13 Şubat 2014 Perşembe

Pas Demenin Zamanı mı?

AYDINLANMA VE POSTMODERNİZM
Postmodern dünyada yitirilen anlamların yerini cazibe. derinliğin yerini yüzeysellik, gerçekliğin yerini "sanal gerçeklik" alıyor. Geçmişte insanlığın en değerli varlıkları olan ve büyük emekle ortaya konulan kültür ürünleri, sanat, spor, müzik,  hatta "değerler" kolayca üretilebilen, alınıp satılan birer metadır artık.
*
Postmodernistler, bilimselliğin temel taşlarını yerinden oynatarak subjektif verilere dayanan kuramları yaygınlaştırmaya çalışıyor.
*
Bir gün insandan yana bir küreselleşmeyi yaşamak ütopya değildir. Bunun koşulu, eşitsizliğe karşı eşitliği, yoksulluğa karşı refahı, tüketimciliğe karşı üretkenliği, bireyciliğe karşı dayanışmayı savunmak, akıl ve bilim temelli yaklaşımlara var güçle sahip çıkmaktır. İnsanoğlu var olduğu sürece aydınlanmanın ışığı ve geleneği hep var olacaktır.
"Prof. Dr. Ferlal Örs - 
Bilim Teknik" - Görsel: Flickr
http://akademik.ege.edu.tr/?q=tr/bilgiler&id=1150
http://ferlalors.wordpress.com/
****
SORU
Sevgilim, bir soru var 
seni tümüyle mutsuz eden.
Geri geldim sana 
o dikenli kuşkudan.

Dosdoğru olmak isterim sana 
kılıç ya da yol gibi.

Fakat sevmediğim 
gölgeden bir köşe 

saklamak istersin ille de.

Sevgilim, 
doğru anla beni, 

her şeyinle seviyorum seni, 

gözlerinden ayaklarına, tırnaklarına, 

içinden, 

sakladığın bütün paklığına kadar.

Kapını çalan benim 
sevgilim. 

Daha önce ikirciklenen 

hayalet değil, 

pencerenin önündeki.

Deviriyorum kapıyı: 
giriyorum tüm hayatından içeri: 

geliyorum ruhunda yaşamaya: 

engelleyemezsin beni.

Kapı üstüne kapı açmalısın, 
sözümü dinlemelisin, 

incelemem için 

açmalısın gözlerini, 

görüyorsun nasıl gidiyorum 

ağır adımlarla 

kör gibi, uzanmış beni bekleyen 

bütün yollarda.

Korkma, 
seninim ben, 

fakat 

ne yolcuyum ne de dilenci, 

kendini uzaklaştırdığın ve beklediğin, 

efendinim senin, 

ve şimdi giriyorum 

hayatından içeri 

asla çıkmamak üzere, 

sevgilim, sevgilim, sevgilim, 

kalmaya geliyorum.
Pablo Neruda  - Çeviren: İsmail Haydar Aksoy 
(“Kaptanın Dizeleri”nden, 1952)
****
PAS DEMENİN ZAMANI MI?

Kuzey,  Güney zonda, IMP
Dağıtan: Kuzey


Batı        Kuzey     Doğu          Güney
-                Pas      1Trefl (1)      Kontr
Pas            ?

(1) 11+ puan, artifisyel, 11-16 dengeli olabilir ya da herhangi 4441 dağılım ya da gerçek trefl rengi.

Böyle bir eli olan kuzeydeki oyuncunun ilk eğilimi pas deyip biraz puan toplamayı ummaktır.
Bu fena fikir değildir ama silah iki nedenle geri tepebilir. Bunlardan biri, açanda oldukça iyi bir el olabilir. O zaman kontur diyen ortağımızda çok iyi bir el olmayabilir. Ya da sağınızdaki rakipte yararlı kartlar olabilir, bu durumda pas demek kayba yol açacaktır.
İkinci olarak size zon ve belki de diyagramda görüldüğü gibi şilem kontratı olabilir. Güney Kontur diyerek en iyi konuşmayı yapmıştır, defans koz bile çıksa altı karo yapılıyor.

Açık odada kuzey pas dedi, yere bir kör kestirmeyi başaran doğu iki batarak 300 kaybetti.
Kapalı odada ise kuzey bir karo dedikten sonra İspanyollar Avustralyalı çifte karşı altı karo kontratına geliyorlar.
“Briç Dünyası sayı: 10”

Hiç yorum yok: