1 Şubat 2014 Cumartesi

Oynaması Zor


Ay ve güneş herkesin lambasıdır.
Hava herkesin havasıdır.
Su herkesin suyudur.
Ekmek neden herkesin ekmeği değildir?
Şeyh Bedrettin
***
DEMEDİM Kİ
Bu kenti sevdim dedim
Benim olsun demedim ki.
*
Sevdim dedimse akşam kızıllığını
Gönlüm gibi akıp giden şu çayı
Şu ormanı şu denizi şu dağı
Benim olsun demedim ki.
*
Vuruldumsa gözlerinin gül bahçesine
Yürek çizen şimşeklerse kaçamak bakışları
İşte buna sevmek derler dedimse
Çattımsa acıların en güzeline
Yedirdimse uykuları o tatlı kuşa
Benim olsun demedim ki.
*
Bu akşam kan kırmızı şarap istiyor canım
Bu akşam dünyanın bütün şarkılarını
Bu akşam dünyanın bütün özlemlerini
Bu akşam beni yalnız bırakın
Bu akşam yalnızca onu düşüneceğim
Onu ve kendimi yalnızca ...
Hasan Hüseyin Korkmazgil (1927 - 1984)
***
OYNAMASI   ZOR

Kuzey- Güney zonda
Dağıtan: Doğu
Atak: batıdan kör ası


Batı         Kuzey           Doğu          Güney
-                -                    Pas              1D
1S           Kontr             2D                5C
Kontr       5D                 Kontr          Sürkontr
Pas          Pas                Pas

Batı kör asını çıkar.
Doğuda singleton trefl ve dörtlü karo varken problem doğuyor.
Trefler 4-2 olsaydı bir trefle dam kozla çakmak mümkün olacaktı.
Jim Backstrom, bu beş karodan kazanç sağlayamamıştı.
Bu eli yapacak usta briççi bulmak için önüne gelene sormaya başladı.
Nasıl Oynamalı?
Bart Bramley’in çözümlemesi kusursuzdu.
Kör asını kesip pik damını oynuyoruz. Doğu ya alacak ya da boşlayacak.
Boşlarsa dekleran bir trefl çekiyor, bir treflden vazgeçiyor ve koz kontrolünü kaybetmiyor.  Yani dışarı bir trefl verdikten sonra bir trefle dam kozla çakacak.
Doğu bu nedenle piki almak  zorunda, dekleranla kozlarını  eşitlemek için  kör oynayacak.  Keseceğiz, bir trefl  onörü çekeceğiz ve pik ruasına gideceğiz.  
Yerden trefl çevireceğiz, doğunun tekrar iki seçeneği var:
Çakarsa dekleran kontrolü  kaybetmiyor, çakmazsa rua trefl ile alan dekleran  küçük trefli yerden dam kozla kesiyor.
İşte size kontrlu bien olan beş karo kontratı.
“Briç Dünyası Dergisi, sayı. 15” 

Hiç yorum yok: