Müzik
Müzik temelde bizde belli bir oranda güç kazanan yaşam duygusunun özünde gizli olan acıyı anlatır; müziğin verdiği heyecanın yapısında da bu acıdan uzaklaşıp onu uzaktan izleme düşüncesi vardır.
Müzik temelde bizde belli bir oranda güç kazanan yaşam duygusunun özünde gizli olan acıyı anlatır; müziğin verdiği heyecanın yapısında da bu acıdan uzaklaşıp onu uzaktan izleme düşüncesi vardır.
Nietzche
***
BAŞARI
Saçımı Tararken Yalnız Saçımı Düşünürüm
Saçımı Tararken Yalnız Saçımı Düşünürüm
Çok eski zamanlarda, bir adam krala gidip, kötü düşüncelerden kendini
nasıl arındıracağını sordu.
Kral ona ağzına dek zeytinyağıyla dolu bir fıçı verdi, bu fıçıyı kentin
bir kapısından öteki kapısına dek bir damla yağ dökmeden taşımasını emretti:
“Eğer bir damla yağ dökersen başın kesilecek!”
Adama iki kılıçlı asker refakat edecekti, bunlar bir damla yağ dökülür
dökülmez başını uçuracaklardı.
Bir pazar günüydü, kentin her yanı satıcı tezgâhlarıyla, insanlarla
doluydu, adam fıçıyı taşıyarak yürüdü. Hem de ne dikkatle… Bir damla yağ
dökülmedi.
Saraya döndükleri zaman kral “Peki, kentte ne var ne yok, kimleri
gördün?” diye sordu.
Adam bu soru karşısında çok şaşırdı ve “Hiçbir şey görmedim efendim,”
dedi. “Aklım fikrim yağdaydı.”
Kral bu cevap karşısında kötü düşüncelerden arınmak isteyen adama şu
yanıtı verdi:
“Şimdi kötü düşüncelerden arınmanın çaresini buldun işte,” dedi.
“Düşüncelerine de fıçıdaki yağa baktığın dikkatle bak. O zaman hiçbir şey seni
kötü düşünce sahibi yapamaz.”
*
Beyninizden
aynı anda iki işi yapmasını beklemeyin.
Fransa’nın eski başbakanlarından Climencau’ya başarısının sırrı sorulduğunda “Saçımı Tararken Yalnız Saçımı Düşünürüm.” demiştir. Siz de o anda ne yapıyorsanız bütün dikkatinizi sadece o işe yoğunlaştırmaya gayret edin.
Fransa’nın eski başbakanlarından Climencau’ya başarısının sırrı sorulduğunda “Saçımı Tararken Yalnız Saçımı Düşünürüm.” demiştir. Siz de o anda ne yapıyorsanız bütün dikkatinizi sadece o işe yoğunlaştırmaya gayret edin.
*
New York’un
fakir göçmen mahallelerinde çektiği fotoğraflarla ünlenen Jacob Riss çalışma sürekliliğinin önemini şöyle
ifade etmektedir:
“Çaresiz kaldığım zamanlarda gider, bir taş ustası bulur, onu seyrederim. Adam belki yüz kere vurur taşa. Ama değil kırmak, küçücük bir çatlak bile oluşturamaz. Sonra birden, yüz birinci vuruşta taş ikiye ayrılıverir. İşte o zaman anlarım ki; taşı ikiye bölen o son vuruş değil, ondan öncekilerdir."
“Çaresiz kaldığım zamanlarda gider, bir taş ustası bulur, onu seyrederim. Adam belki yüz kere vurur taşa. Ama değil kırmak, küçücük bir çatlak bile oluşturamaz. Sonra birden, yüz birinci vuruşta taş ikiye ayrılıverir. İşte o zaman anlarım ki; taşı ikiye bölen o son vuruş değil, ondan öncekilerdir."
***
ÇİNGENEM
Kim bilir ne zamandan beri yürümekteyiz
Siyah çadırlarımızla şu dünya üzerinde
Ve niçin yürümekteyiz bir ucundan
Diğer ucuna arabalarımızla şu dünyanın
Kim bilir bizi sonu gelmez yollarda
Siyah çadırlarımızla şu dünya üzerinde
Ve niçin yürümekteyiz bir ucundan
Diğer ucuna arabalarımızla şu dünyanın
Kim bilir bizi sonu gelmez yollarda
*
Koşmaya zorlayan kadere de inanmayız biz
Ve inanmayız ne uğura ne fala
Ama gene de bir şey vardır biliriz
İter bizi durmadan yada ardından sürür
Hayata inanırız ve bize zehirdir hayat
Aşka inanırız ve aşk bizi öldürür
Koşmaya zorlayan kadere de inanmayız biz
Ve inanmayız ne uğura ne fala
Ama gene de bir şey vardır biliriz
İter bizi durmadan yada ardından sürür
Hayata inanırız ve bize zehirdir hayat
Aşka inanırız ve aşk bizi öldürür
zaharia stancu ( bilgi yayınevi ceviri: atilla
tokatlı)
***
üzgünsen ey çingene
neşeli bir türkü tuttur.
peki ya neşeliysem?
aynı türküyü tuttur gene...
zaharia stancu / şatra
***
ZAHARİA STANCU KİMDİR?
(1902 - 1974)
Romence nesir yazarı, romancı, şair ve filozof
*****
2 KARO MULTI ÜZERİNE BİRKAÇ
DEFANS
2 Karo MULTİ açışı
Kökenini, ünlü İtalyan sistemi olan Blue Club ‘ı
oluşturan Roman Club / Napolitian Club’dan alan Multi aşağıdaki olasılıkları kapsar.
Multi 2 Karo Açışı
1. Majörlerden herhangi birinde zayıf 2 açışı yapacak
eller,
2. Dengeli dağılımda Kuvvetli muhteşem eller,
3. 4441 dağılımda 17-24 arası eller
4. İngiliz Acol sisteminde uygulanan kuvvetli 2 Renk
açışlarına uygun el ( prensipte
8 / 8,5 oyun
lövelik el içinde 2 / 2,5 defans lövesi bulunan bir kuvvet )
Günümüzde
ise genellikle zayıf 2 Majör açışını göstermekte kullanılan Multi, işlerliğini
daha değişik şekiller altında sürdürmekte özellikle Milli takım seviyelerinde
ya oynanmaz olmuş ya da çok daha komplike elleri anlatmakta kullanılır hale
gelmiştir.
Geliştirilen
defans deklareleri Multi’yi , Oyuncuların başına gelen belalardan ötürü giderek
daha az oynanır hale sokmaktadır.
Danny
Kleinman tarafından geliştirilen defans
deklareleri
2. Pozisyonda
a) KONTR :
Rakip zayıf 2 Kör açmış kabul edilerek Konuşma Kontr’u
b) 2 Kör :
Kör + 1 Minör renk
c) 2 Pik :
Pik + 1 Minör renk
d) 2NT : Rakip zayıf 2 Pik açmış kabul edilerek Konuşma Kontr’u
e) 3 Trefl :
Natürel Trefl rengi
f) 3 Karo : Natürel Karo rengi
g) 3 Kör :
Natürel ve kuvvetli el, Kör rengi
h) 3 Pik :
Natürel ve kuvvetli el, Pik rengi
i) 3 NT : Natürel oynamak için
genelde Bir minördeki alıcılara dayalı el
k) 4 Trefl :
Michael ( Trefl + Kör ), el kuvvetli
l) 4 Karo :
Michael ( Karo + Pik ), el kuvvetli
Bu sistem benimsendiğinde
4. pozisyonda deklareler şu
şekilde önerilmektedir.
a) Kontr :
Kuvvetli dengeli el
b) 2 Pik / 2 NT :
Minörler
c) 3 Trefl :
Trefl + diğer majör 4’lü
d) 3 Karo :
Karo + diğer majör 4’lü
e) 3 Kör :
Natürel
f) 3 Pik :
Natürel
g) 4 Trefl :
Michael ( Trefl + Kör ), el kuvvetli
H) 4 Karo :
Michael ( Karo + Pik ), el kuvvetli
MULTİ üzerine diğer bir defans
a) X =1
NT açan elim var, cezaya da eğilim gösterebilir
(Tüm NT
konvansiyonları
geçerlidir )
b) 3Trefl = Konuşma Kontr’u
b) 3Trefl = Konuşma Kontr’u
c) 2NT =
Minörlerim var
d) 2H = NATÜREL
e) 2S = NATÜREL
f) 3D = NATÜREL
d) 2H = NATÜREL
e) 2S = NATÜREL
f) 3D = NATÜREL
Uzun yıllar İngiltere Milli takımında yer almış, World
Master, yazar, teorisyen
Eric Crowhurst ise
“Acol in competition “ kitabında durumu 2nci, 4ncü, 6ncı ve 8nci pozisyonlarda
ayrı ayrı değerlendirmiş ve genel olarak
- 2 NT = Kör ve Pik hakimiyeti yanında uzun
bir minöre dayalı löveleri
- 3 NT =
2 NT deklaresinden biraz daha iyi bir el ifade etmeyi,
- 3 Trefl/ 3 Karo deklarelerini. Natürel, Kompetitif
- X =
Dengeli ve kuvvetli, özellikle Zonda olan Rakibi, ilk tercihlerinden sonra cezalandırmayı da düşünebilecek bir
dağılım yanında bir de kendi rengi olan
el tipleri,
- 3 Majör araya girişlerini ise seviyesine göre kuvvetli
renk veya kompetitif olarak
yorumlamaktadır.
http://www.politikbric.com/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder