15 Eylül 2011 Perşembe

Renk Kontratlarına Defans Yaparken Verilen Sinyaller

                                                                                                        flickr
Para insanı değiştirmez, 
sadece maskesini düşürür.
Marie-Jeanne Riccoboni
****
ŞARKILARIN VARSA, DOSTUM
Şarkıların varsa, dostum
Onları şimdi söyle!
Çünkü zamanıdır şimdi şarkı söylemenin.
Ve onları söyleyecek olan da sensin!
Yarın belki geç olabilir, dostum.
Tez tut dilini söylenmemiş şarkılar için!
Bırak konuşmayı şarkılar hakkında da
Bırak konuşsun şarkılar senin için.

Seveceksen, dostum
Şimdi sev!
Çünkü zamanıdır şimdi sevdalanmanın
Ve sevecek olan da sensin!
Yarın belki geç olabilir, dostum
Tez tut yüreğini duyulmamış özlemler için!
Bırak konuşmayı sevda hakkında da
Bırak konuşsun sevda senin için.

Hayatını yaşamak istiyorsan,
Şimdi yaşa!
Çünkü zamanıdır şimdi hayatı yaşamanın
Ve senin hayatını yaşayacak olan da sensin!
Yarın belki geç olabilir, dostum.
Kimdir hoşlanan senden kimi düşledin ve istedin?
Bırak artık bir şeyler beklemeyi de
Hayatını şimdi yaşamalısın sen, dostum!
Bir İsveç Şarkısı
söz ve müzik: Bengt Abilfors
Çeviren: İsmail Haydar Aksoy

**
RENK KONTRATLARINA DEFANS YAPARKEN VERİLEN SİNYALLER
Önemli Fikirler.4
Bir eko (büyük -  küçük oynamak) ortağa cesaret verici olarak renge devam etmesi için kullanılır. Çünkü;
             1 ) Sizde bir dablton vardır ve çakmak istersiniz.
             2 ) Sizde bir eşdeğer onör vardır.
             3 ) Bir felaket getirici renge ortağın girmesinden korkarsınız.
             4 ) Dekleranı veya yeri çakmaya zorlarsınız.
A)  Eğer ortak bir onör atak ederse, küçük spot kart vermek cesaret kırıcıdır ve özellikle başka renge girilmesini ister.
B)  Ortak As atak ettiği zaman siz Dam verirseniz Valeyi veya singltonu garanti edersiniz.
C)  Kozda eko (büyük – küçük) yapmak 2’ den çok koz olduğunu garanti eder.
D)  Dekleranda veya terde bir yan rengin olduğunu biliyorsanız, ortağa sayı verin. ( eğer dağılımı biliyorsanız dekleranın ortağa yardım etmek için ) Büyük – küçük oynamak çift sayıda, küçük – büyük oynamak  renkte tek sayıda kart olduğunu gösterir.
E)  Ortak çakmak için bir kart atak ettiği zaman, sizin bu renkte spot kart dönüşünüz relatif olarak küçük kart ucuz rengin dönülmesini, relatif olarak büyük spot kart pahalı rengin dönülmesini ister.
F)  Ne kadar saçma veya az ihtimalli gözükse bile kup pozisyonlarında ortağın renk tercih sinyallerine  güvenin.
“Eddie Kantar, Modern Briç Defansı

1 yorum:

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Para insanı değiştirmez, sadece maskesini düşürür..pik de kendi eş
değer benzerlerini düşürür...

Yine güzel paylaşımlar, teşekkürler.