Orange Blossom Special by
MASPESOS blues harp
*****
Kadın Eli
"Kadınların koruma ve yaşatma güdüsü ne kadar güçlü...
Avuçlarında şefkat ve sevginin inanılmaz tılsımı var...
Bir gün yaşamın ipi boynunuza dolandığında, kurtulmak için çırpındığınızda ama kurtulamadığınızda...
Var mı sizin için bir kadın eli? "
Bekir Coşkun 21 Haziran 2009
https://www.hurriyet.com.tr/hayrettin-in-ati-11911449
****
AĞLAMADAN AĞLAMAK
Sulara bir karanfil bıraktım.
Bir karanfil de toprağa
İç geçirmeden, bağırmadan, ağlamadan
Bir karanfil de yarınlara bıraktım.
Aldın mı?
*
Dağlarına dağlarına memleketinin
Çiçek kokan yaylalarına memleketinin
Göllerine, denizlerine ve sularına memleketinin
Sevinçlerine, sevgilerine memleketinin
Bir karanfil bıraktım, aldın mı?
*
Bebelerine, çocuklarına, gençlerine
Gelinlerine, kızlarına
Yüreklerine ve ellerine
Ve gözyaşlarına
Bir karanfil bıraktım
Aldın mı?
*
Bir nice şafakların karanfil kırmızısına
Saldım beyaz güvercinini
Ve sesimin yettiğince türkü
Ve kucaklayabildiğim kadar sevgi
Getirip koydum toprağına
Aldın mı?
*
Sulara bir karanfil bıraktım
Bir karanfil de anıttepeye
İç geçirmeden, bağırmadan, ağlamadan
*
Ağladım
Sesimde karanfiller açtı
Aldın mı?
Hüseyin DENİZ
****
KONVANSİYONLARIN KISA TANIMLARI
Yaygın kullanılan Briç konvansiyonlarının kısa tanımları
Teksas Transferi:
NT açışlarında Cevapçının 4D ve 4H seviyesine sıçrayarak yaptığı
üst seviye transfer.
Splinter:
Ortağın kozuna iyi bir fit (4+) yanında bir renkte kısalık (0. 1 adet) olduğunu göstermek.
Drury Konvansiyonu:
Pas geçmiş oyuncunun, oyunu 3 ya da 4 ncü yerde 1 majörle açan ortağına
2C yapay konuşmasıyla 3+ destek ve (9)10+ HCP göstererek davet etmesi.
Lebensohl Konvansiyonu:
Oyun 1NT ile açıldığında direkt yerdeki rakip müdahale ederse, Cevapçının
zayıf, davet ve kuvvetli ellerini göstererek yarışması. Bu anlaşmanın çok
yaygın olan diğer uygulamaları da vardır.
Flannery 2 Karo:
11-15 HCP güçle Ters Deklare durumuna düşmemek için oyunu yapay 2D
ile açarak tam 4 adet Pik ve 5+adet Kör göstermek. Ortak pas geçmemelidir.
Mini Roman 2 Karo:
4-4-4-1 ya da 5-4-4-0 dağılımlı elleri tanımlamak için oyunu 2 Karoyla açmak
Zorlayıcı (Forcing) 1NT:
Oyun 1 Majör açıldığında Cevapçının, 1NT ile ortağından elini tanıtıcı bilgiler istemesi.
Jacoby 2NT:
Cevapçının Majör açan ortağına iyi bir fit gösterirken, kısa rengi (0-1) olup olmadığını sorması.
Trusscott 2NT:
Oyun 1 Majör açıldığında direkt yerdeki rakip kontr çekerse, Cevapçının fit
göstermek ve davet etmek amacıyla 2NT‟ya sıçraması.
Alışılmadık 2NT:
Oyun 1 seviyesinde renkle açıldığında direkt yerdeki oyuncunun, 5-5 uzunlukta 2 ucuz rengini göstermek amacıyla 2NT‟ya sıçrayarak araya girmesi.
Sandviç 1NT:
2 rakip oyuncu 1 seviyesinde renk konuştuktan sonra 4ncü yerdeki oyuncunun, konuşulmamış olan renklerde 5- 5 uzunluk göstermek amacıyla 1NT ile araya girmesi Sandviç Kontru burada 4-4 (5) anlamına gelecektir.
Kumarbaz (Gambling) 3NT:
7+ uzunlukta kaliteli bir minöre dayanarak oyunu 3 NT ile açmak.
Gerber:
Oyun NT ile açılınca Cevapçının 4C ile Asların sayısını sorması.
Blackwood 4NT:
Bir kozda anlaştıktan sonra oyunculardan birinin 4NT ile ortağının elindeki
asların sayısını sorması. Birçok türevleri vardır.
Niceliksel (Quantitative) 4NT:
Oyun 1 NT ile açılınca Cevapçının 4NT‟ya sıçraması. Bu sıçramayla Cevapçı,
en az 16 HCP güç vaat eder ve oyunu açan ortağına azami ise (17 HCP) şilem ilân etmesini bildirir.
Michael’s Cue Bid:
Oyun 1 renkle açıldığında direkt yerdeki oyuncunun elindeki 5-5 uzunluğundaki
bir majör ve minör renkleri tanımlamak için rakibin rengini konuşarak araya girmesi.
Yeni Minör Zorlaması (forsingi): İlk turda majör bir renk konuşmuş bulunan Cevapçının, majör renginin uzun olduğunu (5+) bildirmek ve majör oyununa olan ilgisini göstermek amacıyla, diğer minör rengi sun‟i anlamda konuşması
Menfi (Negatif) Kontr:
Oyun 1 renkle açılınca direkt yerdeki rakip bir başka renkle araya girerse, Cevapçının konuşulmamış olan renklerde değerler ve 4+ uzunluk göstermek amacıyla kontrlaması. Bu kontrun Ceza anlamı yoktur.
Çıkış (Take-Out) Kontru: Oyun 1 renkle açıldığında direkt yerdeki oyuncunun, rakibin rengi haricinde kalan diğer 3 renkte değerler vaat ederek yarışmayı başlatması. Diğer renklerde uzunluk olmasının doğal sonucu olarak rakibin rengi
kısa (0. 1, 2) olacaktır.
2, 3, 4 Kuralı:
Baraj açışı yaparken Zon durumuna göre göze alınan batar el adedi. Aleyhte Zonda 2, Lehte Zonda 4, eiit Zonda 3 adet batarı göze almak.
“emin yaykın”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder