5 Kasım 2018 Pazartesi

Roma'daysan Romalılar Gibi Yap



Renato Carosone - Tu Vuò Fa' L'Americano
**
Tu Vuo' Fa' L'Americano - Hetty & the Jazzato Band
***
Dünyadaki en zalimce şey, yalan yere umut vermektir.
Victor Hugo
***
Doğa bazen bir aptal yaratır ama bir züppe her zaman insanın kendi eseridir.
Joseph Addison
***
UZAK
Herkesin bir yağmuru vardır ve bir rüzgârı
Aşk biraz ıslanmaktır
Al götür beni o uzak yağmurlara

Herkesin bir şiiri vardır ve bir şarkısı
Aşk biraz çoğalmaktır
Al götür beni o uzak şarkılara

Herkesin bir akşamı vardır ve bir masalı
Aşk biraz yorulmaktır
Al götür beni o uzak akşamlar
A. Hicri İZGÖREN

***
ROMA’DA İSEN ROMALILAR GİBİ YAP
Robert Hamman

(Genel Briç Önerisi)
Şu durum ile mutlaka karşılaşırsınız. Elinizde tek parça olan (örneğin Trefl) renginizi oynarsınız. Deklaran elden alır, koz empası dener, tutmaz eli ortağınız alır. Siz de kontratı batırabilmeniz için yeterli olacak, çakacağınız atak rengi gelmesini beklersiniz ki, gelmez!! Nasıl bunu göremez, en acemi oyuncu bile anlardı diye düşünmekten oyuna konsantrasyonuz kaybolur ve kontratı yaptırırsınız!
Aşağıdaki el A.B.D. milli takım seçmeleri finalinde yaşanmıştır:
____________Kuzey:
____________♠ V743
____________♥ A84
____________♦ RD8
____________♣ RV8
Batı: (Hamman)                             Doğu: (Wolff)
♠ AD92                                                ♠ T865
♥ T63                                                   ♥ R9
♦ T7                                                      ♦ V42
♣ AT97                                                ♣ D643
____________Güney:
____________♠ R
____________♥ DV752
____________♦ A9653
____________♣ 52

Kuzey
Doğu
Güney
Batı
1♦
Pas
1♥
Pas
1NT
Pas
2♦*
Pas
3♥
Pas
4♥
H.Pas
Checkback
Hamman’ın anlatımı ile; Karo Onluyu atak etmeyi tercih ettim. Yerden Rua ile aldı. Yeri görünce, Kör As ve Kör oynayıp, Trefl onörlerini doğru tahmin etmeye çalışacağını düşündüm. Ama öyle olmadı. Bunun yerine Pik Ruasını kaçırmaya çalıştı. Eğer Karom tek parça ve üç kozum olsa idi, deklaran yanlış oyunu yüzünden batacaktı. As ile alıp son Karom olan yediliyi oynadım. Güney ortağın Valesini As ile ezdi. Şimdi Körde empas denedi ve ortağımın Ruası eli aldı. Dikkatli ve tecrübeli bir oyuncu olan ortağım Wolff’ün çakmam için Karo döneceğinden emindim. Ama o ne, düşünmeye başladı. Ben içimden “hadi ortak, hadi ortak Karo gelirsen batırıyoruz” diye bağırıyordum.
Ama ortağım Pik oynadı. Güney bunu çakarak aldı. Elinden küçük Trefl oynadı. Ortağın Karo oynamaması hayal kırıklığı içinde idim. Dedim ki, deklaran ortağımın Karo oynamamasından Trefl Asını onda tahmin eder. O yüzden küçük girdim. Ama yerden Ruayı koyup eli aldı. Kozları bitirdi. Karoları topladı ve kontratı yaptı. Bu bord yüzünden maçı da kaybetmiştik.

Aslında tüm enerjimi ve kızgınlığımı ortağın yanlış oyununa verdiğimden, ortağımın yanlış seçimine rağmen oyunu batırabileceğimi daha sonra fark ettim. Deklaran mecburen elden Trefl oynadığında As ile alıp Pik Dam oynamalıydım. Buna elden çakmak zorunda olan deklaranın elinde ve yerde sadece ikişer koz kalacaktı. Halbuki henüz Karoları istediği pozisyona getirememişti. Kozları toplarsa yerdeki Karo Dam bloke olacaktı. Kozları toplamadan Karo oynarsa çakacaktım. Üçüncü Trefle elden çakarsa yine kozdan el alacaktım. Yani 1 Pik, 2 Kör ve 1 Trefl alarak kontratı batıracaktık. Ama ben tüm konsantrasyonumu ortağın yanlış oyununa verdiğimden, alternatif batırma yollarını bulamadım.
Briç oynuyor isen, sadece briçi düşün! 
Kaynak
Halim Hanyaloğlu’na teşekkürler.

Hiç yorum yok: