Fariborz
Lachini - Autumn, Autumn, Autumn
http://www.youtube.com/watch?v=fFQL5dNaMLc***
Acele hareket,
sadece sinek yakalamaya yarar.
Rus Atasözü
***
NEZAKET
Nezaket akıllılıktır, bunun sonucunda nezaketsizlik
aptallıktır: nezaketsizlik yüzünden gereksiz yere ve bile bile düşman kazanmak,
tıpkı insanın kendi evini kundaklaması gibi bir çılgınlıktır. Çünkü nezaket,
oyuncak paralar gibidir, açıkça sahtedir: Bununla tasarruf etmek akılsızlık
kanıtıdır; buna karşılık onu cömertçe kullanmak akıllılık kanıtıdır.
Nasıl ki doğal halinde sert ve gevrek olan bal mumu, birazcık sıcaklık karşısında, istenilen her şeklin verilebileceği ölçüde yumuşuyorsa; en dik kafalı ve düşmanca insan bile, birazcık nezaket ve güler yüzle, yumuşak ve iyi huylu yapılabilir. Buna göre, bal mumu için sıcaklık neyse insanlar için de nezaket odur.
Schopenhauer - Nezaket Üzerine- felsefe kulübü
****
RONDEL
Hiçbir şey yok uyandığınızda
Somurtmadan karşılayacağınız
Korkunç, bir gülüş sarsarsa bakınız
Kanatlarınızı o yastıklarda
Kayıtsız uyuyun, korkusuzca da
Ele vermeyecek sizi soluğunuz
Hiçbir şey yok uyandığınızda
Somurtmadan karşılayacağınız
Bütün o canım düşleri bir anda
Bu güzellik bozduğu an bakınız
Artık ne bir tek çiçek yanaklarda
Ne de ölçüsüz elmaslar gözlerde
Hiçbir şey yok uyandığınızda.
Stephane Mallarme, çeviri: İlhan Berk
****
MİNÖR
RENK AÇIŞLARINA CEVAPLAR
GENEL
Açış minörle yapıldığında, oynanabilir majör araştırmasını cevapçı
başlatır. Sistematik olarak, cevapçıda açış için gerekenden daha az değer varsa
diğer minör daha uzun olsa bile önce majörünü gösterir. Cevapçı yalnızca tam
açış değerlerine sahip olduğunda, önce uzun minörünü ardından dört parça
majörünü gösterir. Limite ellerle, uzun minörü geçerek majörü göstermek emniyet
içindir ve bu sisteme uygulayanlara tavsiye edilir.
Minör açışına cevapta, cevapçı rengin kalitesine bakmaksızın dört parça
majörünü göstermeli. Cevapçı majörünü doğru zamanda gösteremezse, açıcı
sistematik olarak bazı çıkarımlarda bulunur ve çoğunlukla dört parça majörünü
göstermez.
1 TREFLE
1 KARO CEVABI
Cevapçının 1 trefle 1 karo cevabı natüreldir. Bazı nadir durumlarda, dörtlü
majörü ve 1 sanzatuya yetecek kadar puanı olmadığında (Bir çok ortaklık
anlaşmasına göre 1 trefle 1 sanzatu demek için 8-10 onör puanı gerekir) deklare
1 karoyla geçiştirebilir. Cevapçı bu durumda 3-3-3-4 dağılımına sahiptir. Hatta
bazen 3-3-2-5 dağılımıyla inverted yükseltmeyle üçlü seviyeye yükselme arasında
değerleri varsa deklareyi yine karoyla geçiştirebilir. Cevapçıda bu durumda
hemen hemen karo rengi vardır ve açıcı bunu natürel varsayar.
Cevapçı, açış değerleri yokken beş parça karo, dört parça majörüyle önce
karoyu okursa majörleri inkar etmiş olur. Açış değerleriyle birlikte beş parça
karo ve dört parça minörü olan cevapçı önce karosunu göstererek ikinci turda
majörden rebid yapabilir (yada VOLSH konvansiyonu oynanabilir). Artırma bu
şekilde geliştiğinde, açıcı zona yetecek kadar toplam değeri ve cevapçıdaki
karoları öğrenmiş olur.
Açıcı, 1 karo cevabını duyduğunda artırmayı cevapçıda dört parça majör
olmadığı varsayımına göre sürdürür. Bu varsayımla, dengeli eli olan açıcı dört
majörle bile 1 sanzatu rebidi yapar.
Bu artırma yöntemiyle, nihai kontrat sanzatu olduğunda rakibe bilgi
verilmemiş olur. Açıcının majör rengini saklayarak, rakibi körleme atak yapmaya
zorlaması büyük yarar sağlayabilir.
Açıcıda sık sık dengesiz bir el olacağından her 1 karo cevabından sonra 1
sanzatu deklaresi verilmez. Açıcı eli dengesizken rebidinde renk gösterir ki bu
majör de olabilir. Böylece cevapçı açıcının, okunmayan renklerden en az birisi
kötü olduğu için, sanzatu diyemediğini öğrenir.
Açıcı rebidinde majör göstererek dengesiz el tarifi yaptığında, cevapçı
bunu üç seviyesine yükseltirse açıcının majöründe dörtlü destek, beş parça karo
ve en az zon için yeterli değer garanti eder. Cevapçı bunun yerine, majörü iki
seviyesine yükselttiğinde majörde üç parça destek ve davet değerleri gösterir.
Açıcı rebidinde majör okuyarak dengesiz bir el gösterdiğinde, cevapçı diğer
majörü tutuyorsa artırmada farklı bir tanım gerekir. Açıcının 1 pikine cevapçı
2 körle devam ederse bu deklare genellikle natüreldir ve dört parça kör, daha
uzun karo ile iyi değerler gösterir. Bununla birlikte, cevapçı uzun karolar ve
açıcının renklerinden birini tuttuğunda forsing bir deklareye ihtiyaç
duyabilir. Bu yüzden 2 kör davet değil, dördüncü renk forsingi olarak
algılanmalıdır.
Açıcı 1 körle devam ettiğinde, cevapçı dört parça pikini göstermek için 2
pike sıçramalıdır. Bu artırmada cevapçının 1 piki dördüncü renk forsingidir ve
pikleri göstermez. Cevapçı dört parça pik, uzun karolar ve zona yetecek kadar
değeri olduğunda, dördüncü renk forsingi yapıp yapmamak için iyi düşünmelidir.
Cevapçı, paslık bir eli varken açıcının da minimumda olabileceğini ve ilk
fırsatta pas geçebileceğini dikkate almalıdır. Paslık bir elle cevapçı bu
yüzden güzel 5-10 aralığında dengeli bir elle trefl açışına 1 sanzatu demeli.
Özet olarak, trefl açışına cevapçının karo cevabı dört türlü el tanımı için
kullanılır. Birincisi natürel karoları göstermek için, ikincisi dörtlü majör
varsa oyun açmaya yetecek kadar değer ve beş parça karo göstermek için,
üçüncüsü biri trefl olmak üzere iki renkli el göstermek için ve dördüncüsü de
dengeli bir el ancak 8-10 aralığında olmadığından sanzatu diyemeyecek bir el
göstermek için.
*
Örnek
1:
a.Cevapçı…b)
Cevapçı…c)Cevapçı…d)Cevapçı…e) Cevapçı…f)Cevapçı
S. AV82 … S. AV107 … S. AV82 … S. RD103…. S. R85 … S. V85
H. 5 … H. 5 … H. R5 … H. A4 … H. D103 …H. A43
D. D109863..D.86 … D.
D10843 . D. 74 … D. RV62 …D. A872
C. 86 … C.D109863 …C. R6 … C. RD1097 .. C. 943 ..C. 943
1a) daki elle
cevapçı diğer tüm açışlara sistematik olarak 1 pik der. Açıcı artırmaya 1
treflle başlamışsa cevapçı, sistem karolarını fırsat bulursa daha sonra
göstermesine izin verdiği için altılı karosunu atlayarak 1 pik der.
1b) de cevapçı
pik dışındaki tüm renk açışlarına, bu kez hiç bir rengini atlamadan, 1 pik der.
Artırma bu yöntemle yapıldığında sistem cevapçıya altılı treflini daha sonra
göstermesine izin verir.
1c) de, açıcı oyunu
1 pikle açmışsa cevapçı deklareyi sistematik olarak artırır, (bu bölümde daha
sonra tartışılacak), karoyla açmışsa 1 pik cevabı verir. Açış deklaresi trefl
olursa cevapçı, piklerini ikinci turda göstermeyi planlayarak 1 karo cevabı
verir.
1d) de cevapçı yine
1 pik açışını sistematik olarak yükseltir, 1 trefl açışına da 1 pik der. Açış 1
karo veya 1 kör olursa, cevapçı önce 2 trefl der ve dört parça pikini ikinci
turda gösterir. Elindeki açış değerleri cevapçıya renklerini natürel olarak
sırasıyla gösterme yetkisi verir.
1e) de cevapçı, açış rengi
majörlerden biri olursa bir seviye yükseltir. Açıcı oyunu minörle açarsa
cevapçı bu kez 1 sanzatu deklaresi verir. 1 karo açışına zaten fazla seçeneği
olmayan cevapçı, 1 trefl açışına da 8-10 puan arasındaki elini tam olarak tarif
etmiş olur.
1f)de cevapçı yine
majörlerden birisiyle oyun açıldığından bir seviye yükseltip, 1 karo açışına 1
sanzatu demeli. El dengeli ve karolar da yükseltecek kadar iyi olmadığı için
sanzatu oynamaya daha uygun. Açış 1 trefl olursa, koruma altına alınacak kart
olmadığı için cevapçı bu kez 1 karo cevabı verir. Bu elle, sanzatu oynanacaksa
açıcının oynamasında yarar var.
21g) de açış majör
olursa cevapçı yine bir seviye yükseltir, 1 karoya 1 sanzatu cevabı verir.
Açıcı artırmayı 1 treflle başlatırsa 1 sanzatu demeyip 1 karoyla geçiştirir. 1
sanzatu için gerekli güç yoktur. Açıcı pas geçebilecek durumda olabilir ancak
cevapçı istemese de 1 karo cevabı vermek zorundadır.
*
KAROYA
3 TREFL CEVABI
1 karoya 3 trefl cevabı ne preemptive ne de yapıcıdır. Bu deklare
sistematik olarak, altı parça trefl ve davet değerleri (9+, 12-) gösterir.
Başka bir sistemde cevapçı aynı eli önce 2 trefl ardından 3 trefl diyerek tarif
edebilir.
Bu kitapta anlatılan sistemin net avantajı, bire iki cevabın asla
sulandırılmamasıdır. Diğer sistemlerde bu artırmanın istisnaları vardır ve
kullananlar devam konuşmalarını dikkatlice hatırlamak zorundadır. Bire iki
konuşmanın zon forsingi olup olmadığı açıcı veya cevapçının belli rebidlerinden
sonra ortaya çıkar.
Bizim sunuşumuzda ise bire iki cevap artırmayı en az 3 sanzatu veya dört
seviyesinde bir minöre kadar götürür. Minör renklerde artırma zondan önce
durabilir (dördüncü seviyede) ancak bu, tam bir mis fit ve cevapçının bire iki
cevabı için minimumda olduğu durumlar için geçerlidir.
Davet değerleri ve güzel treflleri olan cevapçı 1 karo açışından sonra
direkt olarak 3 trefle sıçrar. Bu sistemde önce 2 trefl ardından 3 trefl cevabı
treflden şlem daveti anlamına gelir.
Örnek
2:
a)
Cevapçı b)Cevapçı
S. 54 S.A4
H. R93 H. RD3
D. D8 D. 86
C. RD10962 C. RD10962
2a) da cevapçı majör
açışına forsing sanzatuyu kullanır. Açış 1 kör olursa cevapçı dengeli eli ve üç
parça körle desteği bir tur sonraya bırakır. Açış 1 trefl olursa cevapçı 2
treflle Inverted Minör Yükseltmesi yapar. 1 karo açışına ise altı parça trefl
ve davet değerleriyle (9+, 12-) sistematik olarak 3trefle sıçrar.
2b) de tüm renk açışlarına
doğru cevap 2 trefldir. Açış 1 treflse bu Inverted Minör Yükseltmesiyken, diğer
renk açışlarına karşı natürel ve zon forsingidir. Açış körse, cevapçı desteğini
ikinci tura bırakır ancak açış karo veya pik olursa cevapçının rebidi 3
trefldir. 2 trefl zon forsingi olduğundan, 3 trefl de forsing ve
tanımlayıcıdır.
*
KAROYA
2 VE 3 SANZATU CEVAPLARI
1 karo açışına cevapçıda, davet değerleri (9+, 12-) içeren, dört parça
majör olmayan ve ınverted yükseltmeye de uygun olmayan hantal bir el olabilir.
Bu el dengeli olduğunda sistematik cevap 2 sanzatu dur. Bu limite sıçrama
tanımlayıcı ve non-forsingtir. 1 trefl açışına hantal bir elle karoları
göstermek mümkün olduğundan, bu deklare yalnızca 1 karo açışından sonra
geçerlidir.
1 karo açışından sonra cevapçının 3 sanzatuya sıçraması da diğer özellikler
aynı olmak kaydıyla (12+ 15-) arası puan gösterir. söz konusu her iki cevap da
yalnızca 1 karo açışından sonra geçerli olmasına karşın, sistemi tam olarak
uygulamayan bazı oyuncular bunu her iki minör açışına karşı da kullanmaktadır.
Örnek
3:
a)
Cevapçı b)Cevapçı
S. D53 S. R5
H. RV3
H. RV3
D. D94
D. RD84
C. R1065
C. D1065
3a) da cevapçı,
majör açışına ikinci turda destek vermeyi planlayarak önce 1 sanzatu (forsing)
der. 1 trefl açışına, sadece davetse 2 sanzatuya sıçrar ancak bu zon
forsingiyse önce 1 karoyla deklareyi geçiştirir ardından 2 sanzatu rebidi
yapar. Açış 1 karo olduğunda da dengeli davet eliyle direkt 2 sanzatu cevabı
verir.
3b) deki elle
cevapçı, 1 trefl açışına forsingse 2 sanzatu der. Cevapçıda uygun sanzatu
değerleri vardır ve ınverted yükseltmeye göre 2 sanzatu daha açıklayıcıdır.
Açış majör renkse cevapçı natürel ve zon forsingi olan 2 trefl cevabı verir.
Açış 1 pik olduğunda cevapçının deklaresi büyük olasılıkla sanzatu dandır. Açış
1 körse, cevapçı desteğini rebidinde verir. Açış bir karo olduğunda da açıcı 2
treflle oyunu forse edebilir ancak 12+, 15- puan gösteren dengeli elle 3
sanzatu cevabı daha açıklayıcıdır. Cevapçıda sanzatuya uygun keserler ve
ikincil onörler olmasına karşın, şlem teklifi yapacak kontrol yoktur.
*
INVERTED
MİNÖR YÜKSELTME
Inverted minör yükseltmesi, açılan minörü bir seviye yükseltmek ve
preemptive sıçramalı yükseltmek için güçlü, forsing yükseltme için de zayıf
olduğu için bu şekilde adlandırılmıştır. Standart
deklarasyonda bir seviye yükseltmek zayıf, sıçramalı yükseltmek daha güçlü
olduğundan, inverted yükseltme bunun tersidir. Bu tekniğin mantığında,
iyi ellerle yavaş yükselerek daha fazla bilgi alışverişinde bulunulması vardır.
A. Minör renkte
sıçramak, dörtlü majörü inkar eder ve açıcının minörüne destek vaat eder. Açış
treflse, sıçramalı yükselmek en az beş parçayla destek gerektirir, çünkü
açıcıda üç parça trefl bulunması çok normaldir.
Açış rengi karoysa açıcı çoğunlukla dörtlü veya daha fazla karta sahiptir,
bu yüzden, cevapçı majörleri kısayken dörtlü iyi karoyla, rakibin sıçramalı
destekle hantal sanzatuya göre daha iyi engellenebileceğini düşünebilir. Bu
durumda cevapçının karosunun, majörlerde kısa olduğu için, her zaman en az beş
parça olması gerekir. Cevapçı çoğunlukla beş veya daha fazla karo desteğine
sahiptir.
Bunun için gerekli olan güç ise normal cevap için gereken kadardır. Cevapçı
yaklaşık olarak iyi beş ile kötü dokuz puan aralığındadır, ancak açıcının rengi
cevapçıda uzadıkça gereken onör puanları düşürülebilir. Cevapçı preemptive
yükselerek, açıcıyı çok güçlü olmadığı sürece susması için uyarır.
Örnek
4:
a)
Cevapçı b)
Cevapçı c)Cevapçı
S. 63 S. 643
S. D64
H. 8
H. 8
H. V85
D. RV9754 D. RV95
D. RV975
C. D876 C. D8765 C.76
4a) da açıcı oyunu 1
karo açmışsa cevapçıda ınverted sıçrama için klasik bir el vardır. Dörtlü majör
yok, minimum cevap değeri, güzel dağılım ve uzun karolar var.
4b) de oyun 1 trefl
açılmışsa cevapçı rahatlıkla 3 trefle sıçrayabilir. Açış bir karo olursa, hiç
bir konuşma iyi değildir ancak cevapçı en az dört parça karosunu göstermek için
tercihini sıçramalı ınvertedden yana kullanabilir.
4c) de açış 1 karo
olursa doğru cevap 1 sanzatu dur. iki majörde de puan içeren ılımlı ellerle,
beş parça karo olsa bile, bu yöntem sıçramalı ınvertede göre daha
açıklayıcıdır.
B. Minör rengi bir
seviye yükseltmek, en az güzel dokuz puan (üst sınır yok),
yükseltilen renkte dört veya daha fazla kartlı destek vaat ederken, majörde
dörtlü kartı inkar eder ve bir tur için forsingtir.
Cevapçıda sınırlı bir yükseltme eli olabilir. Sınırlı yükseltme eli tanım
olarak, güzel dokuzla kötü 12 puan arasında minörde en az dört kartlı destek ve
dört parça majör içermeyen eldir. Cevapçı zona davet eder ancak ısrarlı olmaz.
Cevapçı sınırlı elle,anlaşılan renkte üç seviyesini aşmamaya dikkat etmeli
çünkü geçtiğinde inverted yükseltmeyi zon forsingi değerleriyle yaptığı
anlamına gelir.
Cevapçı ikinci turda okunmayan renklerden birindeki durdurucusunu gösterir
veya anlaşılan renge üç seviyesinde dönerek elinin dağılımsallıktan başka bir
özelliği olmadığını gösterebilir. Cevapçı ayrıca, makul derecede dengeli,
okunmayan tüm renklerde durdurucu ve davet değerlerini göstermek için 2 sanzatu
da diyebilir.
Cevapçı zon forsingi değerleriyle inverted minör yükseltmesi yapmışsa,
açıcının pas geçebileceği deklare vermemeye özen göstermeli. Davet değerleri
gösteren (9+, 12-) iki sanzatu ve anlaşılan renge üç seviyesinde dönmemeye
dikkat etmeli.
Cevapçının, anlaşılan rengin üç seviyesinin altında kalan tüm yeni renk
deklareleri forsing olduğundan yeni renk okuyarak elinin özelliğini
gösterebilir veya minörde üç seviyesinin üzerine çıkarak elinde zona yetecek
kadar güç olduğunu gösterebilir. Cevapçıda şleme yetebilecek kadar güçlü
olduğunda, yine açıcının pas geçebileceği deklare vermemeye özen göstermeli.
Örnek
5:
a)
Cevapçı b) Cevapçı c) Cevapçı d)
Cevapçı e) Cevapçı f)
Cevapçı
S.R95
S.RV5 S.RV5 S.RV5
S.D65
S.AD5
H.D108 H.943
H. 943
H.4
H. 4
H.AR4
D.A987 D.ADV4
D.ADV4
D.ADV43 D.ADV865
D.ADV85
C.D65
C. 732 C. R103 C. A1095 C. V73 C. 85
5’inci örnekteki ellerle açıcı artırmaya 1 karoyla başlamıştır. Cevap
verin.
5a) da inverted
minör yükseltmesi yapmayın. Elinizi en iyi, davet deklaresi olan, 2 sanzatuya
sıçrayarak tanımlayabilirsiniz. Okunmayan renklerde güzel kartlarınız ve
dengeli elinizle sanzatu oyunu daha yakın görünüyor.
5b) de, 2 karoya
yükselin. Açıcı, değerlerini göstermek için körle devam ederse pik
diyebilirsiniz. Açıcının 2 pik veya 3 trefl demesi durumunda ekstra
değerleriniz ve elinizin özelliği olmadığını 3 karoya yükselerek anlatırsınız.
Açıcı 2 sanzatu derse, dengeli elle pas geçebilirsiniz. Açıcı majörlerde
durdurucu ve minimum güç göstermiştir, en iyi kontrat sanzatudan sekiz löveye
oynamaktır.
5c) de 2 karoya
yükselin. Açıcı 2 kör derse, okunmayan renklerde durdurucu ve yeterli puanla 3
sanzatuya sıçrayabilirsiniz. Ortak 2 sanzatu derse 3 sanzatuya yükseltin. Açıcı
siyah renklerden birini okursa geçtiği renkleri inkar eder veya elinin şeklini
tarif eder. 2 pik derse, değerlerinizin bulunduğu 3 trefl deyin. Her durumda,
açıcının bir sonraki deklaresi eli hakkında daha fazla bilgi verir ve buna göre
ne yapmanız gerektiğine karar verirsiniz.
5d) de ınverted
minör yükseltmesi yapmayın. Bu eli en iyi 3 körle yapılacak splinter deklare
tanımlar. Açıcı 3 sanzatu derse, değerlerinin körde yoğunlaştığını gösterir ve
pas geçmek zorunda kalırsınız. Siyah renklerden birini okursa karo şlemi
rahatlıkla görünür.
5e) de 2 karoya
yükselip ardından en ucuz seviyede karo okuyun. Elinizin limite olduğunu ve
yalnızca karolardan iddialı olduğunu göstermek istiyorsunuz.
5f) de, 2 karoya
yükselin. Ortağın rebidi 2 pik, 2sanzatu veya 3 trefl olursa 3 kör deyin. Açıcı
kör derse 2 pik deyin ve daha sonra köre dönün. Bu güçlü elle şilem oynamaya
isteklisiniz ve tanımlayıcı forsing deklareler vererek ortağınızı
dinlemelisiniz. En iyi kontratı bulmak için, ortağınızın vereceği deklareler
size rehber olacaktır.
C.
Forsing bir yükseltmeden sonra açıcının rebidleri şöyledir:
Minimum, dengeli ve majörlerde durdurucuyla açıcı 2 sanzatuyla devam eder.
Cevapçı, açıcının minimumda ve majörleri durdurduğunu öğrenir ancak okunmayan
minörde durdurucu olmayabilir. Zona yetmeyecek değerlerle cevapçı pas geçebilir
veya anlaşılan minöre üç seviyesinde dönebilir.
Açıcı 3 sanzatu rebidi yaparsa, bire bir cevap gelseydi 2 sanzatu
diyebilecek kadar güç gösterir. Eli dengeli, 1 sanzatu açışından daha güçlü
ancak 2 sanzatu açmak için yeteri kadar güç yoktur (18+, 20-). Cevapçının
elinde zon forsingi yapacak güç varsa (dengeli 14-15 puan) durdurucu göstererek
deklareyi geçiştirir. Ancak, 3 sanzatuyu geçerken cevapçı iyi karar vermeli.
Diğer minimum dengeli ellerle açıcı durdurucularını sırasıyla gösterir.
Treflle inverted yükseltmeden sonra, açıcı 2 karoyla devam ederse karodan
değeri inkar edip, kör değeri gösterir. Açıcı minimumda (12-13 puan) ve pik
durdurucusu olsa da olmasa da 2 sanzatu rebidi yapar. Daha iyi ellerle (14-15
puan) pik durdurucusunu gösterdikten sonra herhangi bir seviyede sanzatu
okuyabilir.
Açıcının, ınverted minör yükseltmeden sonra 3 seviyesinde yeni bir renk
okuması bir istisna dışında sıçramadır. Bu istisna, karoda inverted
yükseltmeden sonra 3 trefldir. Sıçrama olsun veya olmasın inverted yükseltmeden
sonra açıcının üç seviyesinde yeni bir renk göstermesi o renkte kısalık gösterir.
Bu splinter deklaresine göre, o renk singleton veya şikan dır.
Cevapçı, açıcının kısa renginde değerler varsa 3 sanzatu der. Çünkü bu
değerler şlem oynamak için yararlı değildir ancak sanzatu oynarken güzel
durdurucudur.
Açıcının üç seviyesindeki splinter deklaresi üzerine cevapçıda çöpe gidecek
değerler olmadığı zaman, anlaşılan minöre doğru yol alır. Cevapçının takip eden
deklareleri değerlerinin yerini gösterir. Açıcının splinter inden sonra çöpe
gidecek değer yoksa, en azından minörden beş seviyesinde oynayacak güç, hatta
çoğunlukla şlem oynamaya yetecek kadar güç olmalı.
Açıcı hemen kontrol yapmak da isteyebilir. Bu amaçla açıcı, Roman Key Cart
Blackwood anlamında, anlaşılan minörde dördüncü seviyeye yükselir. As sormak
için, çoğunlukça kabul görmeyen lüks yöntem 4 sanzatu da kullanılabilir.
Açıcının bir başka sistematik deklaresi, belli bir renkte kontrol
sorusudur. Bu soru deklaresi, yeni bir renkte çift sıçramadır.
Açıcı dengesiz ve minimumdaysa, inverted yükseltmeden sonra anlaşılan
renkte üçüncü seviyeye yükselerek elini en iyi şekilde tanımlar. Bu
yükseltme, okunmayan renklerde durdurucu inkar etmezken, cevapçıyı dengesiz
eliyle sanzatuya göre renk oynamanın daha iyi olacağı şeklinde uyarır.
Örnek
6:
a.
Açıcı b)Açıcı
c)Açıcı d )Açıcı
e)Açıcı f)Açıcı g)Açıcı
S.AD83 S.D1083 S.AD8 S.R62 S.AR
S.AD4 S. A
H.RV2 H.AD2
H.V72 H.5
H. 5
H.R6
H.AD4
D.D8 D.D8
D.D8 D.A943 D.A943 D.R3 D. 743
C.D754 C.R754
C.RV754 C.AD9864 C.RDV106 C.ADV963 C.ARV1062
6’ıncı örnekteki ellerin tümüyle 1 trefl açtınız ve ortak forsing 2 trefl
cevabı verdi.
6a) da 3 sanzatuya
gitmek çok çekici gözüküyor. Ancak 2 sanzatu minimum değer gösterdiği için
ortağın pas geçebileceği olasılığını göz önüne alarak bu rebidi yapamazsınız. 3
sanzatu ise 18-19 puan gösterir. Burada artırmayı en yakın durdurucunuzu okuyarak
geçiştirip ardından beklenmedik bir cevap gelmezse değerlerinizi göstererek 3
sanzatu diyebilirsiniz.
6b) de minimum
değerler ve majörlerdeki durdurucuları 2 sanzatu ile tanımlayabilirsiniz.
6c) de 2 pik diyerek
kırmızı renklerdeki durdurucuları inkar edersiniz.
6d) de elinizi
limite ederek, uzun treflerinizi göstermek için 3 trefl demelisiniz. Ortak
limit bir elle artırmışsa yeteri kadar yükselmişsiniz demektir. 3 kör, kör
singleton’unu gösterir ancak, gücünüzün üzerine çıkmış olursunuz.
6e) de, ortağın inverted
minör yükseltmesinden sonra 3 köre sıçrayarak kısalığınızı göstermelisiniz.
Ortak, 3 sanzatu ile devam ederse, cevapçıda trefl şilemi için uygun olmayan 3
sanzatuda işe yarayacak güzel durdurucuya sahip olduğunu anlarsınız. 3 körden
sonra ortak bir renk deklaresi verirse trefl şilemi uzak değildir.
6f) de ortak
inverted minör yükseltmesi yaparsa, şilemi görür ve kontrolleri öğrenmek
istersiniz. 4 trefle yükselmek Roman Key Card Blackwood’tur. Ortak üç key card
gösterirse, grand şilem için rua sorarsınız. Sadece iki key cardı varsa
treflden şilem oynarsınız.
6g) de 2 treflle
güçlü yükselmenin ardından şilem için karo kontrollerini öğrenmelisiniz.
4 karoyla çift sıçrama soru deklaresidir ve ortaktan karo keseri
sorar.
“mehmet özyeşilbaş” a teşekkürler
“mehmet özyeşilbaş” a teşekkürler
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder