Başkalarının senin
hakkında ne düşündükleri konusunda endişe duyduğun sürece onlar senin
sahibindir.
KAMBUR
Moses Mendelssohn yakışıklı bir adam değildi. Kısa boylu olmasının yanı sıra bir de kamburu vardı.
Neale Donald Walsch
***KAMBUR
Moses Mendelssohn yakışıklı bir adam değildi. Kısa boylu olmasının yanı sıra bir de kamburu vardı.
Moses Mendelssohn, günün birinde
Hamburg’da yaşayan bir iş adamını ziyarete gitti. İş adamının, Frumtje adında
çok güzel bir kızı vardı. Moses, bu güzel kıza umutsuz bir aşkla tutuldu. Ama
güzel kız onun çirkin görüntüsünden ürkmüştü.
O nedenle, değil onun sevgisine karşılık
vermek, yüzüne bile bakmak istemiyordu.
Ayrılma zamanı geldiğinde Moses, güzel
kızın üst kattaki odasına çıktı ve tüm cesaretini toplayarak onunla son kez
konuşmak istedi. Kızın güzelliği öylesine olağanüstüydü ki, bir an için onun
cennetten geldiğini bile düşündü. Fakat kızın, başını kaldırıp da yüzüne
bakmamaktaki direnci, Moses i çok üzdü. Güçlükle başarabildiği konuşması
sırasında çirkin aşık, bu güzel kıza bir soru sordu: “Evliliklerin kutsal bir
özelliği olduğuna inanır mısınız?” dedi. “Elbette” diyerek yanıtladı güzel kız
ve gözlerini yine kaldırmayıp Moses in yüzüne yine bakmadan, kendi de ona bir
soru sordu: “Peki ya siz?”dedi.”Siz inanır mısınız buna?” Moses bir an bile
duraksamadı: “Evet, ben de inanırım” dedi ve ekledi: “Biliyor musunuz? Her
erkek çocuğu doğduğunda tanrı onun evleneceği kızı belirlermiş. Benim doğumumda
da benim evleneceğim kız belirlenmiş ve bana senin karın kambur olacak demiş. O
zaman ben bir istekte bulunmuşum tanrıdan. Tanrım, kambur bir kadın bir trajedi
olur. Lütfen onun kamburluğunu bana ver, onu güzel bir kadın yap demişim.”
Moses in bu sözlerinden sonra Frumtje
gözlerini yerden kaldırdı, onun gözlerinin içine baktı ve elini uzatıp, Moses
in elini tuttu. Ve daha sonra da onun, sevgili eşi oldu.
Bu anlatılanlar bir “peri masalı” değil, ünlü Alman besteci Mendelssohn’un büyük babası ile büyük annesinin evlenmelerinin öyküsüdür.
* En yetenekli bestecilerden birisi kabul edilen Mendelssohn,
Mozart’ın 19. yüzyıldaki eşdeğeri olarak değerlendirilir.
http://bisgen.blogspot.com.tr/ dan alındı.
http://bisgen.blogspot.com.tr/ dan alındı.
***
YALNIZLIĞIN
İÇİNDEN DÜŞÜNCELER
Dünyanın yarısında
aradım
en güzel adı
verebileceğim o yeri.
Hepsinden daha
güzel olsun
olmasın ondan
güzeli.
Her şeyi benden al
ki, benim olsun onlar
fakat o muhteşem
duyarlılığımı esirgeme benden
sevinç
duyabileceğim ve söz verebileceğim
bir başka duyarsız
geçip giderken!
Verner Von
HEIDENSTAM, çeviren : Özkan
MERT
***
NEGATİF KONTURLAR VE GELİŞMELER
Ceza konturlarının
dışında, negatif konturlar briçte çok önemli bir yer tutmaktadır.
Her geçen zaman
dilimi içinde briç katlanarak gelişim gösterirken, negatif konturlar da aynı
gelişimin içinde kendilerine hatırı sayılır bir yer bulmakta.
Bizim ceza konturu
olarak aldığımız pozisyonlar dahi 4 KARO seviyesine kadar negatif oynandığı da
bir gerçektir.
Modern briçte,
negatif konturlar çok amaçlı olarak kullanılmaktadır.
Çok somut bilgiler
içerdikleri gibi, ne olduğu henüz anlaşılamayan, ancak deklarelerle nereye
bağlanacağı belli olacak sinyallerin de başlangıcı olabiliyor.
Dağılım ne olursa
olsun, 16+ puanlarla başlayan ellerin ilk deklareleri önce KONTUR,
sonra eli anlatma şeklinde geçiyor. (Dengeli ve rakibin rengini kesen
15-17 puanlı eller 1 sanzatu diyor. Bu durum istisnadır)
Negatif konturlar:
take-out konturu, responsive kontur, uyandırma konturu, liğhtner
(ışık, sinyal, ikaz ) kontru, trap (tuzak) kontru, sputnik konturu,
kooperatif (yardımlaşma) kont.vb.
“yusufziyaserifoglu”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder