Öğretilerin çoğu pencere camı gibidir.
Arkasındaki gerçeği görürsünüz ama cam sizi gerçekten ayırır.
Halil Cibran
****
ADAM
-idil'e-
o şehre davrandığın gibi davran bana da
o şehre gittiğin gibi bana da git uçarak
bana da in, bana da kon ve el salla geride
bıraktığına: elveda benim küçük adamım!
ufacıktan bir şehri nasıl adam ettinse,
sevdinse adam gibi, beni de o şehir gibi
sev! korkma sakın, adam etmez aşk beni,
geç benden, benim de köprülerim var,
aşkı seyret oradan, dalgın günüm geçiyor,
benim de gecelerim var, danset, eteklerin
fırdönsün, sen bana dön, bana eşlik et,
benim de sabahlarım var, uyanmaya ne saat,
ne telefon, ne kapı: bisikletin zilini
dizlerini kanatan bir deli kız çalsın yeter ki!
benim de parklarım var, uzanıver salkımsaçak
üstüme, dalımdan tut, benim de yapraklarım var
güneşli gövdene müjde eli kulağında bahar,
benim de şiirlerim var, aşk konulu, senin
o şehri sevmene benziyor, seni sevmeye
benziyor adamakıllı serserin olana kadar
*
bir şehri kıskanıyorum, benim böyle neyim var?
-idil'e-
o şehre davrandığın gibi davran bana da
o şehre gittiğin gibi bana da git uçarak
bana da in, bana da kon ve el salla geride
bıraktığına: elveda benim küçük adamım!
ufacıktan bir şehri nasıl adam ettinse,
sevdinse adam gibi, beni de o şehir gibi
sev! korkma sakın, adam etmez aşk beni,
geç benden, benim de köprülerim var,
aşkı seyret oradan, dalgın günüm geçiyor,
benim de gecelerim var, danset, eteklerin
fırdönsün, sen bana dön, bana eşlik et,
benim de sabahlarım var, uyanmaya ne saat,
ne telefon, ne kapı: bisikletin zilini
dizlerini kanatan bir deli kız çalsın yeter ki!
benim de parklarım var, uzanıver salkımsaçak
üstüme, dalımdan tut, benim de yapraklarım var
güneşli gövdene müjde eli kulağında bahar,
benim de şiirlerim var, aşk konulu, senin
o şehri sevmene benziyor, seni sevmeye
benziyor adamakıllı serserin olana kadar
*
bir şehri kıskanıyorum, benim böyle neyim var?
Haydar Ergülen
****
4 KÖR AÇIŞINA DEFANS
Öncelikle, 4 Kök açışlarına 2. den atılan kontrların kör ağırlıklı ceza kontru değil ya çok güçlü her türlü dağılımlı ya da diğer 3 renge hazır, muhtemelen en az 4 kart piki olan bir TAKE-OUT eli olması gerekmektedir. Burada 2. den, 3.den ve 4.den atılan take-out kontrlarında bazı farklılıklar ve özellikler oluşmaktadır.
*
4 KÖR açışlarına 4 PİK, 5 CL, 5D gibi renk girişleri hep vardır ve puan limitleri ile özellikleri genel briç bilgi birikimine ve ortağı ile oluşturdukları standartlara bağlıdır. Ancak zon durumları, elin dokusu ve koz kalitesi ve uzunluğu ile müdahalenin anlaşılabilir özelliğe sahip olması gerekir. Müdahale eden oyuncunun, müdahale gerekçesinin kabul edilebilir olması, 4 ya da 5 seviyesinde over-call özelliklerini barındırıyor olması şarttır.
*
4 kör açışlarına 4 NT deklare etmek, 5 seviyesinde oynayabilecek 2 renkli bir ele sahip olmayı gösterir. Eğer renklerden biri PİK ise, 4 SP geçilerek yapıldığı için, ŞLEM isteyen bir el anlatır.
“Yusuf Ziya Serifoglu
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder