Birine kulak verip onu tam olarak dinlediğinizde
sadece kelimeleri duymazsınız.
Onlarla birlikte aktarılmak istenen hislerin de
tamamını algılarsınız.
Krishnamurti
***
En yetkin
eğitmen, zamandır.
Ama öğrencilerini
öldürür.”
Hector Berlioz
***
İTİRAF
I
Size açabilmeliydim içimi
Geceler yalnız size
Ve yüzüm kızarmadan
Çocukluğumun küçük aşklarını
Anlatabilmeliydim
Geceler yalnız size.
Size açabilmeliydim içimi
Geceler yalnız size
Ve yüzüm kızarmadan
Çocukluğumun küçük aşklarını
Anlatabilmeliydim
Geceler yalnız size.
II
Benim de aşklarım oldu
Ve alabildiğine günahlarım.
Halbuki bigünah olmak istedim
Bütün ömrümce.
III
Anam,
Ben topaç çevirirken sokakta,
Benim güzel oğlum,
Paşa olacak derdi...
Halbuki ben hâlâ
Topaç çeviriyorum sokakta.
Rüştü Onur
****
KONUŞMUŞ ORTAK KARŞISINDA
CUE-BID
İngilizce bir
kelime olan ‘’Cue’’ ima etmek, işaret etmek, fikir vermek, bilgilendirmek
anlamlarını taşır. ‘’Cue-Bid’’
ise ima ederek bilgilendirmek manasında
kullanılmaktadır. Briç oyununda ortağı ima yoluyla bilgilendirmek amacı ile
yapılan Cue-Bid ortağın daha önce konuşmuş veya konuşmamış olması hallerinde
farklı anlamlarla kullanılır.
Daha önce konuşan
ortaktan sonra rakibin üste konuşması durumunda diğer ortak rakibin rengini
sıçramalı veya sıçramasız olarak tekrar ederek ortağına bazı mesajlar iletir.
Bu Cue-Bid oyuncuların dördü tarafından her istedikleri turda ve her seviyede
kullanılabilir. Ancak 3NT seviyesinin üstünde kullanılması halinde şilem arzusu
gösterir.
Sıçramasız olarak
yapılan Cue-Bid (Basit Cue-Bid) daha önce konuşmuş ortak karşısında natürel
konuşma yapamayan, Sputnik konturu ile ifade edilemeyen ve Trappass yapmağa
uygun olmayan, Zon forsing gücünde olan elleri tanımlar ve rakip renk hakkında
bilgi sorarak ortaktan eli hakkında açıklama ister. Ayrıca ortağı konuşmaya
mecbur etmek amacı ile de kullanılır. Basit Cue Bid yapanın ortağının rengine
4+ kartlı fiti vardır, zorunlu hallerde bu fit 3 kartlı olabilir.
Zon forsing gücü
genelde oyun açar kalitede (12+…) OP olarak tanımlansa da, elin dağılım şekline
göre alt limit çok daha aşağılara çekilebilir. Örneğin cevapçıda şöyle bir el
olabilir:
PİK: DVxx
KÖR: x
KARO: Rxxxx
TREFL:
Rxx 9
OP/10 ODP.
Başlangıçta
cevapçıda 9 OP var. Beşli kart nedeniyle dağılımdan gelen +1 puan elin değerini
10 ODP yapıyor. Oyun 1 PİK ile açıldığı takdirde cevapçının eli değerleniyor,
Pik fiti için +1 puan, Kör singletonu için +2 puan eklenince elin değeri 13 TP
oluyor ve zon forsing gücüne ulaşıyor.
Ancak kozlu oyun
oynanmayacaksa NT oyunu için Cue-Bid yapan oyuncuda en azından 12 ODP olması
beklenir.
Cue-Bid için üst
puan limiti yoktur, fakat 16+ TP değerindeki elleri başka türlü gösterme
yolları olduğundan genel kullanım şekli (12-15) TP olarak kabul edilmekteyse de
isteyen oyuncular, farklı amaçlarla daha yüksek puanlarla Cue-Bid yapabilirler.
Örneğin (17+OP) değerindeki bir eli başka türlü ifade edemiyorsanız rakip rengi
iki defa üst üste Cue-Bid edebilirsiniz.
Kural: Bir renk üst
üste iki defa Cue-Bid edilirse o renkten kontrol ve 17+ OP gösterir
Kural: Basit Cue-Bid
dengeli el, Sıçramalı Cue-Bid dengesiz el gösterir.
Önemli not: Basit Cue-Bid
yapan oyuncu rakip renk hakkında bir şey söylemez, sadece ortağından rakip
renkten durdurucu olup olmadığını sorar. Rakip renk, Basit Cue-Bid yapan
oyuncuda (xxx) şeklinde olabileceği gibi (AD) şeklinde de olabilir. Ancak
sıçramalı Cue-Bid yapan oyuncu rakip rengin tek yahut çaka olduğunu söyler.
*
BASİT CUE-BID
Minör renk karşısında Cue-Bid:
Kural: Minör açışına
karşı rakip başka bir renkle müdahale ederse, cevapçının rakip rengi
tekrarlaması (Cue-Bid) Zon forsing değerler gösterir. Majör fiti olanaksızdır,
Açıcıda rakip renkten durdurucu varsa NT oyununa yönelmesini ister.
Oyunun Minör bir
renkle açışından sonra rakibin 1 seviyesinde renkle müdahalesi sonucu Cevapçı
natürel bir konuşma yapamıyor veya Sputnik konturu ile elini anlatamıyor yahut
eli Trappass yapmağa uygun değil. Bu durumda cevapçı rakip müdahale rengini
Cue-Bid ederek ortağına herhangi bir majör fitinin olanaksız olduğunu fakat
elinde zon forsing değerler bulunduğunu, elinin dengeli ve NT oyununa müsait
olduğunu, eğer açıcıda rakip renkten durdurucu varsa NT oyunu ilan etmesini
ister.
Örnek 1: Cevapçının
eli
Pik: xx
Kör: DVx
Karo: ADVx
Trefl:
Dxxx 12 OP.
Açıcı. Müdahaleci. Cevapçı
1
TREFL. 1
PİK. 2
PİK (Basit Cue-Bid)
Açıcı oyunu 1
TREFL ile açıyor, İkinci pozisyondaki rakip 1 PİK ile araya giriyor. Cevapçıda
5+kart Trefl olmadığından destek veremiyor. Öte yandan 4+ kart Kör olmadığından
Sputnik konturu atamıyor yani majör fiti bulmak olanaksız. 2 seviyesinde
gösterebilecek 5+ kartlı bir rengi yok. El dengeli ve NT oyunu için uygun ancak
rakip renkten durdurucu yok, bu nedenle NT konuşması yapamıyor. Cevapçı burada
Basit Cue Bid yaparak elini ortağına anlatıyor ve açıcıda rakip renkten
durdurucu varsa NT oyunu oynatmayı istiyor.
Örnek 2: Cevapçının
eli
Pik: ADxx
Kör: Dxx
Karo: Dx
Trefl:
RVxx 14 OP.
Açıcı. Müdahaleci. Cevapçı. Yükselten.
1
KARO. 1
KÖR. 1
PİK PAS
2
TREFL. PAS. 2
KÖR (Cue-Bid)
Cevapçıda 14 OP ve
4 Kart Pik var. Oyunun 1 Karo ile açılması üzerine direkt yerdeki rakip 1 Kör
ile müdahale ediyor, Cevapçı önce natürel olarak 4 Kart Piklerini gösteriyor.
Açıcı Pik desteği vermiyor, rebidinde 2 Trefl yahut 2 Karo cevabı veriyor.
Cevapçı majör fitinin olanaksız olduğunu anlıyor ve NT araştırması için rakip
rengi Cue-Bid ediyor. Açıcıda Kör durdurucusu varsa NT oyunu oynamasını
istiyor.
Majör renk karşısında Cue-Bid:
Kural: Bir Majör
açışına karşı rakibin renkle müdahalesi halinde, Cevapçının rakip rengi tekrarı
(Cue-Bid) Zon forsing değerler ve açış rengine 4+ kart destek vaat eder.
Zorunlu hallerde bu destek en azından bir büyük onörlü olmak kaydı ile 3 kartlı
olabilir ancak bu durumda Cue-Bid yapan oyuncuda fazladan değerler olması
beklenir.
Oyun Majör bir
renk ile açıldığı zaman, Cevapçıda fit varsa ve rakip müdahalesi yoksa
Cevapçının fitini gösterebileceği bir takım konvansiyonlar vardır. Ancak rakip
müdahalesi halinde F1NT, Bergen, Goldway Splinters, Jacoby 2NT, v.s gibi
konvansiyonlar kullanılamaz hale gelebilir.
Oyun Majör bir
renkle açıldığında rakip müdahalesi halinde cevapçının açış rengini basit
yükseltmesi fit ve (5-9) OP gösterir.
Örnek: Açıcı 1KÖR,
Müdahaleci 1PİK, Cevapçı 2KÖR.
Kompetisyonda
cevapçının açış rengini tek sıçramalı olarak yükseltmesi limit tutuş (davet
değerleri 10-12 TP) gösterir.
Örnek: Açıcı
1 KÖR, Müdahaleci 1PİK, Cevapçı 3KÖR.
Cevapçının
yarışmada açış rengini çift sıçramalı olarak yükseltmesi blokatiftir.
Örnek: Açıcı 1KÖR,
Müdahaleci 1PİK, Cevapçı 4KÖR.
Cevapçının rakip
rengi Cue-Bid etmesi, Jacoby 2NT yerine geçer, açış rengine 4+ kart destek,
dengeli bir el ve zon forsing değerler gösterir. Cevapçıda bekli de şilem
arayabilecek bir el vardır ve bunu daha sonra gösterecektir.
Örnek: Cevapçının
eli
Pik: RVxxx
Kör: ARDx
Karo: RV
Trefl:xx 17OP.
4+ kart fit.
Açıcı 1PİK,
Müdahaleci 2TREFL, Cevapçı 3TREFL.
Burada 3 TREFL
Cue-Bid’i dengeli bir el ve kuvvetli koz desteği göstermektedir, Cevapçı zon
forsingi yapmıştır. Zon kesin oynanacaktır, ancak açıcının tutumuna göre
Cevapçı şilem araştırmalarını başlatabilir.
Açıcı
minimum(12-14) OP ise doğrudan zon ilan eder, fazladan değerleri varsa 3 PİK
demelidir veya 4+ kartlı ikinci rengini okuyabilir yahut rakip renkten
durdurucu varsa onu gösterebilir. Açıcıda kısalık varsa splinter konuşması
yapmalıdır. Bu tip konuşmalar açıcının 15+ olduğunu gösterir.
Majör ve minör
açışları karşısında, rakip müdahalesi halinde yapılan Cue-Bid’ler esas olarak
birbirinin aynıdır.
Ancak oyun minör
bir renkle açıldığı takdirde sonraki konuşmalar 3 NT kontratına odaklanırken,
majör açışı halinde hedef Majör Zonu olacaktır. Taraflarda fazladan değerler
varsa sonraki konuşmalar Şlem odaklı olur.
Kural; Cue-Bid
oyuncuların dördü tarafından, her turda ve her seviyede aynı şekilde
kullanılır.
Örnek 1:
Açıcı Müdahaleci. Cevapçı. Yükselten
1 TREFL. 1
KÖR. 2
KÖR (Cevapçının Cue-Bid’i)
Oyun 1 TREFL ile
açılınca ikinci pozisyondaki rakip 1 KÖR ile araya giriyor. Cevapçıda 4+ kart
PİK yok gösteremiyor. Olsaydı öncelik Majör fiti bulmak olduğundan derhal
göstermesi gerekirdi. Cevapçı 2 KÖR diyerek ortağına Majör fitinin olanaksız
olduğunu, elinin dengeli ve zon oynayabilecek değerlere sahip olduğunu
bildiriyor.
Örnek 2:
Açıcı. Müdahaleci. Cevapçı. Yükselten
1
KARO. 1
KÖR. PAS. 2
TREFL.
2
KARO. 3
KARO. (Müdahalecinin Cue-Bid’i)
Müdahaleci 1 KÖR
ile araya girince, ortağı 2TREFL cevabı veriyor. Müdahaleci ortağının gücünü
anlıyor ve kendisinde de zon oynayabilecek bir el olduğunu belirtmek için
Cue-Bid yapıyor ve rakip renkten durdurucu olup olmadığını
sorguluyor.
Örnek 3:
Açıcı. Müdahaleci. Cevapçı. Yükselten.
1
TREFL. 1
KARO. 1
KÖR. PAS.
2 KARO. (Açıcının
Cue-Bid’i)
Açıcı oyunu 1
TREFL ile açıyor, rakip 1 KARO ile araya giriyor, Cevapçı 1 KÖR diyerek 4+ kart
körlerini gösteriyor, Yükselten Pas geçiyor. Açıcıda Kör fiti ve 4 Kart PİK
yok, Majör fitinin olanaksız olduğu anlaşılıyor ve 2 KARO diyerek Cevapçıda
Karo durdurucusu olup olmadığını sorguluyor.
Örnek 4:
Açıcı. Müdahaleci. Cevapçı. Yükselten
1
TREFL. 1
KARO. PAS. 2
TREFL. (Yükseltenin Cue-Bid’i)
Oyun 1 TREFL ile
açılınca direkt yerdeki rakip 1 KARO diyerek araya giriyor.
Cevapçı Pas
geçiyor. Yükseltende 12+OP var, fakat gösterebilecek majör renk yok. Majör
fitinin olanaksız olduğunu görerek 2 TREFL ile Cue-Bid yapıyor, elinin dengeli
ve zon oynayabilecek kalitede olduğunu gösteriyor ve müdahaleciden elini tarif
etmesini istiyor.
Müdahalecinin Cue-Bid karşısında tutumu:
Cue-Bid
oyuncuların dördü tarafından aynı şekilde kullanılırken, Yükseltenin Cue-Bid’i
karşısında Müdahalecinin tutumu özellik arz eder. Bilindiği gibi oyunun 1
seviyesinde renkle açılması halinde 1 seviyesinde renkle araya giriş için
Müdahalecide 8 OP bulunması yeterlidir, hatta iyi 7 dahi olabilir.
Müdahalecinin kaç puanla araya girdiği ilk turda belli değildir. Bu nedenle
müdahaleden sonra yükseltenin Cue-Bid yapması halinde Müdahaleci elini tarif
eder.
Yükselten rakip
rengi Cue-Bid etmekle Zon forsing değerler göstermiştir. Bu durumda Müdahaleci;
a- Zayıf bir
araya girişle rengini tekrar eder. Bu tekrar fazladan bir uzunluk göstermez.
Açıcı. Müdahaleci. Cevapçı. Yükselten
1TREFL. 1
KÖR. PAS. 2TREFL
(Kör fiti ve 12+ OP)
PAS. 2KÖR
(8-10) OP.
b- Vasat bir
araya girişle rakip rengi durduruyorsa NT konuşması yapar veya rengi kuvvetli
ise sıçrayarak tekrar eder yahut 4 kartlı başka bir rengi varsa onu gösterir.
(10-12) OP
Açıcı. Müdahaleci. Cevapçı. Yükselten
1TREFL. 1
KÖR. PAS. 2TREFL
(Kör fiti ve12+ OP).
PAS. 2
NT (10-12) OP ve Trefl durdurucu var.
2
KARO (10-12) OP ve Körlerin yanında 4+kart Karo var.
3
KÖR (10-12) OP ve iyi körler.
c- Kuvvetli bir
araya girişle kendi renginde Zon ilan edebilir. İkinci bir rengi varsa
sıçramalı olarak gösterebilir, rakip renkten durdurucu göstermek için 3NT
diyebilir. Rakip rengi Cue-Bid ederek Şlem arzusu gösterebilir.
Açıcı. Müdahaleci. Cevapçı. Yükselten
1TREFL. 1
KÖR. PAS. 2TREFL
(Kör fiti ve 12+OP)
PAS. 3TREFL
(Şlem arzusu).
3KARO
(12+ …OP ve ikinci rengim Karo).
3
NT (12+…OP ve
rakip renkten durdurucu, dengeli dağılım).
4
KÖR (12+…OP, Zon yeterli).
*
Western Cue-Bid: (Batılı Cue-Bid): Ortak
konuştuktan sonra rakipler iki renk konuşurlarsa veya rakiplerden biri
konvansiyonel (yapay) bir konuşma yaparak iki renkli bir el gösterirse,
Partnerin rakip renklerden birini veya ima edilen renklerden birini okuması
(Cue-Bid), okunan renkten durdurucu olduğunu gösterir. Ortakta diğer renkten
durdurucu varsa NT oyununa yönelmesini ister. Oyuncuların dördü tarafından aynı
şekilde kullanılır.
Örnek 1: Cevapçının
eli
Pik: xx
Kör: ADx
Karo: Vxxx
Trefl:
AVxx 12 OP.
Açıcı. Müdahaleci. Cevapçı
1
KARO. 2
KARO (Majörler) 2
KÖR. (Western Cue-Bid)
Oyunun 1 Karo ile
açılması üzerine, rakip konvansiyonel bir konuşma yaparak 2 Karo diyor ve
Majörlerin (5-5) yahut (5-4) olduğunu ima ediyor. Cevapçı 2 Kör diyerek rakip
renklerden Kör durdurucusu olduğunu, elinin dengeli ve Zon değerlerinin
olduğunu, Açıcıda diğer renkten (Pik) durdurucu varsa NT oyunu ilan etmesini
istiyor.
Örnek 2:
Açıcı. Müdahaleci. Cevapçı. Yükselten.
1TREFL. 1KARO. 1KÖR. 1PİK.
2TREFL. PAS. 2PİK.
(Cevapçının Cue-Bid’i).
Örnek 3:
Açıcı. Müdahaleci. Cevapçı. Yükselten.
1TREFL. 1KARO. 1PİK. 2PİK
(Yükseltenin Cue-Bid’i).
Örnek 4:
Açıcı. Müdahaleci. Cevapçı. Yükselten.
1TREFL. 1KARO. 1KÖR. 1PİK.
2KARO. Açıcının
Cue-Bid’i).
Örnek 5:
Açıcı. Müdahaleci. Cevapçı. Yükselten.
1TREFL. 1
KARO. 1KÖR. 1PİK.
2TREFL. 2KÖR.
(Müdahalecinin Cue-Bid’i).
*
Kural: Cue-Bid
karşısında pas geçilemez.
Bu kural nedeniyle
ortağınızın susmamasını istiyorsanız Cue Bid yapabilirsiniz.
Örnek 1: Açıcının eli:
PİK: Rx
KÖR: xxx
KARO: ARDV
TREFL: RDVx. 19
OP.
Oyun 1 KARO ile
açılıyor, Rakip 1 KÖR ile araya giriyor, Cevapçı 1 PİK diyor.
Bu durumda
Açıcının yapacağı natürel bir konuşma kalmıyor. Açıcı Trefl gösteremiyor,
gösterirse cevapçı minörlerin (5-4) olduğunu düşünecek. İki kartlı Pik ile
destek veremiyor. Kör durdurucusu olmadığından 2 NT ile Reverse yapamıyor.
Açıcının
yapabileceği tek şey 2 KÖR diyerek Cue-Bid yapmaktır. Cevapçı bir daha konuşmak
zorundadır, pas geçemez ve Kör durdurucusu sorulduğunu anlar. Cevapçıda
durdurucu varsa gösterir, yoksa başka bir şey söyler.
Örnek 2:
Açıcının eli:
PİK: xx
KÖR: ADxxxx
KARO: AV
TREFL: Rxx. 14
OP.
Açıcı oyunu 1 KÖR
ile açıyor. İkinci pozisyondaki rakip 1 PİK ile araya giriyor. Cevapçı 2 Karo
diyor. Açıcı rebidinde 2 KÖR diyerek Körlerinin 6+ kart, puanının (12-14) OP
olduğunu gösteriyor. Bunun üzerine Cevapçı 3 TREFL diyor. Bu durumda Cevapçıda
Zon forsing değerler olduğu anlaşılıyor, ancak henüz herhangi bir renk üzerinde
anlaşma sağlanamadı, Zon oynanması gerekiyor ama ne oynanacağı belli değil.
Açıcı üçüncü turda 3 PİK diyerek Cue-Bid yapıyor ve ortağından Pik durdurucusu
varsa 3 NT ile Zon ilan etmesini istiyor.
Basit Cue-Bid kurallar özeti:
a- Cue-Bid yapan
oyuncuda ortağın rengine fit ve Zon değerleri vardır. Eli dengelidir.
b- Ortağın rengi
Minör ise hedef NT oyunudur. Bu nedenle Cue-Bid yapan oyuncu rakip renkten
durdurucu sorgular, kendisi rakip renk hakkında bir şey söylemez.
c- Ortağın rengi
Majör ise, Cue-Bid Jacoby 2NT yerine geçer, belki de şlem arayabilecek kadar
güçlü bir eli vardır, sonraki turlarda belli olacaktır.
d- Ortağın rengi
Minör ise, Cue-Bid yapan oyuncuda 4 kartlı majör renk yoktur. Olsaydı Cue-Bid
yapmadan önce Majör renk gösterilir, gerekiyorsa sonradan Cue-Bid yapılır.
e- Rakipler iki
renk konuşmuş veya ima etmişlerse, Cue-Bid yapan oyuncuda konuşulan renkten
durdurucu vardır. Diğer renkten durdurucu olup olmadığını sorgular.
f- Cue-Bid
karşısında pas geçilemez.
*
SIÇRAMALI CUE-BİD
Basit Cue-Bid
dengeli el, Sıçramalı Cue-Bid dengesiz el gösterir. Rakip renk sıçramalı
Cue-Bid yapan oyuncuda kısadır (tek yahut çaka). Öte yandan rakip renk dışında
da başka bir renkte kısa olabilir. Ancak bu ihtimal çok azdır.
Ortağın renginin
majör veya minör olması fark etmez, kurallar aynıdır.
Örnek 1: Cevapçının
eli:
Pik: ARx
Kör: x
Karo: Rxxx
Trefl: RVxxx
Açıcı. Müdahaleci. Cevapçı. Yükselten.
1TREFL. 1PİK. 3TREFL.
Örnek 2; Cevapçının
eli:
Pik: ARV
Kör: DVxx
Karo: x
Trefl: ADxxx
Açıcı. Müdahaleci. Cevapçı. Yükselten.
1KÖR. 2KARO. 4KARO.
A - Açış rengine güçlü destek vaat eder. Açış
rengi Minör ise 5+ kart destek, Majör ise 4+ kart destek vardır.
Partnerin minörü
ARDV şeklinde çok kaliteli ise 4 kartlı olabilir.
Ortağın rengi
Majör ise, Partnerin Majörü bir büyük onörlü olmak kaydı ile 3 kart olabilir.
Ancak bu durumda eli biraz daha kuvvetli olmalıdır.
B- Zon forsing değerler gösterir, beklide Şlem
arayacak kadar kuvvetlidir. Önce destek gösterip sonra varsa ilave puanları
göstermek iyi bir tekniktir.
C- Ortağın rengi Minör ise, Sıçramalı Cue-Bid
yapan oyuncuda 4 kart Majör renk yoktur. Öncelikli amaç Majör fiti bulmak
olduğundan, varsa öncelikle 4+ kart Majör gösterilir.
D- Rakip renk tek ya da çakadır.
E- 3NT seviyesinin üzerinde Cue-Bid yapılması
şilem arzusu gösterir. Yukarıdaki örnekte görüldüğü gibi cevapçı çok güçlüdür.
Özet olarak,
sıçramalı Cue-Bid Zon forsing değerler ifade eder. Desteklenen renk dışında
gösterilebilecek başka bir renk olmadığını, rakip rengin tek ya daçaka olduğunu
gösterir. Bu Cue-Bid’in iyi tarafı ortak 3NT ilan ederse ortak pas
geçebilir.
Sıçramalı ve
sıçramasız olarak iki tip Cue-Bid olmasınınyararı çoktur. Ortak partnerinin
elinin dengeli mi ya da dengesiz mi olduğunu bilirse karar vermesi kolaylaşır.
Zonlar ve şilemler daha kolay bulunur. Ayrıca rakipler yarışmaya devam ederse
ortak yarışmaya devam etmek ya da DBL atmak konusunda daha rahat kararlar
verebilir.
*
NT Cue-Bid’i ve Farklı bir yaklaşım:
Bilindiği gibi
oyun bir renkle açıldıktan sonra rakibin 1NT ile müdahalesi halinde cevapçının
2NT Cue-Bid’i genelde minörlere apeldir. Bazıları bunu Trefl transferi olarak
oynuyor. Nasıl kabul edilirse edilsin bizim yaklaşımımız için fark etmez, NT
Cue-Bid’i yapan oyuncu ortağının cevabından sonra 3PİK deklere ederse
Majörlerden birinden Zon oynamak istiyor demektir.
Örneğin: Cevapçının
eli:
Pik: DVTxxx
Kör: AVTxxx
Karo: x
Trefl: -
Açıcı. Müdahaleci. Cevapçı. Yükselten.
1TREFL. 1NT ?
Oyun 1 TREFL ile
açıldığında direkt yerdeki rakip 1NT ile Müdahale ediyor. Bu durumda
Müdahalecide (15-17) OP olması beklenir. Cevapçıda 8 OP var, dağılımdan gelen
puanlarla 12 ODP oluyor. Renklerden birinden fit bulunduğu takdirde elin değeri
17+ TP olacak, Zon kesin ama hangi renkte?
Cevapçı bu el ile
Kontur (DBL) atabilir ama çok riskli, Açıcının pas geçme hakkı var pas geçerse
size zon varken rakipler konturlu 1 NT yapabilirler.
Önce 2PİK sonra
sıra gelirse 3KÖR demek mümkün ama 2PİK dekleresi forsing değildir.
Doğrudan 4KÖR veya
4PİK denilebilir, ama yanlış renk seçmiş olabilirsiniz.
Burada en doğru
çözüm 2NT ile Cue-Bid yapmaktır. Ortaklık anlaşmanız çerçevesinde ortağınız
bunu minörlere apel veya Trefl transferi olarak algılayacak ve 3Trefl veya
3Karo diyecektir. Ortağınızın nasıl algıladığı ve ne cevap verdiği önemli
değil. Bundan sonra cevapçının 3PİK rebidi majörlerden birinden zon oynamak
istediğini anlatır.
Cevapçı 3PİK
yerine 3KÖR derse eli zayıftır, zon ümidi yoktur, sadece yarışmak istiyordur. Her
iki durumda da açıcı majörlerden birini seçmek durumundadır.
“Mehmet Özyeşilbaş
“a teşekkürler.
görsel: flickr
görsel: flickr
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder