Mozart Piano Sonata in C, K. 545 (1/2); 1st movement;
Eschenbach
http://www.youtube.com/watch?v=JcUh-ggBfzI&index=158
*****
Anlamak,
bağışlamak
demektir.
Stael
Stael
*****
görsel: deviantart
*****
ASTROLOJİ
SAÇMALIĞI
Türkiye’de
fal bakımının yaygın olması kadar astrolojinin kendisine de ilgi duyulmaktadır.
Öyle ki bazı insanlar ciddi bir şekilde karşılarındaki kişileri burçlarına göre
bile yorumlayabilmekte ve hatta olası eş arayışında burçları da göz önünde
bulundurabilmektedirler.
“Astroloji”
(Astrology) kelimesi “Yıldızların Hesabı” anlamına gelen “Astrologia”
kelimesinden türemiştir. Astrolojiden bahsederken genellikle 12 burçtan
bahsedildiği düşünülmektedir ancak tek bir astrolojik sistem bulunmamaktadır
Yüzlerce
sözde “astrolog” ve milyonlarca astrolojiye inanan insanlarla belirli testler
yapıldığı halde, günümüzde astrolojinin doğru olduğunu gösteren herhangi bir
bilimsel kanıt bulunmamaktadır.
Evren
hakkında yeterli bilgilere sahip olmayanların zamanındaki inançlara dayanan bu
sistem yine de birçok kişinin ilgisini çekmeyi başarmıştır. Ancak farklı
astrologlara danıştığınızda ve farklı yayınlara baktığınızda, aralarındaki
farklılıkları, tutarsızlıkları, çelişkileri ve hepsinde rastlanan bilimsel
hataları bariz bir şekilde fark edebilirsiniz ve bu bize astrolojinin güvenilir
bir bilgi kaynağı olmadığını ve bilimsel bir temeli olmadığını göstermektedir.
Astrolojide
inanılan bazı şeyler de kendi içerisinde tutarsızdır. Burçlar Kuşağı olarak
bilinen Zodyak 12 değil 13 Takım Yıldızından oluşmaktadır (13. Takım Yıldız
“Yılan” olarak adlandırılmıştır).
Astrolojinin
hiçbir bilimsel dayanağı olmadığını ve içeriğinin bütün olarak hatalı olduğunu,
doğruluk payı olanlarınsa her zaman tesadüfi benzerliklerden kaynaklandığını
söyleyebiliriz.
Başkalarının
hayatınızı nasıl yaşayacağınızı ve nasıl hissedeceğinizi söylemesi yerine siz
“siz” olun ve hayatınızı dürüstçe yaşayın. Bununla beraber araştırın, düşünün
ve daima şüphe edin.
Hazırlayan:
Arsel Acar (Kısaltılmıştır)
****
KONSER ADABI
Canlı
Konserin Keyfi Nasıl Çıkarılır?
Canlı müzik dinlemek insanın başına gelebilecek en zevkli deneyimlerden
biridir. Müzik harikadır, harika hissettirir ve siz müzisyenleri bu müziği
yaratırken izleme şansını elde edersiniz. Hangi müzik türünü seviyorsanız sevin
mutlaka canlı dinlemeye çalışın.
Göreviniz
oldukça basittir:
Müzikten etkilenip zevk almak. İşte bu. Hepsi
bu kadar.
*
Siz kendinize özgü bir birey olduğunuz için, hayat tecrübeniz zevkleriniz
ayrı olduğu için, doğal olarak müzik sizi diğer insanları etkilediğinden daha
farklı etkileyecektir. Sizin duygularınızı, düşüncelerinizi, ruhunuzu,
bedeninizi etkileyebilir. Aynı müzik sizi her seferinde farklı şekillerde
etkileyebilir.
*
Müziğin görevi, tepkileri tetiklemek, yansımaları davet etmek, duyguları
uyandırmak, hafızaları canlandırmak ve kalbinize hitap etmektir. O yüzden
bırakın kendinizi müzikten zevk alın.
Tabi ki müzik bilginiz ve tecrübeniz zevk almanızı etkileyecektir. Eğer
müzik hakkında bir şeyler öğrenmek daha çok zevk almanızı sağlıyorsa o zaman
daha çok öğrenin.
*
Klasik müzik konserlerinin harika ve gizemli olmasını sağlayan özelliğin
herkesin aynı anda müzikten zevk alıp etkilenmesidir. Sahnedeki herkes ve tüm
dinleyiciler, her biri kendine has şekilde olmak üzere aynı tecrübeyi paylaşır.
Hemen her konser çeşidinde insanlar parça bitimlerinde alkışlarlar, ama klasik
müzikte tüm bir parçanın bitimine kadar beklemeniz gerekmektedir. Konser
süreleri çeşit çeşittir, ama çoğunlukla doksan dakikayla iki saat arası sürer.
Konser
Usulleri Kılavuzu
Müzik devam ederken,
1.Sessiz olun.
2.Hareket etmeyin.
3.Tüm parça bitene kadar alkışlamayın.
Temel düşünce dinleyicilerin, müziğe odaklanmak için, birbirlerine
yardımcı olmalarında yatmaktadır. Gürültü yapmak veya etrafta dolaşmak sadece
dinleyicileri değil müzisyenleri de rahatsız eder.
Rahatsız
Edici Sesler
Konuşmak, fısıldaşmak, öksürmek, koltuk gıcırdatmak.
Çanta açmak, bozuk paralarla oynamak.
Herhangi bir şeyin paketini açmak.
Programla oynamak.
“Şşşş” demek.
Alarmlı saatler ve cep telefonları ( lütfen kapatın!)
Klasik
müzikte keyfini çıkarabileceğiniz şeyler
Ruh halleri ve hisler
Sesin yüksekliği ve yumuşaklığı
Farklı hızlar
Enstrümanların sesleri
Melodiler
Ritimler
Değişiklikler ve dönüşümler
Güzel performans
Harekete geçen anılar
Daha önceden duyulmuş bir şeyin hatırlanması
Akla gelen görüntüler
Ya
sıkılırsam?
Merak etmeyin, hepimizin başına gelebilecek bir şeydir bu. Eğer
başınıza böyle bir şey gelirse, sadece dikkatinizi yukarda saydığımız müzikten
zevk almanızı sağlayacak bir noktada sabitleştirmeye çalışın.
Ya
konseri beğenmezsem?
Konserin her anını beğenmenizi kimse sizden bekleyemez. Unutmayın sizin
göreviniz etkilenmek, her şeyi beğenmek değil. Sadece müziğin size sunabileceği
şeylerden etkilenmeye bakın.
Konser
türleri:
Resital, genellikle tek bir müzisyenin sahne almasından oluşur.
Oda Müziği, küçük bir grup müzisyenin şef olmadan sahne almasıdır.
Oda Orkestrası, on ila kırk kişi arasında değişen küçük bir orkestradır.
Senfoni Orkestrası (veya Filarmoni Orkestrası), seksen veya daha fazla
kişiden oluşan geniş bir orkestradır.
Pop Konserleri, popüler müzik konserleridir.
Kıyafet
Seçimi
Genellikle istediğinizi giyebilirsiniz. Her çeşit kıyafette giyinmiş
birçok insana rastlayacaksınız, o yüzden ne giyerseniz giyin sorun
olmayacaktır. Eğer bu konuda endişeniz varsa, bir toplantıya veya en iyisi bir
düğüne giderken ne giyiyorsanız onu giyin, sonuçta konser de bir çeşit
kutlamadır onun için neşeli bir şeyler giyin. Ağır parfüm kullanmayın.
Dakik
Olmak
Zamanında orda olmak zorundasınız. Eğer geç kalırsanız konsere ara
verilene kadar içeri alınmazsınız.
Peki
Ya Çocuklar?
Konserler herkes için değildir. Nasıl davranmaları gerektiğini bilecek
yaşa gelene kadar onları evde bırakın. Konser boyunca fotoğraf çekmek veya
kayıt yapmak yasaktır. “Kısaltılmıştır, kaynak: klasikmuzik.org,
Beethovenlives.net”
***
ESKİCİ
Eskiden
yeterdim kendime,
Artardım
bile,
Şimdi
ne yapsam nafile!
Ve
Kim
demiş 'can eskimez' diye?
Bu can
tedirgin tende,
Can da
eskimiş
Ben de…
Bedri
Rahmi Eyüboğlu
****
İNVERTED
MİNÖR VE 1TREFL 2 TREFL
Bir minör renk açışına cevapçı tarafından 2 minör
denmesi ile başlayan bir konvansiyondur.
1C ..... 2C veya 1D..... 2D
İnverted-Minör; en az zon hedeflediği gibi, 5-5, 5-4
koz fitlerinde, 25-28 puanlarla mutlak bir şilem hatta fazlasını yakalamada
büyük olanaklar sağlamaktadır.
Cevapçının İNVERTED- MİNÖR yapabilmesi için şu
koşullar gerçekleşmelidir:
a-) Cevapçıda 4 lü veya 5 li
majör bulunmamalıdır.
b-) 2 seviyesine yükseltilen minör
en az 5 kart olmalıdır.
c-) Cevapçının puanı 12 ve
üzerinde olmalıdır. (12 +)
Bir minör açışına rakip; kontur
veya bir renkle araya girmişse inverted-minör geçerli değildir. Rakip renk açılışına kontr derse sür konturla
veya rakip renkle araya girerse kontur attıktan sonra İnverted-minör yapacak
bir elimiz olduğunu anlatırız.
1 TREFL
2 TREFL
A.
1C .......................................................2C
2D (Reverse 16+ dengesiz, 5C+4D) 2NT (el
tarifi istiyor)
3C (6 C + 4 veya 5 kart
D) 3D
(el tarifine devam et ricası )
B.
1C .........................................................2C
2H,S (Reverse 16+dengesiz, 5C+4D) 2NT (El
tarifi istiyor)
3C (6C + 4 veya 5 kart
H)
3D ( el tarifine devam ricası )
C.
1
C .....................................................2C
2 NT (12-14, dengeli, 4-5 trefl yok) 3C (5
kart C, kötü el, 2 rengi kesmiyor)
3D (3NT oynama isteği, karo kesmiyor)
3H (3NT isteği, körü kesmiyor)
3SP
(3NT oynama isteği, piki kesmiyor)
3NT (sorun yok)
Bu sekansta İNVERTED- MİNÖR yapan cevapçı, açıcıdan
destek bulamamıştır. Şimdi hedef 3 NT oynamak olmalıdır. Cevapçıda en az 12
puan olduğu düşünülürse, toplamda en az 24 puanları var ve en kötü ihtimalle 8
kart trefleri var. Sanzatu oynama araştırmaları isteneni veremezse dört
seviyesinde trefl oynanacaktır. 3 sanzatu araştırması için zorunlu olarak 4 C
oynama mecburiyetinde kalınabileceği gerçeği, 3 NT araştırması için, alınması
gereken bir risk olarak karşımıza çıkmaktadır.
KAPTAN ve yönlendirici CEVAPÇI dır.
D. 1C ......................................................
2C
3C (11-14P, 4-5C) 3D (el tarifi istiyor)
3H (11-12 puan, 5 veya daha
çok trefl)
3S (13-14 puan, 5 veya daha
çok trefl)
E. 1C ......................................................2C
3 D (6C+5D,11-14
P) 3H
(el tarifi istiyor)
3 S (6C + 5D + 1H +1 SP)
3 NT (6 C + 5 D + 2 H + 0
SP)
4C =(6 C + 5 D + 0 H + 2 SP)
F. 1C
...................................................... 2C
3H (6C+5H,11-14P) 3S (el tarifi istiyor)
3S (6C + 1D + 5H + 1S)
3NT (6C + 2D + 5H + 0S)
4C (6C + 0D + 5H + 2S)
H. 1C ........................................................
2C
3S (6C+5S,11-14P) 3NT (el tarifi istiyor)
4C (6 C + 1D + 1H + 5S)
4D (6 C + 2D + 0H +
5S)
4H (6 C + 0D + 2H +
5S)
I.
1C .......................................................2C
3NT (18-19,C üçlü olabilir) 4C (şlem daveti, kontrol
istiyor)
4NT
(kantitatif)
İnverted- minör toplam 9 veya 10 kartlı koz
fitleri ile, neredeyse zon puanına, hiç batmayan şlemlerin oluşumuna olanak
sağlamaktadır.
İnverted- Minör ün gelişimi incelendiğinde; 5-3
fitlerle batmayan 3 NT kontratlarının ne denli isabet yakaladığı da
görülecektir. Şilem olmayan, 3 NT olmayan, 5-3 fitler ile gerektiğinde 4 C de
durabilme imkanları da inverted minörle olmaktadır.
“yusufziyaserifoglu”
*****
Ortağın 2 Trefl’inden sonra açıcının ikinci konuşmaları:
2 Karo : 14+ puan, 4’lü karo, forsing
2 Kör : 14+ puan, 4’lü kör, forsing
2 Pik : 14+ puan, 4’lü pik, forsing
2 NT : 12-14 puan, yeterli (uygun) durdurucuları olan dengeli el.
3 Trefl : Geçiş dekleresi, diğer deklerelerden herhangi birinin yapılamadığını gösterir
3 NT : 18-19 puan ve dengeli el.
Cevapçının 2 Karo/ 2Kör/ 2Pik’e rebidleri :
2NT : 10-12 puan dengeli el.
3 Trefl : Minimum dengesiz el.
3 NT : 13-15 puan dengeli el.
Açıcının ikinci rengini tutma : 3’lü koz, davet
Yeni bir renk : Anlaşmaya bağlı olarak durdurucu gösteriyor ya da soruyor.
Not: Bazı çiftler inverted minörü hem serbest sekansta hem de yarışmalı sekansta kullanır. Ok bridge ½ 'de, inverted minör kompatisyon olduğunda kalkar (geçersizdir).
“albabridge.net”
2 Karo : 14+ puan, 4’lü karo, forsing
2 Kör : 14+ puan, 4’lü kör, forsing
2 Pik : 14+ puan, 4’lü pik, forsing
2 NT : 12-14 puan, yeterli (uygun) durdurucuları olan dengeli el.
3 Trefl : Geçiş dekleresi, diğer deklerelerden herhangi birinin yapılamadığını gösterir
3 NT : 18-19 puan ve dengeli el.
Cevapçının 2 Karo/ 2Kör/ 2Pik’e rebidleri :
2NT : 10-12 puan dengeli el.
3 Trefl : Minimum dengesiz el.
3 NT : 13-15 puan dengeli el.
Açıcının ikinci rengini tutma : 3’lü koz, davet
Yeni bir renk : Anlaşmaya bağlı olarak durdurucu gösteriyor ya da soruyor.
Not: Bazı çiftler inverted minörü hem serbest sekansta hem de yarışmalı sekansta kullanır. Ok bridge ½ 'de, inverted minör kompatisyon olduğunda kalkar (geçersizdir).
“albabridge.net”
*****
AYRINTI İÇİN
3 yorum:
Nicedir uğrayamadım hiç anlayamadığım briçi anlatan üstad hocamın sayfasına.. İki satırlık şiirlerle veya tanımlamalarla da olsa, beni uzun süre düşüncelere sevk eden .. Sadece sevdiklerini merak edip bilmediği yollara düşen garip gibi.
Birde oynamaya başlarsanız okyanusa dalmış aşağıdaki güzellikleri seyreder bulacaksınız kendinizi. Sayfanın ustası ise gerçekten harika iş çıkarıyor. Yazdığı giriş yazılarındaki mantık örgüsünün altta anlatılan konu ile alakasını da hissedince gerçekten rüyada gibi oluyor insan. Ellerine ve yüreğine sağlık ustanın. Sizin aracılığız ile bir borçtan kurtuldum.
Çok faydalı bilgiler ediniyorum teşekkür ederim.
Yorum Gönder