20 Temmuz 2013 Cumartesi

Sorular

                                                                                                                flickr
Rüzgar gülünün her hareketinde dönüşünü değiştiren ve
bir günde toplam on değişik pozisyon alan yel değirmeni, 
sonsuza kadar çalışır.
Charles C. Colton                                                                                                                                  
**
AĞUSTOS SÖNDÜRÜLÜR
sesten yapılmış
meşe çalısından bir yerde
ışık saçan bir salıncak
gizlice kurulmuş
alıkoyan - bozulmuş
bir durumda: altın pırıltılı!
bir kuş: bilmeden onu: izliyor
yolu
Gennadiy Aygi- Çeviren: İsmail Haydar Aksoy
**
SORULAR
1. Şigan varken zayıf iki ve üç açılır mı?
Şigan varken 2 ve 3 açmak iyi değildir.
2. Uzun koz varken kendi çakamıza açmak kazandırır mı?
Uzun koz varken kendi çakamızı açmak yerine rakibin çakasına açıp rakibi kısaltmaya çalışmak iyidir.
3. Ortağın kozu olmadıkça iki kartlı renkten açılmak neden iyi değildir?
İkili kartın as, ruasını ortakta bulup  dönüşe çakmak zayıf olasılıktır.
Sizde kısa olan rakipte uzundur. Kozları alıp atak kartınız olan rengi sağlayıp kayıplarını atabilir.
Eğer ortağınızın söylediği renk ikiliyse açılabiliriz.
4. Elimizi anlatmak için uzun konuşma yararlı mıdır?
Rakip radyomuzu dinliyor. Uygun kontrat bulunduktan sonra ayrıntılı bilgi konuşmaları rakibe kazanç sağlayabilir.
5. Dört seviyesinde yeni renk olur mu?
Dört seviyesinde yeni renk olmaz. Bu ilke, eğer bir majör renk deklare edilip yükseltildiyse ya da biriniz desteğe ihtiyacı olmayan bir majörünüz olduğunu belirttiyse uygulanır. 
6. Voluntary Bid Of 5 Major nedir?
Majör bir renkte natürel veya artifisyel olarak tutuştuktan sonra, anlaşılan majör rengin anlamsızca 5 seviyesine sıçranarak deklare edilmesidir. Bu deklare soru mahiyetinde olup şilem davetidir. 
7. Revolving Discards nedir?
Revolving discard sisteminde, ilk defosta,  
A. Bir renkten yüksek kartınızı defos ettiğinizde, o renkten bir sonraki rengi,
B. Bir renkten düşük bir kart defos ettiğinizde, ortağınızdan o renkten bir önceki rengi oynamasını istemiş olursunuz.
8. Değiştir (T/O) Konturlarının anlamı nedir?
A. Partskor seviyesindeki renk açışlarına kontr atmak değiştir (T/O) anlamındadır.
B. Manş seviyesindeki açışlarına kontr atmak ceza anlamındadır.
9. Niçin araya girilir?
A. Bir kontratı yapmak için,
B. Yarışmak için,
C. Atak göstermek için,
D. Rakip dekleresini  bozmak için.
10. Rusinow Atakları nedir?
Bu konvansiyon 1930 da Sydney Rusinow tarafından icad edilmiştir.
Ona göre sekansın ikinci büyük kartı atak edilmelidir ama iki parça olunca büyük kart çıkılmalıdır. ARD den R, DV10 dan V, ikiliyse AR den A, DV den D, 109 dan 10
11. MUD- (Middle Up Down) nedir?
Değersiz üç küçükten ortancayı açmaktır. 752 den 5, 864 ten 6 atak edilir.
12. Limite olmak ne demektir?
Oyunculardan birinin, elindeki puan gücünü dar bir puan aralığında göstermesine ‘’Limite Olmak’’ denir.
3 şekilde limite olunur:
I. NT diyerek,
II. Ortağın söylediği bir renge destek (fit) vererek,
III. Kendi söylediği rengi tekrar ederek.
Limite olanın ortağı kaptan olur ve oynanması gereken kontrata o karar verir. Limite olanın başka konuşma hakkı yoktur sadece ortağı soru sorarsa cevaplandırabilir.
13. Toplam Löve Kuralı nedir?
1992 de Larry Cohen’in 1992 de yazdığı kitapta teorisini açıkladığı Toplam Löve Kuralı basite indirgendiğinde  ‘kaç kozunuz varsa o seviyede deklare verin’ demektir.
14. Kayıp eller hesabı nasıl yapılır?
Birinci adım: Kendi kayıplarınızı hesaplayın.
İkinci adım  : Ortağınızın kayıplarını hesap edin.
Üçüncü adım: Ortaklığın toplam kaybını 24 ten çıkartın.
Bu basamaklardan sonra ortaya çıkan rakam, ortaklığın kazanacağı toplam el adedini ve dolayısıyla arttırmanın seviyesini gösterir.
15. Briçte kaptan ne zaman belli olur?
Ortaklardan birisi limite olduğu olduğu anda belli olur.
Limite olmak, elini dağılım ve puan açısından göstermektir.
Limite olan;  yani elini anlatmış olan oyuncunun ortağı “kaptan”, kendisi de “raportör” olur,  bundan sonraki görevi, kaptanın isteklerini yerine getirmektir.
Genellikle açan limite olduğundan, cevapçının kaptanlığı alması daha sık görülür. Açanın kaptan olduğu durumlar:
Cevapçı ilk cevabında SA deklare etmişse (dengeli el, limite cevap)
Açanın rengine tutuş yapmışsa
Sıçramalı renk değiştirmişse  (16-18 güç limitinde)
Bu durumlarda açan kaptan olur. Bunun dışındaki pozisyonlarda  cevapçı kaptandır.
16. IMP ile MP arasındaki fark nedir?
A.Takım maçı mantığı ile oynanan oyunlarda: (Imp)
Fazlalar önemsiz olduğundan, öncelikle kontratınızı yerine getirmeye bakın. Dolayısıyla kontratlarınızı garantili bir şekilde oynayın. Part skorlarınızı bienini gördüğünüz kozlarda oynayın. Ceza konturu ve baraj deklarelerini daha az kullanın. Zon ve şilemleri kaçırmamaya dikkat edin.

B. İkili mantığı ile oynanan oyunlarda:    (Matchpoints)

Fazlalar önemli olduğundan kontratınızın fazlası için gereğinde riski göze alın. Riskli gözüken şilem ve zonlardan kaçmayın. (Hele zondaysanız!) Rakibe baraj yapın. Rakibe daha çok kontur atın. Minör kozlar yerine majör kozları, hatta sanzatu oyunlarını tercih edin.
IMP’de zon söylerken agresif olunur. Teoride zonsuzken %40, zondayken %38 yapılma olasılığı olan zonları söylemek gerekir. SWİNG vermemeye çalışılır. IMP de rakibi iki batıracağınıza inanmadıkça asla kontr atmayın.
17. Briçte kararlarımızı etkileyecek etkenler nelerdir?
a. Zon durumu
b. Koz sayısı
c. Dağılım
d. Onörlerin yerleri

Hiç yorum yok: