7 Mayıs 2014 Çarşamba

15 Kuralı


Hayat ön provası yapılmamış bir tiyatro gösterisidir.
Bu alkışı olmayan tiyatronun perdesi kapanmadan; gülün, şarkı söyleyin, dans edin, aşık olun, hayatınızın her anını değerlendirin.
Charlie Chaplin
****
Yol Gösteren Yazılar:
HER ŞEYİNİ ALDIM AMA
Halet Efendi, kendisine dalkavukluk etmeyen Moralı Osman Efendiyi bir takım basit işlerle Anadolu’da dolaştırır. Ama onun bir gün kendisini görmek için geldiğini duyunca, sofaya koşarak karşılar ve gideceği zaman da merdiven başına kadar uğurlar. 

Olaya şahit olan İzzet Molla:
- Efendim! der. Bu adama etmediğiniz kötülük kalmadı. 

Şimdi bu kadar iltifat edişinizin hikmeti nedir?
Halet Efendi cevap verir:
- Evet, ben bu adamın her şeyini aldım. Ama üzerinde bir “efendilik” var ki, 

onu bir türlü alamıyorum. Onu görünce de saygı duymak zorunda kalıyorum.
****
MASALDAKİ YALNIZLIK
Ben yalnızlığı
Gökte uçar gördüm.
Ben yalnızlığı
Garip, naçar gördüm.
Ben yalnızlığı
Gelir geçer gördüm...
Cahit Külebi
****
15 KURALI NEDİR?
4 ncü yerde “Oyunu Açma” kararı vermekte sıkıntı çekiyor iseniz 
“15 Kuralı” olarak bilinen teknik yararlı olabilir.
15 Kuralı
Elinizdeki HCP‟leri sayın. HCP‟ler toplamına elinizdeki PİKLERİN SAYISINI  ekleyin. 
Sonuçta 15 değerini buluyorsanız oyunu (Majör ya da minör ile) açın. 
Bu durumda elinizde en az 2 adet Sağlam El (Quick Trick) olmalıdır.
Bu kavramın temelinde şu düşünce vardır: 
Briçte, Piklerde yeterli uzunluğunuz var ise, pik oynamalı ya da pik oynayan rakipleri batırmalısınız. Piklere hakim olan taraf, Briç Eline hakim olur. 
4 ncü yerde sınırdaki (marjinal) ellerle dahi, 4 adet Pik‟e sahip olmak iyidir. 
15 Kuralı, Pierson Puanları adıyla de bilinir.
”emin yaykın. sorularda briç”

Hiç yorum yok: