Bir nehir,
köprü kurma
niyetimizi körükler.
Ama karşılıklı iki
kıyıyı
tek bir bütünün
tek bir bütünün
parçaları olarak
bir araya getiren durum
bizim nehri geçme
isteğimizdir:
Martin Heidegger
****
KUYTUDA UNUTULAN
(Kendi başına yetim, yetim başına kederli bir
ülkedeyim.
Belki çıkmaz bir sokaktır yüreğim.)
Güneşi
çalarken suçüstü yakalarım
akşamı
Gündüz deniz
misali yaslanır da gecenin gizli yüzüne, gecenin gizli yüzünde sisli bir sabaha ağlarım. Kuytuda
unutulan bu şiir ağlar.
Şimdi bahara
randevu veren bir rüyada ve
bütün yağmurların Ankaralarında
ıslanırım. Oysa
bahar hakedilmemiş tek mevsimdir ve asıl ıslanan
yağmur, ıslatan benim suretimdir.
Ve seni düşünürüm. Sen ki bir güneş gibi kaçarsın, aşkın takviminde adın yazılı, ikliminde
tufansın.
/Gitme sensiz kalıyorum
sessizce
bir hiç kalıyorum/
Artık ne biriktirdiğim özlemler kalır
çekmecemde, ne de özlenecek
bir çekmece kalır
geride
Geride depremlere terk edilmiş
bir şehir ve
kuytuda unutulan bu şiir kalır. Geride ben
kalırım. Bu aşk nerede çağlarsa, orada
ıslanırım.
Dağları
çoğalmış ovalar düşünürüm,
ovaları
süsleyen başaklar ve nehir yatakları gibi
bahtiyar aşklar. Bir de seni düşünürüm.
/Gitme yalnız kalıyorum,
yalnızca bir ben kalıyorum/
Dağlarda ateş yanıyor,
dağlarda haziran,
dağlarda aşk,
dağlarda gözlerim yanıyor.
Kentlerde dağ
kadar bedenim, dağlarda kent
kadar kanıyor. Kanıyor da içimdeki gerilla ka-
dar özgür bir aşk aranıyor.
(Artık sabıkalıdır yüreğim seslenir; senin
gökyüzün yağar
benim yeryüzüm gizlenir.)
Zafer Ekin Karabay
*
Zafer Ekin KARABAY (1975 – 2002)
1975 yılında
Kayseri’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini doğduğu kentte tamamladı. Kayseri
Atatürk Ticaret Lisesi'nden mezun oldu. (1993) Aynı yıl Ankara Üniversitesi
Hukuk Fakültesi'ne girdi. Lisans öğrenimini 1999 yılında tamamladı ve Ankara
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde yüksek lisans programına başladı.
Ölümünden iki gün önce yüksek lisans programından başarıyla tamamladı.
Eskişehir Anadolu
Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde araştırma görevlisi olarak çalıştığı
dönemde kendi isteği ile aramızdan
ayrıldı. 13 Eylül 2002
İlk şiiri 1995
yılında İnsancıl dergisinde yayımlandı. Toplumcu gerçekçilik şiir tarzında,
incelikli bir üslûpla usta işi şiirler yazdı. Şiirleri ve eleştiri yazıları;
Bahçe, Damar, Dize, Edebiyat ve Eleştiri, İnsancıl, Islık, Kavram-Karmaşa, Kül
ve Varlık gibi belli başlı edebiyat dergilerinde yayımlandı. 1995 Yılında
Kar-Ya (Bilimsel ve Kültürel Araştırma ve Yayıncılık Kooperatifi) aracılığıyla
çıkarılan Sanat Eylemi adlı derginin kurucuları arasında yer aldı. Karabay 1999
yılında Varlık dergisi tarafından düzenlenen Yaşar Nabi Nayır Gençlik
Ödülleri’ni şiir dalında kazandı. Bir yıl sonra da Arkadaş Zekai Özger Şiir
Ödülü Jüri Özel Ödülü’nü ‘Şubatta Saklambaç’ adlı dosyası ile kazandı,
Şubatta Saklambaç, aramızdan ayrılışından üç ay sonra Mayıs Yayınları
tarafından yayımlandı.
Yapıtları:
Şubatta Saklambaç / Mayıs Yayınları
Şubatta Saklambaç / Mayıs Yayınları
Ödülleri:
1999 Yaşar Nabi Nayır Gençlik Ödülleri’ni şiir dalında
2000 Arkadaş Zekai Özger Şiir Ödülü Jüri Özel Ödülü
http://www.siirakademisi.com/index.php?/site/sair_hayat/899
1999 Yaşar Nabi Nayır Gençlik Ödülleri’ni şiir dalında
2000 Arkadaş Zekai Özger Şiir Ödülü Jüri Özel Ödülü
http://www.siirakademisi.com/index.php?/site/sair_hayat/899
*
ARARKEN, kendi
sesinden:
***
BRİÇ NOTLARI
1. Ayrıntılı bilgi veren konuşmalar rakibin
işine yarayabilir. Yolda papatya
toplamak tehlikelidir. 1556 dünya şampiyonluğu eli incelenmesi sonucunda en başarılı
kontratların en az konuşmalarla ulaşılan kontratlar olduğu saptanmıştır.
2. Zayıf açışlarda elin tek renkli olması, şigan olmaması iyidir.
3. Zayıf açan tüm malını toptan masaya koyduğundan,
artık konuşmamalı, kararı ortağına bırakmalıdır.
4. Beş seviyesi rakipler içindir. Genellikle dört
minör ya da altı minör oynamak beş minör oynamaktan iyidir. Baraj yapmak
dışındaki beş seviyesi rakipler içindir.
5.Stolen bids- Bu konvansiyona göre, açıcının 1 NT
deklaresinin ardından rakip bir renkle araya girmişse, cevapçının atacağı kontur,
bu araya girişin çalıntı deklare (stolen bid) olduğunu anlatmaktadır. Bu
kontur, cevapçının müdahale olmadığı takdirde, deklaresinin rakibin okuduğu
renk olacağını gösterir.
6. Negatif kontur seviyesi için genel eğilim 3 Pik’tir.
4 Pik’ e kadar negatif oynayanlar da çoktur.
7. Pas diyerek ortağın kontur atmasını beklemeye
Trap Pas (tuzak pas) denir.
8. Vasilevsky: Rakip
bir majör açıp bizim ortaktan pas, rakibin ortağından bir sanzatu cevabı
geldikten sonra yapılan bütün konuşmaların transfer olduğu konvansiyon.
--- … 1Kör…1NT
….Pas
?
Kontur trefliye transfer,
2trefli karoya transfer,
2karo diğer majöre transfer,
Açılan majörü söylemek cue-bid kuvvetli
dağılımsal renk isteme,
Diğer majörü söylemek bu rengin dörtlü
olduğunu belirtir ama konuşulmamış diğer renklere de uyabileceğini olduğunu
gösterir.
2SA minörler için,
3 minör de altılı renk ve diğer majörün
dörtlü olduğunu belirtir.
9. Revolving discards sisteminde,
ilk defosta,
A. Bir renkten yüksek kartınızı
defos ettiğinizde, o renkten bir sonraki rengi,
B. Bir renkten düşük bir kart
defos ettiğinizde, ortağınızdan o renkten bir önceki rengi oynamasını istemiş
olursunuz.
10. Rönons, bir renge uymamak veya yasa tarafından
emredilen ya da bir usulsüzlüğün düzeltilmesi için bir seçeneğin uygulanması
sırasında bir rakip tarafından belirtilen bir rengi veya kartı, imkan varken,
çıkmamak ya da oynamamak.
11. Çoğu zaman rakip renkte dört
kart ile kontura pas geçmek doğrudur, hele rakip renkte beş kart varsa her
zaman doğrudur.
12. Limite olan, yani
elini anlatmış olan oyuncunun ortağı “kaptan”
olur. Diğeri kaptanın kararlarına uyar.
13. Oyunu siz oynarken (dekleran iken) kart oynama durumunda,
oyunu durdurup savunmadaki oyunculardan birine ortaklık
anlayışı, apeller vs hakkında sorular sormak yasaldır.
14. Briç
ahlakı, rakiplerimizi asla aldatmamayı gerektirir.
15. Seyirci, sadece tek bir oyuncunun elini
seyredebilir, konuşmalara ya da oyuna karışamaz, akıl veremez, önerilerde
bulunamaz. Oyun ya da konuşmalar esnasında eğilerek ya da yerinden kalkarak
diğer oyuncuların ellerine bakamaz. Seyirci masaya oturunca hangi takımın
seyircisi olduğunu bildirir, yapacağı hatalar nedeniyle takımına ceza
verilebilir.
16. Flip-Flop, minör açışına rakibin kontur
ile müdahalesinden sonra rakibe karşı baraj oluşturmak amacıyla kullanılır.
Uygulaması şu şekildedir:
1C/1D…. DBL…..2NT ….
Uygulaması şu şekildedir:
1C/1D…. DBL…..2NT ….
Bu sekanstaki 2NT Flp Flop
tur ve ortağın açtığı minöre 1-6 puanla en az
5 li destek gösterir.
Rakibin konturla müdahalesinin ardından Inverted Minor uygulaması kesintiye uğrayacağından, Flip-Flop sahip olunan eli ve açılan minöre desteği en uygun şekilde gösterir.
Rakibin konturla müdahalesinin ardından Inverted Minor uygulaması kesintiye uğrayacağından, Flip-Flop sahip olunan eli ve açılan minöre desteği en uygun şekilde gösterir.
17. Turnuvalarda ustalık gerektiren bord sayısı azdır, diğer
bordlarda swing verilmemelidir. Risk almadan ikili turnuva kazanılmaz. Hiç
riske girmeyip rakiplerin hata yapmasını bekleyen çiftler turnuvayı ortalama
yüzde elli ile bitirirler.
18. Kısacık bir düşünce anı bile davranışı olumlu ya da
olumsuz etkileyebilir. Zor ellerde iyimser, kolay ellerde dikkatli olmalıyız.
19. Bir oyuncunun ustalaşmak yolunda yapacağı en iyi şey her
zaman el saymaktır, Kozları, çıkan kartları, rakibin kartlarını saymak çok
önemlidir.
20. Empas yapmanın cazibesine kapılan pek çok oyuncu
yanılabilir. Empastan önce diğer yollar denenmelidir.
21. Maç puan turnuvalarda, tehlikeli olsa bile
partskorlara kontr atmadan kazançlı çıkılamaz. (IMP turnuvalarda iki batar yoksa kontr atılmaz)
22. Rakipler sanzatu açmışsa rahatsız edilmeden
konuşmalarına izin verilmemelidir. En uygun yöntem DONT’tur. Bir sanzatuya ceza
kontru rakibin güvenli kontrata kaçmasını sağlayacağı için iyi değildir.
23. Stayman meraklısı briççiler 4-3-3-3 dağılımla
stayman yapılmayacağını unutmamalıdır.
24. Misfit ellerle
sanzatu oynamayın, eli rakibin oynamasına izin verin.
25. Bütün devam yolları,
gelişmeleri bilinmeyen konvansiyonlar kullanılmamalıdır.
2 yorum:
Merhabalar Zafer Bey, her seferinde farklı şairler şiirler hayatlar ve sözlerle karşılanıyorum blogunuzda. Bütünleştirdiğiniz görseller şiiri şairin hayatını rengiyle ele veriyor adeta... Bugün okuyup da hüzünlendiğim Zafer Ekin Karabay hayatı gibi...
İzninizle şiir ve görseli İmece Mizah'a alıyorum.
TEŞEKKÜRLER...
Sizi güzel şiirlerinizden tanımıştım, severek izliyorum. Yorumunuzla da güç verdiniz.
"İmece Mizah" ı da izlediklerime aldım. Teşekkürler.
Yorum Gönder