****
Yalnızca
kaçınılmaz olana ve
var olma hakkına saygı gösterseydik
müzik ve şiir
caddeler boyunca yankılanabilirdi.
Henry David
Thoreau
*****
İçinde ışığı olmayan insanlar
kalabalığa karışıp ışık edinmeye çalışırlar.
Heinrich Floris Schopenhauer
*****
kalabalığa karışıp ışık edinmeye çalışırlar.
Heinrich Floris Schopenhauer
*****
AN
Harabeye dönmüş bir denizci mahallesi. Uykulu
gece lambaları.
Köhne meyhaneler sıra sıra dizilmişler umutsuzca
Devlet hastanesi kapısında bekleyen yoksul kadınlar misali.
Karanlıkta sokak. Erkenden uyumayı düşünmüş herkes.
Fakat ansızın
Aydınlanıyor meyhaneler son iskemlesine dek,
Bir delikanlının ak pak kahkahasıyla. Ve hemen akabinde
Duyulur sesi sonsuz, değişmez, yenilmez denizin.
Köhne meyhaneler sıra sıra dizilmişler umutsuzca
Devlet hastanesi kapısında bekleyen yoksul kadınlar misali.
Karanlıkta sokak. Erkenden uyumayı düşünmüş herkes.
Fakat ansızın
Aydınlanıyor meyhaneler son iskemlesine dek,
Bir delikanlının ak pak kahkahasıyla. Ve hemen akabinde
Duyulur sesi sonsuz, değişmez, yenilmez denizin.
Yannis Ritsos
(1909-1990, Yunanistan) - Çeviren: İsmail Haydar Aksoy
*****
KOMPETİTİF KONTURLAR (yarışsal)
A- Zon daveti kontur
1) -------
1 Kör 1 Pik 2 Kör
2 Pik 3 Kör Dbl, zon daveti
2) ------ 1 Kör 1 Pik 2 Kör
2 Pik 3 Kör 3 Pik, yarışma
3) -------
1 Trefl 1 Pik 2 Trefl
2
Pik 3 Trefl Dbl, ceza*
*Bir renk
okuyarak davet konuşması yapabilirdik. Dbl’ tercih ettiğimizden cezadır.
4) -------
1 Kör 2
Trefl 2 Kör
3
Trefl 3 Kör Dbl, 3 NT için körde stoper sorusudur.
B- Puan kontru
Tarif edebilecek bir renk ve dağılım yok
ama puanım var.
1) ---------- 1 Kör Dbl 2 Kör
Dbl,
4 kart pik yok
2) -------- -------- ------- 4 Pik
Dbl, puanım var elimi tari edemiyorum
3) 3 Pik
4 Kör 4
Pik Pas
Pas Dbl, pik kısa, extra gücüm var
C- Max el gösteren kontr
1) -------------- --------- -------- 1 Trefl
1 Kör Pas 1 Pik 2 Trefl
Dbl, overcalum max 14-16
2) --------------- ------- --------- 1 Kör
2 Trefl, 10-16 Dbl Pas 2 karo
Dbl, overcalum max 14-16
3) ----------- ----------- --------- 1 Kör
Dbl Pas 1
Pik, 0-9 puan 2 Kör
Dbl, 17+ puan
NOT: Bizi
4 seviyesine sürükleyecek, 3 seviyesindeki max el dblı yoktur. Atılırsa
cezadır.
D- Responsif kontur (Negatif olarak
düşünülebilir)
1) -------- 1 Karo
1 Pik 2 Karo
Dbl,
responsiv, okunmayan renklerde fit arıyor
Okuyacağımız
seviye, TOX ve overcaldan sonra en az puan gerekliliği aşağıdadır.
Seviye TOX dan sonra puanı Overcaldan sonra puan
2 6+ 8+
3 10+ 12+
4 12+ 14+
2) Ortak sıçramalı overcall yaptığında
1 Trefl 2 Pik 3 Trefl Dbl, responsiv
Responsiv dbl’ın majör vaadetmesi / etmemesi
kuralı:
Bir
oyuncu konuşulmamış majörü 2 seviyesinde oynamak için, 3 seviyesinde sıçrayarak
davet için söylemiyorsa ve bu fark için konuşma aralığı kalmamışsa
- Majörü
3 seviyesinde söylemek, yarışmak içindir.
- Dbl,
Majörde 4 kart gösterir ve davet yerine geçer
- Zon, 4
Majör diyerek söylenir.
1
Kör Dbl 3 Kör 3 pik, 6-9 puan yarışmak için
Dbl, 4 kart pik, davet eli
1
Kör 1 Pik 2 Kör Dbl, 8+ puan genellikle minörler
Bu
sekansta tutuş arayışımız minörler veya NT için olabilir.
3) TOX tan sonra responsiv dbl 9+ puan
a) 1 Minör----2 Minörden sonra,
TOX atan
diğer renklere 3 kart vaat eder. Ortağında
Tek majör
varsa onu okur. 2 tane majörü varsa responsiv dbl kullanılır.
1
Trefl Dbl, TO 2 Trefl Dbl, responsiv majörler 4+4 kart
1
Trefl Dbl, TO 3 Trefl Dbl, responsiv majörler 4+4 kart
b) 1 Kör------2 Körden sonra
1
Kör Dbl,TO 2 Kör 2 Pik, oynamak için
3 Pik, davet eli
4 Pik, sign off
RXX -------- 1 Kör Dbl,TO 2 Kör AVXX
VXX Dbl, responsiv 4 kart majör yok Pas
3 karo Pas XX
AXXX 3 Kör, stoper sorusu Pas 3 Pik
son RQXX
QVX
RXX
TOXcunun
ortağı Dbl diyerek4 kart piki olmadığını söyledi. Dbl’ı gücüm var anlamındadır.
-------- 1 Kör Dbl 2 Kör
Dbl, 4
kart pik yok 9+ Pas 3 Kör, stoper
sorusu Pas
4 trefl,
stoper yok, trefl 4+ kart
c) 1 Pik-----2 Pikten sonra
1
Pik Dbl, TO 2 Pik Dbl, 6-9 puan, 4 kart kör yok, yarışma
Pas 3 karo Pas 3 Kör, 4 kart, davet eli, gecikmeli tutuş
Davet
eliyle, önce dbl diyerek 4 kart kör yok dedik, sonra gösterdik, ortak pas
diyebilirdi
1
Pik Dbl 2 Pik 3 Kör, 6-9 puan yarışma
1
Kör Dbl 3 Kör Dbl, 4 kart pik yok. 10+ puan
Davet
konuşmasına yer kalmadı
AX -------- 1 Pik Dbl, TO 2 Pik VX
RQXX Dbl, 4 kart kör yok, güç var Pas 3 Trefl, fit arayışı Pas
AVXX
QXXX 3 Kör, davet Pas 4 Kör RVX
XXX TOXcunun ortağı Dbl dan önce 3 kör
deseydi 6-9 puan gösterirdi RQXX
d) Overcaldan sonra responsif dbl
1- Majör
konuşulmamışsa: Responsiv dbl, majörlerden en az birini gösterir. Her iki majör
varsa dağılım çok önemli değildir. Ancak bir majör varken ortağın rengine 2
kart tolerans olmalıdır, Zira tutuşamadığımızda kaçacak yer olsun.
RQXX --------- 1 Karo 2 Trefl 2 Karo VXX
AXXX Dbl Pas 2 Kör Pas RVXX
XXX 3 Kör Pas 4 Kör X
QX
ARVXX
QXX -------- 1 Karo 2 Trefl 2 Karo RXXX
AQXX Dbl Pas 2 Pik Pas XX
XXX 3 Trefl son X
RXX
AQXXXX
2- Majör
konuşulmuşsa, Responsiv Dbl, diğer majörde 4 kart gösterir
1
Karo 1 Kör 2
Karo Dbl, responsiv 10+
Pas 2 Pik, 4 kart min
3 Pik, 4 kart 13-14 puan
1
Karo 1 Kör 2
Karo Dbl, responsiv 10+
Pas 2 Kör, zayıf, 4 kart pik yok
3 Karo, 14+ karo stoperi soruyor
2 NT, orta kuvvette karo
stoperi var
3 NT, max el karo stoperi var
3- İki
majörde konuşulmuşsa Responsiv dbl, minörleri gösterir
Kooperatif kontur
Biz bir
renkte tutuşmuşsak ve rakipler yarışıyorsa, üstten atılan dbl, cezadır. İçerden
atılan dbl ise ortağın desteği ile (kooperatif) cezalandırılır. Ayrıca
a. Kontr
atan içerdeyse
b. Kontr atan daha önce limite olmadıysa
c. Zon forsingi bir konuşma daha önce
yapılmamışsa kontr kooperatiftir.
Rakibin artifisyel konuşmalarına kontur
Rakibin artifisyel konuşmalarına kontur
Ortağa şu
bilgileri iletmek için kontur atarız.
a. Eğer
hala yarışmamız mümkünse, biraz puanımızla ve 5 kart olan rengi göstermek için
kontr atılır. Amaç bu renkte fit bulursak yarışmaktır.
b. Eğer
rakipler zon forsingi durumdaysa:
- Atak eden bensem, zayıf bir el ve
dağılım ile fit varsa baraj yapmayı önerecek bir elle kontr atılır
- Atak gösteren kontrlar: Rakip GF durumundayken
kaldıkları son kontrata, ortağın atak etmesini isteyeceğimiz rengi göstermek
için atılır. Bu durumda ortak atak edecek
durumda olmalıdır.
c. El
bizim elimiz olabilir. Birimizde oyun açar ve üzeri güçte bir el var ve rakip
renkte
kısaysa,
fit bulup oynayabiliriz.
Bergenlere kontur
1- 1 Kör
Pas 3 Trefl, 6-9 Dbl, Köre göre TO
2- 1 Kör
Pas 3 Trefl, 6-9 3 Kör, Pik ve bir minör
3- 1 Pik
Pas 3 Karo, 10-11 Dbl, Atak göstermek için zayıf el
4- 1 Pik
Pas 3 Karo Dbl, Atak göstermek için zayıf
el
Splintere kontur
Atak
göstermek içindir.
---- 1 Pik Pas 4 Trefl
Dbl,
Kalan renklerin küçüğünü atak et (Karo)
Pas,
Çıkacak rengin yoksa kalan renklerin büyüğünü atak et (Kör)
Drury’ye kontur
Pastan
geldiğinden atak gösterir. Kaliteli olamalıdır
Staymana kontur
2 Trefle
atılan kontr atak gösterir
2 renk gösteren konuşmalara kontur
Ceza
kontru başlangıcıdır. Kozda 4 kart ve 10 puanla atılır. Ortaklık GF durumuna
geçer.
Cue-bid’lere kontur
Cue-bid’lere kontur
Bundan
kastımız, rakip şileme giderken yaptıkları kontrol konuşmalarıdır. Bu renk bizim
olabileceği gibi konuşulmamış renklerde olabilir. Cue-bidlere atılan kontrun
anlamı, şleme kimin atak edeceğine göre değişir.
a. Atak
edecek oyuncu dbl derse: Atakla ilgili bilgi veren kontrdur. Bu renk bizim
konuştuğumuz bir renkse bu rengin atak edilmesini sağlar.
b. Atak
etmeyecek oyuncu dbl derse: Baraj teklifidir. Bu renk daha önce bizim
tarafımızdan konuşulmamışsa 6 kart zayıf el gösterir. Bizim konuştuğumuz renkse
defansı olmayan dağılımlı el gösterir.
c. Daha
önce bizim konuşmadığımız bir renkse, bu renge attığımız dbl, atak ister
d. Bizim
konuştuğumuz renkse: Benim konuştuğum renkse, konuştuğum rengin atak edilmesini
istiyorum demek normal değildir. Demek ki bu rengi yarışma amacıyla okumuşum.
Kaliteli değildir. Benim için atak etme. Genel olarak rakip zon+ oyuna giderken
yaptıkları cuebide kontr demek, bu renkte değerlerim yok demektir
e.
Ortağın konuştuğu renkse: Rakip ortağın konuştuğu rengi cue-bid yaparak stoper
sorduğunda veya gösterdiğinde kontr demek atak istemektir. Ortağın rengi
cue-bid edildiğinde
2 durum
vardır. Ortağın rengini atak etmesini söylemek: Elimizde o renkten HX vardır,
dbl deriz. Diğeri, tutuş göstermek içindir.
1)
1 Trefl .. 1Pik .. 2 Karo .. Pas
1 Trefl .. 1Pik .. 2 Karo .. Pas
3 Karo ..
Pas.. 3 Pik .. Dbl, atak istiyor, rakip stoper konuşuyor, bende onör var
2) 1 Karo
1 Kör 3 Kör, splinter Dbl, Atak gösteriyorum
3) 1 Kör
1 Pik 3 Pik, kör tutuş Dbl, Pik tutuşu, atak göstermenin anlamı yok
“Mehmet
Özyeşilbaş” TEŞEKKÜRLER
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder