Mozart -
Piano Sonata No. 1 in C, K. 279
*****AŞIKANE
"Seni
seviyorum" diyen o
hüzünlü bir
ozandır
şarkılarını
yitirmiş
Bin neşeli
tarlakuşu
gözlerinde
bin suskun kanarya
boğazımda
Aşk konuşabilseydi
keşke
"Seni
seviyorum" diyen o
üzüntülü bir
gecenin kalbidir
ay ışığını arayan
Konuşabilseydi
keşke aşk
Bin gülen güneş
adımlarında
bin ağlayan yıldız
arzularımda
Aşk konuşabilseydi
keşke.
Ahmet Şamlu
Çeviri: Ayşegül
SÜTÇÜ - Hamit TOPRAK
*****
NAMYATS
Blokatif amaçlı
olarak kullanılan üç ve dört düzeyindeki majör açışlarına ek olarak kullanabileceğimiz
bir başka açış da Namyats olarak bilinen konvansiyonel açış olan 4 trefl ve 4
karo açışlarıdır.
Genel prensip
olarak 3Nt kontratını geçmemek için minör renklerdeki uzunluklarla dört
düzeyinde açış yapılmaz. Bu durumda bu sekanslar bos kalmaktadır. O nedenle
herhangi bir nedenle bir düzeyinde açış yapamayan ancak blokatif özelliği olup
löve adedi fazla olan majör renk uzunluklarında zon durumuna bağlı olarak dört
kör veya dört pik açışı yapan elden daha güçlü olan eller ile 4 trefl ve dört
karo açısı yapılır.
Cevapçının Konuşmaları
Cevapçı ortağı
namyats konvansiyonunu kullanarak 4 trefl veya 4 karo ile açış yaptığında zon
durumuna bağlı olarak kaç lövelik bir ele sahip olduğunu bilmekte olduğundan
kontratı gerçekleştireceklerinden emin ise şileme yükselebilir, as sorabilir
veya şilem yapamayacaklarından emin ise sadece ortağının vaat ettiği majör
rengi dört düzeyinde söyleyerek bu kontratı oynar. Cevapçının yeni renk
söylemesi "bu renkten iki löve kaybetmiyorsan RKCB cevabı ver"
anlamına gelen bir başka konvansiyonel konuşmadır.
Örnek:
Namyats
4 trefl
: 4 körden biraz daha iyi bir el.
Ortağı 5
trefl derse anlamı: Kozdan iki kaybın yoksa şlem de. İki kayıp varsa beş oyna.
4 Karo :
4 pikten daha iyi el.
Ortağı 5
karo derse anlamı: Kozdan iki kaybın yoksa şlem de. İki kayıp varsa beş
oyna.
Şöyle : dekleran 4
trefli, ortağı 5 trefli, açan 6 kör
"alıntı"
"alıntı"
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder