Hungarian Polka - Strauss
*****Çağlayan,
Bıraktıysa da akmayı
çok önce
Sesi hala duyulur
*
İsimler geçer
kuşaktan kuşağa,
Ve ünleri hala
hatırlanır.
*
Fujiwara no Kinto
*
Fujiwara no Kinto
“aymavisi’ den”
****
HİÇBİR ŞEY
BEKLEME
Hiçbir şey bekleme.
Yaşa tutumlu bir şekilde
Üzerinde şaşkınlığın.
ol bir yabancı
Gereğine acınmanın
Ya da, şefkat eğer serbestçe
Verilirse
Al yalnız yeterince
Durdur yalvarma dürtüsünü birdenbire
Sonra dışarı at ihtiyacı.
Arzulama hiçbir şey daha büyük
Kendi küçük kalbinden
Ya da daha büyük bir yıldızdan;
Uysallaştır vahşi hayal kırıklığını
Okşamayla acımasız ve soğuk
Bir Eskimo ceketi yap ondan
Ruhun için.
Keşfet nedenini niçin
İnsan cücesi bu kadar minik
Vardır herhangi bir nedenle
Bu kadar korkutulmuş aklı yok
Fakat hiçbir şey bekleme. Yaşa tutumlu bir şekilde
Üzerinde şaşkınlığın.
Alice Walker, çeviren: Vehbi Taşar
Üzerinde şaşkınlığın.
ol bir yabancı
Gereğine acınmanın
Ya da, şefkat eğer serbestçe
Verilirse
Al yalnız yeterince
Durdur yalvarma dürtüsünü birdenbire
Sonra dışarı at ihtiyacı.
Arzulama hiçbir şey daha büyük
Kendi küçük kalbinden
Ya da daha büyük bir yıldızdan;
Uysallaştır vahşi hayal kırıklığını
Okşamayla acımasız ve soğuk
Bir Eskimo ceketi yap ondan
Ruhun için.
Keşfet nedenini niçin
İnsan cücesi bu kadar minik
Vardır herhangi bir nedenle
Bu kadar korkutulmuş aklı yok
Fakat hiçbir şey bekleme. Yaşa tutumlu bir şekilde
Üzerinde şaşkınlığın.
Alice Walker, çeviren: Vehbi Taşar
****
TAKE
OUT KONTUR
Take-out kontur,
rakibin bir renk açışına atılan konturdur.
Genellikle en
az, açış puanı ve açılan renge kısalık gösterir. Puan limitleri
12-16 puan aralığında ise, muhakkak majör veya majörleri anlatıyor
olmalıdır. 16+ puandan itibaren her türlü dağılım gösterebilir. (rakibin rengi
durduruluyorsa ve dengeli 15-17
puan aralığında 1 NT
deniyor. Bu durum istisna) Yani önce kontur sonra bağımsız bir renk
deklare etmek, 16 + üstü bir puan ve güçlü bir el anlamı taşıyor.
Take-out
konturlarının, hemen açıcıdan sonra gelen deklare ile yapıldığını belirtmiştik.
Bu deklarenin İkinci, üçüncü ve dördüncü pozisyonda yapılıyor olmasının, az da
olsa nüans farkları vardır.
2. pozisyonda, ortağınızın
eli henüz belli olmadığından dolayı take- out konturu atarken daha
cesaretli olmanız gerekir.Ortağınız pastan gelmemektedir ve sizde açar puan
vardır. Umudunuz sadece part-scoru kapmak değil, aynı zamanda ve mümkünse bir
zon yapabilmek şeklinde olmalıdır. Eliniz hakkında, ortağınızı yanıltmaktan
kaçınarak, ikinci pozisyonda açar ele sahipken; tercih haklarınızı take-out
kontur atmaktan yana kullanmanızda yarar görmekteyiz.
3.cü pozisyonda ,
yani ortağınız pas demiş, rakip bir renk açışı yapmış ve üçüncü konumda olan
size sıra gelmişken, take-out konturunun çok dikkatli ve hesap edilerek
atılması gerekmelidir. Ortağınızda açar puan yoktur. Aynı zamanda; sizden sonra
deklare verecek, dördüncü konumdaki açıcının ortağının eli henüz belli
değildir.Siz tek başına, muhtemel bir rakip zonunu engelleyemezsiniz. Bu
nedenle; kurallı Take Out kontur atacak eliniz yoksa, bekleyin ve
rakipler part-scorda kalırsa, gerekirse uyandırma kontur yaparak, oyuna daha
sonra müdahale edersiniz. Artık toplam puanların karşılıklı birbirine yakın
olduğu ortaya çıkmıştır ve sizin ortağınızda en az 5-6 puan var demektir.
“Yusuf Ziya
Serifoğlu”
görsel: pbase
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder