*****
W.A.Mozart - Piano Sonata No.1 in C
major K.279 (Mov.III - Allegro)
MARLON BRANDO
Atilla Dorsay,
ölümü üstüne yazdığı bir yazıda, Marlon Brando'yu, "Çevresindeki
dünyaya ve onun tüm kurallarına isyan eden, sanki bütün yasaları, kuralları ve
gelenekleri yıkmak isteyen öfkeli ve çılgın genç adam,"olarak
hatırlayacağımızı söylüyor. "Ondan sonra da çok iyi oyuncular geldi ve
gelecek. Ama sanıyorum ki, Marlon Brando hepsinin ölçüldüğü ve kıyaslandığı en
büyük örnek ve en sağlam kriter olarak kalacak. Sinema tarihinde oyunculuk
Marlon Brando'dan önce ve sonra diye ikiye ayrılacak," diyor.
Ülkü Tamer - Radikal
*****
VAROŞLARDAN GEÇMEYECEK BEKLEDİĞİNİZ
Berrak bir Ekim
gecesinde gibi
ulaşır Kuzey’den gelen leoparlar
yarıp geçerek ufku
ve toplanır insanlar alanlarda dua etmek için
ya da sessizce seyretmek için sadece.
Niçin varoşların yollarını kapatıyorsunuz ki?
Varoşlardan geçmeyecek beklediğiniz.
ulaşır Kuzey’den gelen leoparlar
yarıp geçerek ufku
ve toplanır insanlar alanlarda dua etmek için
ya da sessizce seyretmek için sadece.
Niçin varoşların yollarını kapatıyorsunuz ki?
Varoşlardan geçmeyecek beklediğiniz.
Werner
Aspenström (1918-1997, İsveç) - çeviren: İsmail Haydar Aksoy
*****
ARAYA GİRİŞLER
Rakipler oyun
açtığında 5li renginizle ve 7+ onör puanıyla araya girebilirsiniz.
İki seviyesinde
araya giriyorsanız en azından açar puanınız olmalıdır.
Sıçramalı araya
girişler baraj konuşmasıdır.
Dengeli bir eliniz
ve 15-18 puanınız varsa 1SA ile araya girebilirsiniz.
Kuvvetli bir el ve
rakip renkten kısa iseniz değiştir (takeout) konturu atabilirsiniz.
**
KONTURLAR
A. Ceza Konturları
1. Değiştir (T/O) konturu,
konuşulmamış üç renkten birini teklif eder.
2. Negatif kontur, konuşulmamış iki renkten birini teklif eder.
3. Ceza konturu susmayı teklif eder.
2. Negatif kontur, konuşulmamış iki renkten birini teklif eder.
3. Ceza konturu susmayı teklif eder.
Ceza konturu atmak
için rakiplerin kontratlarını yapamayacağına emin olmalısınız. Örneğin,
ortağınızın kendi elini çok iyi tarif etmesinden sonra attığınız kontur, ceza
konturudur.
Manşa kadar
konturlar değiştir (T/O) konturudur.
Negatif konturlar
3 pik seviyesine kadar uygulanabilir
**
B. Değiştir(T/O) Konturları
Partskor
seviyesindeki renk açışlarına kontr atmak değiştir(T/O) anlamındadır.
Manş seviyesindeki
açışlarına kontr atmak ceza anlamındadır.
Değiştir (T/O) konturu rakip konuşması üzerine atılır. Rakip açtığında sizin de kuvvetli bir eliniz varsa, hem bu kuvvetli eli göstermek, hem de koz belirlemek üzere, lütfen bu konturu kozumuz olabilecek bir renkle değiştir anlamında kontur çekersiniz. Değiştir (T/O) konturu, ortağa bu konturumu en uzun renginle değiştir anlamındadır. Değiştir konturu elinizi ortağa şu şekilde belirtir: Rakibin açış renginin dışındaki üç renkten de en az üç kartlı destek. Bu da rakip renkten kısalık (dablton ve aşağısı) demektir.
1SA açışına kontur değiştir konturu değildir.
Ortağın değiştir konturunu elinizdeki en uzun renkle değiştirmek zorundasınız.
Ortağın değiştir konturuna pas geçilmez.
*****
DEĞİŞTİR (T/O) KONTURU ATMAK
Rakip Siz Puanınız Değiştir Konturu Koşulları
Bir renk DBL (T/O)
10+ Rakibin açış renginde kısalık. Diğer renklere
en az
üç kartla
destek.
A.
10+ puan açış rengi dışındakilere destek var.
B. 17+ puan ve sağlam
renk. Ortağın pasından korkar
C. Dengeli el, 1NT den
fazla puan (19+)
“bridge7”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder