22 Ocak 2017 Pazar

11 Kuralı

Son mahkemeyi bekleme,
kendini her gün yargıla.
Albert Camus
*****
AY IŞIĞI SONATI
Ludwig Van Beethoven "Ay Işığı Sonatı" Sonat No:14 Op.27 No:2

Beethoven, bir arkadaşı ile birlikte viyana sokaklarında dolaşmaktadır. Bir apartmandan piyano sesi geldiğini duyar ve kafasını kaldırıp bakar. Apartmanın ikinci katındaki cam açıktır ve ses oradan gelmektedir.

Arkadaşına, çalan kişinin muhteşem çaldığını ve onu görmesi gerektiğini söyler. İkisi birlikte ikinci kata çıkıp kapıyı çalarlar.

Kapıyı açan kadın, Beethoven’ı hemen tanır ve şok olur. Beethoven, piyano sesine geldiğini ve muhakkak çalan kişiyi görmek istediğini söyler.

Kadın, piyanoyu çalanın kızı olduğunu ve tanışmaktan mutlu olacağını belirterek onları içeri alır. Beethoven, piyano çalan kızın olduğu odaya girer. Annesi kıza, Beethoven’ın geldiğini söyler. Kız çok heyecanlanır, hemen ayağa kalkar, fakat kız kördür. Bunu gören Beethoven, “lütfen benden bir şey isteyin” der, maddi bir şey isteyeceklerini düşünerek.

Kızın cevabı şu olur; “ben hiç ay ışığı görmedim, bana ay ışığını anlatır mısınız?”

Bunun üzerine Beethoven piyanonun başına geçerek, ay ışığı sonatını, doğaçlama olarak besteler.
**
İkinci Hikâye:
1770-1827 yılları arasında yaşadı. Bonn'da doğdu ve Viyana'da öldü. Onun büyük dehasını çok önceden gören Haydn onu Viyana'ya Mozart'ın yanına göndermek üzereyken Beethoven'in annesi ölmeseydi bu iki büyük deha birbirlerini görebileceklerdi.
Burada yazacağımız her ne kadar ayrıntılarda tartışmalı olsa da genel olarak kabul edilendir. Beethoven hayatı boyunca bir tek kadını sevdi; Elis. Kimileri çok yakın bir arkadaşının, kimileri de abisinin eşi olduğunu yazıyor. Daha da dramatik olan bu ilişkiden bir çocukları olmasıdır. Hikâyenin her tarafı trajedi; Beethoven yaşadığı sürece bu çocuktan baba kelimesini duyamayacaktır.

Beethoven, tek aşkım dediği Elis ile mektuplaşmaktadır. (Bu mektuplar olmasaydı bunları öğrenemeyecektik).Ona olan aşkını FÜR ELİS adlı o güzelim eserinde anlatmıştır. Beethoven ve Elis bir gün kaçmaya karar verirler. Çok tehlikeli bir şeydir göze aldıkları. Buluşma yeri ve saati kararlaştırılır. Elis zamanında gelir ama Beethoven gelemeyecektir çünkü onu ve yanındakileri taşıyan fayton yağmakta olan yağmurdan dolayı çamur deryasına dönen yolda bir çukura saplanır.

Hemen inerler. Beethoven geç kalmak üzeredir. Faytonu çukurdan çıkarmak için ilk önce o atılır ve tekerlerin altına yatar. Bütün uğraşılara rağmen faytonu çukurdan çıkaramazlar. Beethoven'in başka çaresi yoktur, koşmaya başlar. Çok geç kalmıştır.
Ancak buluşma yerinde bekleyen Elis'in dayanacak gücü kalmamıştır, sevgilisinin gelmeyeceğini düşünür. Halbuki gitmek için odanın kapısını açtığı sırada Beethoven binanın dış kapısından içeri girmişti bile. Ne yazık ki Elis gitmek için, Beethoven da biricik sevdiğine kavuşmak için iki yönlü merdivenin farklı taraflarına yönelir ve birbirlerini göremezler.

Beethoven o gece çektiği acıyı ay ışığı sonatında ölümsüzleştirir. Her ne kadar dinlerken farkında olmasak da Beethoven o güzelim ezgide, koşarak Elis'e ulaşmaya çalışmaktadır. Bu iki aşık birbirlerine kavuşmak için yaptıkları bu hamleyi bir daha denemediler. Hayatları boyunca da bir araya gelemediler.
**
Bir Diğer Hikâye:
Beethoven bu eseri, 1801'de aşık olduğu İtalyan Giulietta Guicciardi'ye ithaf etmiştir. Genç kız, babası tarafından, Beethoven'dan daha zengin bir adamla evlendirilince Beethoven bunalıma girmiş ve duyduğu derin üzüntüyle bu şaheseri yaratmıştır.
Kaynak:
*****
UNUTMA DOSTUMSUN
Unutalım mı şimdi kente indiğimiz o ilk günü
Sabahlara kadar okuduğumuz o kitapları
Sabahlara kadar düşüncelerimizde yaşattığımız hayallerimizi
Kar adınlığında yürüdüğümüz o yolları
Sen dostumdun benim gülünce güneşler açan
Bulutlara rüzgara asarım suretini her akşam
Her akşam mektup yazarım dağlar kadar
Kayıp bir adresten geliyor sesin şimdi, üşüyorsun
Unutma dostumsun sen, neredeysen orda ölmek isterim!
Ahmet Telli

*****
11 KURALI
1890 yılında Foster tarafından ortaya konulmuştur.
Ortağımız açılışını bir rengin dördüncü kartından yapıyorsa, açılış kartının üzerinde yazan sayıyı 11’den çıkarttığımızda, geriye kalan sayı, diğer üç eldeki açılış sayısından büyük kartların toplam sayısını  verir. Kendi elimizde ve yerdeki kartlarda, açılış sayısından büyük sayıdaki kartların toplam sayısını, daha önce bulduğunuz farktan çıkardığımızda,  rakibin elindeki büyük kart sayısını buluruz.

Örnek :
Ortak               Yer            Siz (oynayan)
Q 10 9 2        K 6 4         J 5 8 3

Ortağınız 4. kart olan 7’liyi açıldığında 11 – 7 = 4
Bu sayıyı geçen kart diğer üç oyuncudaki kart sayısı 4 demektir. Yerde ve sizde 7’liyi geçen toplam 3 kart (A, K, J) var. 4 – 3 = 1.  Oynayan rakipte 7’liyi geçen sadece 1 kart var demektir.
Zafer Ulusakarya'ya teşekkürler

14 Ocak 2017 Cumartesi

Viyana Darbesi

Birinin kötü olduğu hissi uyanırsa, onu terk etme.
Onu sözlerinle uyandır, hareketlerinle cesaretlendir, onun verdiği zarara nezaketle karşılık ver.
İnsanı terk etme, onun kötülüğünü terk et
Tao Te Ching
*****

- Deniziniz çok güzelmiş hanımefendi.
+Kendim diktim. Teşekkür ederim.
- Terzi misiniz acaba?
+ Hayır. Ben maviyim.
- Memnun oldum. Ben de sessizlik
+Bir sessizliğe göre fazla konuşkansınız.
- Susmaya değecek bir şeyler elbet bulur insan. Ama konuşmaya değecek güzellik her zaman bulunmuyor.
Tagore
*****
GENÇLİK
Gençliğin bakış açısından bakıldığında hayat sonsuz derecede uzun bir yolculuktur: yaşlılıktan bakınca çok kısa bir geçmişe benzer. Gemiyle uzaklaştığınızda kıyıdaki nesneler daha küçük, tanınması ve ayırt edilmesi daha zor hale gelirler.  Aynı şekilde olaylar ve etkinliklerle dolu geçmiş yıllarınızı da tanıyamazsınız.
Yaşam Bilgeliği Üzerine Aforizmalar,  Arthur Schopenhauer

*****
KIYIYA VURAN İÇİN SONE

Beni sev denizkızı, beni gözle, tanı,
kurgula, kendine çevir ve aç, bir de
beni ıslat, düğümlerimden çöz, bırak
uzaklaşayım açıklara doğru, bana ulaş

ve dokun, bana dik dalgaların verebileceği
özgürlüğü ver, içine al, içinde tut ve sal,
el değmemiş bir kıyı bulursam, kimsenin
ayak basmadığı bir ada, döner seslenirim.

Ben ve sen: Bir ten karmaşası kuralım,
tuzundan kaskatı kesilsin dilim,
hızımdan tutuş ve alevlerin ucundan uç,

gece gökyüzünde bir anlığına ağalım,
sessizliğimizden tiz bir boşluk kalsın:
Beni sev deniz kızı, beni bağla, bağışla.
Enis  BATUR
*****
SQUEEZE (skuiz / sıkıştırma)
*****
VİYANA DARBESİ 
Doğunun sıkıştırılacağını varsayalım. Tehditler ister istemez ayrı ayrı ellerde olmalıdır. Skuize ulaşıldığı zaman kuzeyin işe yaramayan bir kâğıdı kalmış olmalıdır, yoksa kuzey doğudan önce sıkışır.
Örnek (a)


(a) örneğinde pikleri hemen oynarsanız, ikincisine kuzey karo 4’lüsünü ya da trefl 5’lisini atmak zorunda kalır ve her iki halde de doğu karo veya trefl keserini terk edebilir. Doğu trefl ruasını tek bırakabilir, çünkü güneyin tehdidi artık blokedir. Bu akıbete uğramamanın çaresi kolayca bulunabilir: trefl asınızı çeker ve pikle ele geçerek rakibinizi dağıtırsınız. Kuzeyin trefl 5’lisi şimdi işe yaramayan bir kâğıttır ve doğu çaresizdir. İşte bu oyuna Viyana Darbesi denilmektedir.
Viyana Darbesi, dekleranın tehdit renklerinden birindeki bütün alıcı lövelerini, tehditin bloke kalmasını önlemek için, skuiz kâğıdından önce çektiği bir oyundur. Diğer bir deyişle, viyana darbesi dekleranı kendi kendini skuize getirmekten kurtarır.

Şimdi de (b) örneğine bir bakın: aynı durum, yalnız sıkıştırılacak olan rakip batı… Burada kuzey batıdan önce kâğıt yediğine göre, pikler şimdiden çekilse de skuiz gerçekleşir; ama batının hileli defosları hangi tehdidin sağlandığını kestirmeyi imkânsız kılabilir. Çare yine aynıdır: kuzeyin güneyin rengindeki alıcı lövelerini skuiz kâğıdından önce çekin. Bu oyuna yalancı viyana darbesi denilebilir.
AYRINTI İÇİN

13 Ocak 2017 Cuma

Briç Notları

La Macarena (Sax solo: Sam Hsiao
*****
Annem hep şöyle derdi:
 ”Hayata devam edebilmek için geçmişi arkada bırakmak gerekir.” 
Forrest Gump
*****
CAHİL
Hz. İsa  bir gün ormana doğru koşuyormuş. 
Onu  bu şekilde koşarken görenler, 
- Ya İsa, nereye koşuyorsun böyle? diye sormuşlar.  
- Bir cahilden kaçıyorum demiş İsa.  

Bu cevabı duyanlar şaşırarak sormuşlar: 
- Sen ki hastaları iyileştiren, savaşları bitiren İsa’sın, bir cahilden mi kaçıyorsun?
İsa hiç tereddüt etmeden cevap vermiş: 
- Evet  hastaları iyileştiririm, savaşları bitiririm ama bir cahille baş edemem. 
redaktif

*****
TAM ÖĞLE VAKTİYDİ GİTTİN
Tam öğle vaktiydi gittin
Güneş ortalığı yakıp kavuruyordu
Balkonda bir başımaydım gittin
Ilık rüzgarlar esti ardından
Güvercinler uçuştu gökyüzüne
Baktım. Bir arı odamda oraya buraya uçtu
Köy öğle sıcağıyla uyuyordu baktım
Adını yazdım gökyüzünün maviliğine
Saçlarımı örmeyi unutmuştum
Irmak usulca aktı gölgeli kıyıdan
Tembel beyaz bulutlar bana mısın demedi
Saçlarımı örmeyi unutmuştum
Tam öğle vaktiydi gittin
Köy öğle sıcağıyla uyuyordu. Soluk soluğaydı tarlalar
Güvercinler gökyüzüne uçmuşlardı
Balkondaydım. Yalnızdım. Bir başımaydım
Tam öğle vaktiydi gittin…
Rabindranath Tagore
(Çeviri: Tarık Dursun K)


*****
BRİÇ NOTLARI
Erhan Yamut  - Aslında Briç  kitabından notlar

1. Nerede hata yaptığınızı keşfedin ve oyununuzu değiştirin.
2. Rönonsun peşine düşmeyin. (Bir renge uymamak veya yasa tarafından emredilen ya da bir usulsüzlüğün düzeltilmesi için bir seçeneğin uygulanması sırasında bir rakip tarafından belirtilen bir rengi veya kartı, imkan varken, çıkmamak ya da oynamamak rönons teşkil eder)
3. Gergin oyuncular rekabet edemez. Bu handikabınızı yenin.
4. Briçte intikam diye bir duyguya yer yoktur.
5. Matematiğe inanın ve cesur olun.
6. Dünyanın birçok yerinde acı çeken, zor koşullarda yaşayan insanlar var. Briç oynuyor olabilmeniz inanılmaz bir şey. Bunun için şükran duymalısınız.
7. Oyun NT oynanacaksa beşinci kartlara 1 puan eklenir.
8. Kozlu oyunda uzunca bir süre düşünüp atak eden oyuncuda herhangi bir renk tek olamaz. Konuşulmamış renk atak edilmemişse o renkte ası olabilir.
9. Bu oyun beyaz – kırmızı oyunudur. Beyazda kolayca yaptığın birçok şeyi kırmızıda yapamazsınız.
10. En büyük suç, ortağın deklere vermesini istediğinizde kısa bekleme yapmak, pas geçmesini istediğinizde hızlı pas veya bitirme konuşması yapmaktır.
11. Etik Hesitasyon – Yasal Bekleme: Her zaman otuz saniye beklerseniz sizi suçlayanları başarısızlığa uğratabilir ve vicdanınızı rahatlatabilirsiniz. Hakemlerin en çok masaya çağrıldığı durumlardan birisi bekleyerek konuşma veya oynamadır. Çoklukla bekleme yapanın aleyhine karar çıkar. “Beklemeden bir yarar sağlandı mı?” sorusu hemen her zaman “Evet” olarak cevaplanır. Atak edenin ortağı iseniz yer açıldığında ilk eli oynamadan önce 30 saniye beklemelisiniz.
12. Gereksiz ve olumsuz yorumlar yapmayın. ( Pik dönseniz batardı, doğrusu 2 NT demenizdi, kötü oynadınız vs)
13. İyi bilenlerin tavsiyelerini dinleyin ve her zaman tek kartınızı çıkın.
14. İki löve kuralı: Ortağınız rakibin baraj konuşmasından sonra araya girmişse 2 lövenizi veya yaklaşık buna denk gelen 6- 8 puanınızı yok sayın. Ortağınızın sizde  bu kadar puanı veya löveyi varsaydığını unutmayın. 2 löve kuralının dezavantajı rakibinize baskı oluşturur ve çok güçlü bir elle sizin tarafınızı çok yükseğe çekebilir.
15. İkili turnuvada yüzdesi düşük zona gitmek, takım maçına göre çok yanlıştır.  Çünkü takım maçında söylediğiniz zonu yaparsanız ödül büyüktür.
16. Yer oyunu tecrübeniz çok artmadıkça yukarıdan oynamayın ve zonda / zonda değil durumunu iyice anlayın.
17. Apel anlaşmaları ilk önce geliştirmeniz gereken husustur.
18. Bir elin gücü başlangıçta onörler sayılarak bulunur. Sonrasında, ana ve yan rengin kalitesi, çifte fit, ara markaların yerleri, asların fazlalığı puandan daha etkilidir.
19. Birini yenmenin en kolay yolu o birini yenerken onu seyretmektir. Rakibin nasıl kazandığını öğrendiğinde, ona karşı nasıl kazanacağını öğrenirsin. Kazanan, “İyi kaçış planı” yaptığı için kazanır. İyi oyuncuları seyredin.
20. Siz beyaz, rakip kırmızıdayken her şeye hazırlıklı olun. Günümüzde briç artık yapmaya değil yıkmaya yönelik. Rahat bırakmıyorlar, sıfır puan ile ilk oyuncu zayıf iki açabiliyor. Bunlarla yarışabilmek için iki silahınızın muhakkak olması gerekir. İlki çok etkili bir sisteminiz; ikincisi üç NT’yi doğru taraftan oynayabilme yeteneğiniz.
21. Naturel briçten asla vazgeçmeyin.
22. Briç ahlakı: Küçük bir anı
1999 yılında Cumhuriyet turnuvası oynuyorduk. İki bayanın masasına gittik. Üç karo oynayıp bir battık. Bayan bizim tarafımıza yüz sayı yazdı. Ben ikaz edip skoru düzeltmesini söyledim. Gülümseyerek teşekkür edip düzeltti. Sonuç açıklandığında binde bir ile Zorlu- Assael’i geçip birinci olduk. Kupamızla platformdan inerken bayan yanımıza gelip “Siz o kupayı çoktan hak ettiniz dedi.

12 Ocak 2017 Perşembe

Nasıl Oynamalı?

The Be Good Tanyas - Waiting Around to Die
http://www.youtube.com/watch?v=-0SmXVrLlZ4
*****
Kimse kimseyi
küçümseyecek kadar büyük değildir bilmelisin.
Küçümsediğin her şey için gün gelir,
önemsediğin bir bedel ödersin.
Tolstoy
*****
Herkes ay gibidir
ve herkesin hiç kimseye göstermediği
bir karanlık tarafı vardır.
Mark Twain

*****
HEPİMİZ SENİZ
2001 yılında, Treviso ve Cenova takımları arasındaki futbol maçı sürpriz bir olaya sahne oldu.

Treviso’nun Nijerya kökenli Afrikalı oyuncusu Akeem Omoladé’ye yönelik olarak İtalyan tribünlerinden hiç kesilmeyen ıslıklar, alaylı seslenişler ve ırkçı tezahüratlar yükseliyordu.

Ama ikinci yanda ortalığı sessizlik kapladı, zira Trevisolu diğer oyuncular sahaya yüzlerini siyaha boyayarak çıktılar. 
(Eduardo Galeano – Ve Günler Yürümeye Başladı)
*****
YILDIZLARDAN SÖZ AÇAN GERÇEKÇİ ŞİİR
Balkona çıktığımda, gecenin bu saatinde,
gözüme ilişen ilk yıldıza bakarken
aynı anda aynı yıldıza dünyanın bir yerinde
birinin daha baktığı geçerdi içimden.
 
Bir yıldızda buluşması gözlerimizin
yeterdi bana, daha ötesini istemezdim;
hangi kaygılar var yüreğinde, hangi düşüncenin
rüzgârıyla alevleniyor alnı, şimdi hepsini bilmeliyim.
Kemal Özer
*****

NASIL OYNARSINIZ?
A. 4 KÖRÜ NASIL OYNARSINIZ?
Kuzey
Pik.    K742
Kör.   AQ4
Karo.  K32
Trefl.  A32

Güney
Pik.    63
Kör.   KJ1065
Karo.  A65
Trefl.  K64

Nasıl oynarsınız?
1) Rakibin herhangi bir dekleresi yok. Batı Trefl Q atak ediyor.
2) Rakibin herhangi bir dekleresi yok. Batı Pik Q atak ediyor.
3) Doğu 1Trefl oyun açıyor. Batı Trefl 10’lu atak ediyor.
Cevaplar:
1) İçinizde güçlü bir his yoksa (birisinin elini göstermesi gibi), PikK’sına doğru bir Pik oynamalısınız. Pik As’ı Batı’da ise kazanırsınız.
2) Ataktan Pik As’ının Doğu’da olduğu çıkarımında bulunuyorsunuz, bu nedenle Pik Q’nı büyütmeniz size löve kazandırmayacaktır. Ancak Doğu’da iki veya üç parça ise, küçük oynayarak ve ya bu rengin üçüncü oynanışında kozlayarak bir Pik lövesi yapabilirsiniz.
3) Bu kez Doğu’nun oyun açması Pik As’ının nerede olduğunu gösteriyor. Doğu psişik açmamışsa Pik As’ı Doğu’dadır, bu nedenle Pik K’sını kaçırmaya oynamak yanlış olur. 2nci şıkta olduğu gibi Pik As’ının Doğu’da Ax veya Axx gibi olmasını umarak oynamak doğru
oyun tarzı olacaktır.
**
B. 4 KÖRÜ NASIL OYNARSINIZ?
Kuzey
Pik.     KQ93
Kör.    863
Karo.  A76
Trefl.  Q52

Güney
Pik.     862
Kör.    AKQJ104
Karo.   K10
Trefl.   84

Değişen durumlara göre bu oyunu nasıl oynarsınız?
1) Rakibin herhangi bir dekleresi yok. Batı Kör 9’lusunu atak ediyor.
2) Doğu 1Trefl oyun açıyor. Batı Trefl As’ını çekip, Trefl 3’lüsü oynuyor. Üçüncü Trefl çakıyorsunuz, Batı Trefl uyuyor.
3) Rakibin herhangi bir dekleresi yok. Batı Pik J atak ediyor, yerin Pik R’sı ilk eli kazanıyor.

Cevaplar:
1) Hiçbir ipucu yok, Pik As’nın Batı’da olduğunu umarak yere doğru iki defa pik oynamanız gerekir.
2) Doğu oyun açtığı için Pik As’ının Doğu’da olduğunu varsayarak ilk turda Pik 9’lu ile empas yapın. Pik R veya Pik Q’ı oynarsanız, Doğu Pik As’la alır ve kesin bir Pik  kaybınız daha olur.
3) Batı’nın Pik J atağından; Pik 10’sunun Batı’da, Pik As’ının Doğu’da olduğu çıkarımını yaparsınız. Doğu’nun Pik As’ını koymaması Pik As’ının Doğu’da olmadığını göstermez. Bu rengi ikinci kez oynarken Batı’nın Pik JT’den atak ettiğini varsayarak Pik 9’luyu koyarak empas yapın.
Bu oyunlarda deklerasyondan ve ataktan elde ettiğiniz çıkarımların sonucuna göre  farklı bir oyun tarzı uygulayınız.
**
C. 4 PİKİ NASIL OYNARSINIZ?
Kuzey
Pik.     AK8
Kör.    K102
Karo.  J42
Trefl.   A765

Güney
Pik.      J10973
Kör.     AQ6
Karo.   953
Trefl.   K10

Belirtilen durumlara göre nasıl devam edersiniz?
1) Rakibin herhangi bir dekleresi yok. Batı Trefl Q atak ediyor.
2) Rakibin herhangi bir dekleresi yok. Batı Pik 6 atak ediyor.
3) Doğu 1Trefl  oyun açıyor. Batı Trefl Q atak ediyor.

Cevaplar:
1) Belirli bir ipucu yok, Pik As’ını oynarak Pik Q’ının tekten düşüp düşmediğine bakın. ♠Q’ı düşmezse, Batı’da Pik Qxx olduğunu umarak empas yapın.
2) Pik Q Batı’da ise ve Batı Pik atağı yapıyorsa çok alışılmadık bir durumdur. Bu nedenle, Pik As ve Pik K oynamak ve Pik Q’ın Doğu’da tek veya ikili olmasını ummak doğru oyun tarzı olacaktır.
3) Doğu ve Batı’nın toplam 15 Onör puanı bulunmaktadır. Batı’nın Trefl Q atak etmesi, Doğu’da maksimum 13 Onör puanı olduğunu gösteriyor. Pik Q Batı’da ise, Doğu’nun en fazla 11 Onör puanı ile oyunu açmış olması gerekiyor. Eğer Doğu, çok zayıf oyun açan birisi olarak tanınmamışsa, Pik As ve Pik K’yı oynayarak Pik Q’ını düşürmek için oynamak gerekir.
**
D. 3  NT KONTRATINI NASIL OYNARSINIZ?
Kuzey
Pik.     A32
Kör.    543
Kato.   KJ74
Trefl.   643

Güney
Pik.     KQ65
Kör.    AQ6
Karo.  AQ103
Trefl.   J9

Aşağıda belirtilen durumlara göre neler düşünürsünüz?
1) Rakibin herhangi bir dekleresi yok. Batı ♦ atak ediyor.
2) Rakibin herhangi bir dekleresi yok. Batı ♠9 atak ediyor.

Cevaplar:
1) Herhangi bir ipucu yok, bu nedenle üç tur Pik oynamak mantıklı bir oyun tarzıdır.  Pik’ler partaj ise, 9 löveye ulaşırsınız ve fazla löve yapmak için Kör empası yapma riskini alıp, almayacağınıza karar verirsiniz.  Pik’ler partaj değilse, kontratı yapabilmek için Kör empası yaparsınız. Kör empası tutmazsa bir veya iki fazla batabilirsiniz, ancak kontratı yapmak için en büyük şansınız Kör empası tutmasıdır.
2) Pik 9’lu ile atak eden Rakibe karşı aynı yukarıda belirtildiği gibi oynamalısınız. Bu ilginç atak, çok iyi bir ekstra imkân sağlıyor. Ataktan anlaşıldığı kadarıyla, Pik J- Pik T Doğu’da olduğu çıkarımında bulunabilirsiniz. Bu çıkarımın doğru olduğuna inanıyorsanız, yerden oynayarak Doğu Pik J veya Pik 10’luyu koymazsa, Pik 8’liyi oynayın. Doğu Pik J veya Pik 10’luyu koyarsa, yere geçip tekrar Pik oynayarak Pik 8’li ile empas yapın.

Rakiplerinizin  Kartlarını  Nasıl Okursunuz?
Mike Lawrence
Briç Kaynakçası Grubu’na ekleyen Muzaffer Mutcuoğlu’na teşekkürler

11 Ocak 2017 Çarşamba

Tek Kartını Çık

Sende olduğu için ver,
geri almak için değil. 
OSHO
*****
Ruben Simeo Trompeta Solo La concha flamenca
http://www.youtube.com/watch?v=AAMAEX1pp8M&index=468
*****
BAHAR VE KELEBEKLER
Söyle yavrum, o roman ne diyor?
Genç kız büyük gözlerini kaldırdı. Kitabı dizlerine indirdi. Nazik bir şive ile,
- Büyük anneciğim, Fransızca bir roman işte… dedi.
Ancak büyük anne merak ediyordu.
- Adı ne?
- Dezanşante.
- Ne demek?
- Sevinç ve saadetten mahrum kadınlar demek.
- Onlar kimmiş?
- Biz… Türk kadınları…
Ömer Seyfettin, Genç Kalemler’de yayımlanan ilk hikayesi Bahar ve Kelebekler’den

*****
KUŞ KOYSUNLAR YOLUNA
“Bir karga bir kediyi öldüresiye bir oyuna davet ediyordu. Hep böyle mi bu?
Bir şeyden kaçıyorum bir şeyden, kendimi bulamıyorum dönüp gelip kendime yerleşemiyorum, kendime bir yer edinemiyorum, kendime bir yer. 
Kafatasımın içini, bir küçük huzur adına aynalarla kaplattım, ölü benim kendini izlesin her yandan, o tuhaf sır içinden! 
Paniğini kukla yapmış hasta bir çocuğum ben. Oyuncağı panik olan sayın yalnızlık kendi kendine nasıl da eğlenir.
Niye izin vermiyorsun yoluna kuş konmasına niye izin vermiyorum yoluma kuş konmasına niye kimseler izin vermez yollarıma kuş konmasına?
“Öyle güzelsin ki kuş koysunlar yoluna” bir çocuk demiş.” 
Nilgün Marmara
*****

KANADI KIRIK BİR AKŞAM
Gün bitti lambayı hazırla;
Işık kalmadı girecek odamıza
Çek perdeleri sevdiceğim;
Kanadı kırık bir akşam
Zonkluyor durmadan dışarda.

Sen bugünden yarına
Birazcık umut sakla

Yarın farklıdır bugünden,
Adı değişir hiç olmazsa,
Kara bir suyu
Geçiyoruz şimdilerde
Basarak yosunlu taşlara.

Sen bugünden yarına
Birazcık umut sakla

Gün bitti sevdiceğim;
Geriye kalan posa.
Bu serin güz akşamında
Geç otur karşıma sessizce,
Devam et ördüğün hırkaya.
Metin Altıok
*****
TEKİNİ ÇIK
Erhan Yamut – Aslında Briç kitabından alınmıştır.
Daha iyi bilenlerin öğütlerini dinle ve her zaman tekini çık. Benito Garozzo
Nasıl Oynamalı?
Rakip forsing deklerasyonlardan sonra 4 köre geldi.
Düşünüp 4 tane kozum varken kendi uzun rengimi çıkıp, oynayanı kısaltmaya çalışarak pik damı atak ettim.

Oyuncu pike çaktıktan sonra +1 için elini açtı. 
Tek kartımı çıksaydım iki kere çakarak -1 olacaktı.
Benito Garozzo, dinle genç adam dedi. 
Önceleri ben de senin gibi düşünüyordum.
Daha iyi bilenlerin öğütlerini dinle ve her zaman tek kartını çık.
Erhan Yamut'a teşekkürler.

10 Ocak 2017 Salı

Landy ve Multy Landy

görsel. pinterest
*
Unutma,
sana ışık tutanlara sırtını dönersen;
göreceğin tek şey kendi karanlığındır.
Descartes
*****
DÜŞÜNCE DEĞİŞTİRMEK/ MELİH CEVDET ANDAY
Bir düşünceye ölüme değin bağlı kalmak, eskiden beri övüle gelmiştir. Ama çoğun, o düşüncenin niteliği değildir beğenilen, salt bağlılık erdemidir. Nice devrimciler bilirim, başına şapka giymemek için Mısır’a gittiğinden ötürü Mehmet Akif’i övmüşlerdir.

Ataç’ı sık sık düşünce değiştirmekle suçlarlardı. Önden sevdiği bir ozanı sonradan yerermiş; bir gün şunu dediyse, ertesi gün tam tersini söylenmiş. Anımda aldanmıyorsam, Ataç, bir yazısında, aşağı yukan, şöyle yanıtlamıştı onu yerenleri:
«Düşüncemi değiştirdiğimi söylüyorlar. Büyük düşünürlerin başarabileceği iştir düşünce değiştirmek. Oysa benim iki üç düşüncem var, sırayla kullanıyorum onları. Benden de az düşüncesi olanlar, düşünce değiştirdiğimi sanıyorlar.»

Belki de Gide’i düşünmüştür böyle söylerken Ataç, çünkü ozanlarla, yazarlarladır onun işi. Oysa düşüncelerini değiştirdiklerini söyleyenler yalnız onlar değildir; bilim adamları, devlet adamları da vardır düşünce değiştiren. Demek, bir düşünceye bağlılık erdemi karşısında, düşünce değiştirmek erdemi de var; aldandığımızı, yanıldığımızı anlayınca artık düşüncemizde direnmemek, yeni baştan doğruyu aramak erdemi. Bilimle uğraşanların töresi bu değil midir? Deneylerin yanlış çıkardığı bir varsayımda direnmek erdemlilik sayılamaz. Bunun gibi, boş inançlara bağlılık da övülemez.

Bir düşünceye bağlı kalmak erdemi gibi, düşünce değiştirmek erdemi de çekicidir, sarar. Bu yüzden, düşüncelerini değiştirdiklerini söyleyenler az değildir.

Ancak, düşüncelerimizi değiştirmek pek de kolay olmasa gerek. Bunun için, önce bir düşünceniz olacak, sonra başka bir düşünce daha edineceksiniz, daha sonra o güne değin yanıldığınızı kendinize de, çevrenizdekilere pek yürekle söylemekten çekinmeyeceksiniz... Babayiğitlik ister, herkeste bulunmaz bu erdemler.

Sanat yapıtları karşısında değişmenin ise, korkulacak bir yanı da, övünülecek bir yanı da olmamak gerekir. Önden sevdiği bir ozanı sonradan yerdi diye —böyle yaptı ise^— Ataç’ı suçlamak yanlış olduğu gibi, Ataç’ın da ben değişiyorum gibilerden övünmesi yersizdir. Gerçekten düşünen bir kişiye yakışan, bu değişikliğin nedenleri üzerinde durmak, böyle yaparken de gösterişten, başkalarını aldatmaktan kaçınmaktır.

Bana sorarsanız, değiştiğini söyleyen birine inanmam için, onun önceden düşündüğüne inanmam gerekir, derim. Öylesine değişenler var ki, eskiden inançla, gözleri sulanarak savundukları düşüncelerin topunu, gene inanarak, gözyaşları ile yererler. Oysa Bacon: «Eskiyen düşüncelerimizi atarken uyanık olmalıyız. Çünkü ishal gibidir bu iş, iyileri de birlikte gider.» diyor.

Doğu - Batı, 1961
Türk Edebiyatından Seçmeler, Cevdet Kudret, İnkılap ve Aka, 1981 s.503-504
Mevsimsiz.net
*****
HENRİK
Halep, Edirne, Nazilli, Rize, İzmir, Konya. 
Böyle yazdı adımı Türk telefoncu 
bir yanlışlığı önlemek için.

Bense büyük bir yanlışlıktan başka bir şey değilim: 
Boşuna uğraştım düşlerde bir zamanlar 
bulmak için kendimi bu adı geçen yerlerde.

Haritada tanımadığım adlar olmaktan çıkıp bu yerler, 
beni aralarında bağlantı olarak bırakıp giden 
birer kişi oldular.
Henrik NORDBRANDT
Çeviren : Murat Alpar
*****
LANDY

LANDY Rakiplerin 1NT açışına dördüncü pozisyonda kullandığımız bir defans Konvansiyonudur.

Alvin Landy tarafından tasarlanmıştır. 
Temel özelliği 2 Trefl ile Majörlerin gösterilmesidir.
Esnek oynanırsa en az 4-4  Majör, 
biraz daha katı oynanırsa  en az 5-4 majör (bazı oyuncular bu durumda beşli  kör  gerektiğini  savunur)
en disiplinli 5-5 majör şeklinde oynanır.
Bu  disiplin Zon durumuna da bağlanabilir, lehte Zon durumunda 4-4 majör ve aleyhte zon durumunda 5-5 majör şeklinde.

Landy ( Uyandırma Pozisyonunda  birinci pozisyondaki rakibin 1 Sanzatu açışından sonra partner ve açanın ortağı pas geçip sıra bize geldiğinde ) kullanılır.

Uygulama:

a.  Pas  Uzun Trefllerle  ve zayıf elle oynamak için.
b.  Uzun Karolarla  ve zayıf elle oynamak için.
c.  2 Majör Zayıf elle en düşük seviyede tercih
d.  2 NT 1 tur forsing olup ortağından en iyi majörünü göstermesini ister. Ancak bazı oyuncular  bunu her iki majörde dörtlü destek şeklinde oynarlar.
e.  3 Trefl  üstteki 2 NT cevabı gibidir. Bu iki deklareden biri her iki majöre dörtlü destek gibi oynanır.
f.  3 Karo Kaliteli 6+ ve iyi el.  Zon davet
g.  3 Majör Minörlerde kayıp değerleri olmayan iyi bir el. Zon  davet
h.  4 Majör Oynamak için.

**
MULTI  LANDY

Landy Amerikalı briççi Alvin Landy tarafından geliştirilmiş olup zamanın popüler 1NT
defans Konvansiyonu idi.

Multi Konvansiyonu Avrupa'da popülari'te kazandıkça "Multi" konsepti Landy'ye de uygulanmaya başlandı ve Landy sonunda multi-Landy oldu.

Aynı gelişme Amerika'da Kit Woolsey öncülüğünde gerçekleşti. Multi-Landy dünyanın bu bölgesinde "Voolsey" olarak bilindi.

Temel özellikleri

1.  Kontur Dörtlü majör ve 5+ minör, ya da uzun bir minör
2.  2 Trefl Klasik Landy'de olduğu gibi majörler,
3.  2 Karo Multi gibi majörden Zayıf-2 eli,,
4.  2 Majör beşli majör ve 4+ minör,
5.  2 SA  Minörler şeklindedir.

a.  2 Trefl araya girişe uzun olan majörünü söyler, majörleri eşit uzunluktaysa 2 Karo deklare eder.
b.  2 Karo araya girişe 2 Kör deklare ederek uzun rengi sorar.
c.  2 Kör araya girişte genelde minör de 5 parçadır ama çok sağlam bir 4 parça da olabilir. Ortak 3 parça Kör ile pas  geçer, yoksa 2 NT deklare ederek minör rengi ister. Yalnız minör rengin çok iyi bir 4 parça da olabileceğini göz önünde bulundurmalıdır.
d.  2 Pik araya girişe 3 parça Pik ile pas geçer, yoksa 2 NT deklare ederek minör rengi ister. Tabii gene minörün çok iyi bir 4 parça olabileceğini düşünerek.
e.  2 NT araya girişte minörler en az 5-5 olacağı için uzun minörünü söyler.
f.  3 seviyesindeki araya girişler 7 parça ve preemptive’dir, pas geçilmelidir.

http://zafiy.blogspot.com.tr/2016/11/65.html
Zafer Ulusakarya’ya teşekkürler.
**
MULTY LANDY
2 Trefl Landy konvansiyonunun geliştirilmiş şeklidir.
Cappeletti ye çok benzer.
Aralarındaki fark 2 Trefl ve 2 Karo müdahalelerinin anlamları yer değiştirmiştir.
DBL (kontur)----------------Eşdeğer el veya ceza.
Double   : Ortaklık anlaşmasına bağlı olarak değişir.
...............a. Penalty 
...............b. 4-kart major ile  uzun minor.
...............c. 5+ Trefl ya da  karolar  4-kart major olabilir.
2 TREFL----------------------Majörler (5-5)
2 KARO-----------------------Uzun bir renk 6+ Kart.
2 KÖR-------------------------Kör ve bir Minör (5-5)
2 PİK---------------------------Pik ve bir Minör (5-5)
2 NT----------------------------Minörler (5-5)
3 Renk-------------------------7+ kart blokatif renk. Orijinal konvansiyonda yoktur.
Yükseltenin cevapları Cappeletti cevapları ile aynıdır.
"mehmet özyeşilbaş" a teşekkürler

9 Ocak 2017 Pazartesi

Sistem Konuşmaları


Sonu mutluluğa varan bir yol yoktur.
Yol mutluluğun kendisidir.
 Gautama Buddha (M.Ö. 500)
*****
TÜRKÇE 
Türkçeyi yadsıyan Türkiye'yi de yadsır.
Hiçbir şey, uzun süre yurt dışında  yaşadıktan sonra İstanbul havaalanında bindiğiniz taksinin şoförü ile  kendi dilinizle konuşmak kadar güzel değildir.

Diller herkesi kardeş yapar. Onun için Azerbaycanlı bir şairin 'Anam dilim' demesi aklımdan çıkmaz. Bu duyarlığı kaybetmiş olanların   anlamamaları doğaldır.  Bu, çocuğunu Amerika'da doğurmak isteyen sonradan görmelerin tavrı gibi bir sosyo -psikolojik  bozulmadır. 

Türkçe, büyük Avrupa dillerinden önce gelişmiştir. Türkçenin dinsel içerikli olmayan yazılı edebiyatı Orhun Anıtları ile başlar. 1071'de Yusuf Has Hacip'in Kutadgu Bilig'i  ile karşılaştırılabilecek  İngiliz, alman, Fransız, İspanyol, Rus yapıtı yoktur.
Doğan Kuban - Cumhuriyet Bilim Teknik 12.06. 2009
*****
ÜÇ NEHİR ÜSTÜNE KÜÇÜK BALAD
Akar Guadalkuivir
Portakal ve zeytin bahçelerinin gölgesinde
Senin iki nehrin Granada
Düşer karlardan, vadilere

Ah sevda
Geri gelmez bir daha

Guadalkuivir kıvrımlarında
Yanar tutuşur nar çiçekleri
Akar nehirlerin Granada
Bir kanla, gözyaşıyla öteki

Ah sevda
Karıştı rüzgâra

Sevilla'da zarif
Yollar açılmıştır yelkenlilere
Senin nehirlerinde Granada
İniltilerdir yüzen sade

Ah sevda
Geri gelmez bir daha

Guadalkuivir… Çan kulesi
Ve rüzgâr, limon bahçesinde.
Dauro, Genil, ölü kilisecikler
Nehirlerin denize kavuştuğu yerde

Ah sevda
Karıştı rüzgâra

Sular taşıyıp götürürler mi
Çürüyen acının ateşlerini?

Ah sevda
Geri gelmez bir daha

Endülüs, portakal çiçeği alır
Ve zeytin dalları, denizlere

Ah sevda
Karıştı rüzgâra
Federico Garcia 
Çeviri: Ataol Behramoğlu

*****
SİSTEM KONUŞMALARIMIZ

1 Trefl açışı üzerine konuşmalarımız ve anlamları;
a. Trefl açışı üzerine 1 Karo açana elini tarif etmesini söyler. (WALSH)
b. 1 Trefl açışı üzerine 1 Sanzatu 8-10 Puan vaad eder.
c. 1 Trefl açışı üzerine  2 kör ve 2 pik cevabı 5 Pik 4 + kör vaad eder. (Revers Flannery)
d. 1 Trefl açışı üzerine 1 majör cevabımıza 1 Sanzatu geldiğinde (two way check back) kullanıyoruz.
e. 1 Trefl açışı üzerine  two way inverted minör kullanıyoruz.
f. 1 Trefl açışı üzerine 3 Majör o renkte şigan  5+ koz tutuşu ve şilem arzusu gösteriyor.
g. 1 trefl  açışı üzerine 4 Majör deklaremiz o renkte şigan 5+ koz tutuşu ve kesin şilem isteği gösterir.
h. 1 Trefl açışı üzerine  1 majöre 4 Trefl deklaresi tutuş ve  Löve kaynağı olabilecek 12-14 puanlı 2onörlü 6 Kart Trefl ile karo kontrolü  gösterir.
ı. 1 Tefl açışı üzerine 1 Majöre 4 Majör deklaresi tutuş ve  Löve kaynağı olabilecek 12-14 puanlı 2onörlü 6 Kart Trefl ile Diğer majör kontrolü  gösterir.
j. 1 Trefl açışı üzerine 4 Sanzatu cevabı 18 Puan dengeli dağılım kantitatif davet gösterir.

1 Karo açışı üzerine konuşmalarımız ve anlamları;
a. 1 Karo açışı üzerine,  1 Sanzatu  cevabımız 6-10 puan dörtlü majörü olmayan el tarif eder.
b. 1 Karo açışı üzerine,  2 Trefl cevabından sonra (Rozen Kranz) cevaplarını uyguluyoruz. 
c. 1 Karo açışı üzerine  2 kör ve 2 pik cevabı 5 Pik 4 + kör vaad eder. (Revers Flannery)
d. 1 Karo açışı üzerine 1 majör cevabımıza 1 Sanzatu geldiğinde (two way check back) kullanıyoruz.
e. 1 Karo açışı üzerine  two way inverted minör kullanıyoruz.
f. 1Karo açışı üzerine 3 Majör o renkte şigan  5+ koz tutuşu ve şilem arzusu gösteriyor.
g. 1 Karo açışı üzerine 4 Majör deklaremiz o renkte şigan 5+ koz tutuşu ve kesin şilem isteği gösterir.
h. Karo açışı üzerine  1 majöre 4 Trefl deklaresi tutuş ve  Löve kaynağı olabilecek 12-14 puanlı 2onörlü 6 Kart Karo  ile Trefl  kontrolü  gösterir.
ı. 1 Karo  açışı üzerine 1 Majöre 4 Majör deklaresi tutuş ve  Löve kaynağı olabilecek 12-14 puanlı 2onörlü 6 Kart Karo ile Diğer majör kontrolü  gösterir.
j. 1 Karo  açışı üzerine 4 Sanzatu cevabı 18 Puan dengeli dağılım kantitatif davet gösterir.

1 Kör açışı üzerine konuşmalarımız ve anlamları:
1. 1 Köre 1 Pik cevabımız  0-4 pik ve 1 Köre 1 Sanzatu cevabımız 5+ Pik gösterir. ( Kaplan Invention)
2. 1 Köre 2 Kör cevabımız 8-10 puan gösterir.
3. 1 Körden sonra 2 Trefl ve 2 Karo deklareleri Zon forsingidir. Açan elini. 11-14 puanlı, 15-17 puanlı ve 18-19 puanlı olmak üzere 3 gruba ayırır ve tarif eder. 2 pik deklaresi  revers olmayıp el tarifidir. 3 seviyesinde minör renk 15-17 puan gösterir. 2 Sanzatu deklaresi 11-14 puanlı dengeli el gösterir. Cevapçının rengine fit varsa 16+ puanla gösterilir. 3 Sanzatu deklaresi löve kaynağı olabilecek kapalı 6 kart vaad eder. 18-19 puanlı elle önce iki seviyesinde konuşup gelen cevaba 4 sanzatu der.
4. 1 Kör 2 Körden sonra Açanın 2 Pik konuşması Treflden başlayarak sırasıyla  yardımın olan rengi söyle ricasıdır.
5. 1 Kör 2 Körden sonra 3 trefl ve 3 Karo deklaresi elinde dam ya da valeden biri olan 3 kart renk gösterir, söylenen renkte yardım ister. (Trial Bid )
6. 1 Kör 2 Körden sonra 3 kör deklaresi 6 kayıplı el gösterir. Cevapçıdan 8 kaybı varsa 4 demesini rica eder.
7. 1 kör 2 Körden sonra 3 Sanzatu deklaresi kör üzerinden Keykart sorar.
8. 1 Köre 2 Sanzatu (Jacoby 2 Nt) 13 + Puan ve 4 Kart tutuş gösterir. Ortaktan kısalığı olan rengi 3 seviyesinde göstermesini ister. Dendeli12-13 puanlı elle 4 kör, dengeli 14-15 puanla 3 Sanzatü, Dengeli 16 + Puanla 3 kör demesini ,eğer elinde  2 Tepe onörlü başka 5 kart bir renk varsa açan löve kaynağı olan bu rengi 4 seviyesinde gösterir.
9.. 1 Köre dörtlü tutuş olduğunda ( bergen ) oynuyoruz. Açışın 2 üstü (2 Pik )7-9 puan ve kısalık. 3 Trefl 11-12 puan dengeli el 3 karo 11-12 puan ve kısalık (Mini Splinter )gösterir. 3Pik,4trefl, 4 Karo 13-15 puan ve söylenen renkte kısalık( Splinter ) gösterir.
10. Dörtlü tutuş ve kısalık gösteren 11-12 puanlı 3 Karo deklaresinden sonra açan 3 kör ile kısalığı sorar. Cevapçının 3 nt deklaresi şigan ve dört seviyesinde renk deklaresi de singleton gösterir.
11. 1 Köre elimizde koz damı yoksa koz damı sorusuna boşluk sağlamak için Blackwood yerine Kickback kullanıyoruz. Koz damı varsa Blackwood ( Key kart sorusu ) kullanıyoruz.
12. 1 Kör açışı üzerine gelen tutuştan sonra 5 Kör ortak bende diğer kontroller tamam kozda problem var, Koz As, Rua, Damından dam ikisi elinde ise 6 oynayalım, değilse beşte kalalım anlamındadır.
13. 1 Kör açışı üzerine gelen tutuştan sonra 5 Sanzatu   Josephin Konvansiyonudur. Cevapçıya  Koz As, Rua, Damından ikisi elinde ise 7 oynayalım, değilse altı ilan et anlamındadır. 
14. 1 Kör açışı üzerine gelen tutuştan sonra 4 Sanzatu  key kart cevabında sonra 6 Trefl Josephine Konvansiyonudur. Cevapçıdan Koz As, Rua, Damından dan ikisi elinde ise 7oynayalım, değilse altı ilan et anlamındadır. 

1 Pik Açışı üzerine konuşmalarımız ve anlamları:
a. 1 pike 1 Sanzatu cevabımız , Forsing sanzatudur. Açanın 2 Trefl deklaresinden sonra BART konvansiyonu kullanıyoruz.
b. 1 Pike  2Pik cevabımız 8-10 puan 3 Kart tutuş gösterir. Dörtlü tutuş 7-9 puanlı kısalığı olmayan elleri de bu deklareye sokuyoruz.
c. 1 Pikten  sonra 2 Trefl, 2 Karo  ve 2 Kör deklareleri açar puan gösterir, Zon forsingidir. Açan elini. 11-14 puanlı, 15-17 puanlı ve 18-19 puanlı olmak üzere 3 gruba ayırır ve tarif eder. 3 seviyesinde minör renk 15-17 puan gösterir. 2 Sanzatu deklaresi 11-14 puanlı dengeli el gösterir. Cevapçının rengine fit varsa 16+ puanla gösterilir. 3 Sanzatu deklaresi löve kaynağı olabilecek kapalı 6 kart vaadeder. 18-19 puanlı elle önce iki seviyesinde konuşop gelen cevaba 4 sanzatu der.1 Pik 2 Pikten sonra Açanın 2Sanzatu  konuşması Treflden başlayarak sırasıyla yardımın olan rengi söyle ricasıdır.1 Kör 2 Körden sonra Açanın 2 Pik konuşması Treflden başlayarak sırasıyla  yardımın olan rengi söyle ricasıdır.
d. 1 Pik  2 Pikten sonra 3 trefl ve 3 Karo deklaresi elinde dam ya da valeden biri olan 3 kart renk gösterir, söylenen renkte yardım ister.( Trial Bid )
e. 1 Pik  2 Pikten sonra  3 kör deklaresi 6 kayıplı el gösterir.cevapçıdan 8 kaybı varsa 4 demesini rica eder.
f. 1 Pik  2 Pikten sonra  3 Sanzatu deklaresi Pik r üzerinden Keykart sorar.
g. 1 Pike  2 Sanzatu ( Jacoby 2 Nt) 13 + Puan ve 4 Kart tutuş gösterir. Ortaktan kısalığı olan rengi 3 seviyesinde göstermesini ister. Dendeli12-13 puanlı elle 4 Pik, dengeli 14-15 puanla 3 Sanzatu, Dengeli 16 + Puanla 3 Pik demesini ,eğer elinde  2 Tepe onörlü Löve kaynağı olabilecek başka 5 kart bir renk varsa açan  bu rengi 4 seviyesinde gösterir.
h. 1 Pike  dörtlü tutuş olduğunda ( bergen ) oynuyoruz. Açışın 2 üstü ( 3 Trefl  )7-9 puan ve kısalık., 3 Karo 11-12 puan dengeli el 3 Kör  11-12 puan ve kısalık ( Mini Splinter )gösterir.4trefl, 4 Karo, 4 Kör  13-15 puan ve söylenen renkte kısalık( Splinter ) gösterir.
ı. 1 Pike direkt 4 Sanzatu (Black vood) key kart sorusudur.
j. 1 Pik açışı üzerine gelen tutuştan sonra 5 Pik  ortak bende diğer kontroller tamam kozda problem var , Koz As, Rua, Damından dan ikisi elinde ise 6 oynayalım, değilse beşte kalalım anlamındadır.
k. 1Pik  açışı üzerine gelen tutuştan sonra 5 Sanzatu   Josephin Konvansiyonudur. Cevapçıya  Koz As, Rua, Damından ikisi elinde ise 7 oynayalım, değilse altı ilan et anlamındadır. 
l. 1 Pik  açışı üzerine gelen tutuştan sonra 4 Sanzatu  key kart cevabında sonra 6 Trefl Josephine Konvansiyonudur. Cevapçıdan Koz As, Rua, Damından dan ikisi elinde ise 7oynayalım, değilse altı ilan et anlamındadır. 

1 Sanzatu Açışı üzerine konuşmalarımız ve anlamları:
a. 1 Sanzatu açışı üzerine  Stayman Konvansiyonunu , Jakoby Majör Transferlerini, Teksas Majör Transferlerini, Minör Transferlerini, Garbage Stayman Konvansiyonunu, SARS ( Shape Asking Relay after Stayman ) Konvansiyonunu , Gerber As sorusu,4 NT Kantitatif sorusunu ve 5 Nt Grand Şilem  sorusunu kullanıyoruz.
b. Staymandan sonra Majör cevabına 4 Karo Koz fitimiz ve bende 15-16  Puan var maksimumsan keykart cevabı ver değilsen 4 Majör ilan et,+ trefl cevabımız bende koz fiti ve 17+ Puan var zayıfta açsan   Key kart cevabı ver ricasıdır.
c. Staymandan sonra diğer majörü 3 seviyesinde diğer majörü söylemek koz tutuşu ve kısalık gösterir.
d. Sanzatu açan ortak karşısında 13-14 Puanlı dengesiz eller açanın maksimum olması halinde Şilem olabileceğinden bu tip eller için özel konuşmalarımız var. Altılı Majörümüzü 2 seviyesinde Transfer edip ( Jacoby Transfer ) 4 Majör deklare edersek ortaktan maksimum açılışla şileme gitmesini ister. Böyle bir ihtimal olmasa 4 seviyesinde transfer (Teksas Transfer) ederdik.

2 Kör veya 2 pik açışımız  üzerine konuşmalarımız ve anlamları:
a. 2 Kör veya 2 Pik açışlarımızda diğer majör 4 Kart olamaz.
b. 2 Kör veya 2 Pik açışlarımız en fazla 8 yada 7 kayıplı olmalıdır.
c. 2 Kör veya 2 pik açışına 2 Sanzatu cevabından sonra ogüst Konvansiyonu cevaplarını kullanıyoruz. Sırasıyla  3 Treflzayıf el 1 onör, 3 Karo Zayıf el 2 Onör, 3 Kör zayıfın kuvvetlisi 1 Onör, 3 Pik  zayıfın kuvvetlisi 2 Onör,  3 Sanzatu As, Rua ,Dam zayıfın kuvvetlisi olan el

3 Sanzatu açışımız üzerine konuşmalarımız ve anlamları:
a. Ortağın 3 Sanzatu ( Gambling ) açışı üzerine 4 Trefl cevabımız Kozun Trefi ise pas geç, karo ise düzelt anlamındadır.
b. Ortağın 3 Sanzatu ( Gambling ) açışı üzerine 4 Karo cevabımız ; açışı kaç kart ile yaptığı sorusudur.
c. Ortağın 3 Sanzatu ( Gambling ) açışı üzerine 5 Trefl cevabımız ; Kozun trefl ise pas geç, Karo ise 6 Deklare et ricasıdır.

4 Trefl - 4 Karo açışlarımız üzerine konuşmalarımız ve anlamları;
a. 4 Trefl açışı Kapalı 8 Kart kör ya da Kör ası olmayıp başka renkte 1 ası olan el tarif eder.
b. Cevapçının  4 karo cevabı açıdan elini tarif etmesini ister. Açan Kör ası olmayıp başka ası varsa onu gösterir,yoksa 4 Kör der.
c. Cevapçının 4 Pik, 5 trefl, 5 karo deklareleri bu rente 2 kaybın yoksa 6 deklare et anlamı taşır.
d. 4 Karo açışı Kapalı 8 Kart Pik  ya da Pik  ası olmayıp başka renkte 1 ası olan el tarif eder.
e. Cevapçının  4 Kör  cevabı açıdan elini tarif etmesini ister. Açan Pik  ası olmayıp başka ası varsa onu gösterir,yoksa 4 Pik  der.
f. Cevapçının, 5 trefl, 5 karo ve 5 kör deklareleri bu rente 2 kaybın yoksa 6 deklare et anlamı taşır.

4 Kör - 4 Pik üzerine konuşmalarımız ve anlamları:
4 Sanzatu Blackwood keyKart Sorusudur.

Açışlarımıza Rakip müdahalesi üzerine konuşmalarımız ve anlamları:
a. 1 Majör açışımıza rakip kontr attığında cevaplarımız değişmiyor.
b. 2 majör cevabımız en zayıf deklare olup üçlü tutuş 5-7 puan gösterir.
c. 1 Sanzatu cevabımız 2 Trefle transfer olup ortağın  2 trefl demesinden sonra 2 Majörümüz üçlü tutuş ve 8-10 puan gösterir.

Rakip renk açışlarına renk girişlerimiz ve anlamları:
Rakip renk açışlarına 1 renk ile müdahale ederken Renk kalitesi ( Suit Quality )kontrolü yapıyoruz. Hangi seviyede  müdahale ediyorsak girdiğimiz renk + onlu dahil onör sayısı girdiğimiz seviyede olmalıdır.

Rakip renk Açışlarına 1 Sanzatu girişimiz ve anlamları:
Rakip 1 renk ile oyun açtığında Raptor Konvansiyonu kullanıyoruz.
Rakip 1 Majör renk açıp gelen 1 Sanzatu cevabı üzerine Wasilevski Konvansiyonu kullanıyoruz.

Rakip açışlarına cue- bidlerimiz ve anlamları:
Rakip Renk açışlarına GESTHEM Konvansiyonu kullanıyoruz.

Rakip Sanzatu Açışlarına konuşmalarımız ve anlamları:
a. Rakip Sanzatu açışlarına birinciden Multy Landy Konvansiyonu kullanıyoruz.
b. Rakip Sanzatu açışlarına dördüncüden Landy konvansiyonu kullanıyoruz.
zaferulusakarya’ya teşekkürler.

8 Ocak 2017 Pazar

Patched Puppet

Yalan söyleyenler,
doğru söyleyenlere inanmazlar.
Konfüçyüs
*****
ALIŞKANLIK
''Bir köylü kadın, bir danayı doğar doğmaz kucağına alıp sevmiş, sonra da bunu adet edinmiş, her gün danayı kucağına alıp taşırmış; sonunda buna o kadar alışmış ki dana büyüyüp koskoca öküz olduğu zaman, onu yine kucağında taşıyabilmiş.

Bu hikayeyi kim uydurduysa, alışkanlığın ne büyük bir güç olduğunu çok iyi anlatmış olacak. Gerçekten alışkanlık pek yaman bir hocadır ve hiç şakası yoktur. Yavaş yavaş, sinsi sinsi içimize ilk adımını atar; başlangıçta kuzu gibi sevimli, alçak gönüllüdür ama, zamanla, oraya yerleşip kökleşti mi, öyle azılı, öyle amansız bir yüz takınır ki kendisine, gözlerimizi bile kaldırmaya izin vermez..'
Felsefe Kulübü - Montaigne - Denemeler
*****

YAŞLI  GEYİK
Çobanlar Alp otlaklarını terk ettiler
Alçak ova vadilerindeki sıcaklık için,
Tembel tembel gezinerek patikalardan aşağı, yüksek sesle
Konuşarak
Kadınlardan ve gülerek
İleriye doğru kaynayan derenin suları yanında
Kuyudan kuyuya

Yaşlı geyik başını kaldırdı kavrulan topraktan
Ve dikkatle baktı soluk topraklara. Sonra
Ayrıldı oğullarına katılmak için,
Onların da akılları dişi geyiklerde.

Kırılmış, o da terk etti Alp otlaklarını ve izledi
Aşağıdaki derenin neşeli mırıltısını, ateşten bir ok,
Gezinen daha sıcak otlaklar ve kış çimeni bulmak için
Hiçbir zaman dokunmayacağı!

Onu kestikleri zaman,  çobanlar gözlerini zorla açtılar
Ve gördüler göz bebeklerinde
Yankısını dereden su içen bir hayli geyiğin.
Martin Camaj

*****
PATCHED PUPPET
İki sanzatu açışına cevapçıda 5 pik ve 4 kör varsa klasik Puppet Stayman yetersiz kalmaktadır. Çünkü cevapçı önce pike transfer edip sonra kör dese (açanda ikili pik üçlü kör varsa) majör fiti olmadan 4 seviyesine çıkmak zorunda kalınacaktır. Bu sorun Patched Puppet konvansiyonu ile çözülmüştür.

Patched Puppet’te açıcı rebidinde, beşli majörünü göstermiş ve cevapçıda üçlü tutuş varsa, gelişmeler Puppet Stayman’da olduğu gibidir.
Açıcının rebidinde üç karo demesi durumunda Puppet Stayman’a aşağıdaki yenilikler getirilmiştir.

Cevapçının rebidindeki üç kör dekleresi, dörtlü pik veya üçlü majör-majörler gösterir.
Cevapçının rebidindeki üç pik dekleresi, dörtlü kör gösterir. (Değiştirilmemiştir.)
Cevapçının rebidindeki üç NT dekleresi, her iki majöründe dörtlü olduğunu gösterir.
Cevapçının rebidindeki dört sinek dekleresi, beş pik-dört kör gösterir.
Patched Puppet’te,

CEVAPÇIDA ÜÇLÜ MAJÖR-MAJÖRLER VEYA;

Dörtlü pik varsa,
2 NT

 
3 ♣

 
Stayman; (Üç amaçla yapılır.)
Üçlü majör-majörler. (Açanda beşli majör-majörler arayan el)
Dörtlü majör-majörler. (Açanda dörtlü majör-majörler arayan el)
Beşli pik dörtlü kör. (Açanda üçlü majör-majörler arayan el.)

 

 

 

 

 
3 ♦

 

 

 
Dörtlü majör-majörler.
Dörtlü majörü olmayan, üç piki olan el. (Dörtlü majör ve üçlü piki yoksa 3 NT der.)

 

 

 

 

 

 

 
3 ♥

 
Ters majör.
Üçlü majör-majörler .
Dörtlü pik.

 

 

 

 

 
3 NT

 

 

 
Pikim dörtlü değil. Kör dörtlü olsa bile dikkate almayacaktır.(Açanda beşli majör ve dörtlü pik bulamadığı için cevapçı pas der.)

 

 

 

 

 
3 ♠

 

 

 
Pikim dörtlü.

 

 

 

 

 

 

 
4 ♠

 
Majör fiti. Oynamak için.

 

 

 

 

 

 

 
3 NT

 
Majör fiti yok. Oynamak için. (Açanda beşli majör arayan el)

Dörtlü kör varsa,
2 NT

 
3 ♣

 
Stayman;
Üçlü majör.
Dörtlü majör-majörler.
Beşli pik dörtlü kör.

 

 

 

 

 
3 ♦

 

 

 
Dörtlü majör-majörler.
Dörtlü majörü olmayan üç piki olan el. (Dörtlü majör ve üçlü piki yoksa 3 NT der.)

 

 

 

 

 

 

 
3 ♠

 
Ters majör.
Körüm dörtlü.

 

 

 

 

 
3 NT

 

 

 
Körüm dörtlü değil.( Üç karoyu, ya üçlü veya dörtlü pikle söylemiş.)

 

 

 

 

 
4 ♥

 

 

 
Dörtlü kör.

Her iki majörde dörtlüyse,

2 NT

 
3 ♣

 
Stayman;
Üçlü majör.
Dörtlü majör-majörler.
Beşli pik dörtlü kör.

 

 

 

 

 
3 ♦

 

 

 
Dörtlü majör-majörler.
Dörtlü majörü olmayan üç piki olan el. (Dörtlü majör ve üçlü piki yoksa 3 NT der.)

 

 

 

 

 

 

 
3 NT

 
Her ikisi de dörtlü.

 

 

 

 

 
4 ♣, ♦

 

 

 
Sırasıyla kör ve pik dörtlü, max.

 

 

 

 

 
4 ♥,♠

 

 

 
Sırasıyla kör ve pik dörtlü, min.

Beşli pik ve dörtlü kör varsa,
 
2 NT

 
3 ♣

 
Stayman;
Üçlü majör.
Dörtlü majör-majörler.
Beşli pik dörtlü kör.

 

 

 

 

 
3 ♦

 

 

 
Dörtlü majör-majörler.
Dörtlü majörü olmayan üç piki olan el. (Dörtlü majör ve üçlü piki yoksa 3 NT der.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
4 ♣

 
Beşli pik, dörtlü kör.

 

 

 

 

 
4 ♥

 

 

 
Dörtlü kör, (Her iki majörde dörtlüyse körü okuyacak)

 

 

 

 

 
4 ♠

 

 

 
Dörtlü veya üçlü pik.

Beşli kör ve dörtlü pik varsa.

2 NT

 
3 ♦

 
Transfer.
Beşli kör.
Beşli kör ve dörtlü pik.

 

 

 

 

 
3 ♥

 

 

 
Transferin alınması.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
3 ♠

 
Beşli kör, dörtlü pik.

 

 

 

 

 
4 ♥

 

 

 
Dörtlü veya üçlü kör, (pik dörtlü değil)

 

 

 

 

 
4 ♠

 

 

 
Dörtlü pik. (Her iki majörde dörtlüyse piki okuyacak)