24 Nisan 2011 Pazar

Reverse Drury


Chopin "Heroic" Polonaise op 53 A flat major 
*****
İnsanların çoğu gerçekte özgürlük istemezler;
çünkü özgürlük sorumluluk gerektirir,
ve  insanların çoğu sorumluluktan korkarlar.
Sigmund Freud / Psikanaliz ve Uygulama

*****
SUS
 
Hayvanları hep sevdim (yine de severim)
Ama bitkilerden öğrendim
Susmayı...

Ben zaten olmadık bir şey dinlerdim
İnsanlar konuşurken, kuşlar ötüşürken
Akıllar alırken, akıllar verirken
Kızarken, gülerken, sevişirken
Olmadık bir şey dinlerdim...

Koptuğumu, yokluğumu gözlerinden anlardım
Karımın, kedimin ve dostlarımın
Susardım, bir melek geçerdi...

Hayvanları hep sevdim (yine de severim)
Ama bitkilerden öğrendim
Susmayı...

Bitkiler ah! Sabır çiçekleri,
Kalbi yaşama dönük kadın yüzleri,
Sustukça açılan güller,
Sustukça bilinen sırlar,
Susmayı sizden öğrendim...

Ben yabanıl biriydim (yine de öyleyim)
Balkan Naci İslimyeli
*****
REVERSE DRURY (RDrury)
Revers Drury, Douglas Drury tarafında icat edilen Drury konvansiyonuna dayanır ve 3. ya da 4.’den açan ortağın kuvvetini ölçmek için en uygun (verimli) yoldur. 

Ortak 3. yada 4.den 1 kör veya 1 pik açtığında cevapçının 2 trefli en az 3’lü tutuş ve 10-12 puan gösterir. Zayıf bir elle, açıcı 2 majör deyip cevapçıdan pas geçmesini ister. Normal bir açışla açıcı 2 karo deklere eder. (Bu sistemde) naturel 2 trefl cevabı kaybedilir ama bir çok oyuncu açısından bu feda önemsizdir. “albabridge.net” 

Hiç yorum yok: