geçebilir. Açıcının diğer rebidleri natüreldir ve Şlem ilgisi gösterir.
*
Açıcıda Pik’lerin yanında Kör’ler ve zon forsingi yapacak değer varsa 2 Kör demez. Cevapçının Drury’sinden sonra zon forsingi değerleri ve dört parça Kör’üyle 3 Kör der. Açıcıda Kör’ler beş parçaysa 4 Kör diyerek cevapçıdan Pik veya Kör’ü tercih etmesini ister.
*
Drury kullanıldıktan sonra, açıcı tam açış değeri ve beşli majörünü, iki seviyesinde okuyarak gösterdiğinde, cevapçıda dağılımsal bir el yoksa Pas geçer. Cevapçı zon araştırmasına devam ederse, bu araştırma kısa renkten yapılır. Cevapçının kısa rengini okuması üzerine açıcı elini tekrar değerlendirir. Cevapçının kısa rengini göstermesi üzerine, çöpe gidecek değerleri olduğunda açıcı çöpe gidecek değerleri varsa üçlü seviyede koza dönerek artırmayı bitirir. Açıcının değerleri diğer renklerdeyse anlaşılan renkte zon olasılığı büyüktür.
*
Cevapçının Drury deklaresinden sonra açıcı sınırda ve zona gidip gitmemede kararsız kaldığında elindeki kısa rengi gösterebilir. Açıcı bunu, 2 Karo deyip cevapçıyı anlaşılan majörde ikili seviyeye dönmek zorunda bırakarak yapar. Cevapçı zorunlu deklaresini verdikten sonra açıcı kısa rengini gösterir. Bunun üzerine cevapçı, açıcının zayıf olmayıp kısa renk göstererek zon araştırması yaptığını anlar ve el uyuşmazsa üçlü seviyede majöre döner. Bu anlaşma Drury’den sonra her iki tarafında kısa rengini göstermesine izin verir.

Drury’nin çok popüler bir versiyonu da Reverse Drury’dir. Bunu kullananlar, ikili seviyede majör okumayla 2 Karo’nun anlamlarının yerini değiştirirler. Buna göre, orijinal majörde iki seviyesine dönmek birinci ve ikinci pozisyonda oyun açmayacak değer gösterir ve majörü dört parça olabilir. 2 Karo rebidi de tam açış değerleri ve beş parça majör vadeder ancak limit artırmadan sonra zona gidecek değeri inkar eder. Bu iki deklare kullanıldığında, açıcıda tam açış değeri varsa oyun araştırması için daha fazla yer kalır.

Bir başka Drury varyasyonu da büyük yararları olan Two Way Drury’dir. Bu varyasyonda cevapçı üç parça koz desteği olduğunda 2 Trefl’i kullanır. Cevapçıda dört veya daha fazla koz desteği olduğunda 2 Karo cevabı verir.
Cevapçının üç veya dört (daha fazla da olabilir) parça koz desteğini gösterdiğinde açıcı daha rahat seçim yapar. Sekiz kart yerine dokuz kartlı fiti bilen açıcı, marjinal bir zon için teşvik olabilir.
Cevapçı Drury konvansiyonuyla 2 Karo dediğinde açıcı, açış değeri taşımadığında rengine döner, açış değeri olmasına karşın zona sıçrayamadığında da 2 Sanzatu der. Cevapçı daha sonra kısa rengini göstererek artırmayı sürdürebilir. 2 Karo Drury cevabı üzerine açıcı direkt olarak yeni bir renk okuduğunda bu kısalık gösterir.
*
Drury rekabet sırasında da geçerlidir. Rakip 1 üzerine 1 Sanzatu ile ve Take-Out Kontru ile araya girdiğinde 2 Trefl hala Drury’dir. Cevapçı bu deklareyi verirse, açıcının majöründe limit yükseltme değerlerini gösterir. Araya giriş Trefl’den olursa cevapçı Karo ile Drury’yi kullanır ancak bu kez majör desteği üç parça olabilir.
Cevapçı üçüncü veya dördüncü pozisyondaki açıştan sonra Under Jump Shift de yapabilir. Eğer bu şekilde davranırsa, cevapçıda dört parça koz desteği ve şikan bir rengi vardır. Kısa renk singleton olduğunda cevapçı önce Drury’yi kullanır ve açıcı tam değer gösterirse bu rengi deklare eder.

Cevapçının Under Jump Shift’inden sonra açıcının majörüne dönmesi sign-off’tur. Cevapçının kısa rengini öğrenmek isterse, anlaşılan majörün bir üstündeki deklareyi verir ve cevapçı artık şikan’ını göstermek zorundadır.
Drury’nin gerekli bir bölümü de, cevapçının açıcının majöründe oynamak istemiyorken minörünü gösterme metodudur. Pas’tan gelen cevapçının, majör açışından sonra 3 Trefl’e sıçraması açıcının majöründe kısalık, genellikle altı parça güzel bir Trefl ve 9+−12arası değer gösterir.
Bu artırma, 1 Karo açışına 3 Trefl cevabına benzer ancak bu kez açıcının majöründe kısalık da gösterir. Two Way Drury kullanıldığında, açış 1 Pik’se 3 Karo’ya sıçramak Under Jump Shift’tir. Bu yüzden cevapçı, güzel Karo’ları 9+−12puanı ve majördeki kısalığı başka bir yöntemle gösterir. Bu durumda cevapçı 2 Sanzatu’ya sıçrar. Açıcı 3 Trefl derse cevapçı 3 Karo’ya düzeltir. Açıcı bunun yerine 3 Karo derse cevapçı bu kez Karo’lardan fazla el üretebileceğini bilerek 3 Sanzatu’ya yükselir.
“ferudun cangurus- 2.1 Sistemi”

Hiç yorum yok: