15 Şubat 2017 Çarşamba

Briçte Sinyaller

görsel. pinterest
**
Hiçbir insan rastlamadım ki, onda öğrenilecek bir şey bulunmasın.
Alfred de Vigny
***
Czardas door het Gelders Orkest, Roby Lakatos en Dimiter Tchernookov https://www.youtube.com/watch?v=O6umanZrSCY

***
OKU, ÖĞRENECEKSİN
"Anne, rüzgârın esmesini ne sağlıyor?"
"Oku, öğreneceksin, çocuğum."
"Dünyanın diğer tarafında kimler yaşıyor?"
"Oku, öğreneceksin."
"Gökyüzü neden bu kadar mavi?"
"Oku, öğreneceksin."
"Anne, her şeyi öğrenmek istiyorum."
"Her şeyi hiçbir zaman öğrenemezsin çocuğum. Ama kitaplardan birçok şey öğrenebilirsin."
"Evet, anne okuyacağım ve öğreneceğim."
Çok küçük bir çocuktu; ancak daha üç yaşına bile girmeden epey iyi okuyabiliyordu. Sekiz yaşında Harrow'daki ünlü okuldaki en iyi öğrenciydi. Her zaman okuyor, öğreniyor ve merak ediyordu.
"Oku, öğreneceksin." diyordu annesi. "İçinde gerçekler olan kitapları oku. Güzel ve iyi olan şeylerle ilgili oku. Bilge biri olabilmek için oku."
"Saçma sapan kitaplar okuyarak vaktini boşa harcama. Seni kötü etkileyecek kitapları okuma. Seni daha iyi ya da bilge yapmayan hiçbir kitap okumaya değer değildir."
Böylece William Jones okumaya ve öğrenmeye devam etti. Dünyadaki en ünlü bilim adamlarından biri haline geldi. İngiltere kralı ona şövalyelik unvanı verdi ve kendisi Sir William Jones adını aldı.
Sir William Jones yaklaşık iki yüz yıl önce yaşadı. Çoğunu kitaplardan edindiği bilgisiyle tanınır. Kırk dil konuşup yazabildiği söylenmektedir.
matematiksel.org

*****
BEŞ GÜL

Sizin için tuttum beş gül getirdim Sevgili,
durup dururken beş kırmızı gül getirdim, kan.
Beş beyaz gül süt, beş sarı gül altın yaprak,
tuttum beş pembe gül getirdim Sevgili, tan.

Başka bir el koparmış onları, benim elim
bunca korkak: Bir dikmeyi bilirim, bir de
dokunmayı: Tepeden tırnağa teniniz yangın
beldem, sizin için beş siyah gül parmaklarım.

kömür. Toprak, temas, sahi bir de ak kâğıt,
seçtiğim kelimelerin arasında nedense mağrur,
ilerlerim karda bıraktığım izler birer ağıt,
ayırdım dikenleri: Sizin için bu beş arı gül.
Enis  BATUR

*****
DEFOSLAR İÇİN EN ÇOK KULLANILAN SİNYALLER

Standart (direkt) defos
Bu yöntemde, büyük defos ederek defos ettiğimiz rengi istediğimizi, küçük defos ederek ise o rengi istemediğimizi belli ediyoruz.

Up-Down-Count-Attitute (UDCA)
Standart defosların tersi gibidir: Büyük attığımız rengi istemiyoruz, küçük attığımız rengi istiyoruz.

Lavinthal (Preferansiyel)
Büyük atarak kalan renklerin büyüğünü, küçük atarak kalan renklerin küçüğünü istiyoruz.

Roman Defos (odd/even)
Hem direkt hem de preferansiyel defosların birlikte uygulanmasıdır. Tek sayıda bir kart oynadığımızda o rengi direkt istiyoruz. Çift sayılar ise preferansiyel oluyor: Büyük çift kalan renklerin büyüğünü, küçük çift ise kalan renklerin küçüğünü istiyor.

*
Standart veya UDCA defos sinyalinin üstünlüğü, “istemiyorum” diyebilmekten geçer. İki bilgi verebilmek çok önemlidir: İstiyorum, istemiyorum.
Standart ve UDCA gibi direkt defos sinyal sistemleri, hem isteme, hem de istememe bilgisi verebilirler. 
Romen Defos, preferansiyel defos sinyal sistemidir ve bir rengi istemeye dayanır. Bir rengi istemediğinizi bildirmek, çoğu zaman daha önemlidir.
Standart ve UDCA defos, şampiyonların tercihidir. Odd/Even Defos oynayan iyi bir ortaklık göremezsiniz.

http://www.politikbric.com/
http://www.ethbridge.com/

2 yorum:

hakan tetik dedi ki...

tetik defos bunların hepsinden iyi.. Tek kalan renklerin küçügüne davet. çift kalan renklerin büyügüne davet. asla terfii şansı olmayan 2,3,4,5,6 gibi çöp kartlarla elinizi anlatabilirsiniz..asla büyük atmak zorunda degilsiniz.
Hakan Tetik

ali zafer sapci dedi ki...

Sayfanızı tekrar okudum, aklımda... İlgilenenler için link: https://tetiksdiscard.blogspot.com