1 Mart 2015 Pazar

Ataklar

Ağzınızdan çıkanlara daima dikkat edin. 
Çünkü bir sözü unutmak
bir yüzü unutmaktan çok daha uzun zaman alır.
Aragon
*****
KLASİK MÜZİK VE ŞARAP
Bouquet dergisinde müzik  eşliğinde şarap içenlerin davranışları incelenmiş. Birkaç yıl önce İngiltere'nin Leicestershire bölgesinde ilginç bir deney yapılmış. Turistlerin bolca ziyaret ettikleri Softleys adlı restoranda, Leicester Üniversitesi Sosyal Davranışlar Araştırma Ekibi 18 gün boyunca deneyden habersiz müşterilere yemek sırasında değişik müzikler dinletmişler. Yemek için iki kişinin ortalama 50-60 sterlin ödediği restoranda birinci gün pop, ikinci gün klasik müzik çalınmış, üçüncü gün ise hiç müzik çalınmamış. Deney, restoran müşterilerinin davranışları incelenerek 18 gün boyunca tekrarlanmış.

Beethoven, Mahler ve Vivaldi'nin eserlerinin çalındığı geceler müşteriler başta kaliteli şaraplar olmak üzere menüdeki özel lezzetlere daha fazla ilgi göstermişler. Pop müziğin çalındığı ve müziksiz gecelerde ise müşteriler daha standart yemeklere ve genellikle "house wine"a  yani restoranın sunduğu en hesaplı şaraba yönelmişler.
Araştırma sonucu:  Klasik müzikten alınan hazla birlikte şarap içme duygusu paralel olarak artıyor.
Beethovenlives.net
*****
TAŞTAN BİR RÜYÂ KADAR GÜZELİM
Taştan bir rüyâ kadar güzelim;
Her birinin sırayla ölümünü bulduğu göğsüm
Şaire ilham verir bir aşkla ölümsüz
Çamur kadar yalnız ve sessiz.

Kalpte kuğu beyazı, sfenks gibi bilmediği hiçbir ölümlünün,
Tahtım mavi derinliklerindedir gök kubbesinin;
Duruşumu rahatsız eden her hareketten nefret ederim;
Gülmem hiçbir zaman, ne de ağlarım.

Önünde anıtsal duruşlarımın,
En onurlu plastik sanatlardan alınan
Çetin gayretli ruhsal durumlarda dua eder şairlerim,

Çünkü benim, büyüyü onların kalplerinin etrafına dolamak için,
Havuzlarım var ışıktan alevlendiği ve öldüğü yerlerde güzelliğin,
Durgun aynaları ışık saçan gözlerimin.
Charles Baudelaire (1821-1867), Çeviren: Vehbi Taşar
*****
ATAKLAR
Atak defansın en bilinmeyenlerle dolu bölümüdür. Bu yüzden her elde doğru atağı yapmak mümkün değildir. Fakat defansın geri kalanında başarılı olunmak isteniyorsa ataklar bölümünde belli prensipler konmalı ve buna uyulmalıdır.

Sanzatu kontratlarında bazı prensipler
KURAL: 1NT, 2NT ve 6NT kontratlarına batırmak için değil yaptırmamak için çıkılır. – Pasif (doubletondan çıkmak pasif değildir)
KURAL: 3NT kontratlarına batırmak için yani kendimize  çıkılır. - Aktif
KURAL: 4-4 varken majör minörden iyidir
KURAL: 5’li renk 4’lüden iyidir
KURAL: 5-5 varken kuvvetli renk iyidir
KURAL: 4-4 varken:
                        1-daha çok onörlüyü çıkın DV109-D1098-DV64-D972-D542
                        2-AXXX renkten asla çıkmayın
KURAL: Doubletondan asla çıkmayın (singletondan da)
KURAL: Zayıf elle (0-5) ortağın rengini bulmaya çalış (Doubletondan çıkma)

Sanzatuya 4. atak ediyorsanız, dört boş veya beş boştan 2., onör üçlüden yine 2. çıkılmalıdır.
*
Koz kontratlarında bazı prensipler
KURAL: 3 onörlü sekans her zaman iki onörlü sekansa tercih edilir. İki renkteki sekansın uzunluğu aynı ise büyük sekans küçük sekansa tercih edilir.
KURAL: Uzun koz varsa uzun renk çıkılır. Böylece deklaranın koz kontrolünü kaybetmesi beklenir.
KURAL: Seçim yapmak durumunda uzun renk kısa renge tercih edilir.
KURAL: Deklaranın kontratını hangi oyun tarzı ile gerçekleştireceğini bilmiyorsan asla agresif çıkma.
KURAL: Rakibin 8 kozu varsa ikili kozdan çıkma. Rakibin 9 kozu varsa koz atak edilebilir.
KURAL: As altından ve kısa ruadan çıkmak yasaktır.
*
Atak Kontrları
Atak kontrları üzerinde dikkatle durulması gereken bir konudur. Bu kontrlar rakiplere alert edilmelidir.         
*
Atağa verilen mesajlar ve oyun ortasında ataklar
Sanzatu kontratlarında 3.pozisyonda oturan oyuncu ortağı As/Dam çıktığında verdiği ilk sinyal apel. Apele ihtiyaç yoksa sayı veriyor. Rua atağına ise onörünü debloke ediyor, eğer debloke edilecek onör yoksa sayı veriyor.

Sanzatuda oyun ortasında oynanan yeni renk onör vaad edilerek veya reddedilerek oynanıyor. Dönülen renk ortağın rengi ise o an bulunan kartların adedini belirtecek şekilde yani sayı ile dönüyor.

Koz kontratlarında 3.oyuncu bütün onör ataklarına sayı veriyor. Sayıya ihtiyaç yoksa S/P veriyor. Bu durumun tek istisnası As atağına yerde üç boş çıktığı durum. Bu durumda 3.oyuncu önce apel veriyor.
Kozda oyun ortasında ister yeni renk olsun ister ortağın rengi dönüşler sayı ile yapılıyor.
http://koycegizbric.com/ a teşekkürler.

Hiç yorum yok: