Şiddet
beceriksizlerin son sığınağıdır.
Isaac Asimov
beceriksizlerin son sığınağıdır.
Isaac Asimov
****
Birine çamur
atmadan önce düşün ve sakın unutma:
İlk önce senin
ellerin kirlenecek.
****
NİÇİN UÇUYOR GECENİN ŞAPKASI
Niçin uçuyor gecenin
şapkası
onca delikle?
onca delikle?
Ateşle gezmeye
giderken
ne diyor o eski kül?
ne diyor o eski kül?
Niçin ağlar bulutlar
böyle
ve daha da sevinçli olurlar her gün?
ve daha da sevinçli olurlar her gün?
Karanlıkların
gölgesinde kimin için
alazlandırılır güneşin toz yolu?
alazlandırılır güneşin toz yolu?
Kaç tane arısı vardır
acaba günün?
Pablo Neruda - Çeviren: İsmail Haydar Aksoy (“Sorular Kitabı”ndan)
****
DOĞRU KART BOŞALTMA
Bir renge uyamamak durumu olduğunda,
boşaltılacak/ atılacak (Discard-défausse) doğru ve kesin kartı her zaman
bulabilmek kolay değildir. Kart boşaltmak, hemen her zaman oyunun kaderini
etkiler. Dikkatsizce ya da düşüncesizce yapılan kart boşaltma, rakiplerin oyunu
kazanmasına neden olur.
Savunma konusundaki en büyük hatalar “Kart
Boşaltma” konusunda yapılmaktadır. Yanlış kart boşaltma nedeni ile “milyonlarca puan kaybedilmiştir”
demek yanlış olmaz. Bu nedenle, kart boşaltma durumunda kaldığınızda ACELE ETMEYİN, düşünün, hangi kartı, hangi amaçla
ve hangi sıra ile boşaltacağınızı zihnen iyi irdeleyin ve planlayın. Dekleran
sizi peş peşe boşaltmaya zorlayabileceği için, ilk kartı boşaltmadan önce
mutlaka PLANLAMA yapın.
Kart boşaltırken genel kural:
1) Yerin
kartlarını çatala almaya,
2) Yerin uzun
renkleri ile aynı uzunlukta kalmaya gayret gösterilmelidir.
Kart boşaltmada
yapmanız gereken diğer bir husus da, kontrol ettiğiniz ya da edemediğiniz
renklerin bilgisini vererek, ortağın kendi elini düzenlemesine (kartları
saymasına, kart boşaltmasına) yardımcı olmaktır.
Kart boşaltırken
ortağa “YARDIM ETME”nin bir yolu da, ortağın açıldığı renkteki sayı bilgisini,
boşaltılan kart ile ortağa iletmektir.
Ortağın rengi
dönülürken hangi kart oynanacaksa, aynı kart başka bir renge boşaltırken atılır.
Bir savunma oyuncusu için en can
sıkıcı durum, elinde oyunu batırabilecek sağlam kartları olduğunda, el tutar
kart(lar)ının (entry-entrée) olmamasıdır. Savunan ekipteki diğer oyuncu,
gereksiz olaylar ile dikkatini dağıtmadı ise, böyle bir durumun varlığını çoğu
halde kolayca anlayabilir.
Savunan oyuncular aralarındaki
iletişimi sürdürmek için, Tıkanmayı Önleyici Kart
Boşaltma ile ortağına el tutacak kart yaratabilirler.
“emin yaykın,
özür ortak 2012”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder