Ahlak kaçınca,
YALNIZLIK NEDİR
para peşinden
seğirtir.
Jacques Prevert
Jacques Prevert
****
Bir insanın
ana vatanı çocukluğudur.
Çocukluğunu
doya doya yaşamamış bir insanın
Çocukluğunu
doya doya yaşamamış bir insanın
mutlu olması çok zordur.
Bir annenin,
Bir annenin,
bir babanın
en önemli görevi;
çocuklarının
en önemli görevi;
çocuklarının
çocukluğunu doya doya yaşamasına
olanak yaratmaktır.
olanak yaratmaktır.
Doğan Cüceloğlu
****
YALNIZLIK NEDİR
"Yalnızlık nedir?" diye sordu çocuk
Gülümsedi kadın
"Memeden kestiğimde seni
İçimde doğan boşluk gibidir" dedi.
"Kokundan uzak kaldığım an gibi mi?"
dedi çocuk
"Ses sağnağında yüreğine tek bir tınının
değmemesi gibi,
Düşsüz uyku gibi,
Renksiz düş gibi,
Çocuksuz ana kucağı gibi" dedi kadın.
"Yalnızlık nedir?" diye yeniden sordu
çocuk
"Aşksız bahar gibi,
Kokmayan çiçek gibi,
Arı konmayan renk gibi" dedi kadın.
Hüzünlendi çocuk,
Gamzelerine iki büyük çaresizlik doldurarak
"Yalnızlık yavrusunun gözlerindeki çaresizlik
gibidir" dedi kadın.
"Ağlatacak kadar güçlü müdür?" dedi
çocuk,
Sarıldı kadın çocuğa
"Sana akan bu sevdam kadar keskindir"
dedi
"Gülümsemene büyüttüğüm umudum kadar
güçlü.."
"Acıtır mı insanın canını?" dedi
çocuk
"Seni kaybetmenin korkusu kadar acı,
Senin gözyaşlarının ateşinden daha yakıcı"
dedi kadın.
"Hep yalnız mıydın?" dedi çocuk
Daldı anılara kadın,
Eski bir aşkın kalıntılarında dolaştı biraz,
Biraz eski mutluluklara dokundu.
Çekingen.. Biraz da özlemli
Bugündeki yalnızlığını yaratan büyük aşkını
düşündü.
"Hiç bitmez mi yalnızlığın?" dedi
çocuk
O'nun gibi bakmayan
O'nun gibi gülümsemeyenler geldi aklına.
O'nun sarmalarındaki sıcaklığı yaşatamayanları
düşündü.
"Büyük aşklar büyük yalnızlıklar doğurur`
dedi kadın
Sarıldı çocuğa kadın
Umuda sarılır gibi
Yalnızlığını yıllara gömer gibi
Sarıldı sevdasının en güzel meyvesine...
Gassan Satar
****
PROBLEM NASIL ÇÖZÜLÜR?
Yaşamda
karşılaştığınız problemlerle briçte karşılaştığınız problemlerin çözüm yöntemi
aynıdır. Bir problemi çözmek için önce problemin ne olduğunu doğru teşhis etmek
gerekir. Bir problemin ne olduğunu anlamayan o problemi çözemez. Bir mühendis
olarak problem çözme metodunu okulda öğretirlerken, ne gereksiz bunu zaten
herkes biliyor diye düşündüğümü hatırlıyorum. Ama yaşamda gördüm ki herkes
değil, çok küçük bir azınlık biliyormuş. Belki de herkes biliyor ama sorunla
karşılaştığı zaman uygulayamıyor, çünkü bilmek ayrı bir şey yapabilmek ayrı bir
şey. Örnek mi istiyorsunuz, sigaranın zararlı olduğunu herkes biliyor,
bırakmaya gelince… Gelelim sorunun çözümüne: İlk iş sorunu anla,
kaynaklarına bak, dar boğazlarını incele, verileri kontrol et, nereye
ulaşılması gerektiğini doğru tanımla. Brice indirgersek kaç löve almamız
gerektiğini bil, hazır kaç lövemiz olduğunu bil, deklareyi hatırla, buradaki
verileri ulaşılması gereken yolu planlamakta kullan.
İkinci işimiz planlamak; ana adımları tanımla, belli yollar kapalı ise alternatif yolları bul, yaratıcı düşün, yani önce kozları mı toplayacağız yoksa yan rengi sağladıktan sonra mı yapacağız o işi. Kozlar kötü dağılmışsa başka yan yollarımız var mı amacımıza ulaşmak için?
En sonunda planı dikkatle uygulamaya geçir, kapalı yolla karşılaşınca alternatif planlarını devreye sok, en önemlisi hatalarından ders çıkar, bu senin yüzeysel öğrenmeni derinliğine öğrenme ve sonuçta ustalaşma konumuna getirecektir.
Son söz “Bilmek öğretileri uygulamak değil, öğrenimlerini değiştirebilme becerisidir.”
19 Mart 2006 Faik Falay, Cumhuriyet İkinci işimiz planlamak; ana adımları tanımla, belli yollar kapalı ise alternatif yolları bul, yaratıcı düşün, yani önce kozları mı toplayacağız yoksa yan rengi sağladıktan sonra mı yapacağız o işi. Kozlar kötü dağılmışsa başka yan yollarımız var mı amacımıza ulaşmak için?
En sonunda planı dikkatle uygulamaya geçir, kapalı yolla karşılaşınca alternatif planlarını devreye sok, en önemlisi hatalarından ders çıkar, bu senin yüzeysel öğrenmeni derinliğine öğrenme ve sonuçta ustalaşma konumuna getirecektir.
Son söz “Bilmek öğretileri uygulamak değil, öğrenimlerini değiştirebilme becerisidir.”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder