7 Kasım 2013 Perşembe

Genel Sistem Prensipleri

görsel.  fineartamerica
***
Tarrega Sueno David Russell
***

Suçlu her zaman avukat bulur,
masum ise bazen.
Düşüş / La Chute.. - Albert Camus
***
KIŞTAN ÜŞÜYEN VİRGÜL
Defterin bir çok sayfasını koparmışlar,
Örtünemez artık virgül bazı sayfalarla,
Kış gelir, virgül üşür,
Kış insanı üşütür,
Üşenen hayvanlar da
Girip toprağın altına
Uyurlar,
Toprağın sayfalarını koparmamışlar.
*
Çocukların sayfaları her kış koparılır.
Kar toplarıyla voleybol oynayan
Ağaçlarla,
Her çocuğun defterinde
Bir çok sayfası olmayan
Bir çok güzel virgül vardır.
*
Virgül kıştan üşür,
Çünkü kış gelince koparılır
Artık kalmayan öğrenciliğin,
Artık kalmayan tembelliğin sayfaları...
Ülkü TAMER
***
GENEL SİSTEM PRENSİPLERİ
1.  Oyunu renkle açan, ortağının renk cevabına 1 konuşma daha vaat eder.
2.  Oyun bir renkle açıldığında cevapçının 2 seviyesinde sıçramasız renk cevabı bir konuşma daha vaat eder.
3.  Yarışmasız artırmalarda cevapçının her yeni renginin zorlayıcı olduğu konuşma yaklaşımı (Approach Zorlayıcı), yer ekonomisi yönünden etkili bir konuşma tekniği olarak uygulanır.
4.  Önce majör fiti aranır ve fit varsa majör oyunu oynanır.
5.  Majör fiti yok ise, NT araştırması yapılır.
6.  Beş minör oyunundan kaçınılır. Uzun minör ellerinde, şilem ihtimali yok ise, 3NT tercih edilir.
7.  Fit (varsa) mutlaka gösterilir. İkinci bir renkte fit aranmaz. Fiti saklamak (!), kötü briçtir.
8.  Renkte inat ve ısrar edilmez. Ortağın fit gösteremediği renklerde, serbestçe yapılan tekrarlar (rebid) BİLGİDİR. O renkte kalite ve uzunluk (6+) vaat eder.
9.  İyi briçte kuvvet göstermek için ilk turda sıçramak terk edilmiştir (Yer Ekonomisi Prensibi). Artırmalarda sıçramaların özel anlamı vardır.
Bu cümleden olarak:
a.  İlk turdaki sıçramalar, konvansiyonel değil ise ZAYIFLIK,
b.  İkinci ve diğer turdaki sıçramalar KUVVET gösterir.
10.  İlk turdaki sıçramalar kısıtlandığı için, cevapçının (5)6 Puanıyla “Konuşmaları Açık Tutması” ve Açana bir konuşma fırsatı daha yaratması hayati önemdedir.
*
ÖNEMLİ: Minör ya da kozsuz açılan ellerde MAJÖR ARAŞTIRMASI yapmak, cevapçının birinci görevidir. Cevapçı, minör açışları karşısında 6 puanıyla ve kozsuz (NT) karşısında da 8 puanıyla 4 kartlı majörünü mutlaka gösterir.

ELLERİN GÜCÜ
oyunu açan                              cevapçı
min. açış  eli    12-14                 pas eli   0-5
max. açış eli    15-16                 zayıf min. 6-7
davet eli           17-19                 zayıf max. 8-10
oyun eli             20-22                davet eli  10-12
kuvvetli el         23+                   kuvvetli el 13+
zayıf açış eli      6-11
baraj (preempt.) eli 6-9

Bu kuvvet tanımları göz önüne alınarak aşağıdaki Sistem Prensibi ortaya konulmuştur.
a. 13+ puan ile açtığı bilinen ortağı karşısında cevapçı, 6+ puanı ile konuşmayı açık tutacak,
b. 10-11 puanı ile davet konuşması,
c. 13-15 puanı ile oyun (zon) konuşması,
d. 16+ puanı ile de şilem daveti konuşması yapmayı plânlayacaktır.
*
ÖNEMLİ NOT: Burada gösterilen puanlar düşünme sistematiğini izah edebilmek amacıyla verilmiştir. Aslında; briç elinin doğru değerlendirilmesi ve elin el (trick) kazanma gücünün tam olarak tespiti, daha doğru bir yaklaşımdır. İyi bir briç oyuncusu, PUAN SAYMA SİSTEMİNİN KÖLESİ OLMAMALI, ELİNİN EFENDİSİ OLMALIDIR. Ayrıca, her güzelce elle “Oyunu mutlaka bizim ekibimiz oynamalı!” şeklinde bir düşünce yanlıştır. Briç kararları “Skor”a göre verilmelidir ve Savunma Oyunu da, Briç konsepti içerisindedir. Uzun soluklu turnuvalarda başarı İYİ SAVUNMA yapabilmekten geçer.  
“emin yaykın. sorularda briç”

1 yorum:

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Virgül bitmeyen bir cümlenin noktasız uzantısıdır. Teşekkürler!