Glenn
Miller - In The Mood
***
Sanatçılarımızı
desteklemezsek
hayal gücümüzü kaba gerçeğin sunağında kurban
etmiş oluruz.
Sonunda hiçbir şeye inanmamaya,
değersiz düşler görmeye başlarız.
Yann Martel
***
Doğru söz etkili olabilir.
Ama
hiç bir söz yerinde bir susuş kadar etkili olamaz.
hiç bir söz yerinde bir susuş kadar etkili olamaz.
Mark Twain
***
YANAN
BİR BUZ PARÇASI
Hayır! Her şey yeni bir başlangıçla
bitmiştir,
Deseniz de
Ben sizin sırrınızım dilinizin altındaki
Ben sizin sırrınızım yüreğinizin
derinliğindeki
Ben sizin sırrınızım utangaç sevinciniz
Siz benim sırrımsınız dilimin üstündeki
Siz benim sırrımsınız yüreğimin su kesimine
vuran
Siz
benim sırrımsınız sevgime utanmayı unutturan
Ey ten! Büyülü coğrafya… yanan bir buz
parçası!
Senin
aşkın.
Ne kendini ısıtırsın ne karşındakini
-ya yüreğindekini?
-ya yüreğindekini?
Tugrul Asi Balkar
***
3 SEVİYESİNDE ZAYIF RENK AÇIŞLARI
Diğer Preemptive açışlarda olduğu gibi,
burada da asıl amaç rakiplere baraj yapmak olduğundan (2-3-4) kuralı aynen
geçerlidir. Açıcı oyunu 3 seviyesinde açmakla, bu renk koz olduğu takdirde
aleyhte zon durumunda 7
löve, eşit zon durumunda 6 löve, lehte zon durumunda 5 löve garanti etmektedir.
Cevapçı elindeki puanlara göre değil, Açıcının vaat ettiği el sayısına göre
hareket etmelidir. 3 seviyesi baraj açışları rakiplerin iletişimini kesmek ve
onları sıkıntıya sokmak açısından 2 seviyesi baraj açışlarından daha etkilidir.
Üç seviyesi baraj açışı için temel gereksinim 7+ kartlı bir renktir.
Bu rengin yanında 4+
kartlı Majör bir renk olamaz. El nispeten kuvvetli ise yanda 5+ kartlı
Minör yahut şigan bir renkte olamaz. Açıcıda iki As olamaz. Açış renginde bir As varken yanda
aynı renkten bir Rua ve bir Dam bitişik olamaz. Yan renklerde en fazla bir Rua
veya bir Dam olabilir. Dağılım puanı 13 ODP olamaz. Açıcının elinde en fazla
1,5 savunma lövesi olabilir.
Açıcıda daha fazla savunma lövesi olma
durumunda baraj açışı yapmanın anlamı yoktur. Açıcıda savunma lövesi olmadığını
düşünen Cevapçı rakiplerin batabilecek bir oyununa karşı baraj seviyesini
yükselterek ortaklığı zarara sokabilir. Bu nedenle 2 veya daha fazla savunma lövesi
olan oyuncu mümkünse oyunu 1 seviyesinde açmalı, aksi takdirde Pas geçmelidir.
Üçüncü pozisyonda disiplinsiz açışlar
yapılabildiğinden, yukarıdaki şartlar yumuşatılabilir. Örneğin 6 kartla 3
seviyesi açış yapılabilir veya yanda 4 kartlı Majör renk bulunabilir.
Preemptive açış yapan oyuncu sorgulanmadıkça
bir daha konuşamaz, yarışmaya giremez, kendi başına hareket edemez. Cevapçının
açış rengini yükseltmesi oyun daveti değildir, sadece baraj seviyesini
yükseltiyordur. Açıcı Pas geçmelidir.
Cevapçı yeni bir renk okursa bir tur için
forsing olur ve Açıcı Pas geçemez. Cevapçı güçlüdür ve okuduğu renk
kalitelidir. Açıcıda Cevapçının rengine (xxx) şeklinde üç kartlı destek veya
Onörlü iki kartlı destek varsa fit vardır ve bu destek derhal bildirilmelidir.
Açıcı Cevapçıya desteğini bildirirken Cevapçının rengini yükseltir veya yeni
bir renk okuyabilir. Cevapçının yeni bir renk okuması hem fit bildirimi hem de
okunan renkte kontrol gösterir. Bu kontrol kısalık (Singleton) olabileceği gibi
(Rx) şeklinde durdurucu da olabilir. Cevapçının rengine 2 kartlı destek (xx)
Onörsüz ise Açıcı en yakın NT dekleresini verir.
Cevapçının rengi Açıcıda tek kartlı ise
kendi rengini tekrar eder. Açıcıda destek yoksa kendi rengini tekrar
edeceğinden Cevapçının, Açıcının rengine tahammülü olması gerekir. Açıcının
rengine 3 kartlı destek varsa Cevapçının çok güçlü olması gerekmez, 13 OP ile
de çok kaliteli yeni bir renk gösterebilir. Cevapçı çok güçlü ise Açıcının
rengine iki kart destek ile de yeni bir renk okuyabilir.
Yukarıdaki şartlar genel olup, Açış renginin
Minör veya Majör olmasına göre ek özel şartlar devreye girer.
3 seviyesi Minör açışlarında asıl amaç
rakibe baraj yapmak olmasına rağmen, ikinci amaç ortağa 3 NT oynatmaktır. Bu
nedenle uzun rengin başında en azından As-Dam (AD) veya Rua-Dam (RD) gibi iki
büyük onör olmalıdır. Aleyhte zon durumunda bunların yanında Vale (V) veya Onlu
(T) gibi üçüncü bir onör bulunmalıdır. Üçüncü büyük onörün ortakta bulunması
halinde 7 löve garanti edilebilecek ve diğer renklerden de yeterli
durdurucuları olması halinde rahatlıkla 3NT oynayabilecektir.
Cevapçıda 3 kontrollü bir el var ise (Kabuk
puan=As veya Rua) yahut iki As ve As’lardan birinin yanında bir Dam varsa yahut
13+ OP varsa derhal zon ilan edilebilir. Sadece iki kontrol varsa Pas
geçilmelidir. Açıcının rengi Cevapçıda tek kartlı veya şigan ise 3 NT
oynanamaz, yere geçiş için yeterli antre kartı olması gerekir.
Sistemimizde 6 kartlı Minör renkler ile 2
seviyesinde zayıf Minör açışı yapılamadığından, iyi eller ile 6 kartlı renkle 3
seviyesinde Minör açışı yapılabilir. (4-3-2) Kuralına dikkat!.
Bazı oyuncular, Uzun renk As-Rua (AR) ile
başlıyorsa elde iki savunma kartı vardır gerekçesi ile 3 seviyesinde zayıf açış
yapmazlar. Ancak bizim düşüncemize göre büyük bir ihtimalle bizim uzun rengimiz
rakipte kısadır. Bu renkten 2 löve alma olanağı yok gibidir. Bu nedenle biz
(AR) ile başlayan renkleri de 3 seviyesinde açıyoruz.
Üçüncü pozisyonda uzun rengin başında iki
büyük onör bulunması şartı yoktur, bir büyük ve bir küçük onör bulunması
yeterli olur. (RVxxxxx) gibi.
3 seviyesi Majör açışlarında, 7+ Kartlı uzun
rengin başında iki büyük onör bulunma şartı yoktur. Bir büyük onör olması
yeterlidir. (AVTxxxx, RVTxxxx, DVTxxxx) gibi biri büyük olmak üzere üç onörlü
eller uygun ellerdir. Uygun zon durumunda veya üçüncü pozisyonda bir büyük Onör
bulunması veya üç onörlü olma şartları da yoktur. (4-3-2) kuralına dikkat!.
*
ÜÇ SEVİYESİ RENK AÇIŞLARINA
MÜDAHALE
-Kontur (DBL) ile Müdahale.
-Renk ile Müdahale.
- NT ile Müdahale.
-Cue-Bid ile Müdahale.
Kontur ile Müdahale:
(DBL) Ortaktan Renk istemek için kullanılır. Ceza değildir. Müdahalecinin ortağı (Yükselten) en iyi
rengini göstermelidir. Ancak isterse pas geçerek bunu cezaya çevirebilir. Bu
durumda Yükselten herhangi bir nedenle kendileri için zon görmüyor veya skor hesabına
göre rakipleri cezalandırmanın daha avantajlı olacağını düşünüyordur.
Kontur atan Müdahaleci diğer renklere
hazırlıklıdır. Diğer renklerden en kötüsü 3 kartlıdır. Konuşulmayan Majör veya
Majörler 4 kartlı değilse en azından Onörlü 3 kart olmalıdır.
DBL atmak için gereken kuvvet, Ortağın hangi
seviyede konuşmağa mecbur edileceğine bağlıdır. Örneğin rakip (3 Trefl) ile
oyun açmışsa, Yükselten Apel konturundan sonra üç seviyesinde başka bir renk
gösterebilir. Müdahaleci diğer üç renge tam hazır ise kontur atmak için oyun
açar kalitede (12+ OP) bir ele sahip olması yeterlidir.
Ancak rakip oyunu (3 Pik) ile açmışsa,
Yükselten Apel konturundan sonra mecburen 4 seviyesinde konuşacağından
Müdahalecide 15+ OP bulunmalıdır.
Ortak Pas’tan geliyorsa sınır değerler ile
DBL atmak tehlikeli olabileceğinden dağılımın ve puanların daha iyi olması
beklenir.
Müdahaleci önce DBL atıp sonra renk okursa
17+ OP gösteriyordur.
Yükseltenin DBL karşısında Tutumu;
-Zayıf ise (0-7) OP ile en iyi rengini
basitçe gösterir.
-İki alıcı löve ve 5+ kartlı bir Majör renk
ile zon ilan edebilir.
-Rakip renkten iki durdurucu ve 8+ OP ile 3
NT diyebilir.
-Rakip oyunu 3 Minör ile açtığında,
Yükselten her iki Majör renge hazır ise Müdahalecinin konturundan sonra (9-11)
OP ile Cue-Bid yapabilir.
-Rakip oyunu 3 Majör ile açtığı takdirde,
Müdahalecinin konturundan sonra Yükselten 4 NT deklere ederse (5-5) minör
gösteriyordur.
Renk ile Müdahale:
Dengeli eller ile 3 seviyesinde renkle araya giriş için Müdahalecide 15+ OP ve
kaliteli 5+ Kart bir renk bulunmalıdır. El dengesiz ve müdahale rengi kaliteli
ise 12+ OP yeterli olabilir. Araya giriş sıçramasız olarak 4 seviyesinde
olacaksa el dengeli ise17+ OP ve tercihen 6+ kartlı bir renk olmalıdır.
Dengesiz eller için 15+ OP.
4 seviyesinde araya giriş sıçramalı ise
Müdahalecide 19+ OP vardır.
Rakip Oyunu 3 seviyesinde Minör bir renk ile
açmışsa, diğer Minör ile sıçramalı araya giriş veya Rakip oyunu 3 seviyesinde
Majörle açmışsa diğer Majörle sıçramalı araya giriş 19+OP gösterir. Okunan renk
uzun (6+ kart) ve kalitelidir. Rakip renk kısadır.
Örneğin Rakip oyunu 3 TREFL ile açtığında,
Müdahalecinin 4 KARO dekleresi veya rakip oyunu 3 KÖR ile açmışsa Müdahalecinin
4 PİK dekleresi 19+ OP gösterir. Okunan renk kaliteli ve 6+ kartlıdır. Rakip
renk kısadır.
Rakip oyunu 3 seviyesinde Minör bir renkle
açtığı takdirde, Müdahalecinin sıçramalı olarak 4 seviyesinde Majör bir renk
okuması 19+ OP ve iki renkli bir el gösterir. Okunan Majör ve okunmayan Minör
(5+/5) kartlıdır.
Örneğin 3 Karo araya girişi üzerine 4 Kör
araya girişi Kör ve Treflilerin (5+/5) olduğunu gösterir.
Dengesiz eller ile Renkle araya girişte
Puandan daha çok dağılım ve zon durumu dikkate alınarak hareket edilmelidir.
Çünkü 19+ OP değerindeki dengesiz eller dağılımsal olarak yaklaşık olarak 22
ODP değerinde olur. Fit bulunduğu takdirde elin değeri daha da artar.
Renk ile araya giren Müdahaleci ortağından
3+ kartlı destek arar.
Renk ile Müdahale halinde Yükseltenin
Tutumu:
-Yükselten zayıf bir el ile Pas geçer.
-Ortağın rengine destek varsa (9-11) OP ile
ortağın renginden Zon ilan eder.
-Ortağın rengine destek yoksa rakip renkten
iki durdurucu ve (9-11) OP ile 3 NT der.
-Fit varsa Şlem arayabilecek (dengesiz ve
12+ OP) bir el ile rakip rengi Cue-Bid eder.
NT ile Müdahale:
Rakip oyunu 3 seviyesinde renkle açtığı
zaman, müdahalecinin 3 NT ile araya girmesi 17+ OP gösterir. Müdahalecide rakip
renkten ve diğer renklerden durdurucuları olan dengeli bir el vardır. Örneğin
rakip oyunu 3 KÖR ile açmışsa Müdahalecide aşağıdaki gibi bir el olması
yeterlidir.
PİK: Rx, -KÖR: RVx, -KARO: ARVx,-TREFL: RVxx
Ya da Müdahalecide Rakip renkten sağlam bir
durdurucu ve diğer renklerden sadece birinden durdurucusu olan, ancak bunların
yanında löve kaynağı olabilecek uzun bir renk vardır. Örneğin rakip oyunu 3 PİK
ile açmışsa Müdahalecide aşağıdaki gibi bir el olması durumunda 3 NT ile araya
giriş için yeterli olur.
PİK: RTx, -KÖR: xx, -KARO: AD,-TREFL: ARDTxx
Rakip oyunu 3 seviyesinde Majör bir renk ile
açtığı takdirde Müdahalecinin 4 NT demesi Minörlerin (5+/5) ve elinin değerinin
19+ OP olduğunu gösterir. (Bkz. Cue-Bid ile müdahale).
3 NT Müdahalesi halinde Yükseltenin tutumu:
-Pas geçebilir.
-4 Trefl Şlem teklifidir. Gerber As sorusu.
-4 Karo 4 Köre, 4 Kör 4 Pike, 4 Pik 5 Karoya
transferdir. Eğer Transfer edilmek istenen renk rakibin rengi ise 5 Trefliye
transferdir.
Örneğin rakip oyunu 3 Kör ile açtığında,
Müdahalecinin 3 NT ile araya girişi üzerine Yükselten 4 Karo ile rakibin Kör
rengine Transfer isterse, bu Trefl Transferidir. Partner 5 Trefl demelidir.
-Yükseltenin 4 NT demesi Minörlerin (5+/5)
olduğunu gösterir, Şlem teklifidir.
Cue-Bid ile Müdahale:
4 seviyesinde yapılan Cue-Bidler, iki renkli
(5+/5) dağılımlı ve çok kuvvetli (19+ OP) elleri gösterir. Bu tip eller 19+ OP
değerinde olmasına rağmen aşağıdaki örneklerden de görülebileceği gibi
dağılımsal olarak 22+ ODP değerindedir. Fit bulunduğu zaman kısalık puanları da
hesaba katıldığında elin değeri 26+ TP üzerine çıkar. Çoğu zaman Yükseltende
çok az puan 5 OP (6 ODP) bulunması Şlem için yeterli olur.
Rakip Majör bir renk ile oyunu 3 seviyesinde
açmışsa, Müdahalecinin Cue-Bidi Diğer Majör ile Minörlerden birinin (5+/5)
olduğunu gösterir. Örneğin Rakibin 3 KÖR açışına karşı Müdahalecinin 4 KÖR
Cue-Bidi aşağıdakine benzer bir el tanımlar.
PİK: ARTxxx, -KÖR: x, -KARO: A, -TREFL:
ARVxx
Rakip Majör bir renk ile oyunu 3 seviyesinde
açtığında Müdahalecinin 4 NT Cue-Bidi Minörlerin (5+/5) olduğunu gösterir.
Örneğin rakibin 3 PİK açışına karşı Müdahalecinin 4 NT Cue-Bid etmesi aşağıdaki
gibi bir el gösterebilir.
PİK: x, -KÖR: Ax, -KARO: ARVxx, -TREFL:
ARDTx
Rakip Minör bir renk ile oyunu 3 seviyesinde
açtığı takdirde, Müdahalecinin Cue-Bidi Majörlerin (5+/5) olduğunu gösterir.
Örneğin Rakibin 3 TREFL açışına Müdahalecinin 4 TREFL demesi Kör ve Pik’leri
gösterir.
Rakip oyunu 3 seviyesinde bir Minör ile
açtığında Müdahalecinin sıçramalı olarak 4 seviyesinde bir Majör dekleresi
diğer Minör ile okunan Majörün (5+/5) olduğunu gösterir.
Yükselten zayıf bir el (0-4) OP ile Pas
geçebilir veya Müdahalecinin diğer rengine basit tercih yapabilir. Daha yüksek
puan ve fit varsa, örneğin ortağın renginden bir onör ve yan renklerde bir As
ile Şlem, daha değerli eller ile Grand Şlem ilan edilebilir.
Pre-emtive Açış yapan tarafın
yarışması;
3 seviyesi baraj açışlarının asıl amacı
rakiplerin konuşmalarını zorlaştırmaktır. Müdahale olduğu takdirde Cevapçı,
Açıcıda en fazla bir veya bir buçuk defans lövesi bulunduğunu ve dolayısıyla
elinin zayıf ancak renginin uzun olduğunu bilerek konuşma yapar.
Rakipler DBL ile müdahale ederse;
-Açıcının rengini yükseltmek hangi seviye
olursa olsun blokatiftir. Ancak burada cevapçının dikkat etmesi gereken birinci
nokta kendi elinde de fazla defansif löve olmamasıdır. Aksi takdirde rakipler
batacakken baraj yapan taraf batarak zararlı çıkabilir.
Dikkat edilmesi gereken ikinci nokta ise,
hangi seviyede baraj yapılacaksa ilk konuşmada o seviye deklere edilmelidir.
Yavaş yavaş yükselmek rakiplerin bilgi alışverişine imkân bırakır.
-Cevapçının yeni bir renk okuması bir tur
için forsingtir, okuduğu renge onörlü iki kart veya onör süz üç kartlı destek
aramaktadır. Açıcının açış rengini yükseltmesine tahammülü vardır.
-Cevapçının 3 NT dekleresi oynamak içindir,
yeterli durdurucuları ve ortağın açış rengine 3 kartlı desteği vardır.
Rakipler renk ile Müdahale ederse;
-Açıcının rengini yükseltmek blokatiftir.
-3 NT oynamak içindir.
-Yeni renk bir tur için forsing olur,
-DBL cezadır.
Rakiplerin Cue-Bid veya NT müdahalelerine
Marjinal bir el olmadıkça yapacak pek fazla şey yoktur. Ancak skor hesabı
yapılarak blokatif konuşma yapılabilir.
**
3 RENK AÇIŞINA MÜDAHALE için örnek
ÖZET TABLOLAR
AÇICI MÜDAHALECİ ANLAMI.
3 TREFL
DBL. 15+ OP Apel konturu, diğer
renkler, iyi renklerle 12P
……… 3 RENK. Dengeli 15+ OP, dengesiz 12+ OP. Okunan
renk 5+ kart.
………
3 NT. 17+ OP. Trefllerden sağlam bir durdurucu.
………
4 TREFL. 19+ OP.
Cue-Bid. Majörler (5+/5).
………
4 KARO. 19+ OP. Tek renkli el uzun
Karolar.
………
4KÖR/4PİK. 19+ OP. Okunan renk ve bir Minör
(5+/5),
AÇICI MÜDAHALECİ ANLAMI
3 KARO.
DBL. 15+ P. Apel konturu, diğer renkler. Majörler
iyi ise 12+ P.
. ……
3 KÖR/3 PİK Dengeli
15+ P, dengesiz 12+ P. Okunan renk 5+Kart.
…….. 3 NT. 17+ P. Karolardan sağlam bir durdurucu
……..
4 TREFL. Dengeli ise 17+ OP. Trefl 6+ kart veya
kaliteli 5 kart.
……..
4 KARO. 19+ P. Cue-Bid. Majörler (5+/5)
……..
4 KÖR/ 4 PİK. 19+ P. Okunan renk ve Trefl (5+/5)
AÇICI MÜDAHALECİ ANLAMI.
3 KÖR
DBL 15+ OP. Apel konturu. Diğer renkler.
…… 3 PİK. Dengeli 15+ P, dengesiz 12+ P.Okunan renk
5+ kart.
……. 3 NT. 17+ OP. Körlerden sağlam bir durdurucu
var.
…….
TREFL/4KARO Dengeliyse 17+ P.
Okunan renk 6+ kart veya kaliteli 5 kart.
……..
4 KÖR. 19+ P.
Cue-Bid. PİK ve bir Minör (5+/5)..
…….. 4 PİK. 19+
OP. Tek renkli el, uzun pikler.
……..
4 NT 19+ OP. Minörler (5+/5).
AÇICI MÜDAHALECİ ANLAMI.
3 PİK
DBL. 15+ P. Diğer renkler.
…… 3 NT 17+ P. Piklerden sağlam bir durdurucu
var.
…….
4 RENK Dengeliyse 17 + P. Okunan renk 6+ veya
kaliteli 5 Kart.
……. 4 PİK 19+ P. Cue-Bid. KÖR ve bir Minör (5+/5).
…….. 4 NT 19 P. Minörler (5+/5),
**
ZAYIF 3 AÇIŞLARA KARŞI KONVANSİYONEL MÜDAHALE
FISHBEIN KONVANSİYONU
Üç seviyesinde ki zayıf açışlar çoğu zaman
cezalandırılabilir niteliktedir. Ancak günümüzde kullanılan müdahale türlerinin
birçoğunda DBL apel olarak kullanıldığından, cezalandırma olanağı yok
olmaktadır. Bu mahzurun ortadan kaldırılması için geliştirilen Fishbein
Konvansiyonuna göre;
-Müdahalecinin atacağı kontur cezadır.
-Rakibin 3 seviyesindeki açış renginin
üzerindeki en ekonomik rengin deklere edilmesi Apel anlamındadır. 15+ OP
gösterir, Müdahaleci açış rengi dışındaki diğer üç renge hazırlıklıdır. En kötü
renk 3 kartlıdır. Majörler 3 kartlı ise mutlaka onörlüdür.
Müdahaleci diğer üç renge tam hazırlıklı ise
oyun açar kalitede 12+ OP yeterli olur.
Yükselten çok kötü bir el ile (0-4) OP,
müdahalecinin rengine fit varsa Pas geçer.
Destek yoksa (0-8) OP ile en uzun rengini
okur.
(9-11) OP ile rakip renkten iki durdurucu
ile 3 NT diyebilir.
(9-11) OP ile açış renginden durdurucu yoksa
renklerden birinden zon ilan edebilir.
(9-11) OP ile her iki Majöre de hazırlıklı
ise rakip rengi Cue-Bid edebilir.
-Müdahaleci açış renginin bir üstündeki (en
ekonomik) renk dışında bir renk okursa, okunan renk 3 seviyesinde ise dengeli
el ile 15+ OP ve 5+ Kartlı bir renk gösteriyordur. Okunan renk 4 seviyesinde
ise Müdahalecide 17+ OP ve 6+ kart yahut kaliteli 5 kart renk vardır. Dengesiz
eller ile olması gereken puan bir miktar düşürülür.
Yükselten daha önce anlatılan renkle Müdahale
halindeki tutumu izler.
-Yükselten zayıf bir el ile pas geçer.
-Ortağın rengine destek varsa (9-11) OP ile
zon ilan eder.
-Ortağın rengine destek yoksa (9-11) OP ve
rakip renkten iki durdurucu ile 3 NT der.
-Fit varsa Şlem arayabilecek dengesiz bir el
ve 12+ OP ile rakip rengi Cue-Bid eder.
Müdahalecinin rengi rakip rengin bir
üzerindeki renk ise Apel anlamına geleceğinden az puanla gösterilmemeli pas
geçerek ortağın müdahalesi beklenmelidir. Ancak Müdahalecide 17+ OP varsa bu
rengini Apel anlamında okur, tekrar sıra geldiğinde aynı rengi tekrar etmesi,
Apel konturundan sonra renk okunması halinde olduğu gibi 17+ OP gösterir.
Bu konvansiyon sadece ikinci pozisyondaki
Müdahaleci tarafından kullanılmak üzere oluşturulmuştur, dördüncü pozisyondaki
oyuncu tarafından kullanılamaz. Ancak ortaklar isterse oyuncuların her ikisi
tarafından kullanılabilmesi yönünde anlaşma yapabilirler.
Cue-Bid ve NT Müdahaleleri daha önce
anlatıldığı gibidir.
*
Konvansiyonel müdahale için örnek
eller:
Rakip oyunu 3 KARO ile açmış.
PİK: ARV, -KÖR: xxxx, -KARO: AVTx, -TREFL:
Rx. Müdahaleciden DBL (Ceza).
PİK: ARxx, -KÖR: RDxx, -KARO: x, -TREFL:
Vxxx. Müdahaleciden 3 KÖR. Diğer renkler.
PİK: RVx, -KÖR: ADxxxx, -KARO: x, -TREFL:
ADV. Yine 3 KÖR. Rengini tekrarlayabilir.
PİK: Vxx, -KÖR: ADxxx, -KARO: Dxx, TRFL: RD.
PAS, rengini tekrarlayamaz, puan yetersiz. Aynı zamanda diğer renkler hazır
değil.
PİK: ARVxx,-KÖR: xxx,-KARO: x.-TREFL: RDxx.
Müdahaleciden 3PİK. Dengesiz el.
PİK: RV, -KÖR: xx, -KARO: Ax, -TREFL:
ARDxxxx. Müdahaleciden 3 NT.
PİK: ARD, -KÖR: xx, -KARO: xx, TREFL:
ADVxxx. Müdahaleciden 4 TREFL:
Rakibin 3 KARO açışına Müdahaleci 3 KÖR
demişse, Yükseltenin Tutumuna örnekler.
PİK: Dxx, -KÖR: AV, -KARO: ADxx, -TREFL:
xxxx. Yükselten 3 NT.
PİK: Rxx, -KÖR: xxx, -KARO; ADxx, -TREFL:
xxx. Yükselten 3 NT.
PİK: xx, -KÖR: ADxxxx, -KARO: x, -TREFL:
Dxxx. Yükselten 4 KÖR:
PİK: Txxx, -KÖR: ADxxx, KARO: A, -TREFL:
RVx. Yükselten 4 KARO ile Cue-Bid.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder