Rossini
- Sinfonia da "L'Italiana in Algeri" - Quintetto Veneto di
fisarmoniche
*****
Her türlü özlem kendinedirher seste kendini dinler insan
bilinmeyen limanlara yelken açar
her gördüğünü kendi rengiyle boyar
her şehir bir büyük ruhun yansımasıdır
...her gittiği yerde bir parçası kalır insanın
insan kendi tahtına oturana kadar hep kayar
her basamak bir öncekinden daha yüksektedir
basamaklar bitince sonsuz düzlük sonsuzluğa uzar
bilge, sonsuz düzlüğün sonsuzluğunda sonsuz kalır
her ses bir diğerinin yerine göre yer tutar boşlukta
dıştaki sınırların içinde kalanına varlığım der
kendinin çizmediği hiçbir sınır kendi değildir
her zaman kendi için başkalarına uzar
yanlış yerde arayan yanlış şey bulur
buğday başağından habersizdir
her gün kendi şafağını taşır.
Sartre – Hiçlik
Yusuf Estroti, Denizce
****
BİR GÖZETLEME DELİĞİ
Bir gözetleme
deliği tanırım
bakar da durur gökyüzüne
dercesine:
Sen ne kadar uzun boyluysan
öylesine derinim ben de,
Gökağa!
bakar da durur gökyüzüne
dercesine:
Sen ne kadar uzun boyluysan
öylesine derinim ben de,
Gökağa!
Hugh Mac Diarmid - Çeviren: İsmail Haydar
Aksoy
****
PREEMPTIVE OYUN AÇIŞLARI
Yüksek Seviyede Oyun
Açışları
Kullanılan
oyun sistemlerine göre farklılıklar gösterirler. Genelde
a- Preemptive amaçlı zayıf baraj açışları,
b-
Kuvvetli el gösteren açışlar ve
c-
Hem kuvvetli hem de zayıf el gösteren
(Multi) açışlar olmak üzere üçe ayrılırlar.
PREEMPTIVE OYUN AÇIŞLARI
Preemptive deyimi Preempt ‘Önceden
satın alma’ kökünden gelir. Preemption kelimesi askeri anlamda ‘Saldırması
muhtemel olan düşmana karşı, onlar saldırmadan saldırmayı’ ifade eder.
Briç oyununda da bu anlamlara yakın
olarak, oyunu almaları muhtemel olan rakiplerin:
a- İletişimlerini kesmek,
a- İletişimlerini kesmek,
b- Rahat deklare vermelerini engellemek,
c- Konvansiyonları etkili bir biçimde
kullanmalarını önlemek,
d- Doğru kontratı bulmalarını zorlaştırmak,
e- Yüksek seviyede konuşmağa zorlamak,
f- Mümkünse oyunu ellerinden alabilmek amaçlarıyla,
onlar saldırmadan sıçramalı bir konuşma ile biz saldırıyoruz.
Zon bağlamak amacıyla Preemptive açış
yapılmaz. Ancak zon ihtimali doğarsa o da ayrıca değerlendirilir. Hatta şilem
veya büyük şilem dahi olabilir. Fakat bizim temel amacımız rakiplerin
deklarelerini bozmak ve onları engellemektir. Bu nedenle Preemptive kelimesi
yerine, engel anlamında ‘Baraj’ kelimesi de kullanılmaktadır.
*
Baraj açışları 2.3.4,5 seviyelerinde olabilir.
Baraj açışı yapan oyuncunun eli zayıftır, savunma gücü yoktur veya minimumdur.
Bu açış ile ortağına verdiği mesaj ‘Kendisinin gösterdiği renk veya renklerde
oynamasına izin verildiği takdirde epeyce el alabilecektir. Aksi takdirde,
özellikle savunmada elinin değeri yoktur’.
Usta briççi Harold FELDHEIM tarafından
yapılan tanıma göre ‘Elimizde savunma gücü olmaması nedeni ile rakiplerin
iletişimini kesmek ve onlarla yarışabileceğimiz kulvarı ortağımıza göstermek
amacıyla Preemptive açış yaparız’.
Baraj açışlarının belli bir disiplini
vardır. Özellikle 1. ve 2. Pozisyonlarda aleyhte zon durumunda kesinlikle
disipline uyulur. Lehte zon durumunda ve 3. Pozisyonda disiplinsiz açışlar
olabilir. Dördüncü pozisyonda ise size gelinceye kadar oyunu kimse açmadığına
göre baraj yapacak rakipte yoktur. Sadece oyunu almak ihtimali varsa piklere
bağlı ve (10-12)OP değerindeki eller ile baraj açışı yapılabilir. Baraj açışı
için en uygun yer üçüncü pozisyondur.
Preemptive oyun açışlarında, taahhüt
edilen oyunu çıkartmak amaç değildir. Asıl amacımızın rakiplerin deklarelerini
bozmak olduğunu bilen cevapçı pas geçmek, baraj seviyesini yükseltmek, Oyun ya
da şilem araştırmasına girişmek, feda konuşması yapmak ya da rakipleri
konturlamak konularında daha rahat kararlar verebilir. Cevapçı kaptan
pozisyonundadır.
Bu
nedenle Kaptan sorgulamadıkça açıcı bir daha konuşmaz.
Baraj
açışları genelde 4-11OP (iyi 4, kötü 11 Puan) aralıklarında yapılır. Ancak
burada 11 puanlık eller iyi değerlendirilmelidir. Eğer 11 OP ve uygun dağılım
ile oyunu 1 seviyesinde açmak mümkünse veya elin savunma gücü iyi ise baraj
açışı yapmamak gerekir.
Oyunu
çıkartmak amacıyla yapılmayan baraj açışları rakipler tarafından konturlandığı
takdirde çoğu zaman batacaktır. Preemptive açış yapan tarafın bu konturlamadan
zarar görmemesi için puandan daha çok zon durumuna ve kazanılacak löve durumuna
dikkat edilmelidir. Şöyle ki;
A. Lehte zon durumunda (Rakipler zonda,
Biz Zonsuz) rakipler zon
oyunu oynarlarsa 600 veya daha fazla sayı kazanırlar. Oyunu biz oynayıp
konturlu olarak 3 batarsak 500 sayı verip kazançlı çıkarız. Bu nedenle baraj
açışı yapan oyuncu, ortağından sadece 1 löve gelebileceğini düşünerek konuştuğu
baraj seviyesinin 4 eksiği
kadar löveyi tek başına alabilmelidir. Örneğin 2 seviyesinde baraj açışı
yapan oyuncunun, oyunu çıkartmak için 8 el alması gerekirken, açış oyunu
çıkartmak amacıyla yapılmadığı için açıcının (8-4)=4 löveyi tek başına alması
yeterlidir. Baraj açışı 3 seviyesinde yapılıyorsa, açışı yapan oyuncunun
(9-4)=5 el alabilmesi gerekir. Böylece ortağından gelecek 1 löve ile oyun 3
batacak ve kazançlı çıkacaklardır.
B. Eşit zon durumunda (Her iki taraf Zonda veya Zonsuz) naraj
açışı yapan oyuncunun, konuştuğu seviyenin 3 eksiği kadar löveyi tek başına alabilmesi
gerekir.
Örneğin 2 seviyesinde
yapılan bir baraj açışında. açıcının (8-3)=5 löve kazanabilecek bir ele sahip
olması gerekir, ortağından gelecek 1 löve ile oyun 2 batar ve kazançlı
çıkarlar.
C. Aleyhte zon durumunda (Biz Zonda,
rakipler Zonsuz), açıcı
konuştuğu seviyenin 2 eksiği
kadar löveyi tek başına alabilecek bir ele sahip olmalıdır.
Yukarıdaki
ilkelere (4.3.2) kuralı diyoruz. Disiplin gerektiren pozisyonlarda açıcı bu
kuralları tavizsiz uyguladığı takdirde, cevapçı kendisinin kazandırabileceği
löveleri hesaplayıp, oyun seviyesi hakkında daha doğru kararlar verebilecektir.
Yine
disiplinli pozisyonlarda açıcının elinin mümkün olduğunca dengesiz olmasında
yarar vardır. Yarı dengeli eller ile yapılan açışlar çoğu zaman sıkıntı
yaratır. Az sayıdaki puanların Preemptive renginde (veya renklerinde) toplanmış
olması, doğacak zararların felaket derecesine ulaşmasını önler.
Preemptive açışlar 2 seviyesinde tek renkli
olursa minimum 6 kart, iki renkli olursa (5+/4+)kart, 3 seviyesinde 7+kart, 4
seviyesinde 8+kart ile yapılmalıdır.
**
PREEMPTIVE AÇIŞLARA CEVAPLAR
Baraj açışı yapan oyuncunun ortağı 14 puandan fazla
bir ele sahipse zon ihtimali vardır. Aksi halde Zon ihtimali yok veya çok
azdır. Bu nedenle cevapçının öncelikli görevi elinin değerinin 14 puanın
altında veya üstünde olduğunu göstermektir.
Cevapçı 14 puanın üstünde olduğunu
gösterirse açıcı elini tarif etmekle yükümlüdür. Tarif şekli natürel
olabileceği gibi ortaklığın benimsediği herhangi bir konvansiyonel tarifte
olabilir. Örneğin 2 seviyesi baraj açışlarında cevapçının gücünü göstermesi
için (2NT Ogüst) en
çok kullanılan konvansiyondur. Konvansiyonlar daha iyi sonuç verdiğinden tercih
edilirler.
Cevapçı
14 puanın altında ise:
1-
Pas geçebilir. Cevapçının eli zayıftır.
2-
Baraj seviyesini yükseltebilir. Cevapçı, açıcının (4.3.2) kuralına göre vaat
ettiği löve adedini tahmin etmektedir, kendisinin de buna ekleyeceği löveleri
varsa rakiplerin yarışmaya girmesini engellemek veya zorlaştırmak için baraj
seviyesini yükseltebilir. Bu konuşma zorlayıcı bir konuşma olmadığından açıcı
‘Pas’ geçmelidir.
3-
Cevapçının daha iyi bir rengi varsa, herhangi bir seviyede kendi rengini
gösterebilir. Bu durumda açıcıya ‘senin rengin veya renklerin ile
ilgilenmiyorum’ demektedir. Açıcı ‘Pas’ geçmelidir, ancak ortağının rengine fit
varsa elinin durumuna göre konuşabilir.
4-
Cevapçının uzun ve kapalı bir rengi varsa, konuşulmayan renklerden yeterli
durdurucular ile 3 NT diyebilir (Gambling).
Yukarıdaki cevaplar rakibin
müdahalesinin bulunmadığı zamanlarda uygulanır. Rakip DBL ile Renkle, NT ile veya
Cue-Bid ile araya girebilir.
Rakibin müdahalesi halinde:
1- Rakip NT veya Cue-Bid ile araya girmişse
yapacak pek fazla şey yoktur. Ancak zon durumuna göre ve zararlı çıkmayacaksak
baraj seviyesi yükseltilebilir.
2- Diğer müdahale halleri cevapçının normal
deklarelerini bozmuyorsa, cevapçı rakibi duymamış gibi konuşmalarına devam
edebilir.
3- Rakibin renkle müdahalesi halinde cevapçı
kuvvetli bir el ve fit ile rakip rengi Cue-Bid edebilir.
4- Rakibin müdahalesi cevapçının kuvvetli el
göstermesini engelleyecek seviyede ise cevapçı DBL ile gücünü gösterebilir.
PREEMPTIVE AÇIŞLARA MÜDAHALE
Baraj
açışları oyuncuların oyun tarzlarına göre farklılıklar gösterse de genel
prensipler aynı olduğundan, müdahale şekilleri de birbirlerinin benzeridir. Aşağıda
verilen yapı her çeşit baraj açışlarına müdahale için uyarlanabilir.
A- 2 seviyesinde renkle araya girmek için müdahalecide
5+ kartlı bir renk ve minimum 10+ OP bulunmalıdır. Müdahalecinin kendi rengi
dışındaki renklere tahammülü yok veya çok azdır. Dördüncü pozisyonda müdahale
için zon durumuna göre 8+ OP bulunması yeterlidir.
B- 3 seviyesinde renkle araya giriş oyun açar
kalitede 12+ OP ve 6+ kartlı bir renk gösterir. Okunan renk çok kaliteli ise 5
kartlı olabilir. Müdahalecinin diğer renklere tahammülü yoktur. Dördüncü
pozisyonda zon durumuna göre 10+ OP yeterli olur.
C- 3 seviyesinde diğer majörle sıçramalı araya
giriş 6+ kartlı bir renk ve 15+ OP gösterir. (Örneğin 2 Kör açışa karşı 3 Pik)
D- 2 NT Müdahalesi 15+ OP ve rakip renkten
durdurucu ifade eder.
E- 3 NT ile müdahale rakip renkten durdurucu ve
yeterli löve kaynağı olabilecek uzun bir renk ifade eder.
F- Rakibin Preemptive rengini Cue-Bid etmek
(19+…) OP gösterirken ortağından rakip renkten durdurucu sorar. Yükseltende
durdurucu varsa NT cevabı vermesini ister.
G- Müdahaleci rakip rengi sıçramalı olarak
Cue-Bid ederse, rakip renk tek yahut çakadır, minörler (5-5) kartlı olup müdahalecide
(19+…) OP vardır.
H- 4 seviyesinde minör bir renk okumak, okunan
minör ile okunmayan majörün (5-5) olduğunu ve müdahalecide (19+…) OP
bulunduğunu ifade eder.
I- 4 seviyesinde majör bir renk okumak oynamak
içindir.
J- Müdahaleci oyun açar kalitede 12+ OP ile DBL
(kontur) atarak ortağının konuşmasını isteyebilir. Bu kontur genelde
konuşulmamış diğer majöre apeldir, ancak müdahalecinin konuşulmamış diğer
renklere de tahammülü vardır.
K- Müdahaleci kontur attıktan sonra ortağı
sorgulamadıkça tekrar konuşmaz. Eğer ortağı sorgulamadan konuşuyorsa (17+…) OP ve
5+kartlı bir renk gösteriyordur.
L- Preemptive de 4 Pik açışına kadar atılan
konturlar ceza değil uyandırmadır, ancak 2 ve 3 seviyesi açışlara atılan
konturlardan daha iyi bir ele sahiptir. Müdahalecinin ortağı (yükselten)
isterse cezaya çevirebilir.
M- 5 seviyesi Preemtive açışlara (5 Trefl/ 5
Karo) atılan konturlar ceza odaklıdır.
2 SEVİYESİ PREEMPTIVE
AÇIŞLARA MÜDAHALEDE LEBENSOHL
2 seviyesi baraj açışından sonra müdahalecinin
konturu ortağının konuşmasını isteyen Take-Out konturudur. Yükselten rakibi
batıracağından emin olmadıkça pas geçemez. Ancak kaç puanla konuştuğunu
belirlemek için Lebensohl
konvansiyonu kullanılır.
A-
Yükseltenin 2 seviyesinde renk göstermesi (örneğin Preemptive 2 Karo açışından
sonra yükseltenin 2 Kör veya 2 Pik demesi yahut 2 Kör açışından sonra 2 Pik
demesi) mümkün ise 4+ kartlı rengini okur, 2 seviyesinde renk okumak (0-7) OP
gösterir.
B-
Yükselten mecburen 3 seviyesinde konuşmak zorunda ise doğrudan kendi rengini
gösteremez, önce 2NT dekleresi ile gücünün (0-7) OP olduğunu gösterir, Yükseltenin
2NT deklaresinden sonra müdahaleci 3 Trefl rebid etmek zorundadır. Yükselten
kendi rengini bu rebidden sonra söyler. Rengi Trefl ise ‘Pas’ geçer.
C-
Müdahaleci, yükseltenin 2 NT deklaresine 3 Trefl demek zorundadır. Ancak 3
Trefl yerine başka bir renk okursa (17+…) Op ve 5+ kartlı bir renk
gösteriyordur.
D-
Yükseltenin doğrudan 3 seviyesinde renk okuması 4+ kart ve (8-11) OP gösterir. Müdahalecinin
konturundan sonra Yükseltenin rakip rengi Cue-Bid etmesi (12+…)OP gösterir, Zon
forsingidir, rakip renkten durdurucu sorar.
E-
Yükseltende rakip renkten durdurucu varsa (12-15) OP ile 3 NT der. Daha az
puanla aynı deklareyi verebilmek için rakip renkten durdurucu yanında yeterli
löve kaynağı olabilecek uzun ve sağlam bir renk olmalıdır.
F-
4 seviyesinde majör okumak oynamak içindir.
2 SEVİYESİ BARAJ AÇIŞINA
ATILAN KONTURDAN SONRA KONUŞMA TABLOSU
açıcı
müdahaleci cevapçı yükselten
2PRE-RENK--------DBL-------------Pas---------- Pas
(Kesin batırıyorum)
…………………………………………………….2
Renk (0-7) OP, 4+ Kart.
…………………………………………………….2
NT (3 Trefle transfer-Lebensohl)
…………………………………………………….3
Renk (8-11) OP, 4+ Kart.
……………………………………………………3
CUE-BID (12+…) OP, zon forsingi.
……………………………………………………3
NT (12-15) OP, Rakip renkten stoper.
……………………………………………………4
Majör (Oynamak için)
*
YÜKSELTENİN 2 NT DEKLERESİNDEN
SONRA KONUŞMALARIN DEVAMI
müdahaleci yükselten
DBL (12+ OP, Konuş)------------2 NT
(0-7) OP, 3 Trefle transfer-Lebensohl.
3 Trefl--------------------------------- Pas
(0-7) OP, rengim Trefl.
……………………………….......3 Başka renk (0-7)
OP, okunan renk 4+ kart.
**
İKİ RENKLİ ELLER İLE 2
SEVİYESİNDE PREEMPTİVE AÇIŞLAR
(ZAYIF 2 MAJÖR AÇIŞLARI)
İki renkli ellerden kasıt (5-5)
dağılımlı ve (4-11) puanlık ellerdir. Gerekli şartlar oluştuğunda (5-4) veya
(6-4) dağılımlı eller ile de zayıf 2 majör açışı yapılabilir.
Bu tip açışlarda 1. ve 2. Pozisyonlar
ile aleyhte zon durumlarında disipline uyulur. Lehte zon durumunda ve 3.
Pozisyonda disiplinsiz açışlar olabilir.
Dördüncü pozisyonda ise renklerden
biri pik olmak kaydı ve nispeten güçlü (10-12)OP eller ile zayıf 2 açışı
yapılabilir.
*
İKİ
RENKLİ ZAYIF 2 MAJÖR AÇIŞI KURALLARI
1- İki renkli açışlarda renklerin biri majör,
diğeri minör olacak. Renklerin her ikisi majör olursa zayıf 2 açışı yapmağa
gerek yoktur, pas geçerek beklemek daha iyidir. Çünkü majörlerin her ikisi
sizde iken rakiplerin zon yapma ihtimalleri çok azdır. İki renkli majör bir
renge sahip iken oyunu ortağınız açarsa elinizi ona açıklarsınız. Eğer rakipler
oyunu açarsa, sizin 2 majörlü elinizi ifade edebilmeniz için birçok yol vardır.
2 Kör açışı
4-11OP ile 5 kart kör ve yanında 5 kart bir minör gösterir.
2 Pik açışı
4-11OP ile 5 kart pik ve yanında 5 kart bir minör gösterir.
2- Renklerde ikisi büyük olmak kaydı ile toplam
5 onör olmalıdır. Unutmayın onlu da bir onördür. Örnek açış eli: (DVTxx-DTxxx).
3- Kalan iki renkte (defans kartlarında), aynı
renkten olmamak kaydı ile en fazla toplam 5 OP veya 1 As olabilir. Kesin 2
defans lövesi varsa zayıf 2 açışı yapılmaz.
4-
(5-4) dağılımlı ellerde 4 kartlı renk minördür, majör olamaz. 4 kartlı rengin
ikisi büyük olmak kaydı ile 3 onörlü olması gerekir (RDTx). Yarı dengeli
ellerle (5-4-2-2) zayıf 2 açışı yapılmaz. Kalan iki renkten biri kısa
olmalıdır.
5-
(6-4) dağılımlı eller içinde aynı şartlar geçerlidir. 4 kartlı renk (Vxxx) gibi
kalitesiz ise bu el tek renkli olarak kabul edilmelidir.
6-
Üçüncü pozisyonda nispeten güçlü (10-12)OP ve (5-5) dağılımlı eller ile zayıf 2
majör açışı yerine oyunu 1 Kör veya 1 Pik ile açmak, rakipleri bloke etmek
açısından daha iyi sonuçlar verebilir. Bu pozisyonda (4-9)OP ile disiplinsiz
zayıf 2 açışı yapılabilir.
*
İKİ
RENKLİ ZAYIF 2 AÇIŞINA CEVAPLAR
1- Cevapçı zayıf bir el ile ‘Pas’ geçebilir.
2- Rakipleri zorlamak amacı ile löve hesabı
yaparak Baraj seviyesini yükseltebilir. Açıcı ‘Pas’ geçmelidir.
3- Açış rengi kendisinde kısa ise açıcının
ikinci rengini öğrenmek için 3Trefl diyebilir.
İkinci renk Trefl ise açıcı ‘Pas’ geçer, değilse 3 Karo der, cevapçı
‘Pas’ geçer.
4- Uzun ve kapalı bir rengi ve yanında diğer
renkten durdurucusu varsa yeterli löve ile Gambling 3 NT diyebilir. Açıcı ‘Pas’
geçer.
5- Cevapçıda (14+…) OP varsa zon ihtimali
vardır, 2NT diyerek açıcıyı sorgular. Açıcı puan limitlerine göre ikinci
rengini de gösterecek şekilde ortaklık anlaşması çerçevesinde tarif eder. Tercihimiz
Ogüst konvansiyonunun iki renkli eller için geliştirilmiş versiyonudur.
6- Cevapçı yukarıdaki seçenekler dışında herhangi
bir seviyede başka bir renk söylerse, açıcıya senin renklerin ile
ilgilenmiyorum demektedir, Cevapçının rengi 6+ Kartlı ve kalitelidir.
*
İKİ RENKLİ ZAYIF 2 MAJÖR
AÇIŞLARINA CEVAP TABLOSU
açıcı cevapçı
2Kör/2Pik(4-11)OP, iki renkli el---Pas
(Açış rengini oynayalım).
………………………………………2NT (14+…)OP, elini
tarif et.
………………………………………3Trefl (ikinci rengin
trefl ise pas geç, yoksa düzelt).
………………………………………3 Açış rengi (Blokatif,
baraj seviyesini yükseltiyor).
………………………………………3 NT (uzun ve kapalı
bir Minör ile yeterli durdurucu)
………………………………………4 Açış rengi
(Blokatif).
………………………………………Başka renk (Senin
renklerin ile ilgilenmiyorum).
………………………………………5Trefl (ikinci renk
Trefl ise Pas, değilse Düzelt).
**
OGUST KONVANSİYONUNUN İKİ RENKLİ
ELLER İÇİN UYARLANMIŞ VERSİYONU
Cevapçının 2NT dekleresi üzerine Açıcı
3 seviyesinde minör bir renk okuduğu takdirde açış puanı minimumdur (4-7)OP,
okunan renk ikinci renktir. Açıcı 3 seviyesinde majör bir renk okursa maksimumdur,
Kör trefliyi, Pik karoyu ikinci renk olarak gösterir.
açıcı
cevapçı
2Kör/2Pik ‘okunan renk ve bir minör
4-11OP’………2NT (14+..)OP, elini tarif et.
3 Trefl 4-7 OP, ikinci renk Trefl.
3 Karo 4-7OP, ikinci renk Karo.
3 Kör
8-11OP, ikinci renk Trefl.
3 Pik
8-11OP, ikinci renk Karo.
*
TEK RENKLİ ELLER İLE 2
SEVİYESİ BARAJ AÇIŞLARI
2 seviyesinde baraj açışı yapmağa
uygun tek renkli ellerden kasıt 6 kartlı majör bir renge sahip (4-11) OP
değerinde ve defansif yönü zayıf ellerdir. 6 kartlı majör renk biri büyük olmak
(ARD) kaydı ile minimum 2 onörlü olmalıdır. Bu açış ortaklık anlaşması
çerçevesinde 6+ kartlarla da yapılabilir, ancak Alert edilmelidir.
Preemptive oyun açışlarında anlatılan
cevap, müdahale ve yarışma kuralları aynen geçerlidir. Bunlara ek olarak,
6 Kartlı majörün yanında kalitesiz dahi
olsa diğer majör 4 kartlı olamaz. Kalitesiz minör olabilir. Eğer 4 kartlı minör
(RDTx) şeklinde kaliteli ise bu el iki renkli kabul edilmeli ve ‘Tek renkli 2
seviyesi baraj açışı’ yapılmamalıdır.
Biz bu tip elleri 2 Karo ile açıyoruz.
2 Karo dekleresini başka amaçlar için kullanmak isteyen ortaklıklar bu tip
elleri 2 Majör (2Kör/ 2Pik) ile açabilirler. Ancak bu takdirde iki renkli eller
ile 2 seviyesinde baraj açışı yapamazlar.
Bu tip elleri 2 Majör (2Kör/ 2Pik) ile
açanlar için tavsiye edilen ‘Açıcıyı sorgulama’ metodu OGUST konvansiyonudur.
Cevapçıda 14+OP yoksa zon ihtimali yok veya çok azdır. Cevapçıda 14+OP var ise
2NT diyerek Açıcıyı sorgular.
Diğer konuşmalar Preemtive açışlar
bahsinde anlatılan konuşmaların aynıdır.
*
OGUST KONVANSİYONU
Oyunun 2 seviyesinde majör bir renkle
açılması üzerine, cevapçı (14+…) OP ile 2NT diyerek gücünü belirtir ve açıcıyı
sorgular. Cevapçı kaptan pozisyonundadır, Açıcı cevapçının talimatlarına uymak
zorundadır. Oyun seviyesini kaptan belirler.
Cevapçının 2 NT ile Ogüst konvansiyonunu
başlatması üzerine, açıcının rebidleri için kullanılan birkaç versiyon varsa da
genel kullanım şekli aşağıdaki gibidir.
açıcı cevapçı
2Kör/2Pik 4-11OP okunan renk 6
kart---------------------2NT 14+..OP elini tarif et.(Ogüst)
3Trefl 4-7OP Açış rengi zayıf.1 Büyük
Onörlü.
3 Karo 4-7OP Açış rengi iyi. 2 Büyük
Onörlü.
3 Kör 8-11OP, Açış rengi zayıf. 1
Büyük Onörlü.
3 Pik (8-11)OP, Açış rengi iyi. 2
Büyük Onörlü.
3 NT (8-11)OP, Açış rengi çok iyi. 3
Büyük Onörlü.
**
2 SEVİYESİNDEKİ BARAJ
AÇIŞLARINA MÜDAHALE
İki renkli ya da tek renkli 2 seviyesi
baraj açışlarının her ikisine de uyarlanabilir
Açıcı Müdahaleci Müdahalenin anlamı
2 KÖR. DBL---------------Apel konturu, 12+…OP.
………………2Pik---------------10+OP, okunan
renk (Pik) 5+kart.
………………2 NT---------------15-17OP,
rakip renkten (Kör) durdurucu var, dengeli el.
………………3Trefl-------------12+…OP,
okunan renk (Trefl) 6+kart.
…………..…..3Karo------------12+…OP,
okunan renk (Karo) 6+kart.
…..…………..3Kör--------------19+…OP,
Cue-Bid, rakip renkten durdurucu soruyor.
………………3Pik----------------5+…OP,
okunan renk 6+kart.
………………3NT---------------Gambling,
7+kart minör, biri açış renginden 2 durdurucu
………………4Trefl------------19+…OP, 5+kart
Trefl ve 5+kart diğer majör (Pik)
………………4Karo------------19+..OP, 5+kart
Karo ve 5+kart diğer majör (Pik).
………………4Kör-------------19+..OP, Minörler
(5-5).
”Mehmet Özyeşilbaş” a teşekkürler
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder