6 Şubat 2014 Perşembe

Komünikasyon (İletişim)

                                                                                                     flickr
Ağacı sallanmadan yere düşen meyve,
benim için fazla olgun sayılır.
Lady Mary Wortley Montagu
****
ÇALGICI
Ben çaldığımda
başka biri olmuyorum
ama başka bir şey oluyorum
müzikten başka her şeyden boşalmış olarak
Benim acım ya da
mutluluğum değil işittiğiniz
dokunuyorum
ilk vuruşta zaten kaybolan
kendi kendini
tüketen müziğe
Nerede müzik -
parmaklarımda ve sinirlerde mi?
notalarda mı?
klavyede mi?
kafamda mı?
Bilmiyorum daha
yalnızca çaldığım zaman bilebiliyorum
ve hiç bir açıklama gerekmiyor
müziğe yer açıyorum.
Benny Andersen (d.1929, Danimarka) - Çeviren: İsmail Haydar Aksoy
****
***
KOMÜNİKASYON (İLETİŞİM)

Dekleranken belki de en üzücü durum eksik löveleri üretmek ve onları alamamaktır. Bu komünikasyon problemleri belki birçok elde karşınıza çıkmaz fakat karşılaştığınızda çoğu zaman bu problemi fark edemezsiniz. İş işten geçtiğinde genelde oyuncular hep aynı tepkiyi verirler: “Aaa! Şimdi kafam dağınık. Ben böyle bir hata yapar mıyım?” Ve bu böyle sürer gider!
 *          
Komünikasyon problemlerinin çoğunun çözümü gerçekten çok kolaydır. Önemli olan problemi oyun bittikten sonra değil oyun sırasında görmektir çünkü problemi gören oyuncu çözümü çoğu zaman bulacaktır.
*           
Tabii ki bu problemler için ilk derslerden itibaren bazı kurallar konmuştur – Önce kısa tarafın büyüğü veya vereceğin kesin olan löveleri önce ver vb. Bu kuralları hemen hemen bütün oyuncular uygular. Oyuncuların dikkat etmediği nokta birkaç hamle sonra başlarına açılacak olan komünikasyon problemini görememeleri ve renkleri yanlış sırada oynamalarıdır.
 *          
Genelde komünikasyon problemleri şimdiye kadar öğrendiğiniz prensiplerle çözülür. Markaların alıcı hale geldiği durumlarda çözüm dikkatinizde saklıdır. Şimdiye kadar öğrenmediğiniz komünikasyon problemleri ise rakibe gönüllü löve hediye etmek, alıcı kartlarınızı başka alıcılarınıza ya da rakibin aldığı lövelere defos etmek ya da küçük bir kart  ile eli kazanabilecekken rakibe löve verme pahasına en büyük kartınız ile kazanmak gibi hayal gücünüzü zorlayacak şekillerde çözülür.













Kontrat 6 Kör ve atak Dam Trefl. İki Trefl ve bir Pik kayıbı var.
Yerde AR Karo var ve üçüncü Piki çakabileceğimiz bir kısalık.
Problem yerdeki AR Karoya ulaşabilmekte. Bunun için tek yol Pik rengi.
Eğer As Pik çekip küçük Pik ile devam edersek, defans Rua ile alıp koz oynayarak çaka yapmamızı ve dolayısı ile yere geçmemizi engelleyebilir. Hemen küçük Pik oynamak ise Rua nerede olursa olsun Vale ile yere geçmemize engel olacaktır.

Çözüm Dam Pik oynamaktır. Defans Ruasını alırsa küçük Pik oynayıp Vale ile kazanabiliriz. 
Eğer Dam Piki almazlarsa bu sefer de As Pik çekip Pik kupu yaparak yere geçeriz.












Kontrat 6 Pik ve atak 3’lü Karo. Atağı inceleyince gördüğünüz gibi Karo rengi 3-1 dağılmış. Fakat biz kozları el vermeden bitirebildiğimiz için hiç çaka almadan 12 el toplayabiliyoruz, yeter ki 5 Karo lövesi alabilelim.

Burada problem Karoların bloke kalması. Rakiplerdeki Karoları ancak 3 turda bitirebiliriz. Yani ilk 3 Karo ARD olmalı. Güney’den hangi Karoları atarsak atalım dördüncü Karo elden kazanılıyor ve beşinci Karoya ulaşılamıyor.

Çözüm biraz garip. Atağı alıp kozları bitirdikten sonra As Körü çekiyorsunuz. İkinci büyük Karo ile yere gidiyor ve yerden Kör oynayıp elden Karo defos ediyorsunuz. Defansa verdiğiniz bu hediye löve Karo renginin bloke kalmasını engelliyor. Artık yerde 3 alıcı Karo elde ise tek Karo kalıyor. Eli tekrar kazanınca yerdeki iki Karoya eldeki iki Trefli defos ediyorsunuz.

Gerek kötü dağılıma önlem almak gerekse komünikasyonu sağlamak için yaptığınız bu hamlelerin bütününe Emniyet Oyunu adı veriliyor.
“erdinc erbil” e teşekkürler.

Hiç yorum yok: