flickr
Niccolo Paganini Violin Sonata 6
*****♣ trefl (club): Sinek, destedeki 4 renkten en küçük olanı, C ile gösterilir.
♦ karo (diamond): Trefl renginin bir büyüğü D ile gösterilir.
♥ kör (heart): Kupa, karo renginin bir büyüğü H ile gösterilir .
♠ pik (spade): Maça, kör renginin bir büyüğü S ile gösterilir. Renklerin en güçlüsüdür.
♥ kör (heart): Kupa, karo renginin bir büyüğü H ile gösterilir .
♠ pik (spade): Maça, kör renginin bir büyüğü S ile gösterilir. Renklerin en güçlüsüdür.
*****
BİLİYORUM
Biliyorum, senin aşkından başka bir şey değil bu,
Biliyorum, senin aşkından başka bir şey değil bu,
ey gönlümün sevdiği
- yapraklarda oynaşan bu altın ışık,
gökyüzünde yelken açmış bu başıboş bulutlar,
serinliğini alnımda bırakıp geçen bir esinti.
*
Sabah ışığı doldurdu gözlerimi
- yüreğime yolladığın haberdir bu.
Yüzün yukarılardan eğilmiş,
gözlerin gözlerime bakıyor,
yüreğim ayaklarına değmiş...
Rabindranath Tagore
*****
ŞİLEM KONUŞMALARI
12
ya da 13 el almayı taahhüt ediyorsunuz.
O kadar kolay değil. Deklarasyonunuz ve kart oyununuz oyun kabak olmadığı sürece iyi
olmalıdır.
Şilem
konuşmalarını kolaylaştırmak ve daha az puanla şilem ya da grandşilem yapmanın
yollarını aramak için briç oyuncu veya uzmanları yeni metodlar
geliştirmişlerdir. Normal deklarasyonla uzun bir konuşmadan sonra
bulabileceğiniz veya bulamayabileceğiniz şilem / grandşilemleri 3-4 konuşmada buluyorlar.
Örnek:
5♠ 6♠
ARD’dan
biri varsa 6, ikisi varsa 7 söyle.
1♠ 1NT
: F1
3♣ 5NT
: Josephine ARD’dan ( son renk üzerinden ) biri varsa 6, ikisi varsa 7
de.
**
4♥ 5♣ : Treflden iki kaybım var, senin treflin
nasıl? sorusu
**
ŞİLEME GİDERKEN YAPMANIZ GEREKENLER
1.
Koz fiti bulmak
2.
Şileme yetecek güç olduğunun ortağa bildirilmesi veya ilginin gösterilmesi
3.
Şilem ilgisi göstermek veya ortak gösterdiğinde kabul veya reddetmek
4.
Cue bid, yan renklerdeki kontrolleri check etmek
5.
Key cardların sayısını sormak
6.
Koz Damı veya Ruaları sormak
7.
Grandşilem konuşmaları yapmak, araştırmak
8.
Kontratı ilan etmek
**
KOZ FİTİ
1. Koz kontratları NT kontratlarından daha
iyidir. Çakalar nedeniyle.
2. Her
renkte durdurucu zorunluluğu yoktur.
3. Uzun
rengi sağlayarak kontratınızı rahatlıkla yapabilirsiniz.
4. 4-4 fit , 5-3 fite göre daha etkilidir.
5. Özellikle
5-4, 9 kart koz fiti iyidir.
6. 9 kart koz ile her iki taraftan çakabileceğiniz
için her türlü kart oyununu uygulayabilirsiniz.
7. Kart oyununuzu geliştirin.
8. Emniyet oyununuzu geliştirin.
9. Deklarasyonunuzu
geliştirin.
10. Hem okuyun hem oynayın.
11. 5-3, 6-3, 6-4 koz fitiniz olduğunu bildiğinizde
4-4 fite oynamayı alışınız.
12. 5-4 fite oynarken şilem batarken, 4-4 fite
oynarken 5’li renge kaybınızı kaçabileceğiniz için oyun olabilir.
**
ŞİLEM GÜCÜ
1. Deklarasyon sırasında bir taraftan ortaklıklar puan ve oyun güçlerini
bildirirken diğer taraftan da güçlerini birleştirdiklerinde ne
yapabileceklerini tespit etmeye çalışırlar.
2. Bir majör renkte buluştuktan sonra siz veya ortağınız eğer zon söylemiyor
da başka deklareler veriyorsa şilemle ilgileniyor demektir.
3. Özellikle zon forsing durumda iken zon söylemiyorsanız, şilemle
ilgilisiniz demektir.
4. Dengeliyseniz şilem yapabilmeniz
için 32-33 onör puan gereklidir.
5. Kısalık ve uzunlıklarınız varsa
puanınız az da olsa ve uygunsa şilem yapmanız kolaylaşır.
6. Özellikle kısalıklar az puanla şileme taşır. Kısa renkten ortakta en fazla
Dam puanı olmak koşuluyla.
7. O halde kısalığın işe yarayıp
yaramadığını tespit etmek için ortağa bildirmemiz gerekir. Bunu genelde limite
deklarasyonla yapmalısınız.
KISALIĞIMIZI
ORTAĞA NASIL BİLDİRİRİZ
1) Splinter : Majörde tutuş 4 seviyesine, minörde tutuşunca 3
seviyesine sıçramak.
2) Jacoby 2NT: Açıcı varsa, kısalık olan rengini 3 seviyesinde
gösterir.
3) 1♥-3♠ 1♠-3♥ Ters majör
4) Inverted Minör
5) Naturel tarifler: Bir oyuncu 3 renkte uzunluk gösterdiyse 4.
renkte kısalık vardır.
6) Rakiplerin rengini
sıçrayarak cue bid etmek.
7) RKCB : Key card sorusuna cevapta 5NT ve 6 renk şikan
gösterir.
8) Sıçrayarak reverse
: Reverse gücü olan bir el gösterir.
Sıçramak daha güçlü bir el göstermez. Sıçramalı reverse kısalık ve tutuş
gösterir.
Diyelim
ki ortağımız karo kısalığı gösterdi:
Elimizde
♦’dan RVx veya DVx varsa puanlarımızın bir miktarı çöp demektir.
Ancak
♦ Axx / Axxx / Vxxx / xxx / xxxx ise nerdeyse hiç kaybımız yoktur.
Kısalık
rengimiz karo olsun 40–13 = 27
Şimdi
şilem konuşmalarımız artık 27 puan üzerindendir.
Şöyle
bir elle : ADxx
Dxxx
Dxx
Ax
Karo dam kayıp puanını toplam puanınızdan çıkardığınız
zaman 14-2 = 12 onör puanınız kalıyor. Ortağınız size splinter yaparak 13-15
puanı vermiştir. Alt limit olsa bile kalan 27 puanın 12+13 = 25’ine sahipsiniz,
şilem yapma ihtimaliniz çok yükseldi.
Rxxx
ADx
Rx
xxxx
Koz pik, ortağınız kör kısalığı gösterdi.Toplam 12 onör
puanınız var. Kör Dam puanını çıkardığınız da puanınız 10’a düşüyor. Kısalık
gösterilen renk işinize yaramıyor. Ortağımız bizde 12-14 puan olduğunu ve en az
12 puan olduğunu kabul ederek konuşuyor.
Bir oyuncu zon puanına ulaştığını görünce, kısalık durumu
varsa puan durumunu bir daha gözden geçirecek ve şilem ihtimali varsa
konuşmalara devam edecektir.
ZON TERCİHİ YAPARKEN
Rxxx x 1♣ 2♣
Ax RDx 2♦ 3♠
Rx Axxx 4♣ 4♦
RDxxx Vxxxx 4NT 5♣
Inverted
Minör durdurucu konuşmalarında oyuncular, kısalıklarını gösterdiklerinde, kısa
renkte en az iki durdurucu varken 3NT oynayacaklar, yoksa renk kontratı
oynayacaklardır.
DVx ARxx DVx x
xxx x xxx ARxx
RDxx Avxx RDxx AVxx
Axx Rxxx Axx Rxxx
1.
Dağılımda kör kısalığı çok iyi, kesin 6 karo oynanır.
2.
Dağılımda pik kısalığı sonucu 3 puan çöpe gidiyor ve puan 9’a düşüyor. Kısalık
kötü
***
RDVxx A10xx RDVxx A10xx
xx x xx x
Axx xxx Axx xxxx
Axx RDV10x Axx RDV10
1.
Dağılımda 6 pik kabakken, 2. dağılımda da kısalık iyi ama uzunluk yeterli
değil.
***
RDVxx A109xx RDVxx A109xx
Axxxx x Axxxx x
x Axxx x ARDV
xx Axx xx xxx
1.
Dağılımda çakalarla 6 pik kabak olurken, 2. dağılımda kontrolsüz olduğu için
6’ya gidilemez.
”koycegizbric-
kısaltılmıştır”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder