güneş dolu bir sudur.
Galileo – Mine Kırıkkanat’tan
Galileo – Mine Kırıkkanat’tan
***
ARAMIZDAKİ
Sevgilim
sevgilim
Kuzey sanrısı
gibidir
Geceyi beşe
filan böler
Sonra ayılar
hüzünden ölmez
Sevgilim
sevgilim
Açlıktan ölür
onlar
*
İşte
bundan ötürü
Hüznü
artık bir ayıya bıraktım
Sevgilim
sevgilim
Bir ayıya
İster
ormanda kullansın
İster
buzdağında
*
Hayatın
kutlu olsun sevgilim
Ki sana
değişe değişe aktım
Kimi zaman
bir japon gibi uykusuz kaldım
—uykusuz
kalır mı onlar bilmem aslında-
Sevgilim
sevgilim
Bir orman
gibi çoğal aramızda
Şehirden
bir çocuk olarak şurda burda
Bir
sabuntozu markasında
köpürerek
Çınarın
tutsaklığını
Ve
menekşenin tutsaklığını
Ve
menekşenin sevincini yaşa
Sevgilim
sevgilim
Hüzüne yer
var hayatımızda…
Turgut
Uyar
*****
LEBENSOHL
Kennet W.Lebensold tarafından geliştirildiği
zannedilmiş ama kendisinin reddetmesinden sonra George A.W.Boehm tarafından
1970 yılında yayınlanarak Lebensohl adı verilmiştir.
1 Sanzatu açışına rakibin müdahalesinden sonra
uygulanır.
1 Sanzatu açışına rakibin 2 seviyesinde renkle araya girişi klasik Stayman ve Transfer uygulama olanaklarını ortadan kaldırır. İşte bu durumlar için yaratılmış bir konvansiyondur.
Cevapçı natürel olmayan bir 2 Sanzatu konuşmasıyla Açıcıyı 3 Trefl deklare etmeye zorlar ve elini ondan sonra açıklar.
Uygulanış şeklini aşağıdaki tabloda inceleyelim.
1 Sanzatu açışına rakibin 2 seviyesinde renkle araya girişi klasik Stayman ve Transfer uygulama olanaklarını ortadan kaldırır. İşte bu durumlar için yaratılmış bir konvansiyondur.
Cevapçı natürel olmayan bir 2 Sanzatu konuşmasıyla Açıcıyı 3 Trefl deklare etmeye zorlar ve elini ondan sonra açıklar.
Uygulanış şeklini aşağıdaki tabloda inceleyelim.
Açıcı 2.
Oyuncu Cevapçı Açıklama Açıcı
1NT 2
Kör Kontur Ceza Pas
2
Pik Oyun Pas
2
NT Lebensohl, puan
limitsiz 3 Trefl
3
Trefl Uzun trefl, manş forsingi
3
Karo Uzun karo, manş forsingi
3
Kör 9+P, 4 Pik, kör keser yok
3
Pik Uzun pik, manş forsingi
3
NT 9+, 4 Pik yok, Körü kesmiyor.
*
Yukarıdaki tablo
2 .Oyuncunun her türlü renkle araya girişine uyarlanabilir.
Özetlersek, cevapçının 2 seviyesinde deklare edeceği bir renk uzun renk
zayıf el demektir,
3 seviyesinde söyleyeceği her renk manşa davettir,
rakibin araya girdiği rengin Cue-Bid’i ise, Trefl yada Karo ise Stayman,
Kör ya da Pik ise diğer majörün 4 parça olduğunu gösterir ve Cue-Bid renginde keser yoktur. Açıcının ikinci konuşmasında boş bıraktığımız yerlerde, açıcı eline göre son kontrata karar verir.
3 seviyesinde söyleyeceği her renk manşa davettir,
rakibin araya girdiği rengin Cue-Bid’i ise, Trefl yada Karo ise Stayman,
Kör ya da Pik ise diğer majörün 4 parça olduğunu gösterir ve Cue-Bid renginde keser yoktur. Açıcının ikinci konuşmasında boş bıraktığımız yerlerde, açıcı eline göre son kontrata karar verir.
Lebensohl uygulamasında açıcının 3 Trefl cevabından sonra konuşmaların
gelişimine bakalım.
Açıcı… 2. Oyuncu … Cevapçı… Açıcı… Cevapçı …
Açıklama
1NT
2 Kör 2NT 3Trefl Pas Uzun trefl, zayıf el.
………………………………………………… Karo Uzun karo, zayıf el
…………………………………………………3 Kör 4Pik+Kör keser+ 9+ OP
……………………………………………….. 3 Pik Uzun pik, şilem daveti
……………………………………………….. 3NT Kör keser var ve 9+ OP
*
Yukarıdaki tabloda 2.Oyuncunun araya girişi minör bir renk ise Lebensohl'dan sonra uygulanacak Cue-Bid keser
gösteren bir Stayman uygulamasıdır. Ancak araya giriş 2 Trefl olduğu zaman bu
Cue-Bid 4 Trefl ile yapılacağından 3 Sanzatu seviyesi kaçırılmış olacaktır. Bu
nedenle buraya farklı bir yorum getirmek gerekmektedir. Müdahale renginden
keser olduğuna göre doğrudan 3 Sanzatu kontratı tercih edilebilir yada Cue-Bid 3 Karo ile yapılabilir (Sn.Ferudun
Cangurus'a bu öneri için teşekkürler).
Rakibin 2 Trefl
müdahalesi üzerine Cevapçının 2 Karo deklaresi zayıf, 3 Karo deklaresi kuvvetli
el göstereceğine göre, Lebensohl'dan sonra Cevapçının 3 Karo deklaresi Trefl
keseri olan bir Stayman uygulaması olarak düşünülebilir. Böyle bir durumda 4
Trefl Cue-Bid’i ise 5-5 majör dağılımı
halinde uygulanabilir. Açıcı da 4 parça olmasa bile uzun majörünü deklare
edecektir. 2 Trefl
müdahalesinden sonraki konuşmaların gelişimini biraz daha açıklığa kavuşturmak
için biraz daha geliştirerek iki aşamalı 2 Tablo halinde verelim. Aşağıdaki
ikinci tablodaki uygulama tamamen bizim önerimizdir.
Açıcı
… 2. Oyuncu … Cevapçı … Açıklama
1NT 2 Trefl Kontur Ceza konturu
……………………….. 2 Karo
Uzun karo, zayıf el
……………………….. 2 Kör
Uzun kör, zayıf el
……………………….. 2 Pik Uzun pik, zayıf el
……………………….. 2NT Lebensohl
……………………….. 3 Trefl Stayman, trefl keser yok
………………………. 3 Karo
Uzun karo, manş teklifi
……………………….. 3 Kör
Uzun kör, manş teklifi
………………………. 3 Pik Uzun pik, manş teklifi
……………………….. 3 NT dörtlü majör yok, trefl keser yok,
9+OP
**
Açıcı
… 2. Oyuncu …Cevapçı… Açıcı… Cevapçı … Açıklama
1 NT 2 Trefl 2 NT 3 Trefl 3 Karo
Stayman, trefl keser yok
……………………………………………….. 3 Kör
5 kör+ 4 pik
……………………………………………….. 3 Pik
5 pik+ 4 kör
………………………………………………. 3 NT
4 lü majör yok, trefl keser var.
……………………………………………….. 4 Trefl
En az 5-5 majörler
……………….
Rakibin araya girişi 3 seviyesindeyse, cevapçının aynı seviyede renk
deklarasyonu bir tur için forsingdir. Kontur ceza konturu değil, Sputnik olarak
düşünülmelidir. Manş seviyesindeki konuşmaları manş ilanıdır, minör araya
girişlerde yapılacak minör Cue-Bid’i gene Stayman’dır ancak gene en kötü
ihtimalle 5-4 majör durumunda uygulanmasında yarar vardır. Açıcı da 4 parça
majörü yoksa bile uzun majörünü deklare etmelidir.
http://www.duralbridge.com/ a teşekkürler.
*****
LEBENSOHL
1 NT açışı
sonrası rakibin overcall'u (üste konuşması) üzerine kullanılır.
1 Sanzatu açışından sonra, rakibin overcall'u üzerine :
Kontr: Ceza
İki
seviyesinde yeni renk: Oynamak
için
Üç
seviyesinde yeni renk: Forsing
2 Nt:
( Lebensohl ) Üç
Trefl'e transfer.
Açıcı 3 trefl
der ve cevapçı :
a. Pass
b. Overcall renginden daha küçük bir renk söyler:
Oynamak için.
c. Overcall renginden daha büyük bir renk söyler:
Davet
d. Q-bid: Overcall renginde durdurucu var ve
stayman.
e. 3 Nt: Overcall renginde durdurucu var ve
dörtlü majör yok.
Hemen Q-bid: En
az bir dörtlü majör var ve overcall renginde durdurucu yok.
Şimdi açıcı
sırasıyla
A. Varsa ilk dörtlü majörünü söyler.
a. Overcall renginde
durdurucu varken dörtlü majör yoksa 3 Nt der.
b. Overcall
renginde durdurucu yoksa ve dörtlü majör de yoksa :
i. Minimum Nt
açış puanı ile 4 Cl ya da 4 D ile uzun minörünü (eşitse iyisini ) söyler.
ii. Eğer
cevapçının majör rengi biliniyorsa 4-3 fit ile majör de 10 löve alabileceğini
tahmin ediyorsa, 4 majör kontratı deneyebilir.
iii. Maximum Nt
açış puanı ile ya 5 seviyesinde uzun minörünü söyler, ya da Overcall rengini 4
seviyesinde Q-bid ederek ortağından 5 seviyesinde minör söylemesini ister.
Hemen 3 Nt:
Overcall renginde durdurucu yok, dörtlü majör yok, rakip araya girmeseydi de 3
Nt diyecekti ( 9-12 HP ) Açıcı sırası ile :
B. Durdurucu varsa Pas der.
a. 5'li majör
renk varsa 4 seviyesinde söyler.
b. Daha iyi bir
kontrat araştırır.
http://www.albabridge.net/ e teşekkürler.
***
AYRINTI İÇİN:
http://www.bridgeguys.com/conventions.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Lebensohl
http://www.bridgehands.com/L/Lebensohl.htm
http://www.bridgebum.com/lebensohl_after_1nt.php
http://larryco.com/BridgeArticles/ArticleDetails.aspx?articleID=541
http://bridgewinners.com/article/view/lebensohl-an-optimized-approach/
http://members.shaw.ca/conventions/lebw2.htm
http://www.pattayabridge.com/conventions/Lebensohl_main.htm
http://www.albabridge.net/ e teşekkürler.
***
AYRINTI İÇİN:
http://www.bridgeguys.com/conventions.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Lebensohl
http://www.bridgehands.com/L/Lebensohl.htm
http://www.bridgebum.com/lebensohl_after_1nt.php
http://larryco.com/BridgeArticles/ArticleDetails.aspx?articleID=541
http://bridgewinners.com/article/view/lebensohl-an-optimized-approach/
http://members.shaw.ca/conventions/lebw2.htm
http://www.pattayabridge.com/conventions/Lebensohl_main.htm
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder