10 Ekim 2013 Perşembe

Atak İçin Doğru Renk Seçmek

Her toplum,
kendi yapısına uygun düzenbazlık türünü yaratır..
Leonardo Scıascıa
*****
KÜLKEDİSİ

Kırmızı topuklu kıza eğilir şehzade,
Süzülür kızın yeşil gözleri, yavaşlarken müzik
Saçı parlar gümüş bir yelpazede;
Şarap gibi kayar ışığa misafirler süzülerek
*
Uzun cam saray salonunun her sarmalında;
Eğilmiş kemanlarda kapsar çıkrıklar orayı.
Pembe mumlar titreşir leylak duvarda
Yansıtarak milyon şarap şişesinin parlaklığını,
*
Ve süzülen çiftlerin hepsi fırıl fırıl bir vecitte
Katılırlar çoktan başlamış bayram cümbüşüne,
Ta ki on ikiye yakın o garip kız birdenbire
Suçlulukla durdurup, soldurup, sarılıncaya dek şehzadeye
*
Heyecanlı müzik ve kokteyl muhabbeti ortasında
Kulak verir saatin yakıcı tik taklarına.
Sylvia Plath (1932-1963, ABD) - Çeviren: İsmail Haydar Aksoy

*****
MODERN BRİÇ DEFANSI
ATAK   İÇİN   DOĞRU   RENK   SEÇİMİ- 2. BÖLÜM

Atak yapmadan önce aşağıdaki birkaç soruyu kendi kendinize sormalısınız.   
1 ) Rakiplerin konuşmalarını anlayabildiniz mi? Rakiplerin bir koz fiti var mı? Zona gelirken tereddüt  ettiler mi yoksa güvenle mi zon ilan ettiler? Bir renkten zayıf olduğu için sanzatu konuşmaktan çekindiler mi ?
2 ) Ortak bir konuşma yaptı mı? Ortağın 1 seviyesinde bir overcall yapma şansı varken yaptı mı? yapmadı mı? Ortağın bir artifisyel konuşmaya kontr atarak atak yönlendiren atma şansı varken atmadı mı?
3 ) Sizin elinizde kısa bir renk var mı? Ortakta var mı? Belki de bir kup yapmaya çalışmalısınız veya ortağa bir kup yaptırmaya çalışmalısınız.
4 ) Sizdeki kozlar ne durumdadır? Elinizdeki koz kalitesi ve uzunluğu atağınıza etki edecektir. Örneğin sizde koz kontrolü varsa (Ax ,Axx , veya Rxx gibi ) kısa renk atağı caziptir.
5) Elinizde bir renkten AR veya RDV gibi bir onör sekansı var mı? Eğer varsa belki de diğer kurallardan fazla etkilenmemeniz gerekir.
 **   
1 ) Ne zaman koz atağı yapılır?
Şunu hiç duydunuz mu ? (When in doubt, lead a trump) (Şüpheli olduğun zaman koz atak edin  gerçi koz atağı her şeyi mahvedebilir. Ama daha çok atak edilmediği zaman daha çok felaket getirir. Yerde uzun ve kuvvetli bir renk olduğu zaman koz atağı felaket getirir. Çünkü dekleran kozları toplar ve kayıplarını yerin uzun kağıtlarına kaçar. Halbuki bu kayıpların bazılarını siz alacaktınız. Koz atakları ortağın elindeki koz onörlerini açığa çıkararak ortağı bir mutsuzluk içine sokar. Fakat bunların hiç biri asla koz atak etmeyin demek değildir. 
Bazı konuşma sekansları koz atak et diye bağırır.
a. Dekleran iki renk konuşur ve yer ikinci kozu tercih eder.
Yer dekleranın ikinci rengini tercih ettiği zaman ved siz alıcı löveleriniz varsa veya dekleranın ilk renginde sonunda sizin alıcılarınız olursa koz atak ederek bu alıcılarınızı koruyun.
b.  Rakibin 1 seviyesindeki konuşmasına sizin Take – out kontrunuza ortak pas geçer.
Rakibin 1 seviyesindeki renk konuşması üzerine sizin attığınız take-out kontruna ortağınızın pas geçmesi ortağınızın zayıf olduğunu göstermez. Çünkü ortak kozlarının uzun ve kuvvetli olduğunu düşünmektedir. Ve ortak şunu söyler: ‘’ Deklaranın kozlarını toplamak için bana yardım et’’.
c.  Sizin tarafınızda çok puan vardır ama rakipler zona sıçramışlardır.
d.  Yer ortağının rengini bir seviye yükseltir ve sizde diğer renklerin her birinde onörler vardır.
**
2 ) Ne zaman koz atağı yapılmaz?
Çok sık koz atağı yapmayın. 
İki durumda koz atağı çok kötü sonuçlar verir.  
a. Rakipler bir misfitle oynadıkları zaman.
b.  Yer uzun ve kuvvetli bir yan renge ve aynı zamanda koz tutuşuna sahip olunca
 **       
KUVVETLİ    ATAKLAR

AS ATAĞI :  ARx(x)(x)’ ten ( yani ARxx , ARxxx’ ten ) As atağını tavsiye edilir. 
Öyleyse atağı açığa kavuşturmak için Rua atağı RD gösterir. Bu sadece ilk konvansiyonel lövedir. 1. löveden sonra AR ve RD kombinasyonundan R atak edilir.  ARx(X)’ ten Rua atak edilirse:
1) Ortağın konuştuğu ve sizin desteklediğiniz veya desteklemediğiniz rengi atak ediyorsunuzdur.
2)  Sizin konuştuğunuz ve ortağınızın da desteklediği bir rengi atak ediyorsunuzdur.
3)  Rakipler kontratlarını 5 veya daha yüksek seviyede oynuyorlardır.
Bütün bu üç durumda Ruanız yoksa alışılmış atak As’tır. Bu sebeple bu karışıklıklardan kaçınmak için Rua atak edilir.( Çünkü bir renk kontratına karşı ARX’ ten bütün ataklar çok yaygındır ve çok önemlidir.)
RUA ATAĞI: RD ( Rx )‘ den
DAM ATAĞI: DV ( veya Dx)’ li renklerden:  Pek çok üst seviyedeki oyuncu ARD’ li renkten Dam atak eder.Üçüncü elin bu atağı bildiğini kabul ederek ( Eğer üçüncü elde V varsa veya V yerde ise Dam atağı kolayca  bilinebilir ) Üçüncü el sayı sinyali verir. Bu işlem bu elin sonunda açış liderine bu renkten kaç löve alacağını bildirir. Ek olarak atak As olduğu zaman üçüncü el atağın ARD’ den yapılmadığını anlar. Çünkü ARD’dan Dam’ın atak edileceğini bilmelidir.
VALE ATAĞI: V10 ( veya Vx )’ den ataktır.
10’ LU ATAĞI: 109 veya RV10 ( veya 10x )’ den ataktır.
 9’ LU ATAĞI: D109 . R109 sekans başı ( 1098x ) ( veya 9x )’ den ataktır.
*
HATIRLATMALAR    
1 )  9’lu  ve 10’ lu ataklarını standart ataklardan farklı yapmanızı tavsiye ederim. RV10’dan standart atak V’dir. Ben 10’luyu tavsiye ederim. Ama ortak V atağı yaparsa bu o rengin en büyük kartıdır. Aynı şekilde D109, R109’kombinasyonundan dablton 9x’ ten ve 98x’ den sanzatu kontratlarına karşı 9’ lu atağı yapın.
2 ) Bir renk kontratına karşı AV10, A109’ dan veya desteklenmeyen bir As’ tan (Ax’ den ) atak enderdir. Eğer atak edecekseniz As atak edin.
3 ) As’ ın altından atak çok enderdir. Eğer yapılırsa ortak bunun As’ ın altından yapıldığına nadir olarak inanır ve aksi sonuçlar verebilir.
4 ) Herhangi bir sanzatu kontratına defans yaptığınızın aksine renk kontratına karşı atakta bir onör atağı iki bitişik onörü gösterebilir. Üç veya dört onör sekansını göstermesi gerekli değildir.  
--
2. BÖLÜMDEN ÖNEMLİ  FİKİRLER
1) Dekleranın ilk konuştuğu renkten kuvvetli iseniz ve rakipler dekleranın ikinci rengine oynuyorlarsa koz atak edin.
2) Elinizde uzun kozlarla kendi uzun renginizi atak edin.
3) Elinizde koz renginden antre olduğu zaman kısa renk atakları çok caziptir.
4) Eğer sizin alıcı lövelerinizi yerin uzun rengine kaptırmaktan korkuyorsanız saldırgan bir atak yapın.
5) As altından ataktan kaçının.
6) Eğer konuşmalar rakiplerin bir renkte zayıf olduklarını gösteriyorsa bu rengi atak edin.
7) Onörlü kombinasyonlardan en büyüğünü atak edin. (  ARx’ den As gibi ) Bu kitap Jack denies oynamanızı tavsiye eder. Vale atağı üzerinde onör olmadığını, 9’ lu ve 10’ lu ataklaro ise oynanan kartın üzerinde 0 veya 2 büyük onör olduğunu gösterir.
8) AR dabltonundan Rua atak edin ve sonra As oynayın.
9) Ortağın konuştuğu rengi desteklediyseniz 3 veya 4. küçükten atak edin. Aksi taktirde büyük atak edin.                                                                                         
Eddie KANTAR- Modern Briç Defansı- Tercüme ve Yorum: Cengiz ÖZCAN 

Hiç yorum yok: