25 Nisan 2012 Çarşamba

Michel Lebel


Euripides:
Aşk aşırı olduğunda bir erkekte ne onur ne de liyakat bırakır. ‘piktobet’
****
KÜL YAZISI
Sizin için çıra oldum yandım sevgili
ıhlamurun atkestanesinin manolyanın
*
yanında yandım: Duman, koku, ateşin
tadını bir bilseydiniz, dilim yalım.
*
Sizin için kömür oldum öylesine yandım,
ellerim kavrulmuş, yüzüm derin harabe,

*
ne su söndürür ne toprak bu yangın
iyice kömür oldum ki bir daha yandım.
*
Sizin için kâğıt oldum Ermeni ilinden,
tenimde yürür ateş harfleri cümleleri,
*
külümden anka çıkar gelirim yanardöner
şiirim için kıvılcım gözünüzdeki virgül.
Enis Batur
****
MICHEL LEBEL
1944’ te doğdu. Uluslararası büyük usta.
Olimpiyat şampiyonu, dünya şampiyonu, 3 kez Avrupa şampiyonu, 16 kez Fransa şampiyonu.
Çok sayıda briç kitabının yazarıdır ve çoğunu Pierre Jais ile birlikte yazmıştır. 
Point dergisinin briç köşesini yönetmektedir. Süper beşli majör sistemini geliştiren ünlü Fransız briç ustası.

Hiç yorum yok: