10 Mayıs 2014 Cumartesi

Konuşmuş Ortak Karşısında CUE BİD

Birine kulak verip onu tam olarak dinlediğinizde sadece kelimeleri duymazsınız.
Onlarla birlikte aktarılmak istenen hislerin de tamamını algılarsınız.
Krishnamurti
***
En yetkin eğitmen, zamandır. 
Ama öğrencilerini öldürür.” 
Hector Berlioz  
***

İTİRAF
I
Size açabilmeliydim içimi
Geceler yalnız size
Ve yüzüm kızarmadan
Çocukluğumun küçük aşklarını
Anlatabilmeliydim
Geceler yalnız size.

II
Benim de aşklarım oldu
Ve alabildiğine günahlarım.
Halbuki bigünah olmak istedim
Bütün ömrümce.

III
Anam,
Ben topaç çevirirken sokakta,
Benim güzel oğlum,
Paşa olacak derdi...
Halbuki ben hâlâ
Topaç çeviriyorum sokakta.
Rüştü Onur
****
KONUŞMUŞ ORTAK KARŞISINDA
CUE-BID
İngilizce bir kelime olan ‘’Cue’’ ima etmek, işaret etmek, fikir vermek, bilgilendirmek anlamlarını taşır. ‘’Cue-Bid’’ ise ima ederek bilgilendirmek manasında kullanılmaktadır. Briç oyununda ortağı ima yoluyla bilgilendirmek amacı ile yapılan Cue-Bid ortağın daha önce konuşmuş veya konuşmamış olması hallerinde farklı anlamlarla kullanılır.

Daha önce konuşan ortaktan sonra rakibin üste konuşması durumunda diğer ortak rakibin rengini sıçramalı veya sıçramasız olarak tekrar ederek ortağına bazı mesajlar iletir. Bu Cue-Bid oyuncuların dördü tarafından her istedikleri turda ve her seviyede kullanılabilir. Ancak 3NT seviyesinin üstünde kullanılması halinde şilem arzusu gösterir.

Sıçramasız olarak yapılan Cue-Bid (Basit Cue-Bid) daha önce konuşmuş ortak karşısında natürel konuşma yapamayan, Sputnik konturu ile ifade edilemeyen ve Trappass yapmağa uygun olmayan, Zon forsing gücünde olan elleri tanımlar ve rakip renk hakkında bilgi sorarak ortaktan eli hakkında açıklama ister. Ayrıca ortağı konuşmaya mecbur etmek amacı ile de kullanılır. Basit Cue Bid yapanın ortağının rengine 4+ kartlı fiti vardır, zorunlu hallerde bu fit 3 kartlı olabilir.

Zon forsing gücü genelde oyun açar kalitede (12+…) OP olarak tanımlansa da, elin dağılım şekline göre alt limit çok daha aşağılara çekilebilir. Örneğin cevapçıda şöyle bir el olabilir:
PİK: DVxx
KÖR: x
KARO: Rxxxx
TREFL: Rxx           9 OP/10 ODP.
Başlangıçta cevapçıda 9 OP var. Beşli kart nedeniyle dağılımdan gelen +1 puan elin değerini 10 ODP yapıyor. Oyun 1 PİK ile açıldığı takdirde cevapçının eli değerleniyor, Pik fiti için +1 puan, Kör singletonu için +2 puan eklenince elin değeri 13 TP oluyor ve zon forsing gücüne ulaşıyor.
Ancak kozlu oyun oynanmayacaksa NT oyunu için Cue-Bid yapan oyuncuda en azından 12 ODP olması beklenir.

Cue-Bid için üst puan limiti yoktur, fakat 16+ TP değerindeki elleri başka türlü gösterme yolları olduğundan genel kullanım şekli (12-15) TP olarak kabul edilmekteyse de isteyen oyuncular, farklı amaçlarla daha yüksek puanlarla Cue-Bid yapabilirler. Örneğin (17+OP) değerindeki bir eli başka türlü ifade edemiyorsanız rakip rengi iki defa üst üste Cue-Bid edebilirsiniz.
Kural: Bir renk üst üste iki defa Cue-Bid edilirse o renkten kontrol ve 17+ OP gösterir    
Kural: Basit Cue-Bid dengeli el, Sıçramalı Cue-Bid dengesiz el gösterir.
Önemli not: Basit Cue-Bid yapan oyuncu rakip renk hakkında bir şey söylemez, sadece ortağından rakip renkten durdurucu olup olmadığını sorar. Rakip renk, Basit Cue-Bid yapan oyuncuda (xxx) şeklinde olabileceği gibi (AD) şeklinde de olabilir. Ancak sıçramalı Cue-Bid yapan oyuncu rakip rengin tek yahut çaka olduğunu söyler.
*
BASİT CUE-BID
Minör renk karşısında Cue-Bid:
Kural: Minör açışına karşı rakip başka bir renkle müdahale ederse, cevapçının rakip rengi tekrarlaması (Cue-Bid) Zon forsing değerler gösterir. Majör fiti olanaksızdır, Açıcıda rakip renkten durdurucu varsa NT oyununa yönelmesini ister.
Oyunun Minör bir renkle açışından sonra rakibin 1 seviyesinde renkle müdahalesi sonucu Cevapçı natürel bir konuşma yapamıyor veya Sputnik konturu ile elini anlatamıyor yahut eli Trappass yapmağa uygun değil. Bu durumda cevapçı rakip müdahale rengini Cue-Bid ederek ortağına herhangi bir majör fitinin olanaksız olduğunu fakat elinde zon forsing değerler bulunduğunu, elinin dengeli ve NT oyununa müsait olduğunu, eğer açıcıda rakip renkten durdurucu varsa NT oyunu ilan etmesini ister.
Örnek 1: Cevapçının eli
Pik: xx
Kör: DVx
Karo: ADVx
Trefl: Dxxx   12 OP.
Açıcı.                Müdahaleci.           Cevapçı
1 TREFL.           1 PİK.                     2 PİK (Basit Cue-Bid)
Açıcı oyunu 1 TREFL ile açıyor, İkinci pozisyondaki rakip 1 PİK ile araya giriyor. Cevapçıda 5+kart Trefl olmadığından destek veremiyor. Öte yandan 4+ kart Kör olmadığından Sputnik konturu atamıyor yani majör fiti bulmak olanaksız. 2 seviyesinde gösterebilecek 5+ kartlı bir rengi yok. El dengeli ve NT oyunu için uygun ancak rakip renkten durdurucu yok, bu nedenle NT konuşması yapamıyor. Cevapçı burada Basit Cue Bid yaparak elini ortağına anlatıyor ve açıcıda rakip renkten durdurucu varsa NT oyunu oynatmayı istiyor.

Örnek 2: Cevapçının eli
Pik: ADxx
Kör: Dxx
Karo: Dx
Trefl: RVxx    14 OP.
Açıcı.              Müdahaleci.            Cevapçı.           Yükselten.
1 KARO.            1 KÖR.                   1 PİK                 PAS
2 TREFL.           PAS.                       2 KÖR (Cue-Bid)
Cevapçıda 14 OP ve 4 Kart Pik var. Oyunun 1 Karo ile açılması üzerine direkt yerdeki rakip 1 Kör ile müdahale ediyor, Cevapçı önce natürel olarak 4 Kart Piklerini gösteriyor. Açıcı Pik desteği vermiyor, rebidinde 2 Trefl yahut 2 Karo cevabı veriyor. Cevapçı majör fitinin olanaksız olduğunu anlıyor ve NT araştırması için rakip rengi Cue-Bid ediyor. Açıcıda Kör durdurucusu varsa NT oyunu oynamasını istiyor.

Majör renk karşısında Cue-Bid:
Kural: Bir Majör açışına karşı rakibin renkle müdahalesi halinde, Cevapçının rakip rengi tekrarı (Cue-Bid) Zon forsing değerler ve açış rengine 4+ kart destek vaat eder. Zorunlu hallerde bu destek en azından bir büyük onörlü olmak kaydı ile 3 kartlı olabilir ancak bu durumda Cue-Bid yapan oyuncuda fazladan değerler olması beklenir.
Oyun Majör bir renk ile açıldığı zaman, Cevapçıda fit varsa ve rakip müdahalesi yoksa Cevapçının fitini gösterebileceği bir takım konvansiyonlar vardır. Ancak rakip müdahalesi halinde F1NT, Bergen, Goldway Splinters, Jacoby 2NT, v.s gibi konvansiyonlar kullanılamaz hale gelebilir.

Oyun Majör bir renkle açıldığında rakip müdahalesi halinde cevapçının açış rengini basit yükseltmesi fit ve (5-9) OP gösterir.
Örnek: Açıcı 1KÖR, Müdahaleci 1PİK, Cevapçı 2KÖR.
Kompetisyonda cevapçının açış rengini tek sıçramalı olarak yükseltmesi limit tutuş (davet değerleri 10-12 TP) gösterir.
Örnek:  Açıcı 1 KÖR, Müdahaleci 1PİK, Cevapçı 3KÖR.
Cevapçının yarışmada açış rengini çift sıçramalı olarak yükseltmesi blokatiftir.
Örnek: Açıcı 1KÖR, Müdahaleci 1PİK, Cevapçı 4KÖR.

Cevapçının rakip rengi Cue-Bid etmesi, Jacoby 2NT yerine geçer, açış rengine 4+ kart destek, dengeli bir el ve zon forsing değerler gösterir. Cevapçıda bekli de şilem arayabilecek bir el vardır ve bunu daha sonra gösterecektir.
Örnek: Cevapçının eli
Pik: RVxxx
Kör: ARDx
Karo: RV
Trefl:xx      17OP. 4+ kart fit.
Açıcı 1PİK, Müdahaleci 2TREFL, Cevapçı 3TREFL.
Burada 3 TREFL Cue-Bid’i dengeli bir el ve kuvvetli koz desteği göstermektedir, Cevapçı zon forsingi yapmıştır. Zon kesin oynanacaktır, ancak açıcının tutumuna göre Cevapçı şilem araştırmalarını başlatabilir.
Açıcı minimum(12-14) OP ise doğrudan zon ilan eder, fazladan değerleri varsa 3 PİK demelidir veya 4+ kartlı ikinci rengini okuyabilir yahut rakip renkten durdurucu varsa onu gösterebilir. Açıcıda kısalık varsa splinter konuşması yapmalıdır. Bu tip konuşmalar açıcının 15+ olduğunu gösterir.
Majör ve minör açışları karşısında, rakip müdahalesi halinde yapılan Cue-Bid’ler esas olarak birbirinin aynıdır.
Ancak oyun minör bir renkle açıldığı takdirde sonraki konuşmalar 3 NT kontratına odaklanırken, majör açışı halinde hedef Majör Zonu olacaktır. Taraflarda fazladan değerler varsa sonraki konuşmalar Şlem odaklı olur.
Kural; Cue-Bid oyuncuların dördü tarafından, her turda ve her seviyede aynı şekilde kullanılır.  
Örnek 1:
Açıcı               Müdahaleci.           Cevapçı.                      Yükselten  
1 TREFL.        1 KÖR.                    2 KÖR (Cevapçının Cue-Bid’i)
Oyun 1 TREFL ile açılınca ikinci pozisyondaki rakip 1 KÖR ile araya giriyor. Cevapçıda 4+ kart PİK yok gösteremiyor. Olsaydı öncelik Majör fiti bulmak olduğundan derhal göstermesi gerekirdi. Cevapçı 2 KÖR diyerek ortağına Majör fitinin olanaksız olduğunu, elinin dengeli ve zon oynayabilecek değerlere sahip olduğunu bildiriyor.
Örnek 2:
Açıcı.                Müdahaleci.           Cevapçı.                 Yükselten
1 KARO.           1 KÖR.                     PAS.                       2 TREFL.
2 KARO.           3 KARO. (Müdahalecinin Cue-Bid’i)
Müdahaleci 1 KÖR ile araya girince, ortağı 2TREFL cevabı veriyor. Müdahaleci ortağının gücünü anlıyor ve kendisinde de zon oynayabilecek bir el olduğunu belirtmek için Cue-Bid yapıyor ve rakip renkten durdurucu olup olmadığını sorguluyor.  
Örnek 3:
Açıcı.                Müdahaleci.           Cevapçı.                Yükselten.
1 TREFL.          1 KARO.                  1 KÖR.                    PAS.
2 KARO. (Açıcının Cue-Bid’i)
Açıcı oyunu 1 TREFL ile açıyor, rakip 1 KARO ile araya giriyor, Cevapçı 1 KÖR diyerek 4+ kart körlerini gösteriyor, Yükselten Pas geçiyor. Açıcıda Kör fiti ve 4 Kart PİK yok, Majör fitinin olanaksız olduğu anlaşılıyor ve 2 KARO diyerek Cevapçıda Karo durdurucusu olup olmadığını sorguluyor.
Örnek 4:
Açıcı.                Müdahaleci.           Cevapçı.             Yükselten
1 TREFL.          1 KARO.                   PAS.                   2 TREFL. (Yükseltenin Cue-Bid’i)
Oyun 1 TREFL ile açılınca direkt yerdeki rakip 1 KARO diyerek araya giriyor.
Cevapçı Pas geçiyor. Yükseltende 12+OP var, fakat gösterebilecek majör renk yok. Majör fitinin olanaksız olduğunu görerek 2 TREFL ile Cue-Bid yapıyor, elinin dengeli ve zon oynayabilecek kalitede olduğunu gösteriyor ve müdahaleciden elini tarif etmesini istiyor. 
Müdahalecinin Cue-Bid karşısında tutumu:
Cue-Bid oyuncuların dördü tarafından aynı şekilde kullanılırken, Yükseltenin Cue-Bid’i karşısında Müdahalecinin tutumu özellik arz eder. Bilindiği gibi oyunun 1 seviyesinde renkle açılması halinde 1 seviyesinde renkle araya giriş için Müdahalecide 8 OP bulunması yeterlidir, hatta iyi 7 dahi olabilir. Müdahalecinin kaç puanla araya girdiği ilk turda belli değildir. Bu nedenle müdahaleden sonra yükseltenin Cue-Bid yapması halinde Müdahaleci elini tarif eder.
Yükselten rakip rengi Cue-Bid etmekle Zon forsing değerler göstermiştir. Bu durumda Müdahaleci;
a- Zayıf bir araya girişle rengini tekrar eder. Bu tekrar fazladan bir uzunluk göstermez.
Açıcı.               Müdahaleci.           Cevapçı.             Yükselten
1TREFL.           1 KÖR.                     PAS.                  2TREFL (Kör fiti ve 12+ OP)
PAS.                 2KÖR (8-10) OP.
b- Vasat bir araya girişle rakip rengi durduruyorsa NT konuşması yapar veya rengi kuvvetli ise sıçrayarak tekrar eder yahut 4 kartlı başka bir rengi varsa onu gösterir. (10-12) OP
Açıcı.               Müdahaleci.           Cevapçı.             Yükselten
1TREFL.           1 KÖR.                     PAS.                   2TREFL (Kör fiti ve12+ OP).
PAS.                  2 NT (10-12) OP ve Trefl durdurucu var.
                          2 KARO (10-12) OP ve Körlerin yanında 4+kart Karo var.
                          3 KÖR (10-12) OP ve iyi körler.
c- Kuvvetli bir araya girişle kendi renginde Zon ilan edebilir. İkinci bir rengi varsa sıçramalı olarak gösterebilir, rakip renkten durdurucu göstermek için 3NT diyebilir. Rakip rengi Cue-Bid ederek Şlem arzusu gösterebilir.
Açıcı.               Müdahaleci.           Cevapçı.             Yükselten
1TREFL.            1 KÖR.                      PAS.                     2TREFL (Kör fiti ve 12+OP)
PAS.                  3TREFL (Şlem arzusu).
                           3KARO (12+ …OP ve ikinci rengim Karo).
                           3 NT     (12+…OP ve rakip renkten durdurucu, dengeli dağılım).
                           4 KÖR (12+…OP, Zon yeterli).
*
Western Cue-Bid: (Batılı Cue-Bid): Ortak konuştuktan sonra rakipler iki renk konuşurlarsa veya rakiplerden biri konvansiyonel (yapay) bir konuşma yaparak iki renkli bir el gösterirse, Partnerin rakip renklerden birini veya ima edilen renklerden birini okuması (Cue-Bid), okunan renkten durdurucu olduğunu gösterir. Ortakta diğer renkten durdurucu varsa NT oyununa yönelmesini ister. Oyuncuların dördü tarafından aynı şekilde kullanılır.

Örnek 1: Cevapçının eli
Pik: xx
Kör: ADx
Karo: Vxxx
Trefl: AVxx    12 OP.
Açıcı.                 Müdahaleci.                 Cevapçı
1 KARO.             2 KARO (Majörler)        2 KÖR. (Western Cue-Bid)
Oyunun 1 Karo ile açılması üzerine, rakip konvansiyonel bir konuşma yaparak 2 Karo diyor ve Majörlerin (5-5) yahut (5-4) olduğunu ima ediyor. Cevapçı 2 Kör diyerek rakip renklerden Kör durdurucusu olduğunu, elinin dengeli ve Zon değerlerinin olduğunu, Açıcıda diğer renkten (Pik) durdurucu varsa NT oyunu ilan etmesini istiyor.
Örnek 2:
Açıcı.                Müdahaleci.            Cevapçı.                 Yükselten.
1TREFL.             1KARO.                 1KÖR.                      1PİK.
2TREFL.              PAS.                      2PİK. (Cevapçının Cue-Bid’i).
Örnek 3:
Açıcı.                Müdahaleci.             Cevapçı.                Yükselten.
1TREFL.              1KARO.                  1PİK.                      2PİK (Yükseltenin Cue-Bid’i).
Örnek 4:
Açıcı.                Müdahaleci.             Cevapçı.                 Yükselten.
1TREFL.             1KARO.                  1KÖR.                     1PİK.
2KARO. Açıcının Cue-Bid’i).
Örnek 5:
Açıcı.                Müdahaleci.              Cevapçı.                Yükselten.
1TREFL.            1 KARO.                    1KÖR.                     1PİK.
2TREFL.            2KÖR. (Müdahalecinin Cue-Bid’i).
*
Kural: Cue-Bid karşısında pas geçilemez.
Bu kural nedeniyle ortağınızın susmamasını istiyorsanız Cue Bid yapabilirsiniz.
Örnek 1: Açıcının eli:
PİK: Rx
KÖR: xxx
KARO: ARDV
TREFL: RDVx.    19 OP.
Oyun 1 KARO ile açılıyor, Rakip 1 KÖR ile araya giriyor, Cevapçı 1 PİK diyor.
Bu durumda Açıcının yapacağı natürel bir konuşma kalmıyor. Açıcı Trefl gösteremiyor, gösterirse cevapçı minörlerin (5-4) olduğunu düşünecek. İki kartlı Pik ile destek veremiyor. Kör durdurucusu olmadığından 2 NT ile Reverse yapamıyor.
Açıcının yapabileceği tek şey 2 KÖR diyerek Cue-Bid yapmaktır. Cevapçı bir daha konuşmak zorundadır, pas geçemez ve Kör durdurucusu sorulduğunu anlar. Cevapçıda durdurucu varsa gösterir, yoksa başka bir şey söyler.
Örnek 2:
Açıcının eli:
PİK: xx
KÖR: ADxxxx
 KARO: AV
TREFL: Rxx.    14 OP.
Açıcı oyunu 1 KÖR ile açıyor. İkinci pozisyondaki rakip 1 PİK ile araya giriyor. Cevapçı 2 Karo diyor. Açıcı rebidinde 2 KÖR diyerek Körlerinin 6+ kart, puanının (12-14) OP olduğunu gösteriyor. Bunun üzerine Cevapçı 3 TREFL diyor. Bu durumda Cevapçıda Zon forsing değerler olduğu anlaşılıyor, ancak henüz herhangi bir renk üzerinde anlaşma sağlanamadı, Zon oynanması gerekiyor ama ne oynanacağı belli değil. Açıcı üçüncü turda 3 PİK diyerek Cue-Bid yapıyor ve ortağından Pik durdurucusu varsa 3 NT ile Zon ilan etmesini istiyor.

Basit Cue-Bid kurallar özeti:
a- Cue-Bid yapan oyuncuda ortağın rengine fit ve Zon değerleri vardır. Eli dengelidir.
b- Ortağın rengi Minör ise hedef NT oyunudur. Bu nedenle Cue-Bid yapan oyuncu rakip renkten durdurucu sorgular, kendisi rakip renk hakkında bir şey söylemez.
c- Ortağın rengi Majör ise, Cue-Bid Jacoby 2NT yerine geçer, belki de şlem arayabilecek kadar güçlü bir eli vardır, sonraki turlarda belli olacaktır.
d- Ortağın rengi Minör ise, Cue-Bid yapan oyuncuda 4 kartlı majör renk yoktur. Olsaydı Cue-Bid yapmadan önce Majör renk gösterilir, gerekiyorsa sonradan Cue-Bid yapılır.
e- Rakipler iki renk konuşmuş veya ima etmişlerse, Cue-Bid yapan oyuncuda konuşulan renkten durdurucu vardır. Diğer renkten durdurucu olup olmadığını sorgular.
f- Cue-Bid karşısında pas geçilemez.
*
SIÇRAMALI CUE-BİD
Basit Cue-Bid dengeli el, Sıçramalı Cue-Bid dengesiz el gösterir. Rakip renk sıçramalı Cue-Bid yapan oyuncuda kısadır (tek yahut çaka). Öte yandan rakip renk dışında da başka bir renkte kısa olabilir. Ancak bu ihtimal çok azdır.
Ortağın renginin majör veya minör olması fark etmez, kurallar aynıdır.
Örnek 1: Cevapçının eli:
Pik: ARx
Kör: x
Karo: Rxxx
Trefl: RVxxx 
Açıcı.              Müdahaleci.          Cevapçı.           Yükselten.
1TREFL.           1PİK.                    3TREFL.
Örnek 2; Cevapçının eli:
Pik: ARV
Kör: DVxx
Karo: x
Trefl: ADxxx
Açıcı.              Müdahaleci.          Cevapçı.            Yükselten.
1KÖR.             2KARO.                 4KARO.
A - Açış rengine güçlü destek vaat eder. Açış rengi Minör ise 5+ kart destek, Majör ise 4+ kart destek vardır.
Partnerin minörü ARDV şeklinde çok kaliteli ise 4 kartlı olabilir.
Ortağın rengi Majör ise, Partnerin Majörü bir büyük onörlü olmak kaydı ile 3 kart olabilir. Ancak bu durumda eli biraz daha kuvvetli olmalıdır.
B- Zon forsing değerler gösterir, beklide Şlem arayacak kadar kuvvetlidir. Önce destek gösterip sonra varsa ilave puanları göstermek iyi bir tekniktir.
C- Ortağın rengi Minör ise, Sıçramalı Cue-Bid yapan oyuncuda 4 kart Majör renk yoktur. Öncelikli amaç Majör fiti bulmak olduğundan, varsa öncelikle 4+ kart Majör gösterilir.
D- Rakip renk tek ya da çakadır. 
E- 3NT seviyesinin üzerinde Cue-Bid yapılması şilem arzusu gösterir. Yukarıdaki örnekte görüldüğü gibi cevapçı çok güçlüdür.
Özet olarak, sıçramalı Cue-Bid Zon forsing değerler ifade eder. Desteklenen renk dışında gösterilebilecek başka bir renk olmadığını, rakip rengin tek ya daçaka olduğunu gösterir. Bu Cue-Bid’in iyi tarafı ortak 3NT ilan ederse ortak  pas geçebilir.
Sıçramalı ve sıçramasız olarak iki tip Cue-Bid olmasınınyararı çoktur. Ortak partnerinin elinin dengeli mi ya da dengesiz mi olduğunu bilirse karar vermesi kolaylaşır. Zonlar ve şilemler daha kolay bulunur. Ayrıca rakipler yarışmaya devam ederse ortak yarışmaya devam etmek ya da DBL atmak konusunda daha rahat kararlar verebilir.
*
NT Cue-Bid’i ve Farklı bir yaklaşım:
Bilindiği gibi oyun bir renkle açıldıktan sonra rakibin 1NT ile müdahalesi halinde cevapçının 2NT Cue-Bid’i genelde minörlere apeldir. Bazıları bunu Trefl transferi olarak oynuyor. Nasıl kabul edilirse edilsin bizim yaklaşımımız için fark etmez, NT Cue-Bid’i yapan oyuncu ortağının cevabından sonra 3PİK deklere ederse Majörlerden birinden Zon oynamak istiyor demektir.
Örneğin: Cevapçının eli:
Pik: DVTxxx
Kör: AVTxxx
Karo: x
Trefl: -
Açıcı.                 Müdahaleci.                   Cevapçı.               Yükselten.
1TREFL.                   1NT                             ?
Oyun 1 TREFL ile açıldığında direkt yerdeki rakip 1NT ile Müdahale ediyor. Bu durumda Müdahalecide (15-17) OP olması beklenir. Cevapçıda 8 OP var, dağılımdan gelen puanlarla 12 ODP oluyor. Renklerden birinden fit bulunduğu takdirde elin değeri 17+ TP olacak, Zon kesin ama hangi renkte?
Cevapçı bu el ile Kontur (DBL) atabilir ama çok riskli, Açıcının pas geçme hakkı var pas geçerse size zon varken rakipler konturlu 1 NT yapabilirler.
Önce 2PİK sonra sıra gelirse 3KÖR demek mümkün ama 2PİK dekleresi forsing değildir.
Doğrudan 4KÖR veya 4PİK denilebilir, ama yanlış renk seçmiş olabilirsiniz.
Burada en doğru çözüm 2NT ile Cue-Bid yapmaktır. Ortaklık anlaşmanız çerçevesinde ortağınız bunu minörlere apel veya Trefl transferi olarak algılayacak ve 3Trefl veya 3Karo diyecektir. Ortağınızın nasıl algıladığı ve ne cevap verdiği önemli değil. Bundan sonra cevapçının 3PİK rebidi majörlerden birinden zon oynamak istediğini anlatır.
Cevapçı 3PİK yerine 3KÖR derse eli zayıftır, zon ümidi yoktur, sadece yarışmak istiyordur. Her iki durumda da açıcı majörlerden birini seçmek durumundadır.       
“Mehmet Özyeşilbaş “a teşekkürler.
görsel: flickr

Hiç yorum yok: